Αρχική Αναδιάρθρωση Πολιτικής Προστασίας - Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Διάσωσης και ΑεροδιακομιδώνΆρθρο 48 Λειτουργίες του Μηχανισμού – Εθνικό Σχέδιο Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών – Τροποποίηση άρθρου 4 ν. 4989/2022Σχόλιο του χρήστη ΘΕΟΦΑΝΗΣ ΕΡΜΗΣ ΘΕΟΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ Α.Μ.Κ.Ε | 20 Νοεμβρίου 2023, 17:13
Στη παράγραφο 2, υπάρχουν δύο υποπαράγραφοι: γ). Η δεύτερη υποπαράγραφος γ), να επαναριθμηθεί σε δ) και στη συνέχεια να διαγραφεί η τελευταία πρόταση «Στις αεροδιακομιδές εφαρμόζεται η υπό στοιχεία Υ4β/9239/20.9.1994 απόφαση του Υπουργού Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων (Β’ 727).» Η εν λόγω απόφαση του 1994 είναι αναχρονιστική και παρωχημένη για την σημερινή εποχή και για τον σκοπό του παρόντος νόμου και των επιχειρήσεων που προσπαθεί να εισαγάγει, ενώ θα αποτελέσει τροχοπέδη στην επιχειρησιακή λειτουργία του Μηχανισμού αφού βάζει πολλές προϋποθέσεις για την λήψη απόφασης αεροδιακόμιδης επιβαρύνοντας τον χρόνο απογείωσης του ελικοπτέρου ετοιμότητας και κατά συνέπεια τον χρόνο άφιξης του στον ασθενή/τραυματία, όπου κάθε λεπτό μετράει. Στο σύνολο των χωρών της Ευρώπης ο επιδιωκόμενος χρόνος απογείωσης των ελικοπτέρων που εκτελούν επιχειρήσεις HEMS (Helicopter Emergency Medical Services) είναι της τάξεως των 3-5 λεπτών της ώρας. Στην παράγραφο 3, στην πρώτη αναφορά του «Unit6-HEMS» να διευκρινιστεί το αρτικόλεξο “HEMS”, όπου “HEMS” Helicopter Emergency Medical Services με την εισαγωγή υποπαρενθέσεως Επίσης καθώς το αντικείμενο της μονάδας Unit6-HEMS είναι συναφές με αυτά των μονάδων Unit2- AirOps και Unit5-112, θα πρέπει να προστεθεί στο τέλος της παραγράφου 3 το εξής κείμενο: Η Μονάδα συνεργάζεται και διαλειτουργεί καταλλήλως με τις μονάδες Unit2-AirOps και Unit5-112 του ΕΣΚΕΔΙΚ. Προτείνεται να διαγραφεί από την στελέχωση του Unit6-HEMS η συμμετοχή προσωπικού του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ). Οι επιχειρήσεις διάσωσης και αεροδιακομιδών είναι αμιγώς πολιτικής φύσης και θα πρέπει να υπάρξει απεμπλοκή των ΕΔ από αυτό το έργο. Ακόμα και στο βαθμό που εμπλέκονται σήμερα υπηρεσίες των ΕΔ σε αποστολές δευτερογενών αεροδιακομιδών (βλέπε ελικόπτερα 109 Trekker και αεροσκάφη Beechcraft), αυτές αφορούν την διάθεση μέσων και προσωπικού που είναι σε ετοιμότητα σε γνωστά σημεία και για τα όποια θα πρέπει εγγράφως να ενημερώνεται το Unit6-HEMS στην αρχή κάθε βάρδιας, και δεν απαιτείται επιπλέον προσωπικό για τις όποιες συνεννοήσεις θα γίνουν σε περίπτωση που παραστεί ανάγκη απευθείας με τα κέντρα επιχειρήσεων των εν λόγω μονάδων. Θα ήταν λογικό να υπάρχει πρόβλεψη ώστε οι χειριστές Πληροφοριακών Συστημάτων αλλά και ο Αξιωματικός Συντονιστής συμβάντων να έχουν λάβει ειδική εκπαίδευση από αντίστοιχα κέντρα λήψης και διαχείρισης ανάλογων επιχειρήσεων του εξωτερικού για μεταφορά εμπειρίας και τεχνογνωσίας από υπηρεσίες που ασχολούνται δεκαετίες με το αντικείμενο. Στην υποπαράγραφο α) να διαγραφεί το «…και στρατιωτικό προσωπικό από το ΓΕΕΘΑ». Στην υποπαράγραφο β) να διαγραφεί το «…και της Πολεμικής Αεροπορίας». Η παράγραφος 4 να συμπληρωθεί και με τους υπόλοιπους αριθμούς, 100, 166, 199, αφού είναι και αυτοί σε λειτουργία και ένα θύμα δεν γνωρίζουμε σε ποιον αριθμό θα καλέσει. Θα πρέπει μελλοντικά να υπάρξει σταδιακή ενοποίηση των αριθμών αυτών στον ενιαίο ευρωπαικό αριθμό έκτακτης ανάγκης 112, κατά τα Ευρωπαικά πρότυπα. Αντίστοιχα θα πρέπει οι αριθμοί αυτοί, μέχρι να καταργηθούν, να λειτουργούν παράλληλα και να αναβαθμιστούν ώστε να παρέχουν γεωεντοπισμό. Στην παράγραφο 6. μετά την υποπαράγραφο γ) να γίνει επαναρίθμηση σε δ), ε) και στ).