Στην παράγραφο 1, υποπαράγραφο γ): Ο χρόνος διάρκειας της σύμβασης ορίζεται σε δώδεκα (12)
μήνες, δυνάμενος να παραταθεί μία (3) φορά κατ` ανώτατο όριο, με ανώτατη συνολική διάρκεια
είκοσι τέσσερις μήνες (24), θέλει διόρθωση καθώς είναι προφανώς λάθος. Πέραν αυτού,
προτείνεται ο ανώτατος δυνατός χρόνος σύμβασης, όπως για παράδειγμα αυτός που ισχύει για
τους ιπτάμενους χειριστές του Πυροσβεστικού Σώματος που είναι 60 μήνες σύνολο (1+4 12μηνα),
καθώς αποκτούνται ειδικές γνώσεις και εξειδίκευση του προσωπικού, σημαντικού κόστους.
Θυμίζουμε ότι στα προηγούμενα κείμενα η συνολική διάρκεια ήταν 36 μήνες.
Προτείνεται η διαγραφή της παραγράφου 3. Η εν λόγω απόφαση του 1994 είναι αναχρονιστική και
παρωχημένη για την σημερινή εποχή και για τον σκοπό του παρόντος νόμου, είτε αναφερόμαστε
στην πρότερη είτε στην μεταγενέστερη της ενάρξεως της λειτουργίας του τμήματος Unit6-HEMS και
θα αποτελέσει τροχοπέδη στην επιχειρησιακή λειτουργία του Μηχανισμού, αφού βάζει πολλές
προϋποθέσεις για την λήψη απόφασης αεροδιακόμιδης επιβαρύνοντας τον χρόνο απογείωσης του
ελικοπτέρου ετοιμότητας και κατά συνέπεια τον χρόνο άφιξης του στον ασθενή/τραυματία, όπου
κάθε λεπτό μετράει. Στο σύνολο των χωρών της Ευρώπης ο επιδιωκόμενος χρόνος απογείωσης
των ελικοπτέρων που εκτελούν επιχειρήσεις HEMS (Helicopter Emergency Medical Services) είναι
της τάξεως των 3 εως 5 λεπτών της ώρας.
Προτείνεται η διαγραφή της παραγράφου 4. Το παρόν νομοσχέδιο, όπως και ο νόμος 4989/2022
δεν επηρεάζει τον υπάρχοντα τρόπο λειτουργίας της υπάρχουσας κατάστασης, κατά συνέπεια η
ύπαρξη της παραγράφου 4. που αφορά την ΚΥΑ Φ.290/12/163819/Σ.2265/18.12.2015 με την
οποία μεταξύ άλλων ανατίθεται στον Α/ΓΕΑ η οργάνωση της διάθεσης των μέσων, ο συντονισμός
και η εκτέλεση του πτητικού έργου των αεροδιακομιδών υγείας επ’ ωφελεία του ΕΚΑΒ, καθώς και
των άλλων άρθρων της ΚΥΑ, είναι περιττή, ενώ επιπλέον πιστεύουμε ότι δημιουργεί σύγχηση.
Στην παράγραφο 1, υποπαράγραφο γ): Ο χρόνος διάρκειας της σύμβασης ορίζεται σε δώδεκα (12) μήνες, δυνάμενος να παραταθεί μία (3) φορά κατ` ανώτατο όριο, με ανώτατη συνολική διάρκεια είκοσι τέσσερις μήνες (24), θέλει διόρθωση καθώς είναι προφανώς λάθος. Πέραν αυτού, προτείνεται ο ανώτατος δυνατός χρόνος σύμβασης, όπως για παράδειγμα αυτός που ισχύει για τους ιπτάμενους χειριστές του Πυροσβεστικού Σώματος που είναι 60 μήνες σύνολο (1+4 12μηνα), καθώς αποκτούνται ειδικές γνώσεις και εξειδίκευση του προσωπικού, σημαντικού κόστους. Θυμίζουμε ότι στα προηγούμενα κείμενα η συνολική διάρκεια ήταν 36 μήνες. Προτείνεται η διαγραφή της παραγράφου 3. Η εν λόγω απόφαση του 1994 είναι αναχρονιστική και παρωχημένη για την σημερινή εποχή και για τον σκοπό του παρόντος νόμου, είτε αναφερόμαστε στην πρότερη είτε στην μεταγενέστερη της ενάρξεως της λειτουργίας του τμήματος Unit6-HEMS και θα αποτελέσει τροχοπέδη στην επιχειρησιακή λειτουργία του Μηχανισμού, αφού βάζει πολλές προϋποθέσεις για την λήψη απόφασης αεροδιακόμιδης επιβαρύνοντας τον χρόνο απογείωσης του ελικοπτέρου ετοιμότητας και κατά συνέπεια τον χρόνο άφιξης του στον ασθενή/τραυματία, όπου κάθε λεπτό μετράει. Στο σύνολο των χωρών της Ευρώπης ο επιδιωκόμενος χρόνος απογείωσης των ελικοπτέρων που εκτελούν επιχειρήσεις HEMS (Helicopter Emergency Medical Services) είναι της τάξεως των 3 εως 5 λεπτών της ώρας. Προτείνεται η διαγραφή της παραγράφου 4. Το παρόν νομοσχέδιο, όπως και ο νόμος 4989/2022 δεν επηρεάζει τον υπάρχοντα τρόπο λειτουργίας της υπάρχουσας κατάστασης, κατά συνέπεια η ύπαρξη της παραγράφου 4. που αφορά την ΚΥΑ Φ.290/12/163819/Σ.2265/18.12.2015 με την οποία μεταξύ άλλων ανατίθεται στον Α/ΓΕΑ η οργάνωση της διάθεσης των μέσων, ο συντονισμός και η εκτέλεση του πτητικού έργου των αεροδιακομιδών υγείας επ’ ωφελεία του ΕΚΑΒ, καθώς και των άλλων άρθρων της ΚΥΑ, είναι περιττή, ενώ επιπλέον πιστεύουμε ότι δημιουργεί σύγχηση.