Αρχική Αναδιάρθρωση Πολιτικής Προστασίας - Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Διάσωσης και ΑεροδιακομιδώνΆρθρο 46 Αντικείμενο Εθνικού Μηχανισμού Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών -Τροποποίηση άρθρου 2 ν. 4989/2022Σχόλιο του χρήστη Ιωάννης Βαμβάκος Υποπτέραρχος (Ι) ε.α. | 22 Νοεμβρίου 2023, 17:26
1. Τροποποίηση του υφιστάμενου λεκτικού "ο οποίος λειτουργεί σύμφωνα με τον μηχανισμό «Helicopter Emergency Medical Services (HEMS)» του Κανονισμού 965/2012 της Επιτροπής, της 5ης Οκτωβρίου 2012,", σε "ο οποίος λειτουργεί σύμφωνα με τον τις απαιτήσεις και τις διαδικασίες «Helicopter Emergency Medical Services (HEMS)» του Κανονισμού 965/2012 της Επιτροπής, της 5ης Οκτωβρίου 2012," Αιτιολογικό σχολίου: Ο ανωτέρω κανονισμός στις σελίδες 145-148 που αφορούν στις "ΠΤΗΤΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΩΝ (HEMS)", περιγράφει απαιτήσεις και διαδικασίες και όχι μηχανισμό (αδόκιμος όρος). 2. Θα πρέπει να είναι σαφές αν η ενεργοποίηση του ΕΜΕΔΑ αφορά στο σύνολο του 24ώρου, οπότε οι επιχειρήσεις εκτελούνται και κατά τη διάρκεια της νύκτας, ή αν οι επιχειρήσεις εναέριας διάσωσης και αεροδιακομιδών λαμβάνουν χώρα μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας (πρώτο-τελευταίο φως. 3. Η παράγραφος "Στο Κεφάλαιο Β’ δεν εμπίπτει η διεξαγωγή επιχειρήσεων ναυτικής και αεροπορικής έρευνας και διάσωσης (Ε – Δ) στην περιοχή ευθύνης της Ελλάδας, εκτός αν υποβληθεί σχετικό αίτημα συνδρομής από τον αρμόδιο φορέα, υπό τον συντονισμό του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης." δημιουργεί ερωτηματικά, καθώς δεν φαίνεται καθαρά σε ποια άρθρα του Κεφαλαίου Β' αναφέρεται (Άρθρα 9-22). Επίσης, ως περιοχή ευθύνης της Ελλάδας για αεροπορική έρευνα και διάσωση Search and Rescue Region), έχει ορισθεί ολόκληρο το FIR Αθηνών, το οποίο περιλαμβάνει και τον ηπειρωτικό χώρο, εκτός του θαλασσίου/νησιωτικού. Αν λάβει χώρα αεροπορικό ατύχημα σε ηπειρωτικό χώρο, υπεύθυνο είναι το ΕΚΣΕΔ. Καθώς είναι πιθανό να υπάρξει σύγχυση μεταξύ της "εναέριας διάσωσης" και της "αεροπορικής διάσωσης¨, προτείνεται το λεκτικό να τροποποιηθεί ως εξής: "Στο Κεφάλαιο Β’ δεν εμπίπτει η διεξαγωγή επιχειρήσεων ναυτικής και αεροπορικής έρευνας και διάσωσης (Ε – Δ) στην περιοχή ευθύνης της Ελλάδας (Hellenic Search and Region Area, η οποία συμπίπτει με το FIR Αθηνών), εκτός αν υποβληθεί σχετικό αίτημα συνδρομής από τον αρμόδιο φορέα, υπό τον συντονισμό του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης."