1) Η ελάχιστη χρονική διάρκεια παραμονής στη θέση να είναι τα τέσσερα (4) έτη μόνο μετά την εκπαίδευσή του προσωπικού στην Α.Π.Ο.Π. με κάποιες λίγες εξαιρέσεις (π.χ. λόγους υγείας, μετάταξη σε ανώτερη θέση). Ο λόγος είναι να αποσβεστεί το κόστος της εκπαίδευσης του υπαλλήλου. Εξάλλου, θα απαιτηθούν αρκετά χρόνια για να εκπαιδευτούν όλοι οι υπάλληλοι που ασχολούνται με την Π.Π. (σε Δήμους, Περιφέρειες, Αποκεντρωμένες Διοικήσεις κτλ) στην Α.Π.Ο.Π. και ταυτόχρονα να "χάνονται" και αυτοί που εκπαιδεύτηκαν πρόσφατα.
2) Θα πρέπει να προβλεφθεί άμεση και υποχρεωτική τροποποίηση στο οργανόγραμμα των Δήμων ως προς τον αριθμό υπαλλήλων που θα στελεχώσουν το Αυτοτελές Τμήμα Π.Π. αναλόγως του εγκεκριμένου οργανογράμματος (οργανικής δύναμης) του κάθε Δήμου με ελάχιστο τα 2 άτομα, εκτός του Προϊσταμένου.
3) Οπωσδήποτε αποκλειστικά καθήκοντα Π.Π. όπως προβλέπει το ισχύον άρθρ. 21 του Ν.4662/2020.
4) Θα πρέπει να προβλεφτεί και υποχρεωτικός πειθαρχικός έλεγχος από τον Γενικό Γραμματέα Π.Π. προς τον Δήμαρχο ή τον Προϊστάμενο του Αυτοτελές Τμήματος Π.Π. του Δήμου σε περίπτωση που εντός του 18μηνου δεν ολοκληρωθούν τα Τοπικά Σχέδια Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών. Η υποχρέωση αυτή υπάρχει ήδη στο ισχύον άρθρ. 21 του Ν.4662/2020 αλλά χωρίς πρόβλεψη για επιπτώσεις, αρκετοί Δήμοι ακόμη δεν έχουν καταρτίσει τα σχέδια αυτά (σχεδόν 4 έτη από την ισχύ του νόμου).
5) Να προβλεφτεί κάποιο επίδομα στους υπαλλήλους που θα στελεχώσουν τα Αυτοτελή Τμήματα Π.Π. Δήμων, Περιφερειών, Περιφ. Ενοτήτων ώστε να υπάρχει οικονομικό κίνητρο αλλά και αντιστάθμισμα για την επιχειρησιακή ετοιμότητά τους 24ωρο/7ημέρες.
1) Η ελάχιστη χρονική διάρκεια παραμονής στη θέση να είναι τα τέσσερα (4) έτη μόνο μετά την εκπαίδευσή του προσωπικού στην Α.Π.Ο.Π. με κάποιες λίγες εξαιρέσεις (π.χ. λόγους υγείας, μετάταξη σε ανώτερη θέση). Ο λόγος είναι να αποσβεστεί το κόστος της εκπαίδευσης του υπαλλήλου. Εξάλλου, θα απαιτηθούν αρκετά χρόνια για να εκπαιδευτούν όλοι οι υπάλληλοι που ασχολούνται με την Π.Π. (σε Δήμους, Περιφέρειες, Αποκεντρωμένες Διοικήσεις κτλ) στην Α.Π.Ο.Π. και ταυτόχρονα να "χάνονται" και αυτοί που εκπαιδεύτηκαν πρόσφατα. 2) Θα πρέπει να προβλεφθεί άμεση και υποχρεωτική τροποποίηση στο οργανόγραμμα των Δήμων ως προς τον αριθμό υπαλλήλων που θα στελεχώσουν το Αυτοτελές Τμήμα Π.Π. αναλόγως του εγκεκριμένου οργανογράμματος (οργανικής δύναμης) του κάθε Δήμου με ελάχιστο τα 2 άτομα, εκτός του Προϊσταμένου. 3) Οπωσδήποτε αποκλειστικά καθήκοντα Π.Π. όπως προβλέπει το ισχύον άρθρ. 21 του Ν.4662/2020. 4) Θα πρέπει να προβλεφτεί και υποχρεωτικός πειθαρχικός έλεγχος από τον Γενικό Γραμματέα Π.Π. προς τον Δήμαρχο ή τον Προϊστάμενο του Αυτοτελές Τμήματος Π.Π. του Δήμου σε περίπτωση που εντός του 18μηνου δεν ολοκληρωθούν τα Τοπικά Σχέδια Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών. Η υποχρέωση αυτή υπάρχει ήδη στο ισχύον άρθρ. 21 του Ν.4662/2020 αλλά χωρίς πρόβλεψη για επιπτώσεις, αρκετοί Δήμοι ακόμη δεν έχουν καταρτίσει τα σχέδια αυτά (σχεδόν 4 έτη από την ισχύ του νόμου). 5) Να προβλεφτεί κάποιο επίδομα στους υπαλλήλους που θα στελεχώσουν τα Αυτοτελή Τμήματα Π.Π. Δήμων, Περιφερειών, Περιφ. Ενοτήτων ώστε να υπάρχει οικονομικό κίνητρο αλλά και αντιστάθμισμα για την επιχειρησιακή ετοιμότητά τους 24ωρο/7ημέρες.