Αρχική Αναδιάρθρωση Πολιτικής Προστασίας - Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Διάσωσης και ΑεροδιακομιδώνΆρθρο 20 Μεταφορά Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής ΠροστασίαςΣχόλιο του χρήστη Ευθύμης Παπαδημητρίου | 26 Νοεμβρίου 2023, 14:54
Το συγκεκριμένο άρθρο είναι πασιφανές από στελέχη που έχουν εργαστεί σε διάφορα Μετεωρολογικά πόστα της περιφέρειας(Μετεωρολογικά Κέντρα,Πτέρυγες Μάχης,Σμηναρχίες Μάχης,Μετεωρολογικούς Σταθμούς Αεροδρομίων) ότι θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα απ’ όσα θα λύσει στο ‘’πεδίο’’ καθώς: 1) Είναι διφορούμενο όταν εξαιρείται από τη μετάβαση στο ΥΚΚκΠΠ το Στρατιωτικό Προσωπικό της ΕΜΥ ενώ στο ΠΔ που αναφέρεται παρακάτω αναγράφεται ρητά ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ στην Ελλάδα από μετεωρολογικής απόψεως με πιστοποίηση ISO σε Πτέρυγες,Σμηναρχίες,Αεροπορικά Αποσπάσματα,Μετεωρολογικούς Σταθμούς Αεροδρομίων, τα οποία στελεχώνονται κατά 90% από Στρατιωτικό Προσωπικό εξυπηρετώντας το σύνολο πτήσεων και επιβατών στα 45 αεροδρόμια της χώρας. 2) Το άρθρο δεν εξηγεί αν θα αντικατασταθεί το Στρατιωτικό Προσωπικό από Πολιτικό Προσωπικό που πρόκειται να προσληφθεί…Αν ΝΑΙ, σε τι βάθος χρόνου θα συμβεί αυτό,ποιός θα τους εκπαιδεύσει και τι θα γίνει το Στρατιωτικό Προσωπικό με την εμπειρία που διαθέτει στην ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ και συγκεκριμένα στις ασφαλείς αποπροσγειώσεις 50.000.000 τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα μας κάθε χρόνο και στην ασφαλή διεξαγωγή των αεροδιακομιδών από οποιοδήποτε νησί της επικράτειας όλο το 24ωρο 365 μέρες το χρόνο? 3) Το άρθρο δεν εξηγεί αν θα δοθεί δυνατότητα μετάταξης Στρατιωτικού Προσωπικού σε Πολιτικό Προσωπικό του ΥΚΚκΠΠ.Αν τελικά δοθεί, με τι όρους θα γίνει αυτό?Με τι καθεστώς μεταθέσεων-τοποθετήσεων?Με τι χρονικό ορίζοντα σύνταξης ώστε να μπορούμε να συγκρίνουμε? 4) Είστε σίγουροι ότι η πρόβλεψη-πρόγνωση καιρού θα είναι καλύτερη-αρτιότερη δίχως το Στρατιωτικό Προσωπικό? 5) Θα συνεχιστεί η εκπαίδευση δοκίμων στη ΣΙ και ΣΜΥΑ ειδικότητας ΜΤ και ΥΜΕ? 6) Οι στρατιωτικοί μετεωρολόγοι εργάζονται με πενιχρό μισθό,με μεταθέσεις,δίχως παροχή στέγης και εισητηρίων ΜΜΜ στην Κάσο,Λέρο,Καστελόριζο,Αστυπάλαια,Κύθηρα κ.ο.κ.Σε αυτά τα αεροδρόμια θα πηγαίνει Πολιτικό Προσωπικό από δω και πέρα? 7) Οι στρατιωτικοί μετεωρολόγοι εργάζονται δεκαετίες τώρα στην αεροναυτιλία δίχως να αμείβονται με χρήματα που δικαιούνται βάσει Ευρωπαϊκών Κανονισμών και Οδηγιών προς εξυπηρέτηση αεροναυτιλίας (Eurocontrol).Σύμφωνα με την τρέχουσα νομοθεσία και το ΦΕΚ Β’276 άλλαξε αυτό.Θα συνεχίσει το Στρατιωτικό Προσωπικό να έχει πρόσβαση στο επίδομα που δικαιούται (Eurocontrol)? 8) Δεν θα ήταν αμεσότερο-ταχύτερο και περισσότερο ΜΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΟ ο διαχωρισμός της ΕΜΥ σε δύο σκέλη? α. ΕΜΥ/ΣΤΡΚΟ ΠΡΣΚΟ με καθεστώς λειτουργίας ως έχει β. ΕΜΥ/ΠΟΛ ΠΡΣΚΟ με το νέο καθεστώς που προτείνεται 9) Τέλος θα ήθελα να επισημάνω ότι η ακρίβεια και η εγρήγορση που απαιτείται στην παρατήρηση καιρού στις πολεμικές μοίρες ή σε ένα αεροδρόμιο της περιφέρειας με ομίχλη ή λαίλαπα καταιγίδων γίνεται ΜΟΝΟ με ανθρώπινη παρουσία ώστε να μεταβιβάζει ταχύτατα την πληροφορία σε οποιοδήποτε φορέα-δίκτυο(ΠΕΠ,ΕΜΥ,ΑΤΑ,ΥΠΑ,Αεροπορικές Εταιρείες,Ιδιώτες).Οι Αυτόματοι Μετεωρολογικοί Σταθμοί ΔΕΝ αντικαθιστούν τον άνθρωπο αλλά λειτουργούν ως βοηθοί αυτού στο ‘’πεδίο’’, ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝ θέλουμε να πετύχουμε ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ στην ασφάλεια πτήσεων και επιβατικού κοινού λαμβάνοντας υπόψιν τις δυσλειτουργίες που υπάρχουν σε όλα τα αεροδρόμια μεταξύ ΥΠΑ,FRAPORT,διοικητικών φορέων κτλ. Ευχαριστώ πολύ