• Σχόλιο του χρήστη 'Κατερίνα Μάζη' | 27 Νοεμβρίου 2023, 16:49
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ο νομοθέτης «ξέχασε» να γράψει ότι το ΕΑΑ σύμφωνα με τον N. 4310/2014, άρθρα 2, 13 και 13α είναι δημόσιος ερευνητικός οργανισμός δημοσίου δικαίου και όχι απλά ΝΠΔΔ. Έχει δε καθιερωθεί ως τέτοιο στην συνείδηση του Ελληνικού λαού. Στο Προεδρικό Διάταγμα (Π.Δ. 82, ΦΕΚ224/Α/6.12.2022), ανανεώθηκε ο Οργανισμός του Ε.Α.Α. Σε αυτόν ορίζεται ξεκάθαρα ότι το Ε.Α.Α. είναι Ερευνητικός Φορέας του Δημόσιου Τομέα, ότι αποτελεί Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, καθώς και το ότι εποπτεύεται από την Γενική Γραμματεία Έρευνας και Καινοτομίας (ΓΓΕΚ). Στο άρθρο 3.1 αναφέρονται αναλυτικά ο σκοπός και οι ερευνητικές δραστηριότητες του Ε.Α.Α. Κατά την άποψή μου, πρέπει να αναφερθεί κατηγορηματικά στον νέο νόμο ότι: To EAA διατηρεί αναλλοίωτη την τρέχουσα διοικητική και οικονομική του κατάσταση (ανεξάρτητη χρηματοδότηση) βάσει δικού του προϋπολογισμού, με ΔΣ & Εκλεγμένο Πρόεδρο και εκλογή των Διευθυντών Ινστιστούτων, βάσει του, ισχύοντος σήμερα, νόμου. Η ανεξαρτησία της έρευνας διασφαλίζεται με το να παραμείνει χωρίς καμία αλλαγή η συνέχιση του ΕΑΑ. Ουσιαστικά και τυπικά δηλαδή, να διαφυλαχθεί ο χαρακτήρας του ΕΑΑ. Μερικά στοιχεία από την έκθεση του ΕΤΗΣΙΟΥ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ του ΕΑΑ 2022 που πιθανόν να τεθούν υπό διακινδύνευση με την υπαγωγή μας στο ΥπΚΚΠΠ: Προσωπικό ΕΑΑ (στοιχεία 2022) Ερευνητικό προσωπικό: 57 Επιστημονικό προσωπικό: 35 Διοικητικό προσωπικό: 21 Συνεργάτες με σύμβαση: 241 Σε κάθε 1 ερευνητή αντιστοιχούν 4 συμβασιούχοι. Θα εξακολουθήσει αυτό με την υπαγωγή του ΕΑΑ στο ΥΠΚΚ; Έσοδα ΕΑΑ/έτος (στοιχεία 2022) Tακτική επιχορήγηση: 4,5 εκατομμύρια ΕΛΚΕ: 12,7 εκατομμύρια (2η καλύτερη επίδοση για την δωδεκαετία 2011-2022 - καλύτερο έτος ήταν το 2021) Για κάθε 1 εκατομμύριο της επιχορήγησης από το ΥΠΑΝ προσελκύονται 3 εκατομμύρια από τις ακόλουθες πηγές χρηματοδότησης, κατανεμειμένα ως εξής: Ανταγωνιστικά έργα: 76% Μελέτες - Παροχή υπηρεσιών προς τρίτους: 12% Εσωτερικά προγράμματα: 12% Μπορεί να εξασφαλισθεί ότι θα υπάρχει δυνατότητα προσέλκυσης ερευνητικών και λοιπών έργων όταν το ΕΑΑ μετακινηθεί στο ΥπΚΚΠΠ; Οι φόβοι για το μέλλον: Όσον αφορά τις υποδομές του ΕΑΑ, η υποστήριξη των εγκατεστημένων δικτύων προέρχεται κυρίως από εξωτερικούς πόρους, ενώ η αγορά του εξοπλισμού κατά το μεγαλύτερο μέρος. Το κράτος δεν έχει και τις καλύτερες επιδόσεις στην συντήρηση εξοπλισμών και δικτύων. Βλέπε την σημερινή κατάσταση δικτύων [και ραντάρ] άλλων οργανισμών. Το δε προσωπικό που συντηρεί τα δίκτυα/τον εξοπλισμό του ΕΑΑ είναι είτε συμβασιούχοι έργου με χρηματοδότηση από ερευνητικά και άλλα έργα, είτε ορμώμενοι από το καθήκον τους υπάλληλοι του ΕΑΑ. Τελικά, ο νομοθέτης θα διατηρήσει τον ερευνητικό χαρακτήρα του ΕΑΑ και θα εξασφαλίσει την συνακόλουθη ακαδημαϊκή ελευθερία των ερευνητών του; Ή θα το μετατρέψει σε άλλη μία άχρωμη και αναποτελεσματική δημόσια υπηρεσία, καταστρέφοντας ό,τι έχει αναδείξει το ΕΑΑ σε αξιόλογο ερευνητικό κέντρο πανευρωπαϊκως και κορυφαίο σε μερικές επιστημονικές περιοχές που θεραπεύουν διεθνώς αναγνωρισμένοι ερευνητές του;