• Σχόλιο του χρήστη 'Σ. Καζαντζής' | 27 Νοεμβρίου 2023, 19:25
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Γράφτηκαν πολλά και μάλλον δεν έχω να προσθέσω πολλά περισσότερα, εκτός από το ότι πιστεύω ότι οφείλω να γράψω την άποψή μου ως πρώην ερευνητής του ΕΑΑ. Η Έρευνα, η Παιδεία, και η Ανάπτυξη θα πρέπει να συνδέονται και η θέση των ερευνητικών ιδρυμάτων θα πρέπει να είναι δίπλα στην παιδεία. Επίσης η κάθε κυβέρνηση θα πρέπει να διασφαλίζει την ακαδημαϊκή και ερευνητική ελευθερία των ερευνητών της χώρας. Φυσικά, και με κανόνες, ελέγχους, αξιολογήσεις και κρίσεις, όπως ήδη γίνεται. Ο νόμος έχει μια λογική (επιλεκτικής τελικά) συνένωσης συγκεκριμένων φορέων για την αντιμετώπιση ακραίων καιρικών φαινομένων και προφανώς υπάρχουν τρόποι να συμπεριληφθούν και το ΕΑΑ και η ΕΜΥ σε επιτροπές και επιχειρησιακές ομάδες, όπως ορίζεται σε προηγούμενο άρθρο (7), χωρίς τη μετακίνηση όλης της έρευνας του ΕΑΑ σε ένα θεσμικά μη αρμόδιο για έρευνα υπουργείο. Και επειδή σε μέχρι τώρα διαβουλεύσεις δεν έχω δει σχεδόν ποτέ ριζικές αλλαγές, θα έλεγα τουλάχιστον να υπάρξει μια συνεπίβλεψη από την Γενική Γραμματεία Έρευνας και Καινοτομίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, για να μην χαθεί ένα πολύ μεγάλο ερευνητικό κεφάλαιο για τη χώρα. Η παιδεία δημιουργεί την έρευνα και η έρευνα την ανάπτυξη, την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών και πολλά άλλα. Διαταράσσοντας την αλληλουχία αυτή ή την ανεξαρτησία της έρευνας, τα αποτελέσματα μακροπρόθεσμα θα είναι σίγουρα κατώτερα του αναμενομένου. Στέλιος Καζαντζής Κύριος Ερευνητής Παγκόσμιο κέντρο ακτινοβολίας, Ελβετία