Αρχική Αναδιάρθρωση Πολιτικής Προστασίας - Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Διάσωσης και ΑεροδιακομιδώνΆρθρο 20 Μεταφορά Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής ΠροστασίαςΣχόλιο του χρήστη Εφιάλτης | 27 Νοεμβρίου 2023, 21:47
Αν ο στόχος είναι η περαιτέρω αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών σε σχέση με τον καιρό, η ΕΜΥ θα πρέπει όχι μόνο να διατηρήσει όλα όσα κάνει ως τώρα αλλά και να αναβαθμιστεί. Να γίνει μια υπηρεσία με οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια που θα υπάγεται απευθείας στον υπουργό. Η 24ωρη επιχειρησιακή λειτουργία της ΕΜΥ σε καθημερινή βάση, πέραν των προγνώσεων και των δελτίων επιδείνωσης καιρού και επικίνδυνων καιρικών φαινομένων (όπως ο καθένας γνωρίζει), αποσκοπεί και στη διαρκή υποστήριξη της αεροναυτιλίας στον εθνικό εναέριο χώρο και της ναυτιλίας στην ανατολική Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα (κάτι που οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν). Στις δραστηριότητες αυτές, που άπτονται σαφώς θεμάτων εθνικής κυριαρχίας, εξωτερικής πολιτικής αλλά και θέσεως της χώρας στην ανατολική Μεσόγειο, καμία έκπτωση δεν επιτρέπεται, πόσο μάλλον σε εποχή με πολεμικές συρράξεις στην ευρύτερη περιοχή. Για παράδειγμα, τα αεροδρόμια που υποστηρίζονται δεν πρέπει και ούτε είναι εύκολο να διαχωριστούν, ώστε να εξυπηρετούνται άλλα από στρατιωτικούς και άλλα από πολιτικούς υπαλλήλους, αφού αρκετά λειτουργούν ταυτόχρονα με στρατιωτικό και πολιτικό χαρακτήρα. Μόλις άρχισαν να αποδίδονται στην ΕΜΥ χρήματα από τον EUROCONTROL για τη μετεωρολογική υποστήριξη της αεροναυτιλίας που θα βοηθήσουν στον εκσυγχρονισμό της. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να διασφαλιστεί. (Παρεμπιπτόντως, που αποδίδονταν αυτά τα χρήματα που δικαιωματικά ανήκαν στην υπηρεσία τα προηγούμενα χρόνια? Και που θα αποδίδονται στο μέλλον αν υπάρξει «μοίρασμα» της αεροναυτικής υποστήριξης σε στρατιωτικό και πολιτικό προσωπικό? Πόσο πιθανό είναι ένα μέρος αυτής να περάσει τελικά σε ιδιώτες? Το τελευταίο δεν θα σήμαινε μόνο απώλεια σημαντικών εσόδων αλλά θα ήταν και εθνικά επικίνδυνο.) Όχι μόνο οι μετεωρολογικοί σταθμοί της ΕΜΥ, στελεχωμένοι και αυτόματοι, είναι κρίσιμο για πολλούς λόγους να συνεχίσουν να ανήκουν στην ΕΜΥ, αλλά θα πρέπει σε αυτούς να ενσωματωθούν και δίκτυα σταθμών που ανήκουν σε άλλες υπηρεσίες ή ερευνητικά ιδρύματα. Αυτή τη στιγμή, ένα μεγάλο μέρος των δραστηριοτήτων/αρμοδιοτήτων της ΕΜΥ επιτελείται σε μεγάλο βαθμό από στρατιωτικό προσωπικό (δορυφορικά, πληροφορική, μετεωρολογικοί σταθμοί αεροδρομίων). Έτσι, για την απεμπλοκή του προσωπικού αυτού (αν αυτός είναι ο στόχος) θα απαιτηθεί ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα και πολλές-πολλές προσλήψεις, προκειμένου η ΕΜΥ να μην καταρρεύσει! Στην περίπτωση που πράγματι το meteo του Αστεροσκοπείου θεωρεί εαυτόν επιχειρησιακό για τον καιρό όπως δηλώνει, είναι σαφές ότι αυτό και μόνο αυτό το κομμάτι του Αστεροσκοπείου δεν πρέπει απλά να ανήκει στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης αλλά να ενσωματωθεί με την ΕΜΥ. Άσχετο και για του λόγου το αληθές: 1. Στην επί σειρά ετών υποστελεχωμένη ΕΜΥ, οι ΠΕ πολίτες μετεωρολόγοι που απασχολούνται και στην 24ωρη βάρδια είναι από τους σκληρότερα εργαζόμενους στο ελληνικό δημόσιο. 2. Οι υπαξιωματικοί μετεωρολόγοι έχουν εξαιρετικά υψηλό επίπεδο τα πολλά τελευταία χρόνια.