• Σχόλιο του χρήστη 'Ειρήνη Μαροπάκη' | 6 Ιουνίου 2024, 09:49
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Στο άρθρο 35 αναφέρεται ότι «Σε περίπτωση κατάργησης Τομέων Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων (ΤΑΣ) και Τομέων Αποκατάστασης Πυρόπληκτων (ΤΑΠ), σύμφωνα με το ανωτέρω εδάφιο, οι υπηρετούντες σε αυτούς υπάλληλοι δύνανται να...». Η χρησιμότητα του «δύνανται να» δεν είναι κατανοητή. Είναι, μεν, σε πληθυντικό αριθμό («οι υπάλληλοι δύνανται») αλλά τι άλλο δύνανται να κάνουν; Να παραμείνουν στη θέση τους; Δεν μπορεί να συμβεί, αφού η θέση καταργείται. Τι άλλο μπορεί να συμβεί; Επίσης η λέξη «δύνανται» εμπεριέχει μία εγγενή δυνητικότητα. Προς διασφάλιση των εργαζομένων θα πρέπει να τροποποιηθεί το λεκτικό ώστε να εκφράζεται ρητά η δέσμευση της διοίκησης να μετατάξει τον υπάλληλο (εφ’ όσον, βεβαίως, ο ίδιος το επιθυμεί, άρα υποβάλλοντας αίτηση). Η χρήση των λέξεων «μετακίνηση» και των παραγώγων της δημιουργεί σύγχυση. Στον Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Υπαλλήλων, υπάρχουν οι εξής έννοιες: α) Μετακίνηση σημαίνει κίνηση από μία οργανική μονάδα σε άλλη της ίδιας αρχής (η οποία εδώ καταργείται και άρα δεν έχουμε μετακίνηση). β) Μετάθεση σημαίνει κίνηση από μία θέση της οργανικής μονάδας σε αντίστοιχη θέση αντίστοιχης οργανικής μονάδας σε άλλο τόπο (έχει τοπικό χαρακτήρα). Άρα ούτε μετάθεση είναι. γ) Απόσπαση σημαίνει προσωρινή (με χρονικό όριο) κίνηση σε υπηρεσία άλλης αρχής για αντιμετώπιση σοβαρών και επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών. Άρα ούτε απόσπαση είναι. δ) Μετάταξη σημαίνει (υπάρχουν τρία είδη): α) κίνηση σε κενή θέση άλλου κλάδου της ίδιας κατηγορίας της ιδίας αρχής (η οποία εδώ καταργείται άρα δεν έχουμε αυτό), β) κίνηση σε κενή θέση κλάδου ανώτερης κατηγορίας της ιδίας αρχής (η οποία εδώ καταργείται άρα δεν έχουμε αυτό), γ) κίνηση σε κενή θέση άλλης αρχής. Συμπέρασμα: Έχουμε μόνο περίπτωση μετάταξης σε θέση άλλης αρχής. Κατά συνέπεια, νομοτεχνικά απαιτείται: α) η διαγραφή της έννοιας «μετακίνηση», και β) προς αποφυγή προβλημάτων νομιμότητας (λόγω της πρόβλεψης «κενών» θέσεων για κάθε είδους μετάταξη), η ρητή πρόβλεψη δημιουργίας θέσεων. Η αναφορά «κατόπιν αίτησής τους» είναι σχετικά προβληματική. Η αίτηση αποτελεί προϋπόθεση της μετάταξης, αλλά υπάρχουν δύο προβλήματα: α) Τι θα συμβεί αν δεν υποβληθεί αίτηση; Προφανώς, λύση της εργασιακής σχέσης. β) Μπορεί η αίτηση να απορριφθεί; Θεωρητικά ναι. Κατά την γνώμη μου απαιτείται κατάλληλη λεκτική προσαρμογή χωρίς να αλλάζει το πνεύμα της διάταξης. Η μετάταξη ή μετακίνηση «κατά παρέκκλιση» αποτελεί ορθή πρόβλεψη, απολύτως απαραίτητη, όμως περί του χρόνου της διαδικασίας ουδέν προβλέπεται και κατά την γνώμη μου απαιτείται σχετική προσθήκη, προς επίσπευση αυτής. Κατά συνέπεια, συμφωνώ πλήρως με το πνεύμα της διάταξης και προτείνω από το σημείο «Η κατάργηση των Τομέων…» (2η περίοδος, β’ εδαφίου) να ξεκινά μία ξεχωριστή παράγραφος υπ’ αρ. 4. γιατί το θέμα που πραγματεύεται είναι αυτοτελές η οποία να διατυπώνεται ως εξής: «Η κατάργηση των Τομέων Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων (ΤΑΣ) και Τομέων Αποκατάστασης Πυρόπληκτων (ΤΑΠ) της παρ. 1 του άρθρου 129 του ν. 4199/2013 (Α'216) γίνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Στην περίπτωση αυτή, οι υπηρετούντες σε αυτούς υπάλληλοι μετατάσσονται υποχρεωτικά, εφ’ όσον υποβάλλουν σχετική αίτηση, σε οργανικές μονάδες της Γενικής Γραμματείας Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Η μετάταξη αυτή διενεργείται το συντομότερο δυνατό, με κοινή απόφαση των αρμοδίων οργάνων των Υπουργείων Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και Εσωτερικών, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης, με δημιουργία θέσεων και κάλυψη αυτών με μεταφορά της θέσης που κατείχε ο υπάλληλος, ο οποίος διατηρεί την ίδια εργασιακή σχέση, τον βαθμό και το μισθολογικό κλιμάκιο που κατείχε, καθώς και τυχόν προσωπική διαφορά, σύμφωνα με το άρθρο 2 του ν. 4440/2016 (Α 224).»