Άρθρο 4 Εθνικό Σχέδιο Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης

Το Εθνικό Σχέδιο Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης (ΕΣΕΕΔ) εγκρίνεται και επικαιροποιείται με την κοινή απόφαση της παρ. 1 του άρθρου 9 και περιλαμβάνει τουλάχιστον:
α) Τα κατάλληλα, από επιχειρησιακής άποψης, και αναγκαία σε αριθμό, εναέρια μέσα έρευνας και διάσωσης, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του προεδρικού διατάγματος του άρθρου 8.
β) Το αναγκαίο σε ειδικότητες και αριθμό προσωπικό, ιδίως, μελών πληρώματος, χειριστών, τεχνικών, διασωστών, ορειβατών, υγειονομικού προσωπικού, με τα προσόντα που προβλέπονται στο προεδρικό διάταγμα του άρθρου 8, για την κάλυψη του επιχειρησιακού έργου έρευνας και διάσωσης σε όλη την επικράτεια.
γ) Τις κατάλληλες και αναγκαίες Βάσεις Επιφυλακής/Ετοιμότητας προσωπικού και εναέριων και λοιπών μέσων, για την εκτέλεση του επιχειρησιακού έργου, σύμφωνα με το άρθρο 7.
δ) Το χρονοδιάγραμμα, την προϋπολογιζόμενη δαπάνη και τις πηγές χρηματοδότησης για την απόκτηση ίδιων εναέριων μέσων της περ. α) και την πρόσληψη του αναγκαίου μόνιμου προσωπικού της περ. β) από το Πυροσβεστικό Σώμα.

  • 10 Οκτωβρίου 2022, 16:59 | Ελληνική Ομάδα Διάσωσης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Θα θέλαμε να προτείνουμε την αξιοποίηση των ήδη υπαρχόντων εθελοντικών ομάδων διάσωσης και μελών αυτών που έχουν εμπειρία στην ορεινή αεροδιάσωση και την ένταξη αυτών στο γενικό σχεδιασμό, όπως ακριβώς συμβαίνει σε χώρες με μακρά παράδοση στην ορεινή διάσωση, όπως Γερμανία, Ιταλία, Ρουμανία, Πολωνία, κτλ.

  • 8 Οκτωβρίου 2022, 22:55 | Ιωάννης Βαμβάκος Υποπτέραρχος (Ι) ε.α.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Προτείνεται η τροποποίηση της παραγράφου β του Άρθρου, ως εξής:
    «Το αναγκαίο σε ειδικότητες και αριθμό προσωπικό, ήτοι, μελών πληρώματος, χειριστών, μηχανοσωστών, τεχνικών, διασωστών, ορειβατών, υγειονομικού προσωπικού, με τα προσόντα που προβλέπονται στο προεδρικό διάταγμα του άρθρου 8, για την κάλυψη του επιχειρησιακού έργου έρευνας και διάσωσης σε όλη την επικράτεια».
    Αιτιολογικό: Η χρήση της λέξης «ήτοι», αντί της υφιστάμενης «ιδίως», αναφέρει επακριβώς τα μέλη πληρώματος. Επίσης, στο Άρθρο 4, καθώς και σε επόμενα άρθρα, εισέρχεται η ειδικότητα του «μηχανοσώστη», ως αναγκαίο μέλος πληρώματος, καθώς οι υφιστάμενες διαδικασίες που αφορούν σε όλες τις διασώσεις που εκτελούνται από τα ελικόπτερα των ΕΔ (Super Puma, Sikorksy, AB-205), αλλά και η διεθνής πρακτική, επιβάλλουν τη χρήση μηχανοσώστη για το χειρισμό του βαρούλκου (hoist), είτε χρησιμοποιείται αρτάνη διάσωσης, είτε φορείο, είτε καλάθι (rescue basket, billy puch etc), με ή όχι χρησιμοποίηση δύτη-διασώστη ο οποίος κατέρχεται με το hoist.

  • 7 Οκτωβρίου 2022, 17:38 | Νίκος Ταμουτσέλης ΦΟΟΦ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Καλησπέρα σε όλους.

    Διαβάζω με προσοχή τις παραγράφους και προσπαθώ να εντοπίσω το κενό στα περιεχόμενα των άρθρων που αφορούν την όλη διαδικασία ανάπτυξης των ρόλων και των πρωτοβουλιών με βάση το ΕΣΕΕΔ.

    Συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία να στηθεί ένα Εθνικό Σχέδιο Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης. Αυτό που διαβάζω προσεκτικά είναι το βασικό Σχέδιο πάνω στο οποίο θα λειτουργήσουν, όλοι οι εμπλεκόμενοι Πιστοποιημένοι Φορείς υπο τις Εποπτεία της Π.Υ.

    Το γνωρίζω προσωπικά και Θέλω να υπογραμμίσω την τεράστια συμβολή των πτητικών μέσων (Ελικόπτερα, drone A/φη), στην άμεση και γρήγορη μεταφορά του εξιδεικευμένου προσωπικού, αλλά κυρίως των Θυμάτων από και προς το σημείο, στην διάρκεια ενός σοβαρού περιστατικού.

    Από το Γενικό περνάω στο Ειδικό και συγκεκριμένα ΔΕΝ βλέπω το πλαίσιο ενός PLAN B στην περίπτωση πχ που ο Καιρός και οι λοιπές Εδαφικές και Μετεωρολογικές συνθήκες δεν επιτρέπουν την ΠΤΉΣΗ ΕΝΑΈΡΙΩΝ ΜΕΣΩΝ.
    (Ομίχλη, Χαμηλή Νέφωση -Βαρομετρικά Χαμηλά, Χιονοθύελλα, Ισχυρές Καταιγίδες, Έντονα Καιρικά Φαινόμενα, Αστραπές, Κεραυνοί, Χαλάζι κτλ ). Φαινόμενα που τα συναντάμε πολλές φορές, ειδικά στα βουνά μας.
    Αυτό που θέλω να τονίσω είναι, ότι το ΕΣΕΕΔ, αυτόματα γίνεται ΕΣΕΔ και γιαυτό το λόγο πρέπει να υπάρχει και ένα Plan B, ίσως και ένα C, που να προβλέπει την συνέχεια του Εθνικού Σχεδίου Έρευνας και Διάσωσης, στην περίπτωση που ΕΙΔΙΚΑ τα πτητικά μέσα είναι αναγκαστικά καθηλωμένα λόγω Καιρικών Συνθηκών.

    Σε αυτήν την περίπτωση

    α) Τι μέτρα – αντίμετρα θα παρθούν, Ποια Μέσα- Εργαλεία και Προσωπικό θα αναπτυχθούν, για να ενεργοποιηθεί απο άλλη βάση το επιχειρησιακό πλάνο.

    Β) Θα σταματήσουν οι προσπάθειες του Προσωπικού στο πεδίο της Έρευνας και Διάσωσης κατα την διάρκεια των άσχημων καιρικών συνθηκών.

    γ) Εάν υπάρχει άμεση ανάγκη για την μεταφορά του αναγκαίου με βάση τα προσόντα, στις ειδικότητες προσωπικού, (διασωστών, ορειβατών, και υγειονομικού προσωπικού) με TI άλλα ΕΙΔΙΚΆ Μέσα και εργαλεία μέσα θα αναπτυχθεί.

    Ευχαριστώ
    Με τα Τιμής
    Ταμουτσέλης Νικόλαος ΦΟΟΦ

  • Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Να τροποποιηθεί ως εξής:
    «Το Εθνικό Σχέδιο Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης (ΕΣΕΕΔ) εγκρίνεται και επικαιροποιείται με την κοινή απόφαση της παρ. 1 του άρθρου 9 και περιλαμβάνει τουλάχιστον: α) Τα κατάλληλα, από επιχειρησιακής άποψης, και αναγκαία σε αριθμό, εναέρια μέσα έρευνας και διάσωσης συμπεριλαμβανομένων μέσων υποστήριξης και επικοινωνίας με άτομα με αναπηρία, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του προεδρικού διατάγματος του άρθρου 8. β) Το αναγκαίο σε ειδικότητες και αριθμό προσωπικό, ιδίως, μελών πληρώματος, χειριστών, τεχνικών, διασωστών, ορειβατών, υγειονομικού προσωπικού, με τα προσόντα που προβλέπονται στο προεδρικό διάταγμα του άρθρου 8, για την κάλυψη του επιχειρησιακού έργου έρευνας και διάσωσης σε όλη την επικράτεια, συμπεριλαμβανομένης της διάσωσης ατόμων με αναπηρία. γ) Τις κατάλληλες και αναγκαίες Βάσεις Επιφυλακής/Ετοιμότητας προσωπικού και εναέριων και λοιπών μέσων, για την εκτέλεση του επιχειρησιακού έργου, σύμφωνα με το άρθρο 7. δ) Το χρονοδιάγραμμα,την προϋπολογιζόμενη δαπάνη και τις πηγές χρηματοδότησης για την απόκτηση ίδιων εναέριων μέσων της περ. α) και την πρόσληψη του αναγκαίου μόνιμου προσωπικού της περ. β) από το Πυροσβεστικό Σώμα»

  • 27 Σεπτεμβρίου 2022, 08:43 | Basiliy
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ok