Στο άρθρο 8 του ν. 4989/2022 (Α’ 208) επέρχονται οι εξής αλλαγές: α) στην παρ. 1 αα) στο πρώτο εδάφιο της εξουσιοδότησης επικαιροποιείται η αναφορά στο Εθνικό Σχέδιο Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών, προστίθεται η γνώμη του Προέδρου του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ), συμπεριλαμβάνεται ο Υπουργός Υγείας στα εξουσιοδοτούμενα όργανα και τροποποιείται η αναφερόμενη προθεσμία, αβ) στο δεύτερο εδάφιο προστίθεται αντιστοίχως η γνώμη του Προέδρου του ΕΚΑΒ, β) προστίθεται παρ. 3, και το άρθρο 8 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 8
Εξουσιοδοτικές διατάξεις
1. Το Εθνικό Σχέδιο Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών εγκρίνεται και επικαιροποιείται με κοινή απόφαση των Υπουργών Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εθνικής Άμυνας, Υγείας και Υποδομών και Μεταφορών, ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου Επιτελικού Σχεδιασμού του Επιτελείου Πυροσβεστικού Σώματος (Π.Σ.) και του Προέδρου του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ), οι οποίες υποβάλλονται στον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και στον Υπουργό Υγείας, αντίστοιχα, για την πρώτη εφαρμογή του παρόντος έως την 29η Φεβρουαρίου 2024. Η απόφαση του πρώτου εδαφίου εκδίδεται εντός δύο (2) μηνών από την υποβολή της γνώμης του Συμβουλίου Επιτελικού Σχεδιασμού του Επιτελείου του Π.Σ. και του Προέδρου του ΕΚΑΒ που υποβάλλεται τελευταία.
2. Οι αποδοχές του προσωπικού της περ. γ) της παρ. 1 του άρθρου 9 καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Εθνικής Άμυνας και Υγείας, καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για τη λειτουργία, τη στελέχωση της Μονάδας της παρ. 3 του άρθρου 4, καθώς και όλα εν γένει τα ζητήματα που αφορούν στην οργάνωση και τον συντονισμό των επιχειρήσεων αρμοδιότητάς της και στην εκτέλεση του πτητικού έργου με τα εναέρια μέσα του Μηχανισμού. Με όμοια απόφαση μπορεί να καθορίζεται και να τροποποιείται το πλαίσιο της οργάνωσης και διάθεσης των πτητικών μέσων, καθώς και να ανακατανέμονται οι αρμοδιότητες του συντονισμού και της εκτέλεσης του πτητικού έργου των αεροδιακομιδών υγείας, επ’ ωφελεία του ΕΚΑΒ.».
Με βάση τα διαλαμβανόμενα στην παράγραφο 1, έχουμε από τη μια ένα Συλλογικό όργανο ήτοι το Συμβούλιο Επιτελικού Σχεδιασμού του Επιτελείου Πυροσβεστικού Σώματος (Π.Σ.) και από την άλλη ένα φυσικό πρόσωπο, τον πρόεδρο του ΕΚΑΒ, ως όργανα γνωμοδότησης. Υφίσταται έτσι μια αναντιστοιχία. Ίσως πρέπει να από πλευράς ΕΚΑΒ να γίνει χρήση αντίστοιχου Συλλογικού οργάνου.
Στη παράγραφο 3 Προτείνεται η διαγραφή του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας στη σύνθεση της
συγκεκριμένης ΚΥΑ καθώς στο άρθρο 48 ή άρθρο 4 του 4989 στην παράγραφο 3 έχει αντίστοιχα
προταθεί ανάλογη παρέμβαση. Κατά το σκεπτικό αυτής, οι επιχειρήσεις διάσωσης και
αεροδιακομιδών είναι αμιγώς πολιτικής φύσεως και θα πρέπει να υπάρξει απεμπλοκή των ΕΔ από
αυτό το έργο. Ακόμα και στο βαθμό που εμπλέκονται σήμερα υπηρεσίες των ΕΔ σε αποστολές
δευτερογενών αεροδιακομιδών (βλέπε ελικόπτερα 109 Trekker και αεροσκάφη Beechcraft), αυτές
αφορούν την διάθεση μέσων και προσωπικού που είναι σε ετοιμότητα σε γνωστά σημεία και για τα
όποια θα πρέπει εγγράφως να ενημερώνεται το Unit6-HEMS στην αρχή κάθε βάρδιας, και δεν
απαιτείται επιπλέον προσωπικό για τις όποιες συνεννοήσεις θα γίνουν σε περίπτωση που
παραστεί ανάγκη απευθείας με τα κέντρα επιχειρήσεων των εν λόγω μονάδων.