Στο άρθρο 5 του ν. 4989/2022 (Α’ 208), περί προδιαγραφών, επικαιροποιείται η αναφορά στο δίκτυο και τον Εθνικό Μηχανισμό, και το άρθρο 5 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 5
Προδιαγραφές δικτύου εναέριας διάσωσης και αεροδιακομιδών
Το δίκτυο εναέριας διάσωσης και αεροδιακομιδών, που υποστηρίζει τον Εθνικό Μηχανισμό Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών, λειτουργεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας «EASA» (European Aviation Safety Agency).».
Αρχική Αναδιάρθρωση Πολιτικής Προστασίας - Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Διάσωσης και ΑεροδιακομιδώνΆρθρο 49 Προδιαγραφές δικτύου εναέριας διάσωσης και αεροδιακομιδών – Τροποποίηση άρθρου 5 ν. 4989/2022
Άρθρο 49 Προδιαγραφές δικτύου εναέριας διάσωσης και αεροδιακομιδών – Τροποποίηση άρθρου 5 ν. 4989/2022
- 14 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΔΟΜΩΝ ΕΘΝΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ – ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ – ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΡΗΣΗΣ ΜΕΤΡΩΝ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΦΟΡΕΩΝ ΕΘΝΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4662/2020 Άρθρο 3 Δράσεις Εθνικού Μηχανισμού – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 4 ν. 4662/2020
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 4 Αρχές λειτουργίας Εθνικού Μηχανισμού – Τροποποίηση άρθρου 5 ν. 4662/2020
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 5 Διαβάθμιση Κατάστασης Ετοιμότητας – Τροποποίηση άρθρου 6 ν. 4662/2020
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 6 Δυναμικό και μέσα του Εθνικού Μηχανισμού – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 7 ν. 4662/2020
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 7 Σύσταση Επιτροπής Εκτίμησης Κινδύνου από την εκδήλωση καιρικών φαινομένων και πάσης φύσεως κινδύνων πολιτικής προστασίας – Προσθήκη άρθρου 7α στον ν. 4662/2020
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 8 Διυπουργική Επιτροπή Εθνικού Σχεδιασμού Πολιτικής Προστασίας – Τροποποίηση άρθρου 5 ν. 4662/2020
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Άρθρο 9 Πλαίσια Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών – Τροποποίηση άρθρου 10 ν. 4662/2020
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 10 Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας – Τροποποίηση άρθρου 12 ν. 4662/2020
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 11 Περιφερειακά Επιχειρησιακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας – Τροποποίηση παρ. 1 και 4 άρθρου 13 ν. 4662/2020
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 12 Τοπικά Επιχειρησιακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας – Τροποποίηση παρ. 1 και 3 άρθρου 15 ν. 4662/2020
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 13 Σύσταση και αρμοδιότητες των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων Πολιτικής Προστασίας – Τροποποίηση άρθρου 17 ν. 4662/2020
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 14 Οργάνωση και λειτουργία των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων Πολιτικής Προστασίας – Τροποποίηση άρθρου 18 ν. 4662/2020
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 15 Υποστηρικτικές υπηρεσίες Εθνικού Μηχανισμού – Αντικατάσταση άρθρου 20 ν. 4662/2020
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 16 Αυτοτελή Τμήματα Πολιτικής Προστασίας – Αντικατάσταση άρθρου 21 ν. 4662/2020
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 17 Γενικά Σχέδια Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Διαχείρισης Συνεπειών – Ανάρτηση και γνωστοποίηση των σχεδίων μέσω διαδικτύου – Εκπαίδευση πολιτών και φορέων -Τροποποίηση άρθρου 23 ν. 4662/2020
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 18 Σκοπός της εκτίμησης επικινδυνότητας – Αντικατάσταση άρθρου 24 ν. 4662/2020
- 112 ΣχόλιαΆρθρο 19 Μεταφορά Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 20 Μεταφορά Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 Εξουσιοδοτική διάταξηΆρθρο 21 Εξουσιοδοτική διάταξη
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 22 Καταργούμενες διατάξεις – Κατάργηση άρθρου 91 ν. 4623/2019
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4662/2020 Άρθρο 23 Κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας – Αντικατάσταση άρθρου 25 ν. 4662/2020
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 24 Έκτακτη ανάγκη πολιτικής προστασίας τοπικής κλίμακας – Προσθήκη άρθρου 25Α στον ν. 4662/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Έκτακτη ανάγκη πολιτικής προστασίας περιφερειακής ή διαπεριφερειακής κλίμακας – Προσθήκη άρθρου 25Β στον ν. 4662/2020
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 26 Προσωρινά μέτρα ρύθμισης κατάστασης έκτακτης ανάγκης – Προσθήκη άρθρου 25Γ στον ν. 4662/2020
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 27 Μετακινήσεις προσωπικού για την αντιμετώπιση κατάστασης έκτακτης ανάγκης περιφερειακής, διαπεριφερειακής ή εθνικής εμβέλειας – Προσθήκη άρθρου 25Δ στον ν. 4662/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28 Προληπτικά μέτρα κατά το στάδιο της κατάστασης ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας – Προσθήκη άρθρου 26Α στον ν. 4662/2020
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 29 Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων – Τροποποίηση παρ. 8 και 9 άρθρου 36 ν. 4662/2020
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4662/2020 Άρθρο 30 Επιτροπή Διενέργειας Ελέγχων – Αντικατάσταση άρθρου 42 ν. 4662/2020
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 31 Μητρώο Τήρησης Μέτρων Προληπτικής Πυροπροστασίας Ιδιοκτησιών και καθαρισμοί οικοπεδικών και ακάλυπτων χώρων – Προσθήκη άρθρου 53Α στον ν. 4662/2020
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 32 Καθαρισμοί και διάνοιξη αντιπυρικών ζωνών εντός των ζωνών δουλείας γραμμών μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας – Προσθήκη άρθρου 53Β στον ν. 4662/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 33 Άμεση υλοποίηση νέων έργων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε περίπτωση έκτακτων καιρικών φαινομένων – Προσθήκη άρθρου 53Γ στον ν. 4662/2020
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΙΔΙΩΤΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΒΟΛΗ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4662/2020 Άρθρο 34 Τήρηση στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας καταλόγων διαθέσιμων μηχανημάτων έργου και χειριστών και διαδικασία επίταξης – Προσθήκη άρθρου 53Δ στον ν. 4662/2020
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 Υποχρέωση κατά προτεραιότητα υποστήριξης του ενιαίου ευρωπαϊκού αριθμού έκτακτης ανάγκης «112» και του δικτύου πληττόμενης περιοχής από ιδιώτες τηλεπικοινωνιακούς παρόχους – Προσθήκη άρθρου 53Ε στον ν. 4662/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Υποχρέωση ενημέρωσης και παροχής συνδρομής εκ μέρους παραχωρησιούχων – Προσθήκη άρθρου 53ΣΤ στον ν. 4662/2020Άρθρο 36 Υποχρέωση ενημέρωσης και παροχής συνδρομής εκ μέρους παραχωρησιούχων – Προσθήκη άρθρου 53ΣΤ στον ν. 4662/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37 Αποστολή εκπροσώπων – συνδέσμων κατά το στάδιο της πολιτικής κινητοποίησης στο Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων – Προσθήκη άρθρου 53Ζ στον ν. 4662/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 38 Χρήση μέσων μεταφοράς για διάσωση πολιτών – Προσθήκη άρθρου 53Η στον ν. 4662/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 39 Μεταφορά πυροσβεστικών δυνάμεων και δυνάμεων πολιτικής προστασίας – Προσθήκη άρθρου 53Θ στον ν. 4662/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 Επίταξη πλωτών μέσων για κάλυψη αναγκών πολιτικής προστασίας για διάσωση και μεταφορά – Προσθήκη άρθρου 53Ι στον ν. 4662/2020
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 41 Επίταξη εναέριων μέσων για κάλυψη αναγκών πολιτικής προστασίας για διάσωση και μεταφορά – Προσθήκη άρθρου 53ΙΑ στον ν. 4662/2020
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 42 Διενέργεια μισθώσεων για κάλυψη αναγκών πολιτικής προστασίας – Προσθήκη άρθρου 53ΙΒ στον ν. 4662/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 43 Διενέργεια μισθώσεων τουριστικών καταλυμάτων για την κάλυψη των αναγκών της πολιτικής προστασίας – Προσθήκη άρθρου 53ΙΓ στον ν. 4662/2020
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 44 Αυστηροποίηση προστίμων για διενέργεια επικίνδυνων εργασιών κατά την αντιπυρική περίοδο – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 167 ν. 4662/2020
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΘΝΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΕΝΑΕΡΙΑΣ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΕΡΟΔΙΑΚΟΜΙΔΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4989/2022 Άρθρο 45 Σκοπός Εθνικού Μηχανισμού Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών «Θεοφάνης Ερμής Θεοχαρόπουλος» – Τροποποίηση άρθρου 1 ν. 4989/2022
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 46 Αντικείμενο Εθνικού Μηχανισμού Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών -Τροποποίηση άρθρου 2 ν. 4989/2022
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 47 Ορισμοί διάσωσης και αεροδιακομιδής – Τροποποίηση άρθρου 3 ν. 4989/2022
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 48 Λειτουργίες του Μηχανισμού – Εθνικό Σχέδιο Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών – Τροποποίηση άρθρου 4 ν. 4989/2022
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 49 Προδιαγραφές δικτύου εναέριας διάσωσης και αεροδιακομιδών – Τροποποίηση άρθρου 5 ν. 4989/2022
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 50 Περιφερειακές Βάσεις Ετοιμότητας/Επιφυλακής Πυροσβεστικού Σώματος – Τροποποίηση άρθρου 6 ν. 4989/2022
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 51 Προσωπικό, προδιαγραφές και λειτουργία του Εθνικού Σχεδίου Διάσωσης και Αεροδιακομιδών – Τροποποίηση άρθρου 7 ν. 4989/2022
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 52 Εξουσιοδοτικές διατάξεις – Τροποποίηση άρθρου 8 ν. 4989/2022
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 53 Μεταβατικές διατάξεις – Αντικατάσταση άρθρου 9 ν. 4989/2022
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 54 Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 54 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
15 Νοεμβρίου 2023, 23:35
Ανοικτή σε Σχόλια έως
29 Νοεμβρίου 2023, 09:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 355 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 446 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ιδιωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών, κρατική αρωγή και προστασία, στεγαστική συνδρομή
- Αναδιάρθρωση Πολιτικής Προστασίας - Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης: Θεοφάνης Ερμής Θεοχαρόπουλος
Το συγκεκριμένο άρθρο, είναι ιδιαίτερα δεσμευτικό. Εάν υιοθετηθεί, ως έχει, δημιουργεί προβλήματα λειτουργίας στο Μηχανισμό.
Συγκεκριμένα:
1. Τα εναέρια μέσα του ΠΣ που επιχειρούν επί του παρόντος AS-332 Super Puma και BK-117), δεν λειτουργούν σύμφωνα με τις προδιαγραφές EASA.
2. Μέχρι την παρέλευση πενταετίας, από την ψήφιση του παρόντος νομοσχεδίου, οι υπηρεσίες θα πρέπει να καλύπτονται από κάποια/κάποιες εταιρείες, που διαθέτουν πιστοποίηση στις κατηγορίες HEMS και Helicopter hoist operations (HHO). Επί του παρόντος, στη Χώρα μας δεν υφίστανται εταιρείες ελικοπτέρων που να πληρούν τις συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
3. Μετά την παρέλευση της πενταετίας (το αργότερο), όταν βάση του παρόντος νομοσχεδίου περατωθεί η περίοδος outsourcing σε εταιρείες, η όποια Μονάδα εναερίων μέσων δημιουργηθεί, εντός του οργανογράμματος του ΠΣ, θα πρέπει να λειτουργεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές EASA. Θα υφίσταται αυτή η δυνατότητα??
4. Επισημαίνεται ότι το σύνολο των εναερίων μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων που εκτελούν εναέρια έρευνα – διάσωση και αεροδιακομιδές, δεν λειτουργούν σύμφωνα με τις προδιαγραφές EASA, γεγονός που δεν έχει επηρρεάσει καθόλου την ασφάλεια πτήσεων (μηδενικά ατυχήματα ελικοπτέρων και αεροσκαφών που εκτελούν τις υπόψη αποστολές) και την επιχειρησιακή λειτουργία των μέσων. Αντίστοιχα, η εταιρεία Helitalia που λειτούργησε κατά τα έτη 2000 – 2003, ήταν πιστοποιημένη κατά JAR-OPS (δεν υφίστατο προδιαγραφές EASA τότε), είχε όμως τρία θανατηφόρα περιστατικά (πτώσεις επικοπτέρων AB-109, σε Σούνιο, Ανάφη, Ικαρία), με συνέπεια τα εναπομείναντα τρία ελικόπτερα να περάσουν στην αρμοδιότητα και επιχειρησιακή εκμετάλλευση της ΠΑ το 2003 και έκτοτε να επιχειρούν έως το 2015, χωρίς ατύχημα.
να προστεθεί εντός της παρενθέσεως η
λέξη: Union , ως εξής: Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφαλείας της Αεροπορίας «EASA»
(European Union Aviation Safety Agency)
Μετά το European στο «European Aviation Safety Agency» να προστεθεί το «Union».