Άρθρο 48 Λειτουργίες του Μηχανισμού – Εθνικό Σχέδιο Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών – Τροποποίηση άρθρου 4 ν. 4989/2022

Το άρθρο 4 του ν. 4989/2022 (Α’ 208) αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 4
Λειτουργίες του Μηχανισμού – Εθνικό Σχέδιο Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών
1. Ο Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών «Θεοφάνης Ερμής Θεοχαρόπουλος» (ΕΜΕΔΑ) ενεργοποιείται εντός του χερσαίου χώρου της ελληνικής επικράτειας αν υφίσταται ανάγκη για: α) τη διάσωση προσώπου που βρίσκεται σε επικείμενο ή αναμενόμενο κίνδυνο για την υγεία του, εξαιτίας συμβάντων που υπάγονται στην αρμοδιότητα του Πυροσβεστικού Σώματος (Π.Σ.), και β) για τη διευκόλυνση της παροχής επείγουσας ιατρικής βοήθειας και αεροδιακομιδής προσώπων, αρμοδιότητας του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ), σε κατάλληλο υγειονομικό σχηματισμό.
2. Για τη λειτουργία του Μηχανισμού, χρησιμοποιούνται τα πτητικά μέσα: α) της παρ. 2 του άρθρου 1 της υπό στοιχεία Φ290/12/163819 Σ.2265/26.11.2015 κοινής απόφασης των υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Εθνικής Άμυνας, Υγείας και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Β’ 2758), β) που είναι ιδιοκτησίας του Υπουργείου Υγείας, γ) που αποκτώνται από το Δημόσιο, στο πλαίσιο εφαρμογής και λειτουργίας του Εθνικού Σχεδίου Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών (ΕΣΕΔΑ) της παρ. 6, γ) του Π.Σ., τα οποία διατίθενται για τη διενέργεια των σχετικών επιχειρήσεων, σύμφωνα με την παρ. 4, καθώς και οι υπηρεσίες που μισθώνονται σύμφωνα με τις περ. α) και β) της παρ. 1 του άρθρου 9. Στις αεροδιακομιδές εφαρμόζεται η υπό στοιχεία Υ4β/9239/20.9.1994 απόφαση του Υπουργού Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων (Β’ 727).
3. Στο πλαίσιο λειτουργίας του ΕΜΕΔΑ, συστήνεται και λειτουργεί στο Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων του άρθρου 36 του ν. 4662/2020 (Α΄ 27), έκτη Μονάδα Διάσωσης και Αεροδιακομιδών («Unit6-HEMS»), η οποία λειτουργεί ως αυτοτελής Μονάδα στο ΕΣΚΕΔΙΚ και είναι αρμόδια για την επιχειρησιακή διαχείριση των αιτημάτων εναέριας διάσωσης και αεροδιακομιδών, που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του Μηχανισμού. Η Μονάδα στελεχώνεται από προσωπικό του Π.Σ., του ΕΚΑΒ και του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), το οποίο υπηρετεί εκ περιτροπής σε βάρδιες, για την κάλυψη της εικοσιτετράωρης λειτουργίας της Μονάδας.
α) Σε κάθε βάρδια της ανωτέρω Μονάδας προΐσταται ως Συντονιστής Συμβάντων βάρδιας, Αξιωματικός Γενικών Καθηκόντων του Π.Σ. με τον βαθμό του Πυράρχου. Σε κάθε βάρδια υπηρετούν μαζί με τον Συντονιστή Συμβάντων βάρδιας, ένας (1) γιατρός από την ιατρική υπηρεσία του ΕΚΑΒ και στρατιωτικό προσωπικό από το ΓΕΕΘΑ, οι οποίοι συνιστούν την Ομάδα Βάρδιας Έκτακτης Ανάγκης και αποσπώνται στην ανωτέρω Μονάδα, κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης γενικής ή ειδικής διάταξης, με κοινή απόφαση των αρμοδίων οργάνων του φορέα υποδοχής και του φορέα προέλευσης. Η Μονάδα στελεχώνεται, επίσης, από Αξιωματικό Μονάδας, ο οποίος είναι Αξιωματικός του Π.Σ., μέχρι τον βαθμό του Αντιπυράρχου Γενικών Καθηκόντων, τρεις (3) Χειριστές Πληροφοριακών Συστημάτων και διοικητικό προσωπικό. Οι Χειριστές Πληροφοριακών Συστημάτων και το διοικητικό προσωπικό μπορεί να προέρχονται από το Π.Σ. και από το ΕΚΑΒ. Αν προέρχονται από το ΕΚΑΒ, αποσπώνται στην ανωτέρω Μονάδα, κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης γενικής ή ειδικής διάταξης, με κοινή απόφαση των αρμοδίων οργάνων του φορέα υποδοχής και του φορέα προέλευσης.
β) Η Ομάδα Βάρδιας αποφασίζει για την επιχειρησιακή διαχείριση των αιτημάτων εναέριας διάσωσης και αεροδιακομιδών ως εξής: Στα συμβάντα και τις επιχειρήσεις διάσωσης και αεροδιακομιδών, η οργάνωση και η εν γένει διαχείριση της διάθεσης των πλησιέστερων, διαθέσιμων, ικανών κατά περίπτωση μέσων, καθώς και η εκτέλεση του πτητικού έργου γίνονται υπό τον συντονισμό του Π.Σ. και της Πολεμικής Αεροπορίας. Στο ΕΚΑΒ ανατίθενται η αξιολόγηση της αναγκαιότητας διακομιδής προσώπου με εναέρια μέσα και ο συντονισμός παροχής των ιατρικών υπηρεσιών, στον οποίο περιλαμβάνεται η προτεραιοποίηση των σχετικών αιτημάτων από υγειονομική άποψη, η επιλογή του κατάλληλου υγειονομικού σχηματισμού για την αντιμετώπιση των περιστατικών αυτών, καθώς και η παροχή προνοσοκομειακής και νοσοκομειακής φροντίδας των περιστατικών αυτών. Της ανωτέρω Μονάδας προΐσταται Συντονιστής Συμβάντων, ο οποίος δύναται να προέρχεται είτε από τις Ένοπλες Δυνάμεις, είτε από τα Σώματα Ασφαλείας για την επιχειρησιακή διαχείριση των αιτημάτων εναέριας διάσωσης και αεροδιακομιδών.
Με την επιφύλαξη των ανωτέρω η υπό στοιχεία 29190 οικ. Φ.109.1/7.7.2020 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη (Β’ 3005) εφαρμόζεται αναλόγως και για τη Μονάδα Διάσωσης και Αεροδιακομιδών («Unit6-HEMS»).
4. Η επιχειρησιακή διαχείριση των αιτημάτων εναέριας διάσωσης και αεροδιακομιδών από την Ομάδα Βάρδιας έκτακτης ανάγκης της Μονάδας ενεργοποιείται ύστερα από κλήση για την αντιμετώπιση περιστατικού στον ενιαίο ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης «112».
5. Για τις ανάγκες της απρόσκοπτης και αποτελεσματικής λειτουργίας του ΕΜΕΔΑ, το Π.Σ. και το ΕΚΑΒ δύνανται να συνάπτουν με φορείς και υπηρεσίες του Δημοσίου, οργανισμούς, σωματεία ή εθελοντικές οργανώσεις των οποίων το αντικείμενο συνάπτεται με αυτό του ΕΜΕΔΑ, από κοινού ή ξεχωριστά, μνημόνια συνεργασίας, με τα οποία καθορίζεται κάθε αναγκαία τεχνική λεπτομέρεια για την υλοποίηση της σχετικής επιχειρησιακής διαδικασίας.
6. O ΕΜΕΔΑ λειτουργεί βάσει του ΕΣΕΔΑ, το οποίο εγκρίνεται και επικαιροποιείται με την κοινή απόφαση της παρ. 1 του άρθρου 8 και περιλαμβάνει τουλάχιστον:
α) τις ελάχιστες επιχειρησιακές απαιτήσεις της υπηρεσίας εναέριας διάσωσης και αεροδιακομιδών, στην οποία συμπεριλαμβάνονται τα κατάλληλα εναέρια μέσα διάσωσης και αεροδιακομιδών, τα τεχνικά και επιχειρησιακά χαρακτηριστικά και οι προδιαγραφές τους, καθώς και το αναγκαίο προσωπικό, ιδίως το πλήρωμα των εναέριων μέσων, το προσωπικό εδάφους, το τεχνικό και υγειονομικό προσωπικό, καθώς και τα απαιτούμενα προσόντα, η εμπειρία και η πιστοποίηση αυτού,
β) τις κατάλληλες και αναγκαίες Βάσεις Επιφυλακής/Ετοιμότητας (ΒΕΕ) προσωπικού, τον καθορισμό των αναγκαίων υποδομών των ΒΕΕ και τις προδιαγραφές τους, καθώς και τον αναγκαίο εν γένει εξοπλισμό για τη λειτουργία τους,
γ) τον καθορισμό του αναγκαίου προσωπικού για τη λειτουργία των ΒΕΕ και των σχετικών προσόντων, καθώς και των εναέριων – λοιπών μέσων, για την εκτέλεση του επιχειρησιακού έργου,
γ) το επιχειρησιακό ωράριο λειτουργίας και τους χρόνους ετοιμότητας του Μηχανισμού, τόσο για τις υπηρεσίες διάσωσης, όσο και για τις αεροδιακομιδές του ΕΚΑΒ, τον καθορισμό των κυρίων δράσεων και φάσεων, καθώς και των επιπέδων ετοιμότητας, κινητοποίησης, απόκρισης και αποκατάστασης του Μηχανισμού, τον καθορισμό της διαδικασίας ενεργοποίησης του Μηχανισμού και τις ελάχιστες απαιτούμενες προϋποθέσεις για την κινητοποίηση των πτητικών του μέσων,
δ) το χρονοδιάγραμμα, την προϋπολογιζόμενη δαπάνη και τις πηγές χρηματοδότησης των υπηρεσιών διάσωσης και αεροδιακομιδών,
ε) τη λειτουργία, τη στελέχωση και το χρονοδιάγραμμα στελέχωσης της Μονάδας της παρ. 3 του άρθρου 4, καθώς και ζητήματα που αφορούν στην οργάνωση και τον συντονισμό των επιχειρήσεων αρμοδιότητάς της.».

  • 28 Νοεμβρίου 2023, 21:08 | ΝΓΜ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Η δεύτερη παράγραφος 6γ πρέπει να ορισθεί ως 6δ, η 6δ ως 6ε και η 6ε ως 6στ.

  • 28 Νοεμβρίου 2023, 21:22 | ΝΓΜ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Η παραγραφοποίηση α) β) γ) δ) ε) ακολουθεί διαφορετική τυποποίηση από την παραγραφοποίηση α. β. γ. δ. ε. έτερων άρθρων του νομοσχεδίου.

  • 28 Νοεμβρίου 2023, 20:58 | ΝΓΜ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Στην παρ.3 εκ παραδρομής έχει αναγραφεί «Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο …» αντί του ορθού «Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο …»

  • 23 Νοεμβρίου 2023, 21:20 | Ιωάννης Βαμβάκος Υποπτέραρχος (Ι) ε.α.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    1. Τροποποίηση παραγράφου 2 ως εξής: Για τη λειτουργία του Μηχανισμού, χρησιμοποιούνται τα πτητικά μέσα: α) που αποκτώνται από το Δημόσιο, στο πλαίσιο εφαρμογής και λειτουργίας του Εθνικού Σχεδίου Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών (ΕΣΕΔΑ) της παρ. 6 και β) του Π.Σ., τα οποία διατίθενται για τη διενέργεια των σχετικών επιχειρήσεων, σύμφωνα με την παρ. 4, καθώς και οι υπηρεσίες που μισθώνονται σύμφωνα με τις περ. α) και β) της παρ. 1 του άρθρου 9. Επιπρόσθετα, σε συντονισμό με το ΓΕΕΘΑ, το ΓΕΑ και το ΓΕΣ, χρησιμοποιούνται τα πτητικά μέσα α) της παρ. 2 του άρθρου 1 της υπό στοιχεία Φ290/12/163819 Σ.2265/26.11.2015 κοινής απόφασης των υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Εθνικής Άμυνας, Υγείας και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Β’ 2758) και β) που είναι ιδιοκτησίας του Υπουργείου Υγείας. Γενικά, στις αεροδιακομιδές εφαρμόζεται η υπό στοιχεία Υ4β/9239/20.9.1994 απόφαση του Υπουργού Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων (Β’ 727).

    Αιτιολογικό Σχολίου: Ο Μηχανισμός αφορά στα μέσα που αποκτώνται από το Δημόσιο, στο πλαίσιο εφαρμογής και λειτουργίας του Εθνικού Σχεδίου Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών (ΕΣΕΔΑ), καθώς και στα εναέρια μέσα του ΠΣ. Αυτά είναι τα μέσα, στα οποία ασκεί επιχειρησιακό έλεγχο ο μηχανισμός. Όσον αφορά στα μέσα που διατίθενται από τις Ένοπλες Δυνάμεις, όπως και αυτά που αποτελούν ιδιοκτησία του ΕΚΑΒ (της δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος), ο επιχειρησιακός έλεγχος και η προτεραιοποίηση τους γίνεται από τις ΕΔ, σε συντονισμό με το ΕΚΑΒ. Επισημαίνεται ότι τα εν λόγω εναέρια μέσα εκτελούν αεροδιακομιδές σε νησιά της Χώρας μας, ημέρα και νύκτα, αποστολές δηλαδή που δεν έχουν σχέση με τη λειτουργία του Μηχανισμού, ο οποίος αφορά σε αεροδιακομιδές μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας και σε ηπειρωτικό χώρο, ενώ για την εμπλοκή του σε περιπτώσεις αεροδιακομιδών σε νησιά, όποτε και εάν απαιτηθεί και μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας, θα υφίσταται αίτημα από το ΕΚΑΒ. Με το προτεινόμενο λεκτικό του σ/ν, φαίνεται ως ο Μηχανισμός να έχει υπό την εποπτεία/επιχειρησιακό έλεγχο του, όλα τα εναέρια μέσα της Χώρας μας, τα οποία διατίθενται για την εκτέλεση αεροδιακομιδών.

    2. Τροποποίηση του λεκτικού της υποπαραγράφου β, ως εξής: «Η Ομάδα Βάρδιας αποφασίζει για την επιχειρησιακή διαχείριση των αιτημάτων εναέριας διάσωσης και αεροδιακομιδών ως εξής: Στα συμβάντα και τις επιχειρήσεις διάσωσης και αεροδιακομιδών, αρμοδιότητας ΠΣ, η οργάνωση και η εν γένει διαχείριση της διάθεσης των πλησιέστερων, διαθέσιμων, ικανών κατά περίπτωση μέσων, τα οποία τελούν υπό τον επιχειρησιακό έλεγχο του ΠΣ, καθώς και η εκτέλεση του πτητικού έργου γίνονται υπό τον συντονισμό του Π.Σ. Αν απαιτηθεί και κατόπιν αιτήματος, χρησιμοποιούνται εναέρια μέσα του ΓΕΕΘΑ, τα οποία δύναται να προέρχονται από όλους τους κλάδους των ΕΔ. Το ΕΚΑΒ είναι υπεύθυνο για την αξιολόγηση της αναγκαιότητας διακομιδής προσώπου με εναέρια μέσα και ο συντονισμός παροχής των ιατρικών υπηρεσιών, στον οποίο περιλαμβάνεται η προτεραιοποίηση των σχετικών αιτημάτων από υγειονομική άποψη, η επιλογή του κατάλληλου υγειονομικού σχηματισμού για την αντιμετώπιση των περιστατικών αυτών, καθώς και η παροχή προνοσοκομειακής και νοσοκομειακής φροντίδας των περιστατικών αυτών.

    Αιτιολογικό Σχολίου: Σαφής διάκριση αρμοδιοτήτων μεταξύ των φορέων που εκτελούν έρευνα και διάσωση σε χερσαίο χώρο (αρμοδιότητα ΠΣ, με επιβοήθηση ΕΚΣΕΔ αν υπάρξει αίτημα) και αεροδιακομιδών (εναέρια μέσα Μηχανισμού σε χερσαίο χώρο, ΓΕΑ και ΓΕΣ μέσω ΓΕΕΘΑ, συμπεριλαμβανομένων μέσων δωρεάς ΙΣΝ σε νησιωτικό χώρο, με επιβοήθηση Μηχανισμού, αν υπάρξει αίτημα)

    3. Συμπερίληψη και άλλων αριθμών έκτακτης ανάγκης, εκτός του 112 (πχ 166, 100, 199, 2104131619/ΕΚΣΕΔ, ΕΘΚΕΠΙΧ κ.α.)

    4. Η παράγραφος 5, δημιουργεί ερωτηματικά αναφορικά με τη αόριστη δυνατότητα/απαίτηση σύναψης μνημονίων, μεταξύ διαφόρων φορέων.

    5. Στην παράγραφο 6, το λεκτικό της υποπαραγράφου γ) σχεδόν συμπεριλαμβάνεται στην υποπαράγραφο α), καθώς αφορά κατά βάση στο ίδιο προσωπικό. Επίσης, το επιχειρησιακό ωράριο λειτουργίας και οι χρόνοι ετοιμότητας του Μηχανισμού, τόσο για τις υπηρεσίες διάσωσης, όσο και για τις αεροδιακομιδές του ΕΚΑΒ, θα πρέπει να αναγράφονται επακριβώς. Δημιουργείται αμφιβολία, καθώς δεν αναφέρεται σαφώς αν το επιχειρησιακό ωράριο είναι 24/7, δηλαδή αν οι αποστολές του Μηχανισμού που αφορούν σε έρευνα – διάσωση καθώς και αεροδιακομιδές, θα εκτελούνται και κατά τη νύκτα, ή μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας (πρώτο φως – τελευταίο φως).

  • 20 Νοεμβρίου 2023, 17:13 | ΘΕΟΦΑΝΗΣ ΕΡΜΗΣ ΘΕΟΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ Α.Μ.Κ.Ε
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Στη παράγραφο 2, υπάρχουν δύο υποπαράγραφοι: γ). Η δεύτερη υποπαράγραφος γ), να
    επαναριθμηθεί σε δ) και στη συνέχεια να διαγραφεί η τελευταία πρόταση «Στις αεροδιακομιδές
    εφαρμόζεται η υπό στοιχεία Υ4β/9239/20.9.1994 απόφαση του Υπουργού Υγείας, Πρόνοιας και
    Κοινωνικών Ασφαλίσεων (Β’ 727).» Η εν λόγω απόφαση του 1994 είναι αναχρονιστική και
    παρωχημένη για την σημερινή εποχή και για τον σκοπό του παρόντος νόμου και των επιχειρήσεων
    που προσπαθεί να εισαγάγει, ενώ θα αποτελέσει τροχοπέδη στην επιχειρησιακή λειτουργία του
    Μηχανισμού αφού βάζει πολλές προϋποθέσεις για την λήψη απόφασης αεροδιακόμιδης
    επιβαρύνοντας τον χρόνο απογείωσης του ελικοπτέρου ετοιμότητας και κατά συνέπεια τον χρόνο
    άφιξης του στον ασθενή/τραυματία, όπου κάθε λεπτό μετράει. Στο σύνολο των χωρών της
    Ευρώπης ο επιδιωκόμενος χρόνος απογείωσης των ελικοπτέρων που εκτελούν επιχειρήσεις
    HEMS (Helicopter Emergency Medical Services) είναι της τάξεως των 3-5 λεπτών της ώρας.
    Στην παράγραφο 3, στην πρώτη αναφορά του «Unit6-HEMS» να διευκρινιστεί το αρτικόλεξο
    “HEMS”, όπου “HEMS” Helicopter Emergency Medical Services με την εισαγωγή
    υποπαρενθέσεως
    Επίσης καθώς το αντικείμενο της μονάδας Unit6-HEMS είναι συναφές με αυτά των μονάδων Unit2-
    AirOps και Unit5-112, θα πρέπει να προστεθεί στο τέλος της παραγράφου 3 το εξής κείμενο:
    Η Μονάδα συνεργάζεται και διαλειτουργεί καταλλήλως με τις μονάδες Unit2-AirOps και
    Unit5-112 του ΕΣΚΕΔΙΚ.
    Προτείνεται να διαγραφεί από την στελέχωση του Unit6-HEMS η συμμετοχή προσωπικού του
    Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ). Οι επιχειρήσεις διάσωσης και αεροδιακομιδών είναι
    αμιγώς πολιτικής φύσης και θα πρέπει να υπάρξει απεμπλοκή των ΕΔ από αυτό το έργο. Ακόμα
    και στο βαθμό που εμπλέκονται σήμερα υπηρεσίες των ΕΔ σε αποστολές δευτερογενών
    αεροδιακομιδών (βλέπε ελικόπτερα 109 Trekker και αεροσκάφη Beechcraft), αυτές αφορούν την
    διάθεση μέσων και προσωπικού που είναι σε ετοιμότητα σε γνωστά σημεία και για τα όποια θα
    πρέπει εγγράφως να ενημερώνεται το Unit6-HEMS στην αρχή κάθε βάρδιας, και δεν απαιτείται
    επιπλέον προσωπικό για τις όποιες συνεννοήσεις θα γίνουν σε περίπτωση που παραστεί ανάγκη

    απευθείας με τα κέντρα επιχειρήσεων των εν λόγω μονάδων. Θα ήταν λογικό να υπάρχει
    πρόβλεψη ώστε οι χειριστές Πληροφοριακών Συστημάτων αλλά και ο Αξιωματικός Συντονιστής
    συμβάντων να έχουν λάβει ειδική εκπαίδευση από αντίστοιχα κέντρα λήψης και διαχείρισης
    ανάλογων επιχειρήσεων του εξωτερικού για μεταφορά εμπειρίας και τεχνογνωσίας από υπηρεσίες
    που ασχολούνται δεκαετίες με το αντικείμενο.
    Στην υποπαράγραφο α) να διαγραφεί το «…και στρατιωτικό προσωπικό από το ΓΕΕΘΑ».
    Στην υποπαράγραφο β) να διαγραφεί το «…και της Πολεμικής Αεροπορίας».

    Η παράγραφος 4 να συμπληρωθεί και με τους υπόλοιπους αριθμούς, 100, 166, 199, αφού είναι και
    αυτοί σε λειτουργία και ένα θύμα δεν γνωρίζουμε σε ποιον αριθμό θα καλέσει. Θα πρέπει
    μελλοντικά να υπάρξει σταδιακή ενοποίηση των αριθμών αυτών στον ενιαίο ευρωπαικό αριθμό
    έκτακτης ανάγκης 112, κατά τα Ευρωπαικά πρότυπα. Αντίστοιχα θα πρέπει οι αριθμοί αυτοί, μέχρι
    να καταργηθούν, να λειτουργούν παράλληλα και να αναβαθμιστούν ώστε να παρέχουν
    γεωεντοπισμό.
    Στην παράγραφο 6. μετά την υποπαράγραφο γ) να γίνει επαναρίθμηση σε δ), ε) και στ).