Άρθρο 35 Υπηρετούντες σε καταργηθέντες Τομείς Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων και Τομείς Αποκατάστασης Πυρόπληκτων – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 253 ν. 4555/2018

Στην παρ. 3 του άρθρου 253 του ν. 4555/2018 (Α’ 133), περί κατάργησης της Υπηρεσίας Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων Βορείου Ελλάδας, προστίθενται τέταρτο και πέμπτο εδάφιο, και η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής:
«3. Σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών για την αντιμετώπιση επιπτώσεων από φυσικές καταστροφές, με απόφαση του Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας δύναται να συστήνονται Τομείς Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών (Τ.Α.Ε.Φ.Κ.), οι οποίοι λειτουργούν σε επίπεδο αυτοτελών τμημάτων, υπάγονται στη Γενική Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και διέπονται από τις διατάξεις του ν. 867/1979 (Α΄ 24) και του ν. 1190/1981 (Α΄ 203).
Οι αρμοδιότητες του Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας που προβλέπονται από τις διατάξεις του ν. 867/1979 (Α΄ 24) και του ν. 1190/1981 (Α΄ 203) εξακολουθούν να ισχύουν. Η κατάργηση των Τομέων Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων (ΤΑΣ) και Τομέων Αποκατάστασης Πυρόπληκτων (ΤΑΠ) της παρ. 1 του άρθρου 129 του ν. 4199/2013 (Α΄216) γίνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.
Σε περίπτωση κατάργησης Τομέων Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων (ΤΑΣ) και Τομέων Αποκατάστασης Πυρόπληκτων (ΤΑΠ), σύμφωνα με το ανωτέρω εδάφιο, οι υπηρετούντες σε αυτούς υπάλληλοι δύνανται να μετατάσσονται ή να μετακινούνται κατόπιν αίτησής τους, με κοινή απόφαση των αρμοδίων οργάνων των Υπουργείων Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και Εσωτερικών σε οργανικές μονάδες της Γενικής Γραμματείας Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Η μετάταξη ή μετακίνηση διενεργείται κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης, με μεταφορά της θέσης που κατέχει ο υπάλληλος, με την ίδια εργασιακή σχέση, τον βαθμό και το μισθολογικό κλιμάκιο που κατέχει, διατηρούμενης τυχόν προσωπικής διαφοράς, σύμφωνα με το άρθρο 2 του ν. 4440/2016 (Α 224).».

  • 10 Ιουνίου 2024, 13:55 | ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΥΜΟΥΤΣΟΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Κύριε Υπουργέ,
    Καθώς τα φυσικά φαινόμενα (όπως Πλημμύρες-καταιγίδες, Πυρκαγιές & Σεισμοί)που προκαλεί η κλιματική αλλαγή στον πλανήτηπλήττουν τα τελευταία χρόνια με σφοδρότητα και την χώρα μας, Σας καταθέτουμε την ολοκληρωμένη πρόταση της Ένωσης μας για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των επιπτώσεων των φυσικών καταστροφών στην Νοτιοδυτική Ελλάδα και τα Ιόνια Νησιά, περιοχή χωρικής αρμοδιότητας της Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Δ.Ε, μέσω της με επαναφοράς των Υπηρεσιών Τ.Α.Σ και Τ.Α.Π. (Τομείς Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων και Πυροπλήκτων) από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδος και ΙονίουστηνΔ.Α.Ε.Φ.Κ.-Δ.Ε. (Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών Δυτικής Ελλάδος) και στο Υπουργείο ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ & ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ.

    Υπάρχουσα κατάσταση
    Με την εφαρμογή του Ν4199/2013, άρθρ129, §1 έγινε μεταφορά των Υπηρεσιών Τ.Α.Σ και Τ.Α.Π, της Γ.Γ.Δ.Ε, του Υπουργείου Υποδομών στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις με τα θέματα διοικητικής υπαγωγής και μεταβίβασης αρμοδιοτήτων να ρυθμίζονται από την ΚΥΑαρ.Δ17α/02/279/Φ221. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι οι Υπηρεσίες μεταφέρθηκαν στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδος και Ιονίου, όχι λόγω προγραμματισμού ή κάποιου σχεδιασμού, αλλά αναγκαστικά μετά από εφαρμογή της μνημονιακής απαίτησης για διαθεσιμότητα εργαζομένων με την §7 του άρθρ129 του Ν4199/2013 σε συνδυασμό με την §1 του άρθρ90 του Ν4172/2013. Η μεταφορά των Τ.Α.Σ και Τ.Α.Π από το Υπουργείο Υποδομών στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, παρότι παρείχε έμπειρο και εκπαιδευμένο υπαλληλικό προσωπικό, είχε σαν συνέπεια την δυσλειτουργία των υπηρεσιών αυτών, την αδυναμία συντονισμού και χρηματοδότησης και ουσιαστικά την έλλειψη αποτελεσματικότητας στην αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών.
    Η Γενική Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων ΦυσικώνΚαταστροφών (Γ.Δ.Α.Ε.Φ.Κ) του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, συγκροτείταιαπό τις ακόλουθες, γεωγραφικά κατανεμημένες, οργανικές μονάδες(ΠΔ.123/2017):
     Διεύθυνση-Δ26 Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών Κεντρικής Ελλάδος (Δ.Α.Ε.Φ.Κ-Κ.Ε) με έδρα την Αθηνά. Στελεχώθηκε με μετονομασία της ήδη υπάρχουσας Υπηρεσίας Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων (Υ.Α.Σ).
     Διεύθυνση-Δ27 Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών Δυτικής Ελλάδος (Δ.Α.Ε.Φ.Κ-Δ.Ε) με έδρα τη Πάτρα. Υποστελεχώθηκε το ….. με …συνοπτικές διαδικασίες και το σημαντικότερο χωρίς την φυσική-συνακόλουθη μεταφορά όλου του προσωπικού των Τ.Α.Σ Ν.Αχαΐας, Τ.Α.Π Ν.Ηλείας, Τ.Α.Σ Ν.Μεσσηνίας, Τ.Α.Σ Ν.Λευκάδας, Τ.Α.Σ Ν.Κεφαλληνίας που είχε μεταφερθεί με διαθεσιμότητα (κατ’ εφαρμογή των μνημονιακών απαιτήσεων των παραπάνω νόμων) και το οποίο παραμένει διοικητικά στην Α.Δ.Π.Δ.Ε.&Ι.
     Διεύθυνση-Δ28 Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών Βορείου Ελλάδος (Δ.Α.Ε.Φ.Κ-Β.Ε) με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Στελεχώθηκε με το άρθρ253 του Ν4555/2018 με όλο το προσωπικό που ανήκε στην Υπηρεσία Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων Βορείου Ελλάδας (Υ.Α.Σ.Β.Ε.) και είχε μεταφερθεί με διαθεσιμότητα (κατ’ εφαρμογή των μνημονιακών απαιτήσεων), στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης.
    Η αργοπορία στη στελέχωση της Δ.Α.Ε.Φ.Κ-Δυτικής Ελλάδας και μάλιστα με περιορισμένο αριθμό υπαλλήλων, στερεί, όπως διαφαίνεται, την δυνατότητα του Υπουργείου να επεμβαίνει ταχύτερα στις φυσικές καταστροφές που εκδηλώνονται στο Νοτιοδυτικό Ανάπτυγμα της Χώρας, και όχι μόνο, με έμπειρο προσωπικό σε θέματα αυτοψιών, ελέγχου και επανελέγχου επικίνδυνων κτιρίων. Ακόμα έχει σαν συνέπεια την καθυστέρηση της υλοποίησης των προγραμμάτων αποκατάστασης κτιρίων και περιουσιών που υπέστησαν βλάβες εξαιτίας των φυσικών καταστροφών που έπληξαν την περιοχή.

    Πρόταση για την Στελέχωση της Γ.Γραμματείας Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας
    Η αποκατάσταση των επιπτώσεων θεομηνίας και λοιπών φυσικών καταστροφών στα γεωγραφικά όρια της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, πραγματοποιείται από τα Τ.Α.Σ. Ν.Αχαΐας, Τ.Α.Π. Ν.Ηλείας, Τ.Α.Σ. Ν.Μεσσηνίας, Τ.Α.Σ. Ν.Λευκάδας και Τ.Α.Σ. Ν.Κεφαλληνίας.
    Στη νέα Γενική Γραμματεία μεταφέρεται, ως σύνολο αρμοδιοτήτων, οργανικών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η Γενική Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών της Γενικής Γραμματείας Υποδομών.
    Έτσι προτείνονται όπως συμπεριληφθούν στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο για την Αναδιάρθρωση της Πολιτικής Προστασίας, οι παρακάτω οργανωτικές – διοικητικές αλλαγές:
     Στελέχωση της Δ.Α.Ε.Φ.Κ. Δυτικής Ελλάδας.
    Μετακίνηση όλων των Υπαλλήλων, του Τ.Α.Σ. Ν. Αχαΐας-Τ.Α.Π. Ν. Ηλείας,-Τ.Α.Σ. Ν. Μεσσηνίας- Τ.Α.Σ. Κεφαλονιάς και Τ.Α.Σ. Ν. Λευκάδας, στην Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Δ.Ε και μεταφορά των θέσεων τους στον Οργανισμό του Υπουργείου, σύμφωνα με το άρθρ92 του Ν4530/2018 & ν. 4555/2018 Άρθρο 253 – Κατάργηση Υ.Α.Σ.Β.Ε.
     Μεταφορά αρμοδιοτήτων.
    Ταυτόχρονα να προχωρήσετε στην κατάργηση του Τ.Α.Σ. Ν. Αχαΐας – Τ.Α.Π. Ν. Ηλείας,-Τ.Α.Σ. Ν. Μεσσηνίας- Τ.Α.Σ. Κεφαλονιάς και Τ.Α.Σ. Ν. Λευκάδας με κοινή Υπουργική Απόφαση, σύμφωνα με την §5 του άρθρ129 του Ν4199/2013 και την §3 του άρθρ253 του Ν4555/2018.
    Οι αρμοδιότητες καθώς και τα έργα αποκατάστασης που εκτελούνται, μεταφέρονται στην Γραμματεία του Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας -Γραμματεία Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγή – Δ.Α.Ε.Φ.Κ.- Δ.Ε., (σε Τ.Α.Ε.Φ.Κ. Αχαΐας – Ν. Ηλείας, – Ν. Μεσσηνίας – Κεφαλονιάς και Ν. Λευκάδας,), σύμφωνα με §3 του άρθρ253 του Ν4555/2018 και εντάσσονται στην οργανωτική δομή και την §7, του άρθρ48 του ΠΔ123/2017.
    Πιστεύουμε ότι μόνο έτσι το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας- Γραμματεία Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής, θα διαθέτει τις απαραίτητες δομές και το κατάλληλο προσωπικό, ώστε να σταθεί επάξια δίπλα στους συμπολίτες μας που δοκιμάζονται αλλά και να αντιμετωπίζονται οι επιπτώσεις των φυσικών καταστροφών άμεσα και αποτελεσματικά σε μια περιοχή έντονης σεισμικής δραστηριότητας και καταστροφικών φαινομένων (ανεμοστρόβιλοι, πλημμύρες, κ.λπ.), όπως είναι η Δυτική Ελλάδα.

    Κύριε Υπουργέ,
    Η ένταξη των αυτοτελών Τμημάτων Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου – Δυτικής Ελλάδος & Ιονίων Νήσων, στο Νέο υπουργείο, είναι επιτακτική ανάγκη, χωρίς άλλες αγκυλώσεις της Διοίκησης και μάλιστα για το πιο επιβαρυμένο και περίφημο «ελληνικό τόξο». Αποτελεί πάγιο αίτημα των συναδέλφων υπαλλήλων Μηχανικών που για δεκαετίες ασχολούνται αποκλειστικά με τις Φυσικές Καταστροφές, όπως αποτελεί και μονόδρομο για την σωστή λειτουργία της Νέας Δομής που δημιούργησε το Π.Δ.77/2023.
    Σας καλούμε λοιπόν όπως εντάξετε τα παραπάνω αυτοτελή Τμήματα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου – Δυτικής Ελλάδος & Ιονίων Νήσων στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας – Γενική Γραμματεία Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής,σύμφωνα με το Άρθρο 7 του Π.Δ.77/2023, προκειμένου να επανδρώσουν ειδικότερα την Δ.Α.Ε.Φ.Κ. – Δ.Ε.

  • 6 Ιουνίου 2024, 09:49 | Ειρήνη Μαροπάκη
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Στο άρθρο 35 αναφέρεται ότι «Σε περίπτωση κατάργησης Τομέων Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων (ΤΑΣ) και Τομέων Αποκατάστασης Πυρόπληκτων (ΤΑΠ), σύμφωνα με το ανωτέρω εδάφιο, οι υπηρετούντες σε αυτούς υπάλληλοι δύνανται να…».
    Η χρησιμότητα του «δύνανται να» δεν είναι κατανοητή. Είναι, μεν, σε πληθυντικό αριθμό («οι υπάλληλοι δύνανται») αλλά τι άλλο δύνανται να κάνουν; Να παραμείνουν στη θέση τους; Δεν μπορεί να συμβεί, αφού η θέση καταργείται. Τι άλλο μπορεί να συμβεί; Επίσης η λέξη «δύνανται» εμπεριέχει μία εγγενή δυνητικότητα. Προς διασφάλιση των εργαζομένων θα πρέπει να τροποποιηθεί το λεκτικό ώστε να εκφράζεται ρητά η δέσμευση της διοίκησης να μετατάξει τον υπάλληλο (εφ’ όσον, βεβαίως, ο ίδιος το επιθυμεί, άρα υποβάλλοντας αίτηση).
    Η χρήση των λέξεων «μετακίνηση» και των παραγώγων της δημιουργεί σύγχυση. Στον Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Υπαλλήλων, υπάρχουν οι εξής έννοιες:
    α) Μετακίνηση σημαίνει κίνηση από μία οργανική μονάδα σε άλλη της ίδιας αρχής (η οποία εδώ καταργείται και άρα δεν έχουμε μετακίνηση).
    β) Μετάθεση σημαίνει κίνηση από μία θέση της οργανικής μονάδας σε αντίστοιχη θέση αντίστοιχης οργανικής μονάδας σε άλλο τόπο (έχει τοπικό χαρακτήρα). Άρα ούτε μετάθεση είναι.
    γ) Απόσπαση σημαίνει προσωρινή (με χρονικό όριο) κίνηση σε υπηρεσία άλλης αρχής για αντιμετώπιση σοβαρών και επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών. Άρα ούτε απόσπαση είναι.
    δ) Μετάταξη σημαίνει (υπάρχουν τρία είδη): α) κίνηση σε κενή θέση άλλου κλάδου της ίδιας κατηγορίας της ιδίας αρχής (η οποία εδώ καταργείται άρα δεν έχουμε αυτό), β) κίνηση σε κενή θέση κλάδου ανώτερης κατηγορίας της ιδίας αρχής (η οποία εδώ καταργείται άρα δεν έχουμε αυτό), γ) κίνηση σε κενή θέση άλλης αρχής.
    Συμπέρασμα: Έχουμε μόνο περίπτωση μετάταξης σε θέση άλλης αρχής. Κατά συνέπεια, νομοτεχνικά απαιτείται: α) η διαγραφή της έννοιας «μετακίνηση», και β) προς αποφυγή προβλημάτων νομιμότητας (λόγω της πρόβλεψης «κενών» θέσεων για κάθε είδους μετάταξη), η ρητή πρόβλεψη δημιουργίας θέσεων.
    Η αναφορά «κατόπιν αίτησής τους» είναι σχετικά προβληματική. Η αίτηση αποτελεί προϋπόθεση της μετάταξης, αλλά υπάρχουν δύο προβλήματα: α) Τι θα συμβεί αν δεν υποβληθεί αίτηση; Προφανώς, λύση της εργασιακής σχέσης. β) Μπορεί η αίτηση να απορριφθεί; Θεωρητικά ναι. Κατά την γνώμη μου απαιτείται κατάλληλη λεκτική προσαρμογή χωρίς να αλλάζει το πνεύμα της διάταξης.
    Η μετάταξη ή μετακίνηση «κατά παρέκκλιση» αποτελεί ορθή πρόβλεψη, απολύτως απαραίτητη, όμως περί του χρόνου της διαδικασίας ουδέν προβλέπεται και κατά την γνώμη μου απαιτείται σχετική προσθήκη, προς επίσπευση αυτής.
    Κατά συνέπεια, συμφωνώ πλήρως με το πνεύμα της διάταξης και προτείνω από το σημείο «Η κατάργηση των Τομέων…» (2η περίοδος, β’ εδαφίου) να ξεκινά μία ξεχωριστή παράγραφος υπ’ αρ. 4. γιατί το θέμα που πραγματεύεται είναι αυτοτελές η οποία να διατυπώνεται ως εξής:
    «Η κατάργηση των Τομέων Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων (ΤΑΣ) και Τομέων Αποκατάστασης Πυρόπληκτων (ΤΑΠ) της παρ. 1 του άρθρου 129 του ν. 4199/2013 (Α’216) γίνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Στην περίπτωση αυτή, οι υπηρετούντες σε αυτούς υπάλληλοι μετατάσσονται υποχρεωτικά, εφ’ όσον υποβάλλουν σχετική αίτηση, σε οργανικές μονάδες της Γενικής Γραμματείας Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Η μετάταξη αυτή διενεργείται το συντομότερο δυνατό, με κοινή απόφαση των αρμοδίων οργάνων των Υπουργείων Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και Εσωτερικών, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης, με δημιουργία θέσεων και κάλυψη αυτών με μεταφορά της θέσης που κατείχε ο υπάλληλος, ο οποίος διατηρεί την ίδια εργασιακή σχέση, τον βαθμό και το μισθολογικό κλιμάκιο που κατείχε, καθώς και τυχόν προσωπική διαφορά, σύμφωνα με το άρθρο 2 του ν. 4440/2016 (Α 224).»