Άρθρο 32 Σύσταση Διεύθυνσης Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών Αιγαίου και Κρήτης – Προσθήκη άρθρου 19Δ στον ν. 4797/2021

Στον ν. 4797/2021 (Α’ 66) μετά το άρθρο 19Γ, προστίθεται άρθρο 19Δ, ως εξής:
«Άρθρο 19Δ
Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών Αιγαίου και Κρήτης
Συστήνεται στη Γενική Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών (Γ.Δ.Α.Ε.Φ.Κ.) του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών Αιγαίου και Κρήτης (Δ.Α.Ε.Φ.Κ.–Α.Κ.) με έδρα την Αθήνα και χωρική αρμοδιότητα για την αποκατάσταση πληγέντων στα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη.
1. Επιχειρησιακός στόχος της Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Α.Κ. είναι ο σχεδιασμός της αντιμετώπισης και η αποκατάσταση των επιπτώσεων των φυσικών καταστροφών και της κλιματικής κρίσης, σε πληγείσες περιοχές αρμοδιότητάς της, είτε με άμεσες παρεμβάσεις, είτε με χρηματοδότηση ιδιωτικών ή δημόσιων έργων αποκατάστασης.
2. Η Δ.Α.Ε.Φ.Κ.–Α.Κ. αποτελείται από τα ακόλουθα Τμήματα:
α) Το Τμήμα Συντονισμού, Μελετών και Οικονομικής Ενίσχυσης Πληγέντων, το οποίο είναι αρμόδιο για:
αα) τη μέριμνα για τη σύνταξη και εφαρμογή των σχεδίων ετοιμότητας και δράσης της Διεύθυνσης, για τη διαπίστωση της έκτασης και της έντασης των βλαβών μετά από φυσικές καταστροφές και την προσαρμογή τους με βάση το κοινό σχέδιο δράσης, το είδος, την έκταση, το μέγεθος της καταστροφής και τις ειδικές συνθήκες που ισχύουν στην πληγείσα περιοχή,
αβ) τη μέριμνα για την τήρηση βάσης δεδομένων καταγραφής των κτιρίων που έχουν πληγεί και στοιχείων αποκατάστασης αυτών στην περιοχή αρμοδιότητας της Διεύθυνσης,
αγ) την εκτίμηση αναγκών και την εισήγηση για τη σύσταση Τομέα μετά την εκδήλωση του συμβάντος, καθώς και την εισήγηση για κατάργηση του Τομέα που ολοκλήρωσε το έργο αποκατάστασης στην περιοχή ευθύνης του,
αδ) την άσκηση αρμοδιοτήτων προϊσταμένης αρχής σε έργα και μελέτες, αρμοδιότητας των Διευθύνσεων Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών,
αε) την υλοποίηση του έργου της επιδότησης ενοικίου για την κάλυψη αναγκών προσωρινής στέγασης των πληγέντων από φυσικές καταστροφές,
αστ) τη μέριμνα για τη χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης για οικοσκευή και την κάλυψη πρώτων αναγκών σε πολίτες που πλήττονται από φυσικές καταστροφές, σε όλη την Ελλάδα,
αζ) τον δειγματοληπτικό έλεγχο των προς έκδοση αδειών επισκευής και προσωρινών βεβαιώσεων στεγαστικής συνδρομής,
αη) την εποπτεία και παρακολούθηση των Ο.Τ.Α. για την καταγραφή ζημιών για τους σκοπούς της οριοθέτησης περιοχής ως πληγείσας,
αθ) την εξέταση ιεραρχικών προσφυγών αρμοδιότητας της Διεύθυνσης,
αι) τη διαβίβαση των φακέλων δικαιολογητικών οικονομικής ενίσχυσης στην αρμόδια Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών για έλεγχο, εκκαθάριση και πληρωμή.
β) Το Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης, Προγραμματισμού Αποκατάστασης και Εκπαίδευσης, το οποίο είναι αρμόδιο για:
βα) την υλικοτεχνική υποστήριξη της Διεύθυνσης,
ββ) την υποστήριξη της Διεύθυνσης σε θέματα διαχείρισης δικαστικών διενέξεων αρμοδιότητάς της,
βγ) τον προγραμματισμό της παρακολούθησης επιμορφωτικών προγραμμάτων των υπαλλήλων της Διεύθυνσης, τη μέριμνα για την εκπόνηση ειδικών προγραμμάτων και την τήρηση σχετικού μητρώου επιμόρφωσης των υπαλλήλων,
βδ) την οικονομική, διοικητική και μηχανογραφική υποστήριξη της Διεύθυνσης.
γ) Το Τμήμα Υλοποίησης Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών, το οποίο είναι αρμόδιο για:
γα) την άσκηση αρμοδιοτήτων Διευθύνουσας Υπηρεσίας στην εκτέλεση έργων, στις περιοχές αρμοδιότητας της Διεύθυνσης και μελετών στις περιοχές αρμοδιότητας όλων των Διευθύνσεων της Γ.Δ.Α.Ε.Φ.Κ.,
γβ) τη συνδρομή για την άμεση εγκατάσταση, τον εξοπλισμό, τη στελέχωση και τη λειτουργία του Τομέα στην πληγείσα περιοχή αρμοδιότητας της Διεύθυνσης,
γγ) την παρακολούθηση του έργου αποκατάστασης που εκτελείται από τους Τομείς Αποκατάστασης στις περιοχές αρμοδιότητας της Διεύθυνσης και την ενημέρωση της Δ.Α.Ε.Φ.Κ.- Κ.Ε.,
γδ) τη διαχείριση εκκρεμών υποθέσεων και αρχείων παλαιών συμβάντων μετά την παύση της λειτουργίας του κάθε Τομέα αρμοδιότητας της Διεύθυνσης,
γε) την υλοποίηση του έργου αποκατάστασης εντός των ορίων αρμοδιότητας της Διεύθυνσης, στις περιπτώσεις που αυτό δεν υλοποιείται από Τομέα,
γστ) την παρακολούθηση χρήσης των παραχωρηθέντων οικίσκων και τη σχετική ενημέρωση της Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε.,
γζ) τη διαβίβαση των φακέλων δικαιολογητικών οικονομικής ενίσχυσης στην αρμόδια Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών για έλεγχο, εκκαθάριση και πληρωμή.».