ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΩΓΗΣ Άρθρο 25 Ταμείο Κρατικής Αρωγής – Aντικατάσταση άρθρου 14 ν. 4797/2021

Το άρθρο 14 του ν. 4797/2021 (Α’ 66), περί του Ταμείου Κρατικής Αρωγής, αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 14
Ταμείο Κρατικής Αρωγής
1. Συστήνεται Ταμείο Κρατικής Αρωγής με τη μορφή Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου (εφεξής «Ταμείο»). Το Ταμείο εποπτεύεται από τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και υποστηρίζεται διοικητικά από την Αυτοτελή Διεύθυνση Διοίκησης και Υποστήριξης και οικονομικά από τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Σκοπός του Ταμείου είναι: α) η χρηματοδότηση έργων, προγραμμάτων και δράσεων που συνδέονται με τις φυσικές καταστροφές, ιδίως προγραμμάτων και δράσεων στήριξης και ενίσχυσης πληγέντων, αποκαταστάσεων μετά από φυσικές καταστροφές και πρόληψης και προστασίας από φυσικές καταστροφές, συμπληρωματικά προς τις ενισχύσεις από τον κρατικό προϋπολογισμό και β) η διαχείριση των δωρεών και των χορηγιών για προγράμματα και δράσεις που συνδέονται με φυσικές καταστροφές, ιδίως για έργα, προγράμματα και δράσεις στήριξης και ενίσχυσης πληγέντων, αποκαταστάσεων μετά από φυσικές καταστροφές και πρόληψης και προστασίας από φυσικές καταστροφές.
2. Οι πόροι του Ταμείου προέρχονται από:
α) εισφορές ιδιωτών στον Λογαριασμό Κρατικής Αρωγής ο οποίος συστήνεται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος,
β) ποσά που έχουν αναζητηθεί ως αχρεωστήτως καταβληθέντα, σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ν. 4978/2022, Α’ 190) και αφορούν σε κάθε είδους ενίσχυση που έχει δοθεί σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα μετά από φυσικές καταστροφές, τα οποία αποδίδονται στο Ταμείο μέσω του κρατικού προϋπολογισμού,
γ) επιχορήγηση από τον κρατικό προϋπολογισμό.
3. Το Ταμείο διοικείται από δεκαμελές Διοικητικό Συμβούλιο, τα μέλη του οποίου διορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Το Διοικητικό Συμβούλιο αποτελείται από:
α) τον Πρόεδρο, ο οποίος επιλέγεται με τη διαδικασία του ν. 5062/2023 (Α΄ 183),
β) τον Γενικό Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών,
γ) τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων και Εταιρικού Συμφώνου για το Πλαίσιο Ανάπτυξης (ΕΣΠΑ) του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών,
δ) τον Γενικό Γραμματέα Αυτοδιοίκησης και Αποκέντρωσης του Υπουργείου Εσωτερικών,
ε) τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών,
στ) τον Γενικό Γραμματέα Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας,
ζ) τον Γενικό Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας,
η) τον Γενικό Γραμματέα Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων,
θ) τον Γενικό Γραμματέα Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας,
ι) τον Γενικό Γραμματέα Συντονισμού, ως μέλη.
4. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου καταρτίζει ετήσια έκθεση που υποβάλλει στην Προεδρία της Κυβέρνησης, στους Υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, στην οποία περιγράφονται τα αποτελέσματα της διαχείρισης και αξιοποίησης των πόρων του και τα αποτελέσματα της διαχείρισης των δωρεών και των χορηγιών. Η έκθεση διαβιβάζεται από τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας στον Πρόεδρο της Βουλής.».