1. Επιχειρήσεις με ετήσια ακαθάριστα έσοδα, κατά το εκάστοτε προηγούμενο φορολογικό έτος, άνω των δύο εκατομμυρίων (2.000.000) ευρώ ασφαλίζονται υποχρεωτικά έναντι πυρκαγιάς από φυσικά αίτια, πλημμύρας και σεισμού.
2. Η ασφάλιση καλύπτει κατ’ ελάχιστον τον κίνδυνο από υλικές ζημιές που προκαλούνται από κινδύνους της παρ. 1 στις ιδιόκτητες κτιριακές εγκαταστάσεις, καθώς και σε λοιπά στοιχεία ενεργητικού της επιχείρησης, όπως τον εξοπλισμό, τις πρώτες ύλες, τα εμπορεύματα, τα φορτηγά αυτοκίνητα και αυτοκίνητα επαγγελματικής χρήσης, τα μέσα παραγωγής και τα αποθηκευμένα προϊόντα, και για ποσοστό τουλάχιστον εβδομήντα τοις εκατό (70%) της αξίας του συνόλου του παραπάνω ενεργητικού.
3. Εάν δεν τηρηθεί η υποχρέωση του παρόντος, επιβάλλεται αυτοτελές διοικητικό πρόστιμο ύψους πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ στην υπόχρεη επιχείρηση. Η υπόχρεη επιχείρηση οφείλει, εντός τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίηση της πράξης επιβολής του προστίμου, να συμμορφωθεί με την υποχρέωση της παρ. 1, διαφορετικά το πρόστιμο επιβάλλεται στο διπλάσιο του αρχικώς επιβληθέντος.
4. Οι υπόχρεες σε ασφάλιση επιχειρήσεις εξαιρούνται από κάθε επιχορήγηση κρατικής αρωγής για υλικές ζημιές στα περιουσιακά στοιχεία της παρ. 2 από την επέλευση των κινδύνων της παρ. 1, συμπεριλαμβανομένης της στεγαστικής συνδρομής.
Αρχική Ιδιωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών, κρατική αρωγή και προστασία, στεγαστική συνδρομήΆρθρο 5 Ασφάλιση μεγάλων επιχειρήσεων έναντι φυσικών καταστροφών
Άρθρο 5 Ασφάλιση μεγάλων επιχειρήσεων έναντι φυσικών καταστροφών
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 8 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΕΝΑΝΤΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ Άρθρο 3 Παρατηρητήριο Ιδιωτικής Ασφάλισης έναντι Φυσικών Καταστροφών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 4 Εθνική Στρατηγική για την ιδιωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 5 Ασφάλιση μεγάλων επιχειρήσεων έναντι φυσικών καταστροφών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΩΓΗ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΕΙΣ Άρθρο 6 Επιχορήγηση κατ’ επάγγελμα αγροτών – Αντικατάσταση άρθρου 11 ν. 4797/2021ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΩΓΗ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΕΙΣ Άρθρο 6 Επιχορήγηση κατ’ επάγγελμα αγροτών – Αντικατάσταση άρθρου 11 ν. 4797/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 7 Επιχορήγηση μη κατ’ επάγγελμα αγροτών – Αντικατάσταση άρθρου 12 ν. 4797/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 8 Οριοθέτηση αγροτικών εκμεταλλεύσεων – Τροποποίηση άρθρου 12Α ν. 4797/2021Άρθρο 8 Οριοθέτηση αγροτικών εκμεταλλεύσεων – Τροποποίηση άρθρου 12Α ν. 4797/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 9 Διαδικασία επιχορήγησης αγροτικών εκμεταλλεύσεων για ζημιές σε φυτικά μέσα παραγωγής – Τροποποίηση παρ. 1, 9 και 13 άρθρου 12Β ν. 4797/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10 Ρυθμίσεις για τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις – Προσθήκη άρθρου 12Γ στον ν. 4797/2021Άρθρο 10 Ρυθμίσεις για τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις – Προσθήκη άρθρου 12Γ στον ν. 4797/2021
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΛΙΟ Δ’ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΗ ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ Άρθρο 11 Ειδική στεγαστική συνδρομή για την αποκατάσταση βλαβών από φυσικές καταστροφές σε κτίρια κατοικιών και πρότυπα κτίρια – Προσθήκη άρθρου 24Γ στον ν. 4797/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 Χορήγηση στεγαστικής συνδρομής σε ιδιοκτήτες προσωρινώς ακατάλληλων κτιρίων εντός κατολισθαίνουσας και επαπειλούμενης περιοχής – Προσθήκη άρθρου 24Δ στον ν. 4797/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13 Ειδική Επιτροπή Επικινδύνως Ετοιμόρροπων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου εικοστού τρίτου ν. 4787/2021Άρθρο 13 Ειδική Επιτροπή Επικινδύνως Ετοιμόρροπων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου εικοστού τρίτου ν. 4787/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 Διενέργεια αυτοψίας – Τροποποίηση παρ. 1 και 3 άρθρου εικοστού τέταρτου ν. 4787/2021Άρθρο 14 Διενέργεια αυτοψίας – Τροποποίηση παρ. 1 και 3 άρθρου εικοστού τέταρτου ν. 4787/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15 Απόφαση κατεδάφισης – Τροποποίηση παρ. 2 και 3 άρθρου εικοστού πέμπτου ν. 4787/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 Έκθεση προσωρινών μέτρων – Τροποποίηση άρθρου εικοστού έκτου ν. 4787/2021Άρθρο 16 Έκθεση προσωρινών μέτρων – Τροποποίηση άρθρου εικοστού έκτου ν. 4787/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 Διόρθωση σφάλματος – Τροποποίηση άρθρου εικοστού έβδομου ν. 4787/2021Άρθρο 17 Διόρθωση σφάλματος – Τροποποίηση άρθρου εικοστού έβδομου ν. 4787/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 Εγκατάσταση αεροϋποστηριζόμενων θόλων για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών – Τροποποίηση άρθρου 20Α ν. 4067/2012
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 19 Ανάθεση συμβάσεων μίσθωσης σε περίπτωση φυσικής καταστροφής – Προσθήκη άρθρου 20Α στον ν. 4797/2021
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ Άρθρο 20 Επιστροφή ποσού στεγαστικής συνδρομής φυσικών προσώπων – Τροποποίηση άρθρου δέκατου τέταρτου της από 13.8.2021 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 Ρυθμίσεις επιστροφής χορηγηθέντος επιδόματος και Επιτροπή Ενστάσεων – Τροποποίηση παρ. 10 και προσθήκη παρ. 12 έως 14 στο άρθρο 1 ν. 4728/2020Άρθρο 21 Ρυθμίσεις επιστροφής χορηγηθέντος επιδόματος και Επιτροπή Ενστάσεων – Τροποποίηση παρ. 10 και προσθήκη παρ. 12 έως 14 στο άρθρο 1 ν. 4728/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 Καταβολή αχρεωστήτως καταβληθέντων σε δόσειςΆρθρο 22 Καταβολή αχρεωστήτως καταβληθέντων σε δόσεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 23 Χορήγηση προκαταβολών για δαπάνες αποκατάστασης επιπτώσεων φυσικών καταστροφών – Προσθήκη άρθρου 18Α στον ν. 4797/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 Παραχώρηση φερτών υλικών σε Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης – Τροποποίηση άρθρου εξηκοστού ογδόου ν. 4839/2021Άρθρο 24 Παραχώρηση φερτών υλικών σε Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης – Τροποποίηση άρθρου εξηκοστού ογδόου ν. 4839/2021
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΩΓΗΣ Άρθρο 25 Ταμείο Κρατικής Αρωγής – Aντικατάσταση άρθρου 14 ν. 4797/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 Συντονιστής Αποκατάστασης και Ανασυγκρότησης – Προσθήκη άρθρου 14Α στο ν. 4797/2021Άρθρο 26 Συντονιστής Αποκατάστασης και Ανασυγκρότησης – Προσθήκη άρθρου 14Α στο ν. 4797/2021
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 27 Αποζημίωση επιτροπών, κλιμακίων αυτοψίας και ομάδων συντονισμού – Κάλυψη δαπανών – Τροποποίηση παρ. 2 και 3 άρθρου 18 ν. 4797/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 Σύσταση Γενικής Διεύθυνσης Κρατικής Αρωγής και Συντονισμού – Αντικατάσταση άρθρου 19 ν. 4797/2021Άρθρο 28 Σύσταση Γενικής Διεύθυνσης Κρατικής Αρωγής και Συντονισμού – Αντικατάσταση άρθρου 19 ν. 4797/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 Σύσταση Διεύθυνσης Κρατικής Αρωγής Επιχειρήσεων και Φορέων – Προσθήκη άρθρου 19Α στον ν. 4797/2021Άρθρο 29 Σύσταση Διεύθυνσης Κρατικής Αρωγής Επιχειρήσεων και Φορέων – Προσθήκη άρθρου 19Α στον ν. 4797/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Διεύθυνση Κρατικής Αρωγής Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων – Προσθήκη άρθρου 19Β στον ν. 4797/2021Άρθρο 30 Διεύθυνση Κρατικής Αρωγής Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων – Προσθήκη άρθρου 19Β στον ν. 4797/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 Διεύθυνση Συντονισμού και Ειδικών Καθεστώτων – Προσθήκη άρθρου 19Γ, τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 17 ν. 4797/2021Άρθρο 31 Διεύθυνση Συντονισμού και Ειδικών Καθεστώτων – Προσθήκη άρθρου 19Γ, τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 17 ν. 4797/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Σύσταση Διεύθυνσης Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών Αιγαίου και Κρήτης – Προσθήκη άρθρου 19Δ στον ν. 4797/2021Άρθρο 32 Σύσταση Διεύθυνσης Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών Αιγαίου και Κρήτης – Προσθήκη άρθρου 19Δ στον ν. 4797/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Τομείς Κρατικής Αρωγής – Προσθήκη άρθρου 19Ε στον ν. 4797/2021Άρθρο 33 Τομείς Κρατικής Αρωγής – Προσθήκη άρθρου 19Ε στον ν. 4797/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Στελέχωση της Γενικής Διεύθυνσης Κρατικής Αρωγής και Συντονισμού – Τροποποίηση άρθρου 20 ν. 4797/2021Άρθρο 34 Στελέχωση της Γενικής Διεύθυνσης Κρατικής Αρωγής και Συντονισμού – Τροποποίηση άρθρου 20 ν. 4797/2021
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 Υπηρετούντες σε καταργηθέντες Τομείς Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων και Τομείς Αποκατάστασης Πυρόπληκτων – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 253 ν. 4555/2018
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Εξουσιοδοτικές διατάξεις του ν. 4797/2021 – Τροποποίηση άρθρου 22 ν. 4797/2021Άρθρο 36 Εξουσιοδοτικές διατάξεις του ν. 4797/2021 – Τροποποίηση άρθρου 22 ν. 4797/2021
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ ΚΑΙ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΩΓΗΣ Άρθρο 37 Ωράριο λειτουργίας Γενικής Γραμματείας Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Αποζημίωση για εργασία καθ’ υπέρβαση του υποχρεωτικού ωραρίου των υπηρετούντων στη Γενική Γραμματεία Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής – Τροποποίηση περ. 3 παρ. Γ άρθρου 20 ν. 4354/2015Άρθρο 38 Αποζημίωση για εργασία καθ’ υπέρβαση του υποχρεωτικού ωραρίου των υπηρετούντων στη Γενική Γραμματεία Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής – Τροποποίηση περ. 3 παρ. Γ άρθρου 20 ν. 4354/2015
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας – Τροποποίηση περ. δ παρ. 3 άρθρου 3 υποπαρ. Δ.9 παρ. Δ΄ άρθρου 2 ν. 4336/2015Άρθρο 39 Ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας – Τροποποίηση περ. δ παρ. 3 άρθρου 3 υποπαρ. Δ.9 παρ. Δ΄ άρθρου 2 ν. 4336/2015
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 Έξοδα διανυκτέρευσης – Τροποποίηση άρθρου 10 της υποπαρ. Δ.9 παρ. Δ΄ άρθρου 2 ν. 4336/2015
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Εργαζόμενοι με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου στη Γενική Γραμματεία Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής ΑρωγήςΆρθρο 41 Εργαζόμενοι με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου στη Γενική Γραμματεία Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ Άρθρο 42 Αρμοδιότητες Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών – Προσθήκη περ. ζ) στην παρ. 1 άρθρου 14 ν. 4495/2017
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 43 Αρμοδιότητες Αυτοτελούς Διεύθυνσης Διοίκησης και Υποστήριξης – Προσθήκη παρ. 8 στο άρθρο 34 ν. 4662/2020ΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 43 Αρμοδιότητες Αυτοτελούς Διεύθυνσης Διοίκησης και Υποστήριξης – Προσθήκη παρ. 8 στο άρθρο 34 ν. 4662/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 Μεταβατική περίοδος υποστήριξης του Ταμείου Κρατικής ΑρωγήςΆρθρο 44 Μεταβατική περίοδος υποστήριξης του Ταμείου Κρατικής Αρωγής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 45 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 45 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΑ΄ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 46 Έναρξη ισχύοςΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΑ΄ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 46 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
28 Μαΐου 2024, 20:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
11 Ιουνίου 2024, 20:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
5 Σχόλια 45 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 446 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ιδιωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών, κρατική αρωγή και προστασία, στεγαστική συνδρομή
- Αναδιάρθρωση Πολιτικής Προστασίας - Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης: Θεοφάνης Ερμής Θεοχαρόπουλος
Από την πλευρά μας κάποια στοιχεία προβληματισμού:
– Είναι φανερή η απουσία της άποψης της ασφαλιστικής αγοράς από την προετοιμασία του νομοσχεδίου
-Το προτεινόμενο νομοασχεδιο αναφέρεται σε ασφάλιση στοιχείων του ενεργητικού, το οποίο περιλαμβάνει και στοιχεία τα οποία δεν ασφαλίζονται από συνήθη ασφαλιστήρια περιουσίας (π.χ. οχήματα). Επίσης, για τα οχήματα – μηχανήματα έργου, υπάρχουν περιορισμοί ως προς την ασφάλισή τους, είτε αφορούν τη “χρήση” των οχημάτων όπου οι ασφαλιστικές καλύψεις εκτός Αστικής Ευθύνης προς τρίτους παρέχονται από περιορισμένο αριθμό ασφαλιστικών εταιρειών, είτε λόγω παλαιότητάς τους.
-Τα στοιχεία ενεργητικού στον ισολογισμό αποτιμώνται συνήθως σε τιμές κόστους παραγωγής, οι οποίες δεν αποτελούν βάση αποζημίωσης στα ασφαλιστήρια περιουσίας
-Δε λαμβάνει η πρόταση υπόψη ότι πολλών επιχειρήσεων το ενεργητικό βρίσκεται σε περισσότερες της μιας τοποθεσίες
-Πολλά ασφαλιστήρια μεγάλων επιχειρήσεων περιλαμβάνουν loss limit (ανώτατο ορίου ευθύνης) στουυς κινδύνους φυσικών καταστροφών. Για τον υπολογισμό του λαμβάνεται υπόψη ποια θα είναι η επίπτωση ενός ζημιογόνου γεγονότος στην ασφαλιζόμενη εγκατάσταση. Η απόφαση για το όριο επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες όπως τα μέτρα προστασίας της κάθε επιχείρησης, η ιστορικότητα – σφοδρότητα αντίστοιχων φαινομένων. Αρκετές επιχειρήσεις καταλήγουν σε σχετικές αποφάσεις με βάση την έκθεσή τους στον κίνδυνο. Παράλληλα, σχετικές μελέτες μπορεί να πραγματοποιηθούν από διάφορους φορείς της ευρύτερης ασφαλιστικής αγοράς και γίνονται συνήθως αποδεκτές από τη διεθνή επιχειρηματική κοινότητα ως προς το σχεδιασμό του πλαισίου της ασφαλιστικής κάλυψης περιουσίας & απώλειας κερδών ενός οργανισμού. Ως εκ τούτου, η πιθανότητα πραγματοποίησης ζημιάς και η πιθανή έκτασή της, θα πρέπει να συνεκτιμώνται για να κριθεί αν μια επιχείρηση είναι επαρκώς ασφαλισμένη ή όχι.
-Αν παραμείνει η απαίτηση για ασφάλιση του 70% των περιουσιακών στοιχείων, χωρίς όριο αποζημίωσης, η ασφαλιστική κάλυψη για τους μεγάλους επιχειρηματικούς κίνδυνους ενδεχομένως να μην καθίσταται εφικτή, λόγω μη στήριξής της από την ασφαλιστική αγορά (επάρκεια αναληπτικής ικανότητας – capacity, βέλτιστες ασφαλιστικές πρακτικές, περιορισμός του ύφους της έκθεσης στον κίνδυνο από τις (αντ)ασφαλιστικές εταιρείες κυρίως για τον κίνδυνο του σεισμού κ.α.) και στην καλύτερη των περιπτώσεων να γίνει ασύμφορα κοστοβόρα.
Προτάσεις της Ένωσης Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος – ΕΑΔΕ
Ζητούμε να μειωθεί το όριο ένταξης των επιχειρήσεων από 2 εκατ. ευρώ σε 1 εκατομ., προκειμένου να διευρυνθεί η βάση των υποχρεωτικώς ασφαλισμένων επιχειρήσεων. Με αυτή την πρόβλεψη θα αυξηθούν οι επιχειρήσεις που θα ασφαλιστούν, θα περιορίσουν την υποχρεωτική συνδρομή της Πολιτείας και θα συμβάλλουν στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας της οικονομίας που είναι και στόχος του σχεδίου νόμου που κατατίθεται.
Παρέμβαση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας με τίτλο «Ιδιωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών, κρατική αρωγή και προστασία, στεγαστική συνδρομή».
Tο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών βρίσκεται αδιάλειπτα με σημαντική και αποδεδειγμένη δράση κοντά στην Πολιτεία, προσπαθώντας να αποτελέσει «γέφυρα» μεταξύ των κυβερνητικών φορέων και των Μελών του, ήτοι των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, μεταφέροντας καίρια και ουσιώδη πρακτικά ζητήματα, που απασχολούν τους επιχειρηματίες, ασκώντας ουσιώδεις παρεμβάσεις, προτείνοντας λύσεις, υποδεικνύοντας τυχόν προβληματικές επί σχεδίων νόμων και μεταρρυθμίσεων, με μοναδικό στόχο την πρόληψη και την έναρξη έγκαιρου διαλόγου προς αποφυγή μεταρρυθμίσεων, οι οποίες θα δυσχεράνουν τόσο τη λειτουργία των επιχειρήσεων όσο και το έργο της Πολιτείας.
Ούτως, με δεδομένη την ραγδαία κλιματική αλλαγή και την συνεπαγόμενη αύξηση εκδήλωσης καταστροφικών φυσικών φαινομένων, χαιρετίζουμε το παρόν σχέδιο νόμου και την προσπάθεια ενίσχυσης του πλαισίου κρατικής αρωγής, αλλά και της επέκτασης της ιδιωτικής ασφαλιστικής κάλυψης τέτοιων φαινομένων μέσω της καθιέρωσης της υποχρεωτικής ασφάλισης μεγάλων επιχειρήσεων.
Ωστόσο, από την αναλυτική επισκόπηση των προτεινόμενων διατάξεων, διαπιστώνουμε με έκπληξη ότι στο Κεφάλαιο Β’ με τίτλο «ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΕΝΑΝΤΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ» και ειδικότερα στο άρθρο 3 αυτού, με το οποίο συστήνεται στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Παρατηρητήριο Ιδιωτικής Ασφάλισης έναντι Φυσικών Καταστροφών (Παρατηρητήριο), ότι εξαιρείται της 15μελούς σύνθεσης του Συμβουλίου Ιδιωτικής Ασφάλισης έναντι Φυσικών Καταστροφών η συμμετοχή εκπροσώπου του Κλάδου Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών (ασφαλιστικών πρακτόρων ή και συντονιστών ασφαλιστικών πρακτόρων ή/και μεσιτών ασφαλίσεων), γεγονός που κατά την άποψή μας συνιστά ουσιώδη παράλειψη.
Και τούτο, διότι ο εν λόγω Κλάδος σχετίζεται άμεσα με τα ζητήματα, που καλείται να διαχειριστεί το υπό σύσταση Παρατηρητήριο Ιδιωτικής Ασφάλισης έναντι Φυσικών Καταστροφών, σύμφωνα με το προτεινόμενο άρθρο 3 και ειδικότερα τις παραγράφους 2 και 3 αυτού, καθώς πρόκειται να αναλάβει μεταξύ άλλων αφενός την παρακολούθηση του τομέα της ιδιωτικής ασφάλισης έναντι φυσικών καταστροφών και την χάραξη σχετικών πολιτικών, αναφορικά με την επέκταση και εξέλιξη της ιδιωτικής ασφάλισης στην ελληνική οικονομία, σε συνάρτηση με τις φυσικές καταστροφές, τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης και τα έκτακτα και απρόβλεπτα φαινόμενα, την προσαρμογή της ιδιωτικής ασφάλισης και της κρατικής αρωγής λόγω φυσικών καταστροφών, στα δεδομένα της κλιματικής κρίσης, την εκτέλεση των συμβάσεων ιδιωτικής ασφάλισης έναντι φυσικών καταστροφών, τον εντοπισμό προβλημάτων και δυσλειτουργιών, την συμβολή της ιδιωτικής ασφάλισης στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων των φυσικών καταστροφών, της κλιματικής κρίσης ή έκτακτων και απρόβλεπτων φαινομένων, και αφετέρου την καταγραφή προτάσεων για την προαγωγή της ιδιωτικής ασφάλισης έναντι φυσικών καταστροφών, καθώς και τη βελτίωση της λειτουργίας των χρηματοδοτικών εργαλείων και προγραμμάτων που χρησιμοποιεί ο τομέας της ιδιωτικής ασφάλισης.
Από μία απλή, λοιπόν, ανάγνωση των ανωτέρω, εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς την καίρια συμβολή των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών στο Συμβούλιο Ιδιωτικής Ασφάλισης έναντι Φυσικών Καταστροφών, η εκπροσώπηση των οποίων στο εν λόγω όργανο θα συμβάλει καθοριστικά στην μεταφορά των θέσεων του Κλάδου και θα συνδράμει ενεργά στην επίτευξη των σκοπών του Παρατηρητηρίου.
Επιπλέον, και σε συνέχεια των ανωτέρω, δεν θα πρέπει να διαφεύγει της προσοχής σας ότι τα Επιμελητήρια είναι φορείς αδειοδότησης των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, οι οποίοι και εγγράφονται υποχρεωτικά στα μητρώα τους. Επιπλέον, στα Επιμελητήρια έχουν συσταθεί και λειτουργούν Επιτροπές Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης, με σημαντικό αριθμό ασφαλιστικών διαμεσολαβητών να αποτελούν μέλη των διοικητικών τους συμβουλίων, ενώ ταυτόχρονα εδώ και 5 έτη, έχει καθιερωθεί η διενέργεια ετήσιας εθνικής συνδιάσκεψης ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, εκλεγμένων στα Επιμελητήρια η οποία αφορά στα θέματα, που απασχολούν τον κλάδο των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών.
Δοθέντων των ανωτέρω, θεωρούμε απαραίτητη τη συμμετοχή εκπροσώπου του Κλάδου των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών στο Συμβούλιο Ιδιωτικής Ασφάλισης έναντι Φυσικών Καταστροφών, πόσω μάλλον όταν από την προτεινόμενη διάταξη νόμου (άρθρο 3 παρ. 4 του εν λόγω σχεδίου νόμου) φαίνεται να δίνεται δικαίωμα συμμετοχής τόσο στον Πρόεδρο της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας, όσο και σε έναν εκπρόσωπο της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών (ως εκπρόσωπο των Τραπεζών, οι οποίες μεταξύ άλλων δραστηριοποιούνται και στον τομέα της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης), αλλά και έναν εκπρόσωπο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων.
Περαιτέρω, στο άρθρο 5 του ως άνω Κεφαλαίου Β’ με τίτλο «ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΕΝΑΝΤΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ» και ειδικότερα στις παραγράφους 1 και 2 αυτού, όπου ορίζεται ότι:
«1. Επιχειρήσεις με ετήσια ακαθάριστα έσοδα, κατά το εκάστοτε προηγούμενο φορολογικό έτος, άνω των δύο εκατομμυρίων (2.000.000) ευρώ ασφαλίζονται υποχρεωτικά έναντι πυρκαγιάς από φυσικά αίτια, πλημμύρας και σεισμού.
2. Η ασφάλιση καλύπτει κατ’ ελάχιστον τον κίνδυνο από υλικές ζημιές που προκαλούνται από κινδύνους της παρ. 1 στις ιδιόκτητες κτιριακές εγκαταστάσεις, καθώς και σε λοιπά στοιχεία ενεργητικού της επιχείρησης, όπως τον εξοπλισμό, τις πρώτες ύλες, τα εμπορεύματα, τα φορτηγά αυτοκίνητα και αυτοκίνητα επαγγελματικής χρήσης, τα μέσα παραγωγής και τα αποθηκευμένα προϊόντα, και για ποσοστό τουλάχιστον εβδομήντα τοις εκατό (70%) της αξίας του συνόλου του παραπάνω ενεργητικού.».
Εκτιμούμε ότι στην ως άνω παράγραφο 1 η υποχρεωτική ασφάλιση πρέπει να αφορά τις επιχειρήσεις με ετήσια ακαθάριστα έσοδα κατά το εκάστοτε προηγούμενο έτος άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ (1.000.000,00 €), καλύπτοντας έτσι ένα μεγαλύτερο ποσοστό επιχειρήσεων, οι οποίες θα πρέπει να λάβουν την σχετική μέριμνα ασφάλισης, περιορίζοντας έτσι σημαντικά το ποσοστό των επιχειρήσεων, οι οποίοι δεν θα είναι υπόχρεοι ασφάλισης έναντι πυρκαγιάς από φυσικά αίτια, πλημμύρας και σεισμού. Αλλά και στην ως άνω παράγραφο 2 εκτιμούμε ότι πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη ποσοστού για ασφαλιστική κάλυψη το οποίο να προσδιορίζεται βάσει της αξίας του συνόλου του ενεργητικού της επιχείρησης, όμως θεωρούμε ορθότερο αυτό να προσδιοριστεί κατόπιν διαβουλεύσεων με τους αρμόδιους φορείς σε σχετική Υπουργική Απόφαση, προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα υπασφάλισης ή/ και υπερασφάλισης.
Τέλος, είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι τα Επιμελητήρια αποτελούν εκείνους τους Φορείς, που μεταφέρουν στην Πολιτεία ζητήματα που αφορούν το εγχώριο επιχειρείν και μεταξύ των οριζόμενων σκοπών τους είναι και η συμβολή στην αντιμετώπιση καταστάσεων ανάγκης, ιδίως φυσικών καταστροφών. Προς τούτο, και με δεδομένο ότι οι προβλέψεις του εν λόγω σχεδίου νόμου αφορούν στην υποχρεωτική ασφάλιση μεγάλων επιχειρήσεων, δεν θα μπορούσε παρά να αποτελεί μέλος του ως άνω Συμβουλίου Ιδιωτικής Ασφάλισης έναντι Φυσικών Καταστροφών, και εκπρόσωπος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος, ο οποίος μπορεί να εισφέρει σημαντικά στην εκπλήρωση των σκοπών του εν λόγω Παρατηρητηρίου μεταφέροντας τις απόψεις και τα ζητήματα τόσο των επιχειρήσεων εν γένει, όσο και ασφαλιστικών διαμεσολαβητών ειδικότερα κατά τα ανωτέρω.
Είμαστε βέβαιοι ότι το Υπουργείο σας θα επιληφθεί άμεσα των ως άνω ζητημάτων, τροποποιώντας τις σχετικές διατάξεις νόμου, σύμφωνα με τις ανωτέρω κρίσιμες επισημάνσεις.
Με εκτίμηση,
Γιάννης Χατζηθεοδοσίου
Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών
Εφόσον η φιλοσοφία του παρόντος σχεδίου νόμου γενικώς και ειδικότερα του άρθρου αυτού είναι η υποχρεωτική ασφάλιση των επιχειρήσεων υπό τους προβλεπόμενους από αυτό όρους και προυποθέσεις, θα πρέπει να προβλεφτούν και ασφαλιστούν όλοι οι κίνδυνοι από φυσικές καταστροφές και όχι μόνον οι συγκεκριμένοι τρεις πιο συνήθεις
Έπρεπε