1. Συστήνεται στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Παρατηρητήριο Ιδιωτικής Ασφάλισης έναντι Φυσικών Καταστροφών (εφεξής Παρατηρητήριο).
2. Σκοπός του Παρατηρητηρίου είναι: α) η κατάρτιση της Εθνικής Στρατηγικής για την Ιδιωτική Ασφάλιση έναντι Φυσικών Καταστροφών του άρθρου 4 και β) η παρακολούθηση του τομέα της ιδιωτικής ασφάλισης έναντι φυσικών καταστροφών αυτοτελώς και σε συνάρτηση με τις επιπτώσεις των φυσικών καταστροφών και της κλιματικής κρίσης, στο πλαίσιο της προστασίας και στήριξης των πληγέντων από φυσικές καταστροφές και της ενίσχυσης της ανθεκτικότητας της εθνικής οικονομίας.
3. Για την επίτευξη του σκοπού του, το Παρατηρητήριο είναι αρμόδιο ενδεικτικά για:
α) τη διαχρονική παρακολούθηση του τομέα της ιδιωτικής ασφάλισης έναντι φυσικών καταστροφών των πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων ιδιωτών και τη χάραξη σχετικών πολιτικών, σχετικά με:
αα) την επέκταση και εξέλιξη της ιδιωτικής ασφάλισης στην ελληνική οικονομία, σε συνάρτηση με τις φυσικές καταστροφές, τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης και τα έκτακτα και απρόβλεπτα φαινόμενα,
αβ) την προσαρμογή της ιδιωτικής ασφάλισης και της κρατικής αρωγής λόγω φυσικών καταστροφών, στα δεδομένα της κλιματικής κρίσης,
αγ) την εξέλιξη της ιδιωτικής ασφάλισης έναντι φυσικών καταστροφών υπό το πρίσμα δανειακών συμβάσεων ιδιωτών,
αδ) την εκτέλεση των συμβάσεων ιδιωτικής ασφάλισης έναντι φυσικών καταστροφών, τον εντοπισμό προβλημάτων και δυσλειτουργιών,
αε) τη συμβολή της ιδιωτικής ασφάλισης στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων των φυσικών καταστροφών, της κλιματικής κρίσης ή έκτακτων και απρόβλεπτων φαινομένων,
αστ) την εξέλιξη των δεδομένων και αναγκών που προκαλούν οι επιπτώσεις των φυσικών καταστροφών και της κλιματικής κρίσης ως προς την ασφάλιση των περιουσιακών στοιχείων των ιδιωτών και
β) την καταγραφή προτάσεων για την προαγωγή της ιδιωτικής ασφάλισης έναντι φυσικών καταστροφών, καθώς και τη βελτίωση της λειτουργίας των χρηματοδοτικών εργαλείων και προγραμμάτων που χρησιμοποιεί ο τομέας της ιδιωτικής ασφάλισης.
4. Αρμόδιο για την επίτευξη του σκοπού του Παρατηρητηρίου είναι το Συμβούλιο Ιδιωτικής Ασφάλισης έναντι Φυσικών Καταστροφών (εφεξής «το Συμβούλιο»), το οποίο συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και αποτελείται από δεκαπέντε (15) μέλη, ως εξής:
α) τον αρμόδιο για τη Γενική Γραμματεία Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής Υπουργό ως Πρόεδρο,
β) τον αρμόδιο για τη δημοσιονομική πολιτική Υπουργό, ο οποίος αναπληρώνει τον Πρόεδρο σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος,
γ) τον Υπουργό Επικρατείας, αρμόδιο για τον συντονισμό του κυβερνητικού έργου, εφόσον υφίσταται,
δ) τον Γενικό Γραμματέα Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών,
ε) τον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης,
στ) τον Γενικό Γραμματέα Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων,
ζ) τον Γενικό Γραμματέα Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας,
η) τον Γενικό Γραμματέα Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας,
θ) τον Γενικό Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας,
ι) τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών,
ια) τον Πρόεδρο του Οργανισμού Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΕΛΓΑ),
ιβ) τον Πρόεδρο της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας,
ιγ) έναν από τους Υποδιοικητές της Τράπεζας της Ελλάδος, που προτείνεται από τον Διοικητή της,
ιδ) έναν εκπρόσωπο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων, που προτείνεται από την ίδια,
ιε) έναν εκπρόσωπο της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, που προτείνεται από την ίδια.
Η θητεία των μελών των περ. ιγ), ιδ) και ιε) ορίζεται τριετής, με δυνατότητα ανανέωσης άπαξ.
5. Το Συμβούλιο συνεδριάζει, ύστερα από πρόσκληση του Προέδρου του, η οποία περιλαμβάνει και τα θέματα της ημερήσιας διάταξης, τακτικά μία (1) φορά κάθε τρεις (3) μήνες και έκτακτα, όποτε κρίνεται αναγκαίο. Το Συμβούλιο δύναται να αναθέτει σε ομάδες εργασίας την εξέταση εξειδικευμένων θεμάτων. Στις συνεδριάσεις του Συμβουλίου μπορεί να μετέχουν επίσης, χωρίς δικαίωμα ψήφου, εφόσον κληθούν προς τούτο από τον Πρόεδρο, γενικοί και ειδικοί γραμματείς υπουργείων, συνεργάτες του άρθρου 46 του ν. 4622/2019 (A΄ 133), εμπειρογνώμονες, δημόσιοι λειτουργοί και υπάλληλοι, καθώς και εκπρόσωποι περιφερειακών ή δημοτικών αρχών, ανάλογα με τα θέματα της ημερήσιας διάταξης. Το Συμβούλιο συνεδριάζει νομίμως, είτε δια ζώσης, είτε με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων. Ως τόπος συνεδριάσεων του Συμβουλίου ορίζεται το κτίριο όπου στεγάζεται το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.
6. Με την επιφύλαξη του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου του Συμβουλίου, της 27ης Απριλίου 2016, για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της οδηγίας 95/46/ΕΚ (L 119) (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων) και του ν. 4624/2019 (Α΄ 137), το Συμβούλιο δύναται να ζητεί, συλλέγει και επεξεργάζεται τα αναγκαία στοιχεία και δεδομένα για την άσκηση των αρμοδιοτήτων του Παρατηρητηρίου και την εκπλήρωση των σκοπών του, τα οποία υποβάλλονται συγκεντρωτικά ως στατιστικά στοιχεία από τους φορείς που σχετίζονται με το αντικείμενο του Παρατηρητηρίου.
7. Τα δεδομένα και τα στοιχεία της παρ. 6 τηρούνται σε διαρκή βάση, ηλεκτρονικά, στη Γενική Γραμματεία Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.
8. Με βάση τα στοιχεία της παρ. 6, υποβάλλονται από το Συμβούλιο αναφορές, οι οποίες κοινοποιούνται στον Πρωθυπουργό και τους Υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Τμήμα των αναφορών αυτών, το οποίο προσδιορίζεται από το Συμβούλιο, μπορεί να χρησιμοποιείται για ενημέρωση τρίτων και να δημοσιοποιείται, με την επιφύλαξη της προστασίας των προσωπικών δεδομένων.
9. Στο πλαίσιο επίτευξης του σκοπού του Παρατηρητηρίου, το Συμβούλιο καταρτίζει και υποβάλλει εντός του πρώτου εξαμήνου του επομένου έτους, στον Πρωθυπουργό και στους Υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και τον Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, ετήσια έκθεση σχετικά με την πορεία και τις δυνατότητες βελτίωσης της λειτουργίας του Παρατηρητηρίου, καθώς και με την εξέλιξη της ιδιωτικής ασφάλισης έναντι φυσικών καταστροφών στη χώρα. Η ετήσια έκθεση του πρώτου εδαφίου υποβάλλεται και στον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων και συζητείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κανονισμό της Βουλής.
Στην διαχείριση των ζημιών από φυσικές καταστροφές και στην οικονομική αποτίμησή τους, κεντρικό ρόλο διαδραματίζουν οι πιστοποιημένοι πραγματογνώμονες του Ελληνικού Συλλόγου Πραγματογνώμων και Διακανονιστών ζημιών (www.hala.gr). Ο ρόλος και η εμπλοκή των Πραγματογνώμων προβλέπεται και στο Ν.4364/2016 (ΦΕΚ τ. Α’-13/5.2.2016) άρθρο 259.Η πιστοποίηση έχει γίνει από την FUEDI (www.fuedi.eu) την Πανευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Εθνικών Συλλόγων Πραγματογνώμων. Στο πλαίσιο, αυτό οι πραγματογνώμονες μπορούν να συνεισφέρουν, στην επίτευξη του σκοπού του παρατηρητηρίου και ειδικά στις αρμοδιότητες ως ανωτέρω σημεία αα), αβ), αδ),αστ) και β). Ως εκ τούτου προτείνεται στο παρατηρητήριο να συμμετάσχει ένας εκπρόσωπος του Ελληνικού Συλλόγου Πραγματογνώμων και Διακανονιστών ζημιών (www.hala.gr), που προτείνεται από τoν ίδιο τον Σύλλογο. Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ
Χαρ. Τρικούπη 7α, 106 78 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: http://www.emdydas.gr
Αθήνα, 11/6/2024
Αρ. Πρωτ. : 9386
Προς: Πίνακα Αποδεκτών
Θέμα : Σχετικά με το σχέδιο νόμου «Ιδιωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών, κρατική αρωγή και προστασία, στεγαστική συνδρομή»
Κύριε Υπουργέ, κύριε Υφυπουργέ,
Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ αποτελεί την Ομοσπονδία που εκπροσωπεί το σύνολο των Διπλωμα-τούχων Μηχανικών οι οποίοι υπηρετούν στη Δημόσια Διοίκηση (Υπουργεία, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού) με συνδικαλιστικό αλλά και επιστημονικό χαρακτήρα.
Αναρτούμε το σχολιασμό μας με αφορμή το σχέδιο νόμου «Ιδιωτική ασφάλιση έναντι φυσι-κών καταστροφών, κρατική αρωγή και προστασία, στεγαστική συνδρομή» όπως αναρτήθηκε στο σύνδεσμο http://www.opengov.gr/civilprotection/?p=7326.
Η βασική στόχευση του ν/σ φοβόμαστε ότι είναι η απόσυρση της Πολιτείας από την υποχρέωση της να προστατεύει τους πολίτες και τις περιουσίες τους από τις φυσικές καταστροφές (σεισμούς, πλημμύρες, πυρκαγιές) και το φόρτωμα της ευθύνης αυτής στους πολίτες με τη «σύγχρονη» λογική της «ατομικής ευθύνης». Αυτό εκκινεί στο παρών νομοσχέδιο με τις μεγάλες επιχειρήσεις, αλλά βάσιμα εκτιμούμε ότι σε επόμενες φάσεις θα επεκταθεί και στις ατομικές ιδιοκτησίες. Με τον τρόπο αυτό οι ίδιοι οι πολίτες καθίστανται οι ίδιοι υπεύθυνοι για την ασφάλιση των περιουσιών τους, οι ανάγκες κρατικής αρωγής, μειώνονται, ενώ παράλληλα δημιουργείται μια τεράστια αγορά ασφαλιστικών υπη-ρεσιών, νέο πεδίο κερδοφορίας για τις ασφαλιστικές εταιρίες. Δυστυχώς το ίδιο ακριβώς φαινόμενο παρατηρήσαμε και στις πρόσφατες ρυθμίσεις για την πυροπροστασία, όπου ακόμα και ο Συνήγορος του Πολίτη. «Η Αρχή επεσήμανε ότι το κράτος δεν είναι συνταγματικά αποδεκτό (άρθρα 24 και 17 του Συντάγματος) να μετακυλύει, σε μεγάλο βαθμό, τις ευθύνες της προστασίας της περιουσίας και του περιβάλλοντος από τις πυρκαγιές στους ιδιώτες, με υπέρμετρα, μάλιστα, επαχθείς οικονομικά όρους για αυτούς. Η διοίκηση και οι σχετικοί φο-ρείς είναι υπεύθυνοι για τη λήψη μέτρων κατά των πυρκαγιών με τις ενδεδειγμένες προληπτικές ενέργειες (διάνοιξη αντιπυρικών οδών, υπογειοποίηση καλωδίων ηλεκτρισμού, καθαρισμό εκτάσεων παρακείμενων στο οδικό δίκτυο κτλ), όπως επίσης και για την πυρό-σβεση.»
Η Ομοσπονδία μας επίσης στηρίζει τις διεκδικήσεις του Συλλόγου Εργαζομένων στην Αποκατάσταση Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών και συγκεκριμένα:
Συνέπεια του ΠΔ/77- ΦΕΚ 130 Α, (με το οποίο η Γ.Δ.Α.Ε.Φ.Κ. -και όχι μόνο- ως σύνολο αρμοδιοτήτων και οργανικών θέσεων μετακινούμενη υπάγεται πλέον στη Γενική Γραμματεία Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής), η λειτουργία της Γενικής Γραμματείας, βρίσκεται σε κατάσταση «διαρκούς μετάβασης», από το χρονικό σημείο της αφετηρίας της μέχρι σήμερα. Το γεγονός αυτό, (πηγή αρκετών δυσκολιών) μπορεί να απαντηθεί με την ολοκλήρωση του κατάλληλου Οργανογράμματος, το οποίο θα ανταποκρίνεται στο στόχο και θα εξυπηρετεί τις ανάγκες της υπηρεσίας.
Συμπληρώνεται σχεδόν ένα έτος από τη δημοσίευση του ΠΔ/77 και ένα τμήμα του παρόντος Σχεδίου Νόμου, δημιουργεί / αποτελεί ένα ρυθμιστικό ενδιάμεσο στάδιο (μετά το ΠΔ 77 και πριν το αναγκαίο Οργανόγραμμα). Ήδη όπως έχει επισημανθεί το προβληματικό καθεστώς εργασίας των Μηχανικών και Διοικητικών Υπαλλήλων ΙΔΟΧ, προερχομένων από τις προγε-νέστερες συμβάσεις στο Υπουργείο Υποδομών αποτελεί θεμελιώδες ζήτημα. Όχι μόνο για λό-γους ικανοποίησης του εμφανούς και διατυπωμένου στόχου των εργαζομένων, αλλά ως κρίσιμο ζήτημα επιχειρησιακής ικανότητας και ενίσχυσης της Γενικής Γραμματείας Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής.
Ειδικότερα, παραβλέποντας τον προβληματικό εργασιακό /κοινωνικό παράγοντα που δημιουργεί η πολυετής διατήρηση του καθεστώτος ορισμένου χρόνου, η άμεση πρόβλεψη οργανικών θέσεων και η διατήρηση αυτών των εργαζομένων, οι οποίοι διαθέτουν δοκιμα-σμένη, καταχτημένη τεχνογνωσία /ισχυρή εμπειρία, στις θέσεις εργασίας, με ασφαλείς συμβάσεις, ικανοποιητική και δίκαιη αμοιβή, αποτελεί επιλογή συνυφασμένη με το δημόσιο συμφέρον. Υπό την έννοια αυτή, αποτελεί σημαντικό έλλειμα του Σχεδίου Νόμου ότι δεν αναφέρεται, έστω σε επίπεδο πρόθεσης, σχετική πρόβλεψη. Ενώ παράλληλα, παραπέμπεται γενικά στο μέλλον η δημιουργία Οργανογράμματος.
Ζητάμε τη δημιουργία πρωτοκόλλου Υγείας και Ασφάλειας, με σύγχρονες προδια-γραφές, εποπτευόμενο από αρμόδια Διεύθυνση. Αυστηρός έλεγχος και πρόβλεψη για τις προϋποθέσεις μετάβασης και τις συνθήκες διαμονής του στελεχιακού δυναμικού που αξιο-ποιείται στις αυτοψίες. Εννοείται η συνδρομή του ΕΟΔΥ και των αρμοδίων επιστημονικών/ κρατικών φορέων. Πρόκειται για πρόταση του ΣΕΑΕΦΚ που έχει κατατεθεί εγγράφως από τον Οκτώβριο του 2023.
Παροχή δικαιώματος υγειονομικής περίθαλψης των εργαζομένων ΙΔΑΧ – ΙΔΟΧ της Γενικής Γραμματείας Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής σε όλα τα στρα-τιωτικά νοσοκομεία των Ενόπλων Δυνάμεων, (κατά αντίστοιχο τρόπο που ορίζει η Φ.700/27/596474 Σ.786/2022 – ΦΕΚ 5850/Β/16-11-2022).
Φροντίδα για την ψυχική στήριξη και υποστήριξη στους τόπους καταστροφής, ιδιαίτερα σε συμβάντα που έχουν χαθεί ανθρώπινες ζωές.
ΕΠΙΔΟΜΑ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
Στο Άρθρο 2 προβλέπεται η δυνατότητα καθορισμού, σε εικοσιτετράωρη βάση, του ωραρίου εργασίας του προσωπικού το οποίο υπηρετεί στη Γενική Γραμματεία Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής. Στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’, ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟ-ΣΩΠΙΚΟ… προβλέπεται: «Το ωράριο εργασίας του πάσης φύσεως προσωπικού το οποίο υπηρετεί στη Γενική Γραμματεία Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Α-ρωγής του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, καθώς και του προ-σωπικού που διατίθεται ή ασκεί παράλληλα καθήκοντα στις υπηρεσίες της Γενικής Γραμμα-τείας ή του οποίου οι υπηρεσίες επιτάσσονται για την καταγραφή και αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν από φυσικές καταστροφές, δύναται σε περιπτώσεις έκτακτης α-νάγκης να καθορίζεται σε εικοσιτετράωρη βάση, τα Σάββατα, τις Κυριακές και τις αργίες, καθώς και να τίθεται σε επιφυλακή, ανάλογα με τις προκύπτουσες υπηρεσιακές ανάγκες». Στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι΄ (ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 45 Εξουσιοδοτικές διατάξεις, στο 4), ορίζεται: «Με απόφαση του Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας κα-θορίζονται το ωράριο εργασίας και ο αριθμός του προσωπικού που απασχολείται κάθε φορά ή είναι σε επιφυλακή, σύμφωνα με το άρθρο 37».
Η αυτονόητη πρόβλεψη υπερωριακής αμοιβής για τις περιπτώσεις αυτές, σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστά το γεγονός της απαίτησης για διαρκή ετοιμότητα και (με εντολή) για εφαρμογή «γνήσιας ετοιμότητας» η οποία αποτελεί υποχρέωση του εργαζόμενου.
Ετοιμότητα για εργασία υπάρχει όταν κάποιο άλλο πρόσωπο δέχεται να περιορίσει χρονικά την ελευθερία του για χάρη κάποιου άλλου προσώπου με σκοπό να του προσφέρει εργασία κάθε φορά που θα του ζητηθεί. Άλλοτε το πρόσωπο αυτό πρέπει να βρίσκεται για ορισμένο χρόνο στον τόπο εργασίας, για να παρέχει τις υπηρεσίες του μόλις παρουσιαστεί ανάγκη. Άλλοτε υποχρεούται να βρίσκεται σε οποιοδήποτε τόπο, αρκεί να δηλώνεται έτσι ώστε να ανευρίσκεται εγκαίρως και να προσφέρει την εργασία του μόλις του ζητηθεί. Τέλος ο απασχολούμενος πρέπει να βρίσκεται σωματικά στον τόπο της εργασίας περιορίζοντας έτσι την ελευθερία του χωρίς όμως να είναι υποχρεωμένος να έχει σε εγρήγορση τις σωματικές και πνευματικές του δυνάμεις. Μπορεί δηλαδή ακόμη και να κοιμάται ή να βρίσκεται για ορισμένα διαστήματα έξω από τον τόπο εργασίας. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει κά-ποιος περιορισμός της προσωπικής ελευθερίας για χάρη ενός άλλου προσώπου, του εργοδό-τη. Διαφέρει όμως κάθε φορά ο βαθμός ετοιμότητας, κριτήριο ιδιαίτερα σημαντικό για τον προσδιορισμό του εργασιακού καθεστώτος στο οποίο υπάγεται ο εργαζόμενος και ως εκ τούτου και την αμοιβή του.
(α) Γνήσια ετοιμότητα προς εργασία υπάρχει, όταν ο εργαζόμενος βρίσκεται σε πλήρη δέσμευση του ελεύθερου χρόνου του, με την έννοια ότι κατά τη διάρκεια του ωραρίου του δεν διαθέτει την παραμικρή δυνατότητα να αναπαύεται, ή να χρησιμοποιεί την εργασιακή του δύναμη διαφορετικά, αλλά πρέπει να διατηρεί τις σωματικές και πνευματικές του δυνάμεις σε εγρήγορση, ώστε να είναι σε θέση να παρέχει την εργασία του στον εργοδότη σε κάθε στιγμή που θα του ζητείται. Σε αυτή την μορφή ετοιμότητας θεωρείται ότι υπάρχει πλήρης απασχόληση, ανεξάρτητα από το εάν θα ανακύψει παροχή εργασίας ή όχι. Η γνήσια ετοιμότητα εξομοιώνεται με κανονική παροχή εργασίας και εφαρμόζονται σε αυτήν, όλες οι διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας, ειδικότερα για τα κατώτατα όρια αποδοχών, τα χρονικά όρια εργασίας, την αμοιβή και τις προσαυξήσεις για υπερεργασία, υπερωριακή απασχόληση και εργασία κατά τις Κυριακές και αργίες κλπ.
(β) Αντίθετα, στην μη γνήσια (απλή) ετοιμότητα προς εργασία, ο εργαζόμενος αναλαμ-βάνει την υποχρέωση να περιορίσει μερικώς την ελευθερία των κινήσεων του υπέρ του ερ-γοδότη του, χωρίς να υποχρεούται να διατηρεί σε εγρήγορση τις σωματικές ή πνευματικές του δυνάμεις, ώστε να είναι στην διάθεση του τελευταίου κάθε στιγμή, παραμένοντας απλώς, είτε στον τόπο εργασίας αναπαυόμενος, είτε στην οικία του αναμένοντας κλήση του εργοδό-τη. Δεν αποκλείεται η απλή ετοιμότητα να εμπεριέχει το στοιχείο της εγρήγορσης από την πλευρά του εργαζομένου, αλλά μόνο όταν προκύπτει κατάσταση ανάγκης. Ο εργαζόμενος που βρίσκεται σε απλή ετοιμότητα, δικαιούται αμοιβής για την δέσμευση της προσωπικής του ελευθερίας. Αν δεν έχει συμφωνηθεί αμοιβή, τεκμαίρεται ότι δικαιούται τον συνηθισμένο μισθό, κατά το άρθρο 653 ΑΚ.
Από τις προβλέψεις του Σχεδίου Νόμου είναι προφανές πως προκύπτει ζήτημα πρόσθετης ρύθμισης για τις περιπτώσεις (α) και (β).
Για τη λειτουργία των ΕΚΤΟΣ ΕΔΡΑΣ Μετακινήσεων.
Το Άρθρο 23 (Χορήγηση προκαταβολών για δαπάνες αποκατάστασης επιπτώσεων φυσικών καταστροφών – Προσθήκη άρθρου 18Α στον ν. 4797/2021), κινείται σε βελτιωτική κατεύθυνση εξυπηρετώντας τη δυνατότητα χορήγησης προκαταβολών.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:
• Αντικατάσταση του προβλεπόμενου ύψους μέχρι χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ στην Προσθήκη άρθρου 18 Α- 1 στον ν. 4797/2021 με προβλεπόμενο ύψους μέχρι τριών χιλιάδων ευρώ (3.000), ώστε να προσεγγίζει ορθολογικά την πραγματική ανάγκη.
• Αντικατάσταση του προβλεπόμενου ποσοστού στην προβλεπόμενη Προσθήκη άρθρου 18Α -6 στον ν. 4797/2021 (Για την ανάληψη νέας προκαταβολής για το ίδιο έργο από το ίδιο πρόσωπο, απαιτείται να έχει αναλωθεί τουλάχιστον το ογδόντα τοις εκατό (80 %) του ποσού της προηγούμενης διαταγής και να έχουν υποβληθεί για το ποσό αυτό τα σχετικά παραστατι-κά), σε ποσοστό 60%.
• Η αδυναμία χορήγησης προκαταβολής σύμφωνα με την πρόβλεψη της 23/6 παρα-γράφου, συνιστά αν-υπαίτιο κώλυμα για τον υπάλληλο που αδυνατεί να ανταποκριθεί σε εν-τολή.
• Γενναία αύξηση της ημερήσιας αποζημίωσης εκτός έδρας, πρόβλεψη, διάθεση αυτοκινήτων της υπηρεσίας. Κάλυψη των εξόδων κίνησης από το σημείο εκκίνησης του υπαλλήλου, από το πρώτο λεπτό της εντολής, απόλυτη κάλυψη των οδοιπορικών εξόδων επιστροφής σε περιπτώσεις ανάκλησης αδείας.
• Έγκαιρη και επαρκής πρόβλεψη πόρων / χρηματοδότηση, έγκαιρη καταβολή.
Στο Άρθρο 19 (Ανάθεση συμβάσεων μίσθωσης σε περίπτωση φυσικής καταστροφής – Προσθήκη άρθρου 20Α στον ν. 4797/2021)
Πρόβλεψη απαραίτητων κονδυλίων και υποχρέωση ταυτόχρονης άμεσης μέριμνας για τον κατάλληλο εξοπλισμό των κτηρίων, τεχνολογικά, υλικοτεχνικά, κάλυψη ζητημάτων καθα-ριότητας και απολύμανσης και ασφάλειας του προσωπικού.
Άρθρο 35 Υπηρετούντες σε καταργηθέντες Τομείς Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων και Τομείς Αποκατά-στασης Πυρόπληκτων – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 253 ν. 4555/2018
ΠΡΟΤΑΣΗ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ
«Σε κάθε περίπτωση κατάργησης Τομέων, όλες οι θέσεις εργασίας ΙΔΑΧ και ΙΔΟΧ προστατεύονται» .
Επιπροσθέτως: 1) Κανένας υφιστάμενος Τομέας δεν βρίσκεται άνευ έργου, όλοι οι τομείς εργάζονται σε εντατικούς ρυθμούς. 2) Ακόμα και αν σε μελλοντική στιγμή συμβεί προσωρινά κάτι τέτοιο, τα σημερινά τεχνολογικά και εξ αποστάσεως μέσα που βρίσκονται στη διάθεση της υπηρεσίας επιτρέπουν την κατα-νομή των εργασιών. 3) Οι καταστροφές έχουν θέση και μνήμη, η περίπτωση της Θεσσαλίας είναι ενδει-κτικό παράδειγμα με τη σύντομη επανάληψη δυο γεγονότων. Σε αυτές τις περιπτώσεις η επιδίωξη της οικονομίας πόρων αντιστρέφεται σε σπατάλη, αν τελικά χρειαστεί μια δομή που έκλεισε σε λίγους μήνες να πρέπει να ξαναδημιουργηθεί.
Εκσυγχρονισμός των εργαλείων και μέσων που διαθέτουν οι εργαζόμενοι, στο πεδίο καταστροφής, στο γραφείο για την επεξεργασία των δεδομένων. Ψηφιακά μέσα καταγραφής αυτοψιών, μεταφορά δεδομέ-νων σε χάρτες gis, βάση δεδομένων, εκπόνηση στατιστικών χαρτών, άμεση πρόσβαση στα αρχεία της ΑΑΔΕ και του Εθνικού Κτηματολογίου. Αξιοποίηση δυνατοτήτων , ενημέρωση, συνεργασία με οργανι-σμούς και ερευνητικά κέντρα, ΟΑΣΠ, ΙΤΣΑΚ, ΕΤΑΜ, ΕΜΠ, ΕΚΠΑ, ΑΠΘ, αξιολόγηση αποτελεσμάτων για τη βελτίωση και προσαρμογή της νομοθεσίας, όπου απαιτείται. Ψηφιοποίηση του ιστορικού αρχείου της Γ.Δ.Α.Ε.Φ.Κ. , αξιοποίηση της βάσης δεδομένων για τον προσεισμικό έλεγχο.
Είμαστε στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση, ευελπιστώντας στην αποδοχή του αι-τήματός μας
Πίνακας Αποδεκτών
1. Υφυπουργός Εθνικής
2. Οικονομίας και Οικονομικών Εσωτερικών
1. Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας κ. Κικίλια
2. Υφυπουργό Υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας κ. Τριαντό-πουλο
Κοινοποίηση
1. Πρόεδρο και ΔΕ ΤΕΕ
2. Α’ Βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ
Παρέμβαση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας με τίτλο «Ιδιωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών, κρατική αρωγή και προστασία, στεγαστική συνδρομή».
Το Ε.Ε.Θ. επιθυμεί την ασφαλιστική κάλυψη όσο δυνατόν μεγαλύτερου ποσοστού επιχειρήσεων. Για τον λόγο αυτό στο κεφάλαιο Β με τίτλο ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΕΝΑΝΤΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ και πιο συγκεκριμένα στο άρθρο 5 που αφορά «Ασφάλιση μεγάλων επιχειρήσεων έναντι φυσικών καταστροφών» και ειδικότερα στην παράγραφο 1 αυτού ορίζεται ότι:
« Επιχειρήσεις με ετήσια ακαθάριστα έσοδα, κατά το εκάστοτε προηγούμενο φορολογικό έτος, άνω των δύο εκατομμυρίων (2.000.000) ευρώ ασφαλίζονται υποχρεωτικά έναντι πυρκαγιάς από φυσικά αίτια, πλημμύρας και σεισμού».
Θεωρούμε πως οι επιχειρήσεις που πρέπει να ασφαλίζονται υποχρεωτικά πρέπει να έχουν χαμηλότερο ποσό ετησίων ακαθάριστων εσόδων κατά το εκάστοτε προηγούμενο φορολογικό έτος και πιο συγκεκριμένα, άνω των 500.000 ευρώ.
Παράλληλα, επίσης στο Άρθρο 5 «Ασφάλιση μεγάλων επιχειρήσεων έναντι φυσικών καταστροφών» παράγραφος 2 ορίζεται ότι «Η ασφάλιση καλύπτει κατ’ ελάχιστον τον κίνδυνο από υλικές ζημιές που προκαλούνται από κινδύνους της παρ. 1 στις ιδιόκτητες κτιριακές εγκαταστάσεις, καθώς και σε λοιπά στοιχεία ενεργητικού της επιχείρησης, όπως τον εξοπλισμό, τις πρώτες ύλες, τα εμπορεύματα, τα φορτηγά αυτοκίνητα και αυτοκίνητα επαγγελματικής χρήσης, τα μέσα παραγωγής και τα αποθηκευμένα προϊόντα, και για ποσοστό τουλάχιστον εβδομήντα τοις εκατό (70%) της αξίας του συνόλου του παραπάνω ενεργητικού».
Εκτιμούμε ότι πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη ποσοστού για ασφαλιστική κάλυψη στο 100% δηλαδή, βάσει της αξίας του συνόλου του ενεργητικού της επιχείρησης .
Στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ «ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΕΝΑΝΤΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ» στο Άρθρο 3 προβλέπεται το Παρατηρητήριο Ιδιωτικής Ασφάλισης έναντι Φυσικών Καταστροφών.
Ενώ η ίδρυση του Παρατηρητηρίου είναι προς την θετική κατεύθυνση, διαπιστώσαμε ωστόσο πως στο 15μελές Συμβούλιο Ιδιωτικής Ασφάλισης έναντι Φυσικών Καταστροφών, το οποίο είναι αρμόδιο για την επίτευξη του σκοπού του Παρατηρητηρίου και συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, δεν συμμετέχει εκπρόσωπος του Κλάδου Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών (ασφαλιστικών πρακτόρων ή και συντονιστών ασφαλιστικών πρακτόρων ή/και μεσιτών ασφαλίσεων).
Θεωρούμε πως το έλλειμα γνώσης και εμπειρίας από τη μη συμμετοχή επαγγελματία – εκπροσώπου του κλάδου Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών, θα είναι καθοριστικό για τη λειτουργία του Συμβουλίου. Ως εκ τούτου θεωρούμε πως παράλειψη αυτή πρέπει άμεσα να διορθωθεί.
Επιτροπή Εργασιακών, Νομικών, Ασφαλιστικών
και Τραπεζικών θεμάτων
του Ε.Ε.Θ.
Προτάσεις της Ένωσης Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος – ΕΑΔΕ
Με αφορμή την θέση σε διαδικασία διαβούλευσης του σχεδίου νόμου με τίτλο » Ιδιωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών, κρατική αρωγή και προστασία, στεγαστική συνδρομή» θεωρούμε απαραίτητη την συμμετοχή στο υπό σύσταση παρατηρητήριο και εκπροσώπου της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.
Ως Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές, υπο τον φορέα της ΕΑΔΕ, που εκπροσωπεί τις τρεις βαθμίδες της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, ήτοι Πράκτορες, Μεσίτες και Συντονιστές, είμαστε ο κύριος κορμός της προώθησης της ασφαλιστικής ιδέας και είμαστε οι άμεσοι συνομιλητές και αναλυτές των αναγκών της κοινωνίας. Για τον λόγο αυτό θεωρούμε ότι είναι ουσιώδης παράλειψη η μη πρόβλεψη της συμμετοχής εκπροσώπου μας και ζητούμε την συμπερίληψή μας στο παρατηρητήριο.
Η συμμετοχή μας θα λειτουργήσει ως ένας επιπλέον επιβοηθητικός και αντικειμενικός πυλώνας έγκαιρης και έγκυρης πληροφόρησης προς την Πολιτεία.
Παρέμβαση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας με τίτλο «Ιδιωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών, κρατική αρωγή και προστασία, στεγαστική συνδρομή».
Tο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών βρίσκεται αδιάλειπτα με σημαντική και αποδεδειγμένη δράση κοντά στην Πολιτεία, προσπαθώντας να αποτελέσει «γέφυρα» μεταξύ των κυβερνητικών φορέων και των Μελών του, ήτοι των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, μεταφέροντας καίρια και ουσιώδη πρακτικά ζητήματα, που απασχολούν τους επιχειρηματίες, ασκώντας ουσιώδεις παρεμβάσεις, προτείνοντας λύσεις, υποδεικνύοντας τυχόν προβληματικές επί σχεδίων νόμων και μεταρρυθμίσεων, με μοναδικό στόχο την πρόληψη και την έναρξη έγκαιρου διαλόγου προς αποφυγή μεταρρυθμίσεων, οι οποίες θα δυσχεράνουν τόσο τη λειτουργία των επιχειρήσεων όσο και το έργο της Πολιτείας.
Ούτως, με δεδομένη την ραγδαία κλιματική αλλαγή και την συνεπαγόμενη αύξηση εκδήλωσης καταστροφικών φυσικών φαινομένων, χαιρετίζουμε το παρόν σχέδιο νόμου και την προσπάθεια ενίσχυσης του πλαισίου κρατικής αρωγής, αλλά και της επέκτασης της ιδιωτικής ασφαλιστικής κάλυψης τέτοιων φαινομένων μέσω της καθιέρωσης της υποχρεωτικής ασφάλισης μεγάλων επιχειρήσεων.
Ωστόσο, από την αναλυτική επισκόπηση των προτεινόμενων διατάξεων, διαπιστώνουμε με έκπληξη ότι στο Κεφάλαιο Β’ με τίτλο «ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΕΝΑΝΤΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ» και ειδικότερα στο άρθρο 3 αυτού, με το οποίο συστήνεται στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Παρατηρητήριο Ιδιωτικής Ασφάλισης έναντι Φυσικών Καταστροφών (Παρατηρητήριο), ότι εξαιρείται της 15μελούς σύνθεσης του Συμβουλίου Ιδιωτικής Ασφάλισης έναντι Φυσικών Καταστροφών η συμμετοχή εκπροσώπου του Κλάδου Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών (ασφαλιστικών πρακτόρων ή και συντονιστών ασφαλιστικών πρακτόρων ή/και μεσιτών ασφαλίσεων), γεγονός που κατά την άποψή μας συνιστά ουσιώδη παράλειψη.
Και τούτο, διότι ο εν λόγω Κλάδος σχετίζεται άμεσα με τα ζητήματα, που καλείται να διαχειριστεί το υπό σύσταση Παρατηρητήριο Ιδιωτικής Ασφάλισης έναντι Φυσικών Καταστροφών, σύμφωνα με το προτεινόμενο άρθρο 3 και ειδικότερα τις παραγράφους 2 και 3 αυτού, καθώς πρόκειται να αναλάβει μεταξύ άλλων αφενός την παρακολούθηση του τομέα της ιδιωτικής ασφάλισης έναντι φυσικών καταστροφών και την χάραξη σχετικών πολιτικών, αναφορικά με την επέκταση και εξέλιξη της ιδιωτικής ασφάλισης στην ελληνική οικονομία, σε συνάρτηση με τις φυσικές καταστροφές, τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης και τα έκτακτα και απρόβλεπτα φαινόμενα, την προσαρμογή της ιδιωτικής ασφάλισης και της κρατικής αρωγής λόγω φυσικών καταστροφών, στα δεδομένα της κλιματικής κρίσης, την εκτέλεση των συμβάσεων ιδιωτικής ασφάλισης έναντι φυσικών καταστροφών, τον εντοπισμό προβλημάτων και δυσλειτουργιών, την συμβολή της ιδιωτικής ασφάλισης στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων των φυσικών καταστροφών, της κλιματικής κρίσης ή έκτακτων και απρόβλεπτων φαινομένων, και αφετέρου την καταγραφή προτάσεων για την προαγωγή της ιδιωτικής ασφάλισης έναντι φυσικών καταστροφών, καθώς και τη βελτίωση της λειτουργίας των χρηματοδοτικών εργαλείων και προγραμμάτων που χρησιμοποιεί ο τομέας της ιδιωτικής ασφάλισης.
Από μία απλή, λοιπόν, ανάγνωση των ανωτέρω, εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς την καίρια συμβολή των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών στο Συμβούλιο Ιδιωτικής Ασφάλισης έναντι Φυσικών Καταστροφών, η εκπροσώπηση των οποίων στο εν λόγω όργανο θα συμβάλει καθοριστικά στην μεταφορά των θέσεων του Κλάδου και θα συνδράμει ενεργά στην επίτευξη των σκοπών του Παρατηρητηρίου.
Επιπλέον, και σε συνέχεια των ανωτέρω, δεν θα πρέπει να διαφεύγει της προσοχής σας ότι τα Επιμελητήρια είναι φορείς αδειοδότησης των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, οι οποίοι και εγγράφονται υποχρεωτικά στα μητρώα τους. Επιπλέον, στα Επιμελητήρια έχουν συσταθεί και λειτουργούν Επιτροπές Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης, με σημαντικό αριθμό ασφαλιστικών διαμεσολαβητών να αποτελούν μέλη των διοικητικών τους συμβουλίων, ενώ ταυτόχρονα εδώ και 5 έτη, έχει καθιερωθεί η διενέργεια ετήσιας εθνικής συνδιάσκεψης ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, εκλεγμένων στα Επιμελητήρια η οποία αφορά στα θέματα, που απασχολούν τον κλάδο των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών.
Δοθέντων των ανωτέρω, θεωρούμε απαραίτητη τη συμμετοχή εκπροσώπου του Κλάδου των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών στο Συμβούλιο Ιδιωτικής Ασφάλισης έναντι Φυσικών Καταστροφών, πόσω μάλλον όταν από την προτεινόμενη διάταξη νόμου (άρθρο 3 παρ. 4 του εν λόγω σχεδίου νόμου) φαίνεται να δίνεται δικαίωμα συμμετοχής τόσο στον Πρόεδρο της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας, όσο και σε έναν εκπρόσωπο της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών (ως εκπρόσωπο των Τραπεζών, οι οποίες μεταξύ άλλων δραστηριοποιούνται και στον τομέα της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης), αλλά και έναν εκπρόσωπο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων.
Περαιτέρω, στο άρθρο 5 του ως άνω Κεφαλαίου Β’ με τίτλο «ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΕΝΑΝΤΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ» και ειδικότερα στις παραγράφους 1 και 2 αυτού, όπου ορίζεται ότι:
«1. Επιχειρήσεις με ετήσια ακαθάριστα έσοδα, κατά το εκάστοτε προηγούμενο φορολογικό έτος, άνω των δύο εκατομμυρίων (2.000.000) ευρώ ασφαλίζονται υποχρεωτικά έναντι πυρκαγιάς από φυσικά αίτια, πλημμύρας και σεισμού.
2. Η ασφάλιση καλύπτει κατ’ ελάχιστον τον κίνδυνο από υλικές ζημιές που προκαλούνται από κινδύνους της παρ. 1 στις ιδιόκτητες κτιριακές εγκαταστάσεις, καθώς και σε λοιπά στοιχεία ενεργητικού της επιχείρησης, όπως τον εξοπλισμό, τις πρώτες ύλες, τα εμπορεύματα, τα φορτηγά αυτοκίνητα και αυτοκίνητα επαγγελματικής χρήσης, τα μέσα παραγωγής και τα αποθηκευμένα προϊόντα, και για ποσοστό τουλάχιστον εβδομήντα τοις εκατό (70%) της αξίας του συνόλου του παραπάνω ενεργητικού.».
Εκτιμούμε ότι στην ως άνω παράγραφο 1 η υποχρεωτική ασφάλιση πρέπει να αφορά τις επιχειρήσεις με ετήσια ακαθάριστα έσοδα κατά το εκάστοτε προηγούμενο έτος άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ (1.000.000,00 €), καλύπτοντας έτσι ένα μεγαλύτερο ποσοστό επιχειρήσεων, οι οποίες θα πρέπει να λάβουν την σχετική μέριμνα ασφάλισης, περιορίζοντας έτσι σημαντικά το ποσοστό των επιχειρήσεων, οι οποίοι δεν θα είναι υπόχρεοι ασφάλισης έναντι πυρκαγιάς από φυσικά αίτια, πλημμύρας και σεισμού. Αλλά και στην ως άνω παράγραφο 2 εκτιμούμε ότι πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη ποσοστού για ασφαλιστική κάλυψη το οποίο να προσδιορίζεται βάσει της αξίας του συνόλου του ενεργητικού της επιχείρησης, όμως θεωρούμε ορθότερο αυτό να προσδιοριστεί κατόπιν διαβουλεύσεων με τους αρμόδιους φορείς σε σχετική Υπουργική Απόφαση, προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα υπασφάλισης ή/ και υπερασφάλισης.
Τέλος, είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι τα Επιμελητήρια αποτελούν εκείνους τους Φορείς, που μεταφέρουν στην Πολιτεία ζητήματα που αφορούν το εγχώριο επιχειρείν και μεταξύ των οριζόμενων σκοπών τους είναι και η συμβολή στην αντιμετώπιση καταστάσεων ανάγκης, ιδίως φυσικών καταστροφών. Προς τούτο, και με δεδομένο ότι οι προβλέψεις του εν λόγω σχεδίου νόμου αφορούν στην υποχρεωτική ασφάλιση μεγάλων επιχειρήσεων, δεν θα μπορούσε παρά να αποτελεί μέλος του ως άνω Συμβουλίου Ιδιωτικής Ασφάλισης έναντι Φυσικών Καταστροφών, και εκπρόσωπος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος, ο οποίος μπορεί να εισφέρει σημαντικά στην εκπλήρωση των σκοπών του εν λόγω Παρατηρητηρίου μεταφέροντας τις απόψεις και τα ζητήματα τόσο των επιχειρήσεων εν γένει, όσο και ασφαλιστικών διαμεσολαβητών ειδικότερα κατά τα ανωτέρω.
Είμαστε βέβαιοι ότι το Υπουργείο σας θα επιληφθεί άμεσα των ως άνω ζητημάτων, τροποποιώντας τις σχετικές διατάξεις νόμου, σύμφωνα με τις ανωτέρω κρίσιμες επισημάνσεις.
Με εκτίμηση,
Γιάννης Χατζηθεοδοσίου
Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών
Διαπιστώνεται ότι η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος δεν συμμετέχει στο Συμβούλιο Ιδιωτικής Ασφάλισης έναντι Φυσικών Καταστροφών, παρόλο που είναι θεσμοθετημένα το ανώτατο όργανο των Ελληνικών Επιμελητηρίων, αξιόπιστος συνομιλητής της Πολιτείας για τα προβλήματα της επιχειρηματικής κοινότητας και φυσικός και ουσιαστικός εκφραστής των Ελληνικών επιχειρηματικών απόψεων και διεκδικήσεων.
Βάσει των παραπάνω και δεδομένου ότι:
α) Το Γενικό Μητρώο Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών, του οποίου τα μέλη εμπλέκονται άμεσα στην Ιδιωτική Ασφάλιση έναντι Φυσικών Καταστροφών, λειτουργεί υπό τη σκέπη της ΚΕΕΕ και
β) Τα Επιμελητήρια, μέσω δράσεων και παρεμβάσεων τους διαχρονικά στην Πολιτεία, υποστηρίζουν τις επιχειρήσεις – Μέλη τους που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές και προσπαθούν για την εξεύρεση των κατάλληλων λύσεων που θα τις στηρίξουν και ανακουφίσουν,
παρακαλούμε για τη τροποποίηση του εν λόγω σχεδίου νόμου, ούτως ώστε η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος να συμμετέχει στο Συμβούλιο Ιδιωτικής Ασφάλισης έναντι Φυσικών Καταστροφών.
Παρατηρείται νομοθετικό κενό για τον προσδιορισμό της νομικής φύσης (χαρακτήρα) του υπό σύσταση δια της παρ. 1 του παρόντος άρθρου Παρατηρητηρίου Ιδιωτικής Ασφάλισης. Η ως άνω παράλειψη κατά την εφαρμογή των σχετικών διατάξεων θα δημιουργήσει ερμηνευτικά και άλλα ζητήματα.-
Well done