Εκ μέρους Ομίλου ΟΤΕ, υποβάλλουμε τα ακόλουθα σχόλια για το ΜΕΡΟΣ ΙΙΙ. ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΚΥΡΩΣΕΙΣ:
Παράγραφος 1
Ως προς τα αναφερόμενα στην παράγραφο αυτή προτείνεται να γνωστοποιηθεί εγκαίρως (και πάντως πριν από την θέση σε ισχύ του παρόντος κανονισμού) το περιεχόμενο της δήλωσης αποδοχής στους παρόχους έτσι ώστε να μπορούν να υποβάλλουν τυχόν σχόλιά τους.
Επικουρικά, προτείνουμε ο χρόνος των επτά (7) ημερών από την υποβολή των σχετικών στοιχείων, να περιοριστεί σε τρεις (3) ημέρες.
Παράγραφος 3
Στην παράγραφο αυτή θεωρούμε ότι θα πρέπει να υπάρχει ένα χρονικό όριο εντός του οποίου θα μπορεί να διεξαχθεί ο έλεγχος από την Ε.Ε.Ε.Π. Λαμβάνοντας υπόψη ότι για τους παρόχους ηλεκτρονικών επικοινωνιών, η επεξεργασία των δεδομένων για λόγους χρέωσης επιτρέπεται για χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει τους δώδεκα (12) μήνες από την ημερομηνία της επικοινωνίας (βλ. άρθρο 171 παρ. 2, ν. 4070/2012), αλλά και ότι τα δεδομένα κίνησης και θέσης διατηρούνται για τους σκοπούς του ν. 3917/2011 για 12 μήνες ενώ μετά καταστρέφονται (βλ. άρθρο 6, ν. 3917/2011 όπως έχει τροποποιηθεί), προτείνουμε η πρόταση να συμπληρωθεί ως εξής:
«3. Η Ε.Ε.Ε.Π. μπορεί οποτεδήποτε κατά τη διάρκεια και έως ένα (1) έτος μετά τη λήξη του τυχερού παιγνίου:»
Παράγραφος 3.2
Όπως και παραπάνω, πρέπει να τεθεί ένα χρονικό όριο ελέγχου. Εφόσον προστεθεί το χρονικό όριο στην έναρξη της παρ. 3 δεν χρειάζεται να συμπεριληφθεί και στις υποπαραγράφους. Προτείνουμε η παράγραφος να διαμορφωθεί ως εξής:
«3.2. Να προβαίνει σε έλεγχο προς επιβεβαίωση της τήρησης των στοιχείων της δήλωσης της παραγράφου 3.1.1. των Γενικών Αρχών της παρούσας και των όρων διεξαγωγής του παιγνίου.»
Παράγραφος 3.3
Θα πρέπει να διευκρινιστεί σε ποιο Μέρος αναφέρονται οι υποπαράγραφοι 3.1 και 3.2.
Παράγραφος 5
Προτείνεται η αντικατάσταση της παραγράφου ως εξής:
«Ο Πάροχος οφείλει να παρέχει εγγράφως στην ΕΕΕΠ και στα εντεταλμένα όργανα αυτής τα στοιχεία της προηγούμενης παραγράφου. Τα στοιχεία παρέχονται κατόπιν υποβολής από την ΕΕΕΠ έγγραφου αιτήματος παροχής πληροφοριών, εντός μηνός από την παραλαβή του σχετικού αιτήματος.»
Παράγραφος 6
Προτείνουμε να προστεθεί στο τέλος της παραγράφου το ακόλουθο κείμενο:
«Ο Πάροχος οφείλει να περιλαμβάνει στη σύμβαση με τον υπεργολάβο με τον οποίο συμβάλλεται για τη διεξαγωγή ή/και την προβολή του Τυχερού Παιγνίου, σχετικό όρο ο οποίος να προβλέπει τη δέσμευσή του να παρέχει στην ΕΕΕΠ και στα εντεταλμένα αυτής όργανα, πρόσβαση σε στοιχεία, σχετικά με το Τυχερό Παίγνιο. Τα στοιχεία παρέχονται κατόπιν υποβολής από την ΕΕΕΠ έγγραφου αιτήματος παροχής πληροφοριών, εντός μηνός από την παραλαβή του σχετικού αιτήματος. Οι πάροχοι δικτύου δεν θεωρούνται στην περίπτωση αυτή ως υπεργολάβοι του παρόχου του τυχερού παιγνίου».
Παράγραφος 7
Η επιβολή εξοντωτικών ποινικών κυρώσεων για κάθε είδους παράβαση του Κώδικα είναι πέραν κάθε έννοιας δίκαιης δίκης και αναλογίας μεταξύ αδικήματος και ποινής. Κατά την άποψή μας η εν λόγω παράγραφος θα πρέπει να αλλάξει ως εξής:
«7. Η διεξαγωγή και η εκμετάλλευση Τυχερού Παιγνίου μέσω ραδιοτηλεοπτικών ή κάθε είδους τηλεπικοινωνιακών μέσων κατά παράβαση των διατάξεων της απόφασης αυτής και των άρθρων 25 περίπτωση β΄ και 53 του ν.4002/2011 (Α 180), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, επισύρει τις διοικητικές κυρώσεις του άρθρου 51 του ν.4002/2011 (Α 180), όπως ισχύει, καθώς και στην περίπτωση μη υποβολής δήλωσης αποδοχής της παραγράφου 3.1.1 του Μέρους Ι «Γενικές Αρχές» του Κώδικα τις ποινικές κυρώσεις του άρθρου 52 του ιδίου νόμου.»
Εκ μέρους Ομίλου ΟΤΕ, υποβάλλουμε τα ακόλουθα σχόλια για το ΜΕΡΟΣ ΙΙΙ. ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΚΥΡΩΣΕΙΣ: Παράγραφος 1 Ως προς τα αναφερόμενα στην παράγραφο αυτή προτείνεται να γνωστοποιηθεί εγκαίρως (και πάντως πριν από την θέση σε ισχύ του παρόντος κανονισμού) το περιεχόμενο της δήλωσης αποδοχής στους παρόχους έτσι ώστε να μπορούν να υποβάλλουν τυχόν σχόλιά τους. Επικουρικά, προτείνουμε ο χρόνος των επτά (7) ημερών από την υποβολή των σχετικών στοιχείων, να περιοριστεί σε τρεις (3) ημέρες. Παράγραφος 3 Στην παράγραφο αυτή θεωρούμε ότι θα πρέπει να υπάρχει ένα χρονικό όριο εντός του οποίου θα μπορεί να διεξαχθεί ο έλεγχος από την Ε.Ε.Ε.Π. Λαμβάνοντας υπόψη ότι για τους παρόχους ηλεκτρονικών επικοινωνιών, η επεξεργασία των δεδομένων για λόγους χρέωσης επιτρέπεται για χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει τους δώδεκα (12) μήνες από την ημερομηνία της επικοινωνίας (βλ. άρθρο 171 παρ. 2, ν. 4070/2012), αλλά και ότι τα δεδομένα κίνησης και θέσης διατηρούνται για τους σκοπούς του ν. 3917/2011 για 12 μήνες ενώ μετά καταστρέφονται (βλ. άρθρο 6, ν. 3917/2011 όπως έχει τροποποιηθεί), προτείνουμε η πρόταση να συμπληρωθεί ως εξής: «3. Η Ε.Ε.Ε.Π. μπορεί οποτεδήποτε κατά τη διάρκεια και έως ένα (1) έτος μετά τη λήξη του τυχερού παιγνίου:» Παράγραφος 3.2 Όπως και παραπάνω, πρέπει να τεθεί ένα χρονικό όριο ελέγχου. Εφόσον προστεθεί το χρονικό όριο στην έναρξη της παρ. 3 δεν χρειάζεται να συμπεριληφθεί και στις υποπαραγράφους. Προτείνουμε η παράγραφος να διαμορφωθεί ως εξής: «3.2. Να προβαίνει σε έλεγχο προς επιβεβαίωση της τήρησης των στοιχείων της δήλωσης της παραγράφου 3.1.1. των Γενικών Αρχών της παρούσας και των όρων διεξαγωγής του παιγνίου.» Παράγραφος 3.3 Θα πρέπει να διευκρινιστεί σε ποιο Μέρος αναφέρονται οι υποπαράγραφοι 3.1 και 3.2. Παράγραφος 5 Προτείνεται η αντικατάσταση της παραγράφου ως εξής: «Ο Πάροχος οφείλει να παρέχει εγγράφως στην ΕΕΕΠ και στα εντεταλμένα όργανα αυτής τα στοιχεία της προηγούμενης παραγράφου. Τα στοιχεία παρέχονται κατόπιν υποβολής από την ΕΕΕΠ έγγραφου αιτήματος παροχής πληροφοριών, εντός μηνός από την παραλαβή του σχετικού αιτήματος.» Παράγραφος 6 Προτείνουμε να προστεθεί στο τέλος της παραγράφου το ακόλουθο κείμενο: «Ο Πάροχος οφείλει να περιλαμβάνει στη σύμβαση με τον υπεργολάβο με τον οποίο συμβάλλεται για τη διεξαγωγή ή/και την προβολή του Τυχερού Παιγνίου, σχετικό όρο ο οποίος να προβλέπει τη δέσμευσή του να παρέχει στην ΕΕΕΠ και στα εντεταλμένα αυτής όργανα, πρόσβαση σε στοιχεία, σχετικά με το Τυχερό Παίγνιο. Τα στοιχεία παρέχονται κατόπιν υποβολής από την ΕΕΕΠ έγγραφου αιτήματος παροχής πληροφοριών, εντός μηνός από την παραλαβή του σχετικού αιτήματος. Οι πάροχοι δικτύου δεν θεωρούνται στην περίπτωση αυτή ως υπεργολάβοι του παρόχου του τυχερού παιγνίου». Παράγραφος 7 Η επιβολή εξοντωτικών ποινικών κυρώσεων για κάθε είδους παράβαση του Κώδικα είναι πέραν κάθε έννοιας δίκαιης δίκης και αναλογίας μεταξύ αδικήματος και ποινής. Κατά την άποψή μας η εν λόγω παράγραφος θα πρέπει να αλλάξει ως εξής: «7. Η διεξαγωγή και η εκμετάλλευση Τυχερού Παιγνίου μέσω ραδιοτηλεοπτικών ή κάθε είδους τηλεπικοινωνιακών μέσων κατά παράβαση των διατάξεων της απόφασης αυτής και των άρθρων 25 περίπτωση β΄ και 53 του ν.4002/2011 (Α 180), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, επισύρει τις διοικητικές κυρώσεις του άρθρου 51 του ν.4002/2011 (Α 180), όπως ισχύει, καθώς και στην περίπτωση μη υποβολής δήλωσης αποδοχής της παραγράφου 3.1.1 του Μέρους Ι «Γενικές Αρχές» του Κώδικα τις ποινικές κυρώσεις του άρθρου 52 του ιδίου νόμου.»