Το εν λόγω Σχέδιο Ν.Κ. αναρτήθηκε από την προηγούμενη διοίκηση της ΕΕΕΠ και έπρεπε σε διάστημα μικρότερο των 10 ημερών να ολοκληρωθεί ο χρόνος διαβούλευσής του. Επειδή όμως η ΟΠΑΠ προώθησε το Σχέδιο αυτό στην ΕΕΕΠ χωρίς πρώτα να έρθει σε συνεννόηση με το φυσικό της δίκτυο, δηλ. τα πρακτορεία, ως όφειλε και επειδή αυτό έγινε μάλλον σκοπίμως δόθηκε παράταση για τρεις (3) μήνες.
Το εν λόγω Σχέδιο, εάν εγκριθεί ως έχει, επιτρέπει στην ΟΠΑΠ να λειτουργήσει διάφορους νέους τύπους πρακτορείων, μετατρέποντας έτσι κάθε γειτονιά σε στέκι σκληρού τζόγου. Περαιτέρω οδηγεί στον επαγγελματικό αφανισμό χιλιάδες επιχειρήσεις πρακτορείων, που έως σήμερα και παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία καταφέρνουν να επιβιώνουν αξιοπρεπώς. Και όλα αυτά στο βωμό του κέρδους του ιδιώτη αδιαφορώντας για τον κοινωνικό ιστό, το υφιστάμενο δίκτυό της και το ίδιο το μονοπώλιο, για το οποίο ναι μεν έχει καταβάλει τίμημα αλλά δεν της ανήκει, αφού αποτελεί εν δυνάμει περιουσιακό στοιχείο του κράτους.
Από προσεκτική μελέτη των άρθρων προκύπτουν διατάξεις που μπορεί να κριθούν αντισυνταγματικές, φορολογικά επιλήψιμες και αντίθετες με αποφάσεις της Ε.Ε. Φτάνει δε στο σημείο το εν λόγω Σχέδιο να προβλέπει κανονισμούς για παιχνίδι για το οποίο υπάρχει ήδη κανονισμός από το 2000.
Επιπροσθέτως επιδιώκει να καταργήσει την προσφάτως υπογραφείσα και ισχύουσα σύμβαση μεταξύ ΟΠΑΠ και πρακτόρων, η οποία ρυθμίζει όλες τις σχέσεις και τις λεπτομέρειες λειτουργίας των πρακτορείων είναι αποτέλεσμα εποικοδομητικής συνεργασίας μεταξύ των δύο συμβαλλόμενων μερών και πλήρως εναρμονισμένη προς τη σύμβαση μεταξύ ΟΠΑΠ και Ελληνικού κράτους και όλες τις κοινοτικές οδηγίες που αφορούν στα πληθυσμιακά κριτήρια. Για τους λόγους αυτούς ουδεμία λογική έχει η κατάργησή της. Τυχόν δε ελλείψεις της ισχύουσας σύμβασης μπορούν εύκολα να καλυφθούν με την πρόσθεση παραρτημάτων κατόπιν συμφωνίας των συμβαλλόμενων μερών.
Αξιοσημείωτο είναι δε το γεγονός ότι για πρώτη ίσως φορά αναρτάται σε δημόσια διαβούλευση ο τρόπος που θα αμείβονται οι συνεργάτες μιας ιδιωτικής εταιρίας και οι εν γένει μεταξύ τους σχέσεις.
Το Σχέδιο αυτό θα έχει καταστροφικές οικονομικές συνέπειες τόσο για τα πρακτορεία όσο και για το κοινωνικό σύνολο.
Για το λόγο αυτό θα πρέπει ή να αποσυρθεί ή τουλάχιστον να δοθεί νέα τρίμηνη παράταση προκειμένου ο νέος Πρόεδρος της ΕΕΕΠ και η πολιτική ηγεσία να ενημερωθούν σφαιρικά (και όχι μόνο από την ΟΠΑΠ) για το θέμα και να αποφευχθεί η υπό πίεση λήψη αποφάσεων, οι οποίες μπορεί να ικανοποιήσουν την ΟΠΑΠ αλλά θα προκαλέσουν με βεβαιότητα ανεπανόρθωτες ζημίες στη χώρα.
Το εν λόγω Σχέδιο Ν.Κ. αναρτήθηκε από την προηγούμενη διοίκηση της ΕΕΕΠ και έπρεπε σε διάστημα μικρότερο των 10 ημερών να ολοκληρωθεί ο χρόνος διαβούλευσής του. Επειδή όμως η ΟΠΑΠ προώθησε το Σχέδιο αυτό στην ΕΕΕΠ χωρίς πρώτα να έρθει σε συνεννόηση με το φυσικό της δίκτυο, δηλ. τα πρακτορεία, ως όφειλε και επειδή αυτό έγινε μάλλον σκοπίμως δόθηκε παράταση για τρεις (3) μήνες. Το εν λόγω Σχέδιο, εάν εγκριθεί ως έχει, επιτρέπει στην ΟΠΑΠ να λειτουργήσει διάφορους νέους τύπους πρακτορείων, μετατρέποντας έτσι κάθε γειτονιά σε στέκι σκληρού τζόγου. Περαιτέρω οδηγεί στον επαγγελματικό αφανισμό χιλιάδες επιχειρήσεις πρακτορείων, που έως σήμερα και παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία καταφέρνουν να επιβιώνουν αξιοπρεπώς. Και όλα αυτά στο βωμό του κέρδους του ιδιώτη αδιαφορώντας για τον κοινωνικό ιστό, το υφιστάμενο δίκτυό της και το ίδιο το μονοπώλιο, για το οποίο ναι μεν έχει καταβάλει τίμημα αλλά δεν της ανήκει, αφού αποτελεί εν δυνάμει περιουσιακό στοιχείο του κράτους. Από προσεκτική μελέτη των άρθρων προκύπτουν διατάξεις που μπορεί να κριθούν αντισυνταγματικές, φορολογικά επιλήψιμες και αντίθετες με αποφάσεις της Ε.Ε. Φτάνει δε στο σημείο το εν λόγω Σχέδιο να προβλέπει κανονισμούς για παιχνίδι για το οποίο υπάρχει ήδη κανονισμός από το 2000. Επιπροσθέτως επιδιώκει να καταργήσει την προσφάτως υπογραφείσα και ισχύουσα σύμβαση μεταξύ ΟΠΑΠ και πρακτόρων, η οποία ρυθμίζει όλες τις σχέσεις και τις λεπτομέρειες λειτουργίας των πρακτορείων είναι αποτέλεσμα εποικοδομητικής συνεργασίας μεταξύ των δύο συμβαλλόμενων μερών και πλήρως εναρμονισμένη προς τη σύμβαση μεταξύ ΟΠΑΠ και Ελληνικού κράτους και όλες τις κοινοτικές οδηγίες που αφορούν στα πληθυσμιακά κριτήρια. Για τους λόγους αυτούς ουδεμία λογική έχει η κατάργησή της. Τυχόν δε ελλείψεις της ισχύουσας σύμβασης μπορούν εύκολα να καλυφθούν με την πρόσθεση παραρτημάτων κατόπιν συμφωνίας των συμβαλλόμενων μερών. Αξιοσημείωτο είναι δε το γεγονός ότι για πρώτη ίσως φορά αναρτάται σε δημόσια διαβούλευση ο τρόπος που θα αμείβονται οι συνεργάτες μιας ιδιωτικής εταιρίας και οι εν γένει μεταξύ τους σχέσεις. Το Σχέδιο αυτό θα έχει καταστροφικές οικονομικές συνέπειες τόσο για τα πρακτορεία όσο και για το κοινωνικό σύνολο. Για το λόγο αυτό θα πρέπει ή να αποσυρθεί ή τουλάχιστον να δοθεί νέα τρίμηνη παράταση προκειμένου ο νέος Πρόεδρος της ΕΕΕΠ και η πολιτική ηγεσία να ενημερωθούν σφαιρικά (και όχι μόνο από την ΟΠΑΠ) για το θέμα και να αποφευχθεί η υπό πίεση λήψη αποφάσεων, οι οποίες μπορεί να ικανοποιήσουν την ΟΠΑΠ αλλά θα προκαλέσουν με βεβαιότητα ανεπανόρθωτες ζημίες στη χώρα.