Την προηγούμενη φορά ανέλυσα διεξοδικά πολλά από τα προβλήματα του κλάδου και φώτισα τα σκοτεινά σημεία.
Παρότι έγραψα αρκετά πράγματα υπήρχε πίεση χρόνου καθώς τη μέρα που συμμετείχα στη διαβούλευση σχεδόν τελείωνε η διορία της διαβούλευσης. Χρειάστηκε να επικοινωνήσω δυο φορές με τα γραφεία της αρχής ώστε να δημοσιευθεί καθυστερημένα το μήνυμά μου. Αυτά με την προηγούμενη ηγεσία της ΕΕΕΕΠ. Ελπίζω οτι η πρόσφατη αλλαγή θα μεταμορφώσει την αρχή καθώς τοποθετήθηκε ένας άνθρωπος που γνωρίζει το χώρο και είμαι σίγουρη οτι ξέρει τι πρέπει να κάνει.
Επίσης ζήτησα να λαμβάνει η αρχή αντίγραφο των εγγράφων που αποστέλονται στον φορέα εκμετάλευσης από τον πράκτορα. Κρίνω σκόπιμο εδώ να προσθέσω οτι η αρχή πρέπει να λαμβάνει αντίγραφο και των εγγράφων που αποστέλονται στον πράκτορα από τον φορέα εκμετάλευσης. Θα είναι χρήσιμο διότι μερικά έτη πίσω κάποιοι συνάδελφοι είχαν δεχθεί μηνύματα οτι έχουν χαμηλό τζίρο αναλογικά με την περιοχή που δραστηριοποιούνται και πρέπει να προβούν σε διορθωτικές κινήσεις όπως φτιάξιμο μαγαζιών κ.τ.λ.
Μια σύμβαση πολλών πρακτόρων με τον ΟΠΑΠ(της Ελληνικά Λαχεία για το Σκρατς και τα Λαικά) έχει λήξει πλέον αφού είχε ημερομηνία λήξης στα τέλη Απριλίου. Έχει γνωστοποιηθεί στην αρχή η τρέχουσα εμπορική πολιτική αλλά και η σύμβαση που τη συνοδεύει και είναι σε ισχύ; Ρωτάω διότι ούτε εμείς οι πράκτορες δεν γνωρίζουμε την εμπορική πολιτική του 2015-2016. Ακόμη χειρότερα η λήξη της σύμβασης του 2014 και η μη ανανέωσή της ή αντικατάστασή της, έρχεται σε αντίθεση με το Άρθρο 07 στο σημείο 7.3.14. Εκεί προβλέπεται ρητά οτι ο ΟΠΑΠ(Ελληνικά Λαχεία) πρέπει "να διατηρεί σε ισχύ ευκρινή, σαφή, πλήρη, δίκαιη και αντικειμενική εμπορική πολιτική" πράγμα που δεν ισχύει διότι δεν υπάρχει σύμβαση σε ισχύ και δεν υπάρχει αντικατάσταση μετά τη λήξη της. Αν θέλουμε να λέμε σοβαρά πράγματα, πρέπει να μπεί νέος όρος που να προβλέπει τι θα γίνεται αν δεν υπάρχει σύμβαση λόγω λήξης. Για παράδειγμα σύμβαση της οποίας η εμπορική πολιτική έληξε, σταματάει να ισχύει μετά από 20 ημέρες αν δεν ανανεωθεί ή αντικατασταθεί. Την επόμενη μέρα από την ακύρωση λόγω λήξης θα πρέπει να απαγορευτεί η διάθεση όλων των προϊόντων που αφορούν αυτή τη σύμβαση.
Αναφορικά με τους ηλικιακούς περιορισμούς στα 67, μήπως πρέπει να απαγορευτεί ο τζόγος για τους συνταξιούχους; Ρωτάω γιατί ένας πράκτορας 68 ετών δεν μπορεί να είναι εργαζόμενος σε πρακτορείο αλλά μπορεί να είναι πελάτης στο ίδιο πρακτορείο!
Θα ήθελα να αναφερθώ και στην υποχρεωτική εξαργύρωση δελτίων μέσω τραπεζών άνω των 800 ευρώ μέσω τράπεζας. Αντί να περιοριστεί η παρανομία έχουμε το αντίθετο αποτέλεσμα! Μπορεί κάποιος να πληρωθεί 500 δελτία μεγάλης αξίας σε ένα χρόνο; Νομίζω οτι 100 δελτία το χρόνο πληρωμένα από την τράπεζα ανά φυσικό πρόσωπο είναι ένα αρκετά μεγάλο όριο που μπορεί να τεθεί ως όριο. Τόσο τυχερός δεν είναι κανένας! Είναι δυνατόν ένα πρακτορείο να στέλνει συνεχώς στην τράπεζα για πληρωμή ακόμη και δελτία που μπορεί να πληρώθούν εντός πρακτορείου; Δεν υπάρχουν βάσιμες υποψίες για αγοραπωλησία κερδισμένων δελτίων; Για κάθε σημείο πώλησης Θα έπρεπε να λαμβάνει η αρχή ανά μήνα ανα τρίμηνο και ανά έτος αναφορά με το πλήθος των δελτίων που στέλνονται προς εξαργύρωση στις τράπεζες μαζί με τις εισπράξεις του κάθε παιχνιδιού για το ίδιο διάστημα. Έτσι θα υπάρχει πλήρης διαφάνεια και θα σταματήσει η μεταβίβαση και μεταπώληση δελτίων. Γιατί να επιτρέπεται η εξαργύρωση μεγάλων δελτίων σε πρακτορείο άλλου νομού; Το πράγμα έχει ξεφύγει τελείως αφού κάποιοι συνάδελφοι αγοράζουν κερδισμένα δελτία με δώρο το φόρο! Δελτίο που κερδίζει 1000 ευρώ καθαρά με παρακρατηθέν φόρο 150 ευρώ αγοράζεται με 1150 ευρώ...Αν μπορούσα να πληρώνω κατ' επιλογή του πελάτη επι τόπου μόνο τα δικά μου δελτία πάνω από 800 ευρώ με την προϋπόθεση να μην μπορούν να χρησιμοποιηθούν για φορολογική χρήση, το πανηγύρι θα τελείωνε. Θέλουμε να τελειώσει ή ΟΧΙ αυτή η κατάσταση;
Σχετικά με τη μη μεταβίβαση της επιχείρησης, αυτό αποτελεί πρωτοτυπία. Όχι μόνο δεν μπορώ να ανοίξω άλλο κατάστημα αν θέλω όπως οι περισσότερες επιχειρήσεις, τώρα δεν θα μπορώ να μεταβιβάσω ούτε στους συγγενείς μου. Άλλα μας έλεγαν τόσα χρόνια από τον ΟΠΑΠ...Φτιάξτε το μαγαζί σας να πάτε καλά. Όλα αυτά βέβαια προφορικά ώστε να μην αποδεικνύονται!
Δεν υπάρχει μέριμνα για την εκπαίδευση του πράκτορα. Εκτός αν θεωρούμε εκπαίδευση ένα ωριάιο σεμινάριο στα δυο ή τρία χρόνια. Θα ήταν χρήσιμο να μας εκπαιδεύσει και η αρχή μέσω ειδικών σε θέματα προστασίας και αποτροπής υπέρμετρου εθισμού των πελατών μας.
Θα ήθελα να μου εξηγήσετε τι σημαίνει ο όρος "προληπτικές εξασφαλίσεις" στο Άρθρο 07 στο σημείο 7.3.10 γιατί δεν το καταλαβαίνω. Εσείς το καταλαβαίνετε;
Έχοντας στο νού μου οτι η πρόληψη είναι καλύτερη από τη θεραπεία, ποιά είναι η γνώμη της νέας ηγεσίας για την παράγραφο 7.8 του άρθρου 7 της απόφασης με αριθμό 103/8/25.4.2014 αναφορικά με την προστασία του κοινωνικού συνόλου.
Ένα πρόβλημα ακόμη είναι η συμμετοχή στα παιχνίδια από εργαζόμενους στα πρακτορεία, πράκτορες και πλανόδιους. Θα επιτρέπεται η είσοδος ενός πιστοποιημένου πλανόδιου πωλητή ή ενός εν ενεργεία πράκτορα σε gaming hall; Είναι δυνατόν οι δυο προηγούμενοι μετά από ολοήμερη ενασχόληση με το τζόγο μέσω της δουλειάς τους να μπορούν να τζογάρουν μέσω διαδίκτυου μέχρι το επόμενο πρωί στον ίδιο φορέα εκμετάλευσης ή σε άλλους;
Φυσικά υπάρχουν πολλά σημεία ακόμη που δεν είναι στον κανονισμό. Θα αναφέρω ένα και αφήνω στην κρίση σας σε ποιό κανονισμό ή σε ποιό νόμο πρέπει να ενσωματωθούν.
Ενημέρωση της αρχής για τους λόγους φραγής συγκεκριμένων παιχνιδιών. Εαν υπάρχουν ενδείξεις απάτης για στήσιμο αγώνων θα πρέπει η ίδια η αρχή να διερευνά τα στοιχεία. Καλό θα ήταν να υπήρχε η εξουσιοδότηση στην αρχή ακόμη και για ακύρωση αγώνων ή και για προσωρινή διακοπή στο στοιχηματισμό των πρωταθλημάτων για διάφορους λόγους όπως κρούσματα βίας. Όταν λέω διακοπή εννοώ καθολική και παντού και όχι μόνο στον ΟΠΑΠ. Όποιος δεν ακολουθήσει τις εντολές διακοπής θα μπορούσε να τιμωρηθεί με πρόστιμο επί του τζίρου της ημέρας.
Εγώ έκανα αυτό που έπρεπε, έχω ήσυχη τη συνείδηση μου. Τώρα είναι σειρά της αρχής να προστατεύσει τους πελάτες αλλά και τους πράκτορες από τις κακές πρακτικές του ΟΠΑΠ. Αν δεν αλλάξει ριζικά ο κανονισμός και υλοποιηθεί όπως σας έχει δοθεί, οι πράκτορες χωρίς την προστασία της σύμβασής τους ίσως να μην έχουν τη δύναμη να προστατέψουν τους πελάτες τους, μην το επιτρέψετε! Ίσως στεναχώρησα κάποιους, λυπάμαι αλλά είπα μόνο αλήθειες. Θέλω πλήρη έλεγχο του ΟΠΑΠ από την αρχή όπως θέλω και πλήρη έλεγχο στους πρώην παράνομους ιντερνετικούς.
Αν είναι δυνατόν, θα σας παρακαλούσα να απαντήσετε σε κάθε ένα ζήτημα συγκεκριμένα ώστε να είναι σαφές σε ποιά θέματα δίνει βάση η αρχή. Δεν σας έχει προκαλέσει απορία η μικρή συμμετοχή των πρακτόρων στη διαβούλευση παρά το γεγονός οτι δόθηκε παράταση;
Την προηγούμενη φορά ανέλυσα διεξοδικά πολλά από τα προβλήματα του κλάδου και φώτισα τα σκοτεινά σημεία. Παρότι έγραψα αρκετά πράγματα υπήρχε πίεση χρόνου καθώς τη μέρα που συμμετείχα στη διαβούλευση σχεδόν τελείωνε η διορία της διαβούλευσης. Χρειάστηκε να επικοινωνήσω δυο φορές με τα γραφεία της αρχής ώστε να δημοσιευθεί καθυστερημένα το μήνυμά μου. Αυτά με την προηγούμενη ηγεσία της ΕΕΕΕΠ. Ελπίζω οτι η πρόσφατη αλλαγή θα μεταμορφώσει την αρχή καθώς τοποθετήθηκε ένας άνθρωπος που γνωρίζει το χώρο και είμαι σίγουρη οτι ξέρει τι πρέπει να κάνει. Επίσης ζήτησα να λαμβάνει η αρχή αντίγραφο των εγγράφων που αποστέλονται στον φορέα εκμετάλευσης από τον πράκτορα. Κρίνω σκόπιμο εδώ να προσθέσω οτι η αρχή πρέπει να λαμβάνει αντίγραφο και των εγγράφων που αποστέλονται στον πράκτορα από τον φορέα εκμετάλευσης. Θα είναι χρήσιμο διότι μερικά έτη πίσω κάποιοι συνάδελφοι είχαν δεχθεί μηνύματα οτι έχουν χαμηλό τζίρο αναλογικά με την περιοχή που δραστηριοποιούνται και πρέπει να προβούν σε διορθωτικές κινήσεις όπως φτιάξιμο μαγαζιών κ.τ.λ. Μια σύμβαση πολλών πρακτόρων με τον ΟΠΑΠ(της Ελληνικά Λαχεία για το Σκρατς και τα Λαικά) έχει λήξει πλέον αφού είχε ημερομηνία λήξης στα τέλη Απριλίου. Έχει γνωστοποιηθεί στην αρχή η τρέχουσα εμπορική πολιτική αλλά και η σύμβαση που τη συνοδεύει και είναι σε ισχύ; Ρωτάω διότι ούτε εμείς οι πράκτορες δεν γνωρίζουμε την εμπορική πολιτική του 2015-2016. Ακόμη χειρότερα η λήξη της σύμβασης του 2014 και η μη ανανέωσή της ή αντικατάστασή της, έρχεται σε αντίθεση με το Άρθρο 07 στο σημείο 7.3.14. Εκεί προβλέπεται ρητά οτι ο ΟΠΑΠ(Ελληνικά Λαχεία) πρέπει "να διατηρεί σε ισχύ ευκρινή, σαφή, πλήρη, δίκαιη και αντικειμενική εμπορική πολιτική" πράγμα που δεν ισχύει διότι δεν υπάρχει σύμβαση σε ισχύ και δεν υπάρχει αντικατάσταση μετά τη λήξη της. Αν θέλουμε να λέμε σοβαρά πράγματα, πρέπει να μπεί νέος όρος που να προβλέπει τι θα γίνεται αν δεν υπάρχει σύμβαση λόγω λήξης. Για παράδειγμα σύμβαση της οποίας η εμπορική πολιτική έληξε, σταματάει να ισχύει μετά από 20 ημέρες αν δεν ανανεωθεί ή αντικατασταθεί. Την επόμενη μέρα από την ακύρωση λόγω λήξης θα πρέπει να απαγορευτεί η διάθεση όλων των προϊόντων που αφορούν αυτή τη σύμβαση. Αναφορικά με τους ηλικιακούς περιορισμούς στα 67, μήπως πρέπει να απαγορευτεί ο τζόγος για τους συνταξιούχους; Ρωτάω γιατί ένας πράκτορας 68 ετών δεν μπορεί να είναι εργαζόμενος σε πρακτορείο αλλά μπορεί να είναι πελάτης στο ίδιο πρακτορείο! Θα ήθελα να αναφερθώ και στην υποχρεωτική εξαργύρωση δελτίων μέσω τραπεζών άνω των 800 ευρώ μέσω τράπεζας. Αντί να περιοριστεί η παρανομία έχουμε το αντίθετο αποτέλεσμα! Μπορεί κάποιος να πληρωθεί 500 δελτία μεγάλης αξίας σε ένα χρόνο; Νομίζω οτι 100 δελτία το χρόνο πληρωμένα από την τράπεζα ανά φυσικό πρόσωπο είναι ένα αρκετά μεγάλο όριο που μπορεί να τεθεί ως όριο. Τόσο τυχερός δεν είναι κανένας! Είναι δυνατόν ένα πρακτορείο να στέλνει συνεχώς στην τράπεζα για πληρωμή ακόμη και δελτία που μπορεί να πληρώθούν εντός πρακτορείου; Δεν υπάρχουν βάσιμες υποψίες για αγοραπωλησία κερδισμένων δελτίων; Για κάθε σημείο πώλησης Θα έπρεπε να λαμβάνει η αρχή ανά μήνα ανα τρίμηνο και ανά έτος αναφορά με το πλήθος των δελτίων που στέλνονται προς εξαργύρωση στις τράπεζες μαζί με τις εισπράξεις του κάθε παιχνιδιού για το ίδιο διάστημα. Έτσι θα υπάρχει πλήρης διαφάνεια και θα σταματήσει η μεταβίβαση και μεταπώληση δελτίων. Γιατί να επιτρέπεται η εξαργύρωση μεγάλων δελτίων σε πρακτορείο άλλου νομού; Το πράγμα έχει ξεφύγει τελείως αφού κάποιοι συνάδελφοι αγοράζουν κερδισμένα δελτία με δώρο το φόρο! Δελτίο που κερδίζει 1000 ευρώ καθαρά με παρακρατηθέν φόρο 150 ευρώ αγοράζεται με 1150 ευρώ...Αν μπορούσα να πληρώνω κατ' επιλογή του πελάτη επι τόπου μόνο τα δικά μου δελτία πάνω από 800 ευρώ με την προϋπόθεση να μην μπορούν να χρησιμοποιηθούν για φορολογική χρήση, το πανηγύρι θα τελείωνε. Θέλουμε να τελειώσει ή ΟΧΙ αυτή η κατάσταση; Σχετικά με τη μη μεταβίβαση της επιχείρησης, αυτό αποτελεί πρωτοτυπία. Όχι μόνο δεν μπορώ να ανοίξω άλλο κατάστημα αν θέλω όπως οι περισσότερες επιχειρήσεις, τώρα δεν θα μπορώ να μεταβιβάσω ούτε στους συγγενείς μου. Άλλα μας έλεγαν τόσα χρόνια από τον ΟΠΑΠ...Φτιάξτε το μαγαζί σας να πάτε καλά. Όλα αυτά βέβαια προφορικά ώστε να μην αποδεικνύονται! Δεν υπάρχει μέριμνα για την εκπαίδευση του πράκτορα. Εκτός αν θεωρούμε εκπαίδευση ένα ωριάιο σεμινάριο στα δυο ή τρία χρόνια. Θα ήταν χρήσιμο να μας εκπαιδεύσει και η αρχή μέσω ειδικών σε θέματα προστασίας και αποτροπής υπέρμετρου εθισμού των πελατών μας. Θα ήθελα να μου εξηγήσετε τι σημαίνει ο όρος "προληπτικές εξασφαλίσεις" στο Άρθρο 07 στο σημείο 7.3.10 γιατί δεν το καταλαβαίνω. Εσείς το καταλαβαίνετε; Έχοντας στο νού μου οτι η πρόληψη είναι καλύτερη από τη θεραπεία, ποιά είναι η γνώμη της νέας ηγεσίας για την παράγραφο 7.8 του άρθρου 7 της απόφασης με αριθμό 103/8/25.4.2014 αναφορικά με την προστασία του κοινωνικού συνόλου. Ένα πρόβλημα ακόμη είναι η συμμετοχή στα παιχνίδια από εργαζόμενους στα πρακτορεία, πράκτορες και πλανόδιους. Θα επιτρέπεται η είσοδος ενός πιστοποιημένου πλανόδιου πωλητή ή ενός εν ενεργεία πράκτορα σε gaming hall; Είναι δυνατόν οι δυο προηγούμενοι μετά από ολοήμερη ενασχόληση με το τζόγο μέσω της δουλειάς τους να μπορούν να τζογάρουν μέσω διαδίκτυου μέχρι το επόμενο πρωί στον ίδιο φορέα εκμετάλευσης ή σε άλλους; Φυσικά υπάρχουν πολλά σημεία ακόμη που δεν είναι στον κανονισμό. Θα αναφέρω ένα και αφήνω στην κρίση σας σε ποιό κανονισμό ή σε ποιό νόμο πρέπει να ενσωματωθούν. Ενημέρωση της αρχής για τους λόγους φραγής συγκεκριμένων παιχνιδιών. Εαν υπάρχουν ενδείξεις απάτης για στήσιμο αγώνων θα πρέπει η ίδια η αρχή να διερευνά τα στοιχεία. Καλό θα ήταν να υπήρχε η εξουσιοδότηση στην αρχή ακόμη και για ακύρωση αγώνων ή και για προσωρινή διακοπή στο στοιχηματισμό των πρωταθλημάτων για διάφορους λόγους όπως κρούσματα βίας. Όταν λέω διακοπή εννοώ καθολική και παντού και όχι μόνο στον ΟΠΑΠ. Όποιος δεν ακολουθήσει τις εντολές διακοπής θα μπορούσε να τιμωρηθεί με πρόστιμο επί του τζίρου της ημέρας. Εγώ έκανα αυτό που έπρεπε, έχω ήσυχη τη συνείδηση μου. Τώρα είναι σειρά της αρχής να προστατεύσει τους πελάτες αλλά και τους πράκτορες από τις κακές πρακτικές του ΟΠΑΠ. Αν δεν αλλάξει ριζικά ο κανονισμός και υλοποιηθεί όπως σας έχει δοθεί, οι πράκτορες χωρίς την προστασία της σύμβασής τους ίσως να μην έχουν τη δύναμη να προστατέψουν τους πελάτες τους, μην το επιτρέψετε! Ίσως στεναχώρησα κάποιους, λυπάμαι αλλά είπα μόνο αλήθειες. Θέλω πλήρη έλεγχο του ΟΠΑΠ από την αρχή όπως θέλω και πλήρη έλεγχο στους πρώην παράνομους ιντερνετικούς. Αν είναι δυνατόν, θα σας παρακαλούσα να απαντήσετε σε κάθε ένα ζήτημα συγκεκριμένα ώστε να είναι σαφές σε ποιά θέματα δίνει βάση η αρχή. Δεν σας έχει προκαλέσει απορία η μικρή συμμετοχή των πρακτόρων στη διαβούλευση παρά το γεγονός οτι δόθηκε παράταση;