Άρθρο 34 – Μεταβατικές Διατάξεις
Απόψεις / Παρατηρήσεις - Προτάσεις:
Ορισμένες από τις ρυθμίσεις του εν λόγω άρθρου, οι οποίες αφορούν στους παρόχους υπηρεσιών στοιχημάτων και τυχερών παιγνίων που έχουν οικειοθελώς υπαχθεί στο προσωρινό φορολογικό μεταβατικό καθεστώς της παρ. 12 του άρθρου 50 του Ν. 4002/2011., χρήζουν τροποποίησης προς αποσαφήνισης ή και βελτίωσης της διατύπωσης αυτών ή/και συμπλήρωσης. Οι εν λόγω τροποποιήσεις θεωρούνται απαραίτητες και αναγκαίες ώστε να ανταποκρίνονται στο πνεύμα και στο σκοπό που καλείται να εξυπηρετήσει το παρόν σχέδιο Κανονισμού, που είναι η αποτελεσματικότερη ρύθμιση της αγοράς του διαδικτύου μέσω της παράλληλης διασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος.
Πιο συγκεκριμένα, τροποποίησης χρήζουν οι ακόλουθες διατάξεις του άρθρου 34 του σχεδίου Κανονισμού της ΕΕΕΠ για τη διοργάνωση και διεξαγωγή τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου:
(α) Αναγκαιότητα πιστοποίησης/επαλήθευσης των στοιχείων της ταυτότητας των παικτών που είναι εγγεγραμμένοι στις βάσεις των παρόχων υπηρεσιών στοιχημάτων και τυχερών παιγνίων που υπήχθησαν οικειοθελώς στο προσωρινό φορολογικό μεταβατικό καθεστώς της παρ. 12 του άρθρου 50 του ν. 4002/2011.
Δεδομένου ότι στην ελληνική επικράτεια ήδη υφίσταται εν τοις πράγμασι ενεργή διαδικτυακή αγορά τυχερών παιγνίων κρίνεται απαραίτητο όπως διά του παρόντος Κανονισμού ρυθμιστεί το ζήτημα της επαλήθευσης των στοιχείων ταυτότητας των παικτών που είναι ήδη εγγεγραμμένοι στις βάσεις παικτών των εταιρειών στις οποίες, υπό το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο παρ. 12 του άρθρου 50 του ν. 4002/2011, έχει επιτραπεί η παροχή υπηρεσιών τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου.
Η διαδικασία αυτή είναι απαραίτητη καθότι, αναφορικά με την εν λόγω κατηγορία παικτών δεν έχουν τηρηθεί οι ελάχιστες νόμιμες υποχρεώσεις ταυτοποίησής τους, όπως αυτές καθορίστηκαν το 2014 με την με αρ. 129/2/7-11-2014 απόφαση της ΕΕΕΠ (Β 3162), όπως ισχύει. Καθόσον οι εν λόγω πάροχοι δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα τουλάχιστον από την 01.01.2012 που ισχύει το μεταβατικό καθεστώς, εδρεύουν στην αλλοδαπή και, ως εκ τούτου, η δραστηριότητά τους ελέγχεται από αλλοδαπές Διοικητικές Αρχές, κρίνεται αναγκαία η επαλήθευση της εγγραφής των παικτών τους σύμφωνα με τις απαιτήσεις πιστοποίησης/επαλήθευσης των στοιχείων ταυτότητας του Παραρτήματος Ι της με αρ. 129/2/7-11-2014 αποφάσεως της ΕΕΕΠ, όπως ισχύει.
Σχετική αναγκαιότητα επαναταυτοποίησης των στοιχείων των παικτών δεν ενέχει η ΟΠΑΠ Α.Ε. για τους παίκτες που είναι ήδη εγγεγραμμένοι στη βάση και τούτο διότι η ΟΠΑΠ Α.Ε. παρέχει υπηρεσίες στοιχημάτων προκαθορισμένης απόδοσης μέσω του διαδικτύου, ήδη από τον Ιούνιο του 2014, σύμφωνα με τους όρους της με αρ. 105/2/26-05-2014 αποφάσεως της ΕΕΕΠ, όπως ισχύει. Συνεπώς οι παίκτες της έχουν ήδη ταυτοποιηθεί τηρουμένης της διαδικασίας πιστοποίησης/επαλήθευσης στοιχείων ταυτότητας του Παραρτήματος Ι της με αρ. 129/2/7-11-2014 αποφάσεως της ΕΕΕΠ, όπως ισχύει.
Ως εκ τούτου, προτείνεται όπως στο παρόν άρθρο του σχεδίου Κανονισμού, προστεθεί η υποχρέωση της πιστοποίησης/επαλήθευσης των στοιχείων της ταυτότητας των παικτών που είναι εγγεγραμμένοι στις βάσεις των παρόχων υπηρεσιών τυχερών παιγνίων που υπήχθησαν στο προσωρινό φορολογικό μεταβατικό καθεστώς της παρ. 12 του άρθρου 50 του ν. 4002/2011
(β) Τροποποίηση της παρ. 34.1.8:
Με την παρ. 34.1.8 του σχεδίου Κανονισμού θεσπίζεται η υποχρέωση των εν λόγω παρόχων να υποβάλλουν στην Ε.Ε.Ε.Π., συμβάσεις που τυχόν έχουν συνάψει με τρίτους, το αντικείμενο των οποίων σχετίζεται, αμέσως, με τη διοργάνωση και διεξαγωγή των Παιγνίων, εντός δύο (2) μηνών από την επομένη της χορήγησης της Άδειας.
Η ανωτέρω διάταξη είναι ανοικτή προς ερμηνείες και καταλείπει περιθώριο αμφιβολίας ως προς την εφαρμογή της. Τούτο διότι, στο πρόσφατο παρελθόν (μετά τη θέση σε ισχύ της παρ. 12 του άρθρου 50 του Ν. 4002/2011), αλλά ακόμη και σήμερα, έχουν σημειωθεί περιπτώσεις, στις οποίες ορισμένοι εκ των παρόχων υπηρεσιών στοιχημάτων και τυχερών παιγνίων που υπήχθησαν οικειοθελώς στο προσωρινό φορολογικό μεταβατικό καθεστώς της παρ. 12 του άρθρου 50 του ν. 4002/2011 κατήρτισαν με τρίτους «ενδιάμεσες συμβάσεις» (άλλως «συμφωνίες μεσολάβησης» - “intermediary agreements”/ “white-label agreements”), δίνοντας τη δυνατότητα στους τρίτους, μη υπαχθέντων στο καθεστώς της ανωτέρω διάταξης, να προσφέρουν στην Ελλάδα υπηρεσίες τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου. Στα πλαίσια ρύθμισης της αγοράς του διαδικτύου και στη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος που επιχειρείται με τις διατάξεις του παρόντος Κανονισμού αλλά και του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών με τίτλο «με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την αγορά διαδικτυακών παιγνίων – Τροποποίηση του ν. 4002/2011», τέτοιου είδους συμβάσεις θα πρέπει να απαγορεύονται ρητά, δεδομένου μάλιστα ότι η πρακτική των «ενδιάμεσων συμφωνιών», οδηγεί στην καταστρατήγηση των διατάξεων του παρόντος Κανονισμού αλλά και του σχεδίου νόμου.
Ως εκ τούτου, αφενός μεν κρίνεται αναγκαία και απαραίτητη η αποσαφήνιση του είδους των συμβάσεων που έχουν συνάψει οι εν λόγω πάροχοι με τρίτους, το αντικείμενο των οποίων σχετίζεται, αμέσως, με τη διοργάνωση και διεξαγωγή των Παιγνίων και που υποχρεούνται οι εν λόγω πάροχοι να προσκομίσουν στην ΕΕΕΠ, αφετέρου δε η εν λόγω διάταξη χρήζει συμπλήρωσης και αποσαφήνισης προκειμένου να διασφαλιστεί ότι δεν θα επιτρέπεται μεταξύ των εν λόγω παρόχων και τρίτου, η κατάρτιση «ενδιάμεσων συμβάσεων» (άλλως «συμφωνιών μεσολάβησης» - “intermediary agreements”/ “white-label agreements”).
Άρθρο 34 – Μεταβατικές Διατάξεις Απόψεις / Παρατηρήσεις - Προτάσεις: Ορισμένες από τις ρυθμίσεις του εν λόγω άρθρου, οι οποίες αφορούν στους παρόχους υπηρεσιών στοιχημάτων και τυχερών παιγνίων που έχουν οικειοθελώς υπαχθεί στο προσωρινό φορολογικό μεταβατικό καθεστώς της παρ. 12 του άρθρου 50 του Ν. 4002/2011., χρήζουν τροποποίησης προς αποσαφήνισης ή και βελτίωσης της διατύπωσης αυτών ή/και συμπλήρωσης. Οι εν λόγω τροποποιήσεις θεωρούνται απαραίτητες και αναγκαίες ώστε να ανταποκρίνονται στο πνεύμα και στο σκοπό που καλείται να εξυπηρετήσει το παρόν σχέδιο Κανονισμού, που είναι η αποτελεσματικότερη ρύθμιση της αγοράς του διαδικτύου μέσω της παράλληλης διασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος. Πιο συγκεκριμένα, τροποποίησης χρήζουν οι ακόλουθες διατάξεις του άρθρου 34 του σχεδίου Κανονισμού της ΕΕΕΠ για τη διοργάνωση και διεξαγωγή τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου: (α) Αναγκαιότητα πιστοποίησης/επαλήθευσης των στοιχείων της ταυτότητας των παικτών που είναι εγγεγραμμένοι στις βάσεις των παρόχων υπηρεσιών στοιχημάτων και τυχερών παιγνίων που υπήχθησαν οικειοθελώς στο προσωρινό φορολογικό μεταβατικό καθεστώς της παρ. 12 του άρθρου 50 του ν. 4002/2011. Δεδομένου ότι στην ελληνική επικράτεια ήδη υφίσταται εν τοις πράγμασι ενεργή διαδικτυακή αγορά τυχερών παιγνίων κρίνεται απαραίτητο όπως διά του παρόντος Κανονισμού ρυθμιστεί το ζήτημα της επαλήθευσης των στοιχείων ταυτότητας των παικτών που είναι ήδη εγγεγραμμένοι στις βάσεις παικτών των εταιρειών στις οποίες, υπό το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο παρ. 12 του άρθρου 50 του ν. 4002/2011, έχει επιτραπεί η παροχή υπηρεσιών τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου. Η διαδικασία αυτή είναι απαραίτητη καθότι, αναφορικά με την εν λόγω κατηγορία παικτών δεν έχουν τηρηθεί οι ελάχιστες νόμιμες υποχρεώσεις ταυτοποίησής τους, όπως αυτές καθορίστηκαν το 2014 με την με αρ. 129/2/7-11-2014 απόφαση της ΕΕΕΠ (Β 3162), όπως ισχύει. Καθόσον οι εν λόγω πάροχοι δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα τουλάχιστον από την 01.01.2012 που ισχύει το μεταβατικό καθεστώς, εδρεύουν στην αλλοδαπή και, ως εκ τούτου, η δραστηριότητά τους ελέγχεται από αλλοδαπές Διοικητικές Αρχές, κρίνεται αναγκαία η επαλήθευση της εγγραφής των παικτών τους σύμφωνα με τις απαιτήσεις πιστοποίησης/επαλήθευσης των στοιχείων ταυτότητας του Παραρτήματος Ι της με αρ. 129/2/7-11-2014 αποφάσεως της ΕΕΕΠ, όπως ισχύει. Σχετική αναγκαιότητα επαναταυτοποίησης των στοιχείων των παικτών δεν ενέχει η ΟΠΑΠ Α.Ε. για τους παίκτες που είναι ήδη εγγεγραμμένοι στη βάση και τούτο διότι η ΟΠΑΠ Α.Ε. παρέχει υπηρεσίες στοιχημάτων προκαθορισμένης απόδοσης μέσω του διαδικτύου, ήδη από τον Ιούνιο του 2014, σύμφωνα με τους όρους της με αρ. 105/2/26-05-2014 αποφάσεως της ΕΕΕΠ, όπως ισχύει. Συνεπώς οι παίκτες της έχουν ήδη ταυτοποιηθεί τηρουμένης της διαδικασίας πιστοποίησης/επαλήθευσης στοιχείων ταυτότητας του Παραρτήματος Ι της με αρ. 129/2/7-11-2014 αποφάσεως της ΕΕΕΠ, όπως ισχύει. Ως εκ τούτου, προτείνεται όπως στο παρόν άρθρο του σχεδίου Κανονισμού, προστεθεί η υποχρέωση της πιστοποίησης/επαλήθευσης των στοιχείων της ταυτότητας των παικτών που είναι εγγεγραμμένοι στις βάσεις των παρόχων υπηρεσιών τυχερών παιγνίων που υπήχθησαν στο προσωρινό φορολογικό μεταβατικό καθεστώς της παρ. 12 του άρθρου 50 του ν. 4002/2011 (β) Τροποποίηση της παρ. 34.1.8: Με την παρ. 34.1.8 του σχεδίου Κανονισμού θεσπίζεται η υποχρέωση των εν λόγω παρόχων να υποβάλλουν στην Ε.Ε.Ε.Π., συμβάσεις που τυχόν έχουν συνάψει με τρίτους, το αντικείμενο των οποίων σχετίζεται, αμέσως, με τη διοργάνωση και διεξαγωγή των Παιγνίων, εντός δύο (2) μηνών από την επομένη της χορήγησης της Άδειας. Η ανωτέρω διάταξη είναι ανοικτή προς ερμηνείες και καταλείπει περιθώριο αμφιβολίας ως προς την εφαρμογή της. Τούτο διότι, στο πρόσφατο παρελθόν (μετά τη θέση σε ισχύ της παρ. 12 του άρθρου 50 του Ν. 4002/2011), αλλά ακόμη και σήμερα, έχουν σημειωθεί περιπτώσεις, στις οποίες ορισμένοι εκ των παρόχων υπηρεσιών στοιχημάτων και τυχερών παιγνίων που υπήχθησαν οικειοθελώς στο προσωρινό φορολογικό μεταβατικό καθεστώς της παρ. 12 του άρθρου 50 του ν. 4002/2011 κατήρτισαν με τρίτους «ενδιάμεσες συμβάσεις» (άλλως «συμφωνίες μεσολάβησης» - “intermediary agreements”/ “white-label agreements”), δίνοντας τη δυνατότητα στους τρίτους, μη υπαχθέντων στο καθεστώς της ανωτέρω διάταξης, να προσφέρουν στην Ελλάδα υπηρεσίες τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου. Στα πλαίσια ρύθμισης της αγοράς του διαδικτύου και στη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος που επιχειρείται με τις διατάξεις του παρόντος Κανονισμού αλλά και του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών με τίτλο «με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την αγορά διαδικτυακών παιγνίων – Τροποποίηση του ν. 4002/2011», τέτοιου είδους συμβάσεις θα πρέπει να απαγορεύονται ρητά, δεδομένου μάλιστα ότι η πρακτική των «ενδιάμεσων συμφωνιών», οδηγεί στην καταστρατήγηση των διατάξεων του παρόντος Κανονισμού αλλά και του σχεδίου νόμου. Ως εκ τούτου, αφενός μεν κρίνεται αναγκαία και απαραίτητη η αποσαφήνιση του είδους των συμβάσεων που έχουν συνάψει οι εν λόγω πάροχοι με τρίτους, το αντικείμενο των οποίων σχετίζεται, αμέσως, με τη διοργάνωση και διεξαγωγή των Παιγνίων και που υποχρεούνται οι εν λόγω πάροχοι να προσκομίσουν στην ΕΕΕΠ, αφετέρου δε η εν λόγω διάταξη χρήζει συμπλήρωσης και αποσαφήνισης προκειμένου να διασφαλιστεί ότι δεν θα επιτρέπεται μεταξύ των εν λόγω παρόχων και τρίτου, η κατάρτιση «ενδιάμεσων συμβάσεων» (άλλως «συμφωνιών μεσολάβησης» - “intermediary agreements”/ “white-label agreements”).