Εφόσον η νέα Αρχή θεσμοθετείται ως Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή, που απολαύει
λειτουργικής ανεξαρτησίας, διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας και δεν υπόκειται σε έλεγχο ή εποπτεία από κυβερνητικά όργανα ή άλλες διοικητικές αρχές, παρά μόνο σε κοινοβουλευτικό έλεγχο και στον έλεγχο του ΕλΣυν,
τίθεται θέμα συνολικά με την προτεινόμενη εδώ διάταξη για τον Κανονισμό Λειτουργίας της.
Στο ανωτέρο πλαίσιο, τίθεται το ερώτημα αν θα πρέπει να δοθεί τέτοια εξουσιοδότηση στον Υπουργό Δικαιοσύνης για την έκδοση π.δ. που θα ρυθμίζει τυπικά και ουσιαστικά θέματα της λειτουργίας της Αρχής, διότι κατ'αυτόν τον τρόπο προσβάλλεται η ανεξαρτησία και αυτοτέλειά της.
Αν είναι ζητούμενο, η Αρχή να υπόκειται στην εποπτεία του Υπουργού Δικαιοσύνης ή άλλου Υπουργού, θα πρέπει να γίνει σχετική προσαρμογή στο άρθρο 2 του προτεινόμενου νομοσχεδίου (τροπ. άρθρου 347 ν.4412/2016).
Εφόσον ομιλούμε περί Ανεξάρτητης Αρχής, έχει εφαρμογή το άρθρο 20 του ν. 4622/2019, σύμφωνα με το οποίο:
"Η οργάνωση και λειτουργία των Ανεξάρτητων Αρχών, καθορίζονται με Οργανισμούς, οι οποίοι καταρτίζονται, αντικαθίστανται ή τροποποιούνται με αποφάσεις των αρμόδιων οργάνων διοίκησής τους."
Επίσης, με την περ. ζ' της παρ. 3 του άρθρου 20 του ν. 4622/2019 ορίζεται ότι με τους Οργανισμού μπορεί να προβλέπεται κάθε (άλλη) λεπτομέρεια που αφορά στην οργάνωνση και λειτουργία της οικείας υπηρεσίας.
Εφόσον η νέα Αρχή θεσμοθετείται ως Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή, που απολαύει λειτουργικής ανεξαρτησίας, διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας και δεν υπόκειται σε έλεγχο ή εποπτεία από κυβερνητικά όργανα ή άλλες διοικητικές αρχές, παρά μόνο σε κοινοβουλευτικό έλεγχο και στον έλεγχο του ΕλΣυν, τίθεται θέμα συνολικά με την προτεινόμενη εδώ διάταξη για τον Κανονισμό Λειτουργίας της. Στο ανωτέρο πλαίσιο, τίθεται το ερώτημα αν θα πρέπει να δοθεί τέτοια εξουσιοδότηση στον Υπουργό Δικαιοσύνης για την έκδοση π.δ. που θα ρυθμίζει τυπικά και ουσιαστικά θέματα της λειτουργίας της Αρχής, διότι κατ'αυτόν τον τρόπο προσβάλλεται η ανεξαρτησία και αυτοτέλειά της. Αν είναι ζητούμενο, η Αρχή να υπόκειται στην εποπτεία του Υπουργού Δικαιοσύνης ή άλλου Υπουργού, θα πρέπει να γίνει σχετική προσαρμογή στο άρθρο 2 του προτεινόμενου νομοσχεδίου (τροπ. άρθρου 347 ν.4412/2016). Εφόσον ομιλούμε περί Ανεξάρτητης Αρχής, έχει εφαρμογή το άρθρο 20 του ν. 4622/2019, σύμφωνα με το οποίο: "Η οργάνωση και λειτουργία των Ανεξάρτητων Αρχών, καθορίζονται με Οργανισμούς, οι οποίοι καταρτίζονται, αντικαθίστανται ή τροποποιούνται με αποφάσεις των αρμόδιων οργάνων διοίκησής τους." Επίσης, με την περ. ζ' της παρ. 3 του άρθρου 20 του ν. 4622/2019 ορίζεται ότι με τους Οργανισμού μπορεί να προβλέπεται κάθε (άλλη) λεπτομέρεια που αφορά στην οργάνωνση και λειτουργία της οικείας υπηρεσίας.