Δυστυχώς μας αναγκάζεται να κάνουμε σχόλια τα οποία μας εμφανίζουν να φαινόμαστε γραφικοί και κακεντρεχείς. Ειδικότερα, συστήνεται μια ανεξάρτητη αρχή η οποία, πρέπει να στελεχωθεί από συνταξιούχους δικαστικούς (11) και νομικούς (30)!!!
Πόσο κοντόφθαλμη, φωτογραφική (μιας και μιλάμε για δημόσιες συμβάσεις) και εκτός σύγχρονης πραγματικότητας είναι η πολιτική, όπου ειδικότητες όπως μηχανικών, πληροφορικής, οικονομικών, χημικών, βιολόγων κλπ., που θεωρεί ότι πρέπει να αποκλειστούν διότι δεν μπορούν να αξιολογήσουν μια διαγωνιστική διαδικασία δημόσιας σύμβασης; Μπορεί ο νομικός να αξιολογήσει τεχνικά θέματα μιας σύμβασης δημοσίου έργου; Ή τις οικονομίες κλίμακας και σκοπού μιας σύμβασης? Ή τις τεχνικές λεπτομέρειες μια σύμβασης στο τομέα της πληροφορικής;
Και μην ισχυριστεί κάποιος ότι ενδεχομένως άλλες ειδικότητες μπορούν να συμμετέχουν ως εμπειρογνώμονες (δεν είδα να υπάρχει στο σχέδιο νόμου αυτή η δυνατότητα). Διότι σε αυτή την περίπτωση, εξ ορισμού αποδέχεται ότι οι άλλες επιστημονικές ειδικότητες είναι μη ικανές να αξιολογήσουν δημόσιους διαγωνισμούς.
Ποιος μπορεί με βάσιμα επιχειρήματα να υποστηρίξει ότι η αντιδικία μεταξύ οικονομικών φορέων για ένα καθαρά οικονομικό αντικείμενο μπορεί να αξιολογείται μόνο από νομικούς; Όποιος το ισχυρίζεται λογικά δεν έχει ακούσει για «οικονομικά δικαστήρια» όπου υπάρχουν σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες. Και επειδή είναι οικονομικό το αντικείμενο σε όλες τα υπουργεία και τις δημόσιες υπηρεσίες, η διεύθυνση προμηθειών ανήκει στην γενική οικονομική διεύθυνση. Και οι διευθύνσεις προμηθειών απαρτίζονται από όλες τις επιστημονικές ειδικότητες!
Εξάλλου σύμφωνα με τα άρθρα 102, 103 και 310 του ν.4412/2016 όπως τροποποιήθηκε με τον ν.4782/2016 πλέον και ορθώς, η διαγωνιστική διαδικασία δεν είναι αντικείμενο που έχει να κάνει πρωτίστως με τον τύπο αλλά κυρίως και πάνω από όλα με την ουσία!!! Οπότε, κάποιος μπορεί να επιχειρηματολογήσει ότι, η ύπαρξη μόνο νομικών ουσιαστικά θα δημιουργήσει προβλήματα στη διαδικασία ανάθεσης για τους λόγους που έχουν προαναφερθεί!
Δυστυχώς μας αναγκάζεται να κάνουμε σχόλια τα οποία μας εμφανίζουν να φαινόμαστε γραφικοί και κακεντρεχείς. Ειδικότερα, συστήνεται μια ανεξάρτητη αρχή η οποία, πρέπει να στελεχωθεί από συνταξιούχους δικαστικούς (11) και νομικούς (30)!!! Πόσο κοντόφθαλμη, φωτογραφική (μιας και μιλάμε για δημόσιες συμβάσεις) και εκτός σύγχρονης πραγματικότητας είναι η πολιτική, όπου ειδικότητες όπως μηχανικών, πληροφορικής, οικονομικών, χημικών, βιολόγων κλπ., που θεωρεί ότι πρέπει να αποκλειστούν διότι δεν μπορούν να αξιολογήσουν μια διαγωνιστική διαδικασία δημόσιας σύμβασης; Μπορεί ο νομικός να αξιολογήσει τεχνικά θέματα μιας σύμβασης δημοσίου έργου; Ή τις οικονομίες κλίμακας και σκοπού μιας σύμβασης? Ή τις τεχνικές λεπτομέρειες μια σύμβασης στο τομέα της πληροφορικής; Και μην ισχυριστεί κάποιος ότι ενδεχομένως άλλες ειδικότητες μπορούν να συμμετέχουν ως εμπειρογνώμονες (δεν είδα να υπάρχει στο σχέδιο νόμου αυτή η δυνατότητα). Διότι σε αυτή την περίπτωση, εξ ορισμού αποδέχεται ότι οι άλλες επιστημονικές ειδικότητες είναι μη ικανές να αξιολογήσουν δημόσιους διαγωνισμούς. Ποιος μπορεί με βάσιμα επιχειρήματα να υποστηρίξει ότι η αντιδικία μεταξύ οικονομικών φορέων για ένα καθαρά οικονομικό αντικείμενο μπορεί να αξιολογείται μόνο από νομικούς; Όποιος το ισχυρίζεται λογικά δεν έχει ακούσει για «οικονομικά δικαστήρια» όπου υπάρχουν σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες. Και επειδή είναι οικονομικό το αντικείμενο σε όλες τα υπουργεία και τις δημόσιες υπηρεσίες, η διεύθυνση προμηθειών ανήκει στην γενική οικονομική διεύθυνση. Και οι διευθύνσεις προμηθειών απαρτίζονται από όλες τις επιστημονικές ειδικότητες! Εξάλλου σύμφωνα με τα άρθρα 102, 103 και 310 του ν.4412/2016 όπως τροποποιήθηκε με τον ν.4782/2016 πλέον και ορθώς, η διαγωνιστική διαδικασία δεν είναι αντικείμενο που έχει να κάνει πρωτίστως με τον τύπο αλλά κυρίως και πάνω από όλα με την ουσία!!! Οπότε, κάποιος μπορεί να επιχειρηματολογήσει ότι, η ύπαρξη μόνο νομικών ουσιαστικά θα δημιουργήσει προβλήματα στη διαδικασία ανάθεσης για τους λόγους που έχουν προαναφερθεί!