Μια βασική πρόβλεψη της νέας Αρχής θα πρέπει να είναι και η έγκαιρη συγκρότηση Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Στην ΑΕΠΠ χρειάστηκαν 4 χρόνια προκειμένου να συγκροτηθεί Υπηρεσιακό Συμβούλιο, με αποτέλεσμα να παραμένουν χρονίως εκκρεμή αιτήματα και ανάγκες του προσωπικού. Προκειμένου επίσης να στελεχωθεί επαρκώς η νέα υπηρεσία θα πρέπει, πέρα από τις 45 προβλεπόμενες θέσεις και δεδομένων των χρονοβόρων διαδικασιών πρόσληψης προσωπικού από το ΑΣΕΠ, να ολοκληρωθεί έγκαιρα και ο διορισμός του τακτικού προσωπικού ειδικοτήτων ΥΕ, ΔΕ, ΤΕ και ΠΕ του διαγωνισμού 2Κ/2018 που αφορούσε το τακτικό προσωπικό της ΑΕΠΠ. Λίγες από αυτές τις θέσεις έχουν έως τώρα καλυφθεί. Η σωστή και πλήρης στελέχωση του νέου οργανισμού είναι επιβεβλημένη, προκειμένου να αντιμετωπίσει επαρκώς τη διαχείριση του όγκου των προσφυγών, που αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω λόγω της υποχρεωτικής για τις αναθέτουσες αρχές και τους οικονομικούς φορείς χρήσης του ΕΣΗΔΗΣ, σε όλες τις διαδικασίες ανάθεσης δημόσιας σύμβασης, με εκτιμώμενη αξία δαπάνης μεγαλύτερη των τριάντα χιλιάδων (30.000) ευρώ στο προσεχές χρονικό διάστημα (άρθρο 4 του Ν. 4872/2021).
Μια βασική πρόβλεψη της νέας Αρχής θα πρέπει να είναι και η έγκαιρη συγκρότηση Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Στην ΑΕΠΠ χρειάστηκαν 4 χρόνια προκειμένου να συγκροτηθεί Υπηρεσιακό Συμβούλιο, με αποτέλεσμα να παραμένουν χρονίως εκκρεμή αιτήματα και ανάγκες του προσωπικού. Προκειμένου επίσης να στελεχωθεί επαρκώς η νέα υπηρεσία θα πρέπει, πέρα από τις 45 προβλεπόμενες θέσεις και δεδομένων των χρονοβόρων διαδικασιών πρόσληψης προσωπικού από το ΑΣΕΠ, να ολοκληρωθεί έγκαιρα και ο διορισμός του τακτικού προσωπικού ειδικοτήτων ΥΕ, ΔΕ, ΤΕ και ΠΕ του διαγωνισμού 2Κ/2018 που αφορούσε το τακτικό προσωπικό της ΑΕΠΠ. Λίγες από αυτές τις θέσεις έχουν έως τώρα καλυφθεί. Η σωστή και πλήρης στελέχωση του νέου οργανισμού είναι επιβεβλημένη, προκειμένου να αντιμετωπίσει επαρκώς τη διαχείριση του όγκου των προσφυγών, που αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω λόγω της υποχρεωτικής για τις αναθέτουσες αρχές και τους οικονομικούς φορείς χρήσης του ΕΣΗΔΗΣ, σε όλες τις διαδικασίες ανάθεσης δημόσιας σύμβασης, με εκτιμώμενη αξία δαπάνης μεγαλύτερη των τριάντα χιλιάδων (30.000) ευρώ στο προσεχές χρονικό διάστημα (άρθρο 4 του Ν. 4872/2021).