Ο στόχος των υπό συγχώνευση οργανισμών θα πρέπει να είναι η εξυπηρέτηση του πολίτη από ένα σημείο γρήγορα και ευέλικτα.
Οργανισμοί που έχουν διογκωμένες γραφειοκρατικές διαδικασίες με μεγάλη αναποτελεσματικότητα στην εξυπηρέτηση του σκοπού τους είναι αυτές που συνήθως έχουν δυσανάλογα κόστη σε σχέση με την παραγωγικότητά τους.
Οι οργανισμοί μπορούν και επιβάλλεται να συγχωνευτούν όταν δεν υπάρχει σωστή αναλογία κόστους λειτουργίας / παραγωγικότητας.
Ο τρόπος συγχώνευσης θα πρέπει να είναι τέτοιος ώστε να ευνοεί και να κατοχυρώνει την αύξηση παραγωγικότητας και εξυπηρέτησης του πολίτη, με λιγότερο κόστος από το συνολικό κόστος των υπό συνένωση φορέων.
Η πρότασή μου είναι :
1) Δημιουργία επιτελικών ομάδων με συγκεκριμένους στόχους (που θα προέρχονται από την ομαδοποίηση των αναγκών των πολιτών σε σχέση με το δημόσιο). (πχ. φορολογίας , τέλη ακίνητης περιουσίας , ιατρικής περίθαλψης , παροχή κοινωνικών αγαθών , ρεύμα , νερό ενιαία ομαδοποίηση φόρων , παροχών κ.α.).
2) Την αξιολόγηση και οριστικοποίηση του ιδανικού τρόπου - διαδικασίας εξυπηρέτησης του πολίτη για κάθε συγκεκριμένη ανάγκη, ανεξαρτήτως του πώς γινόταν μέχρι σήμερα ή του ποιος δημόσιος φορέας εξυπηρετεί σήμερα και με ποιο τρόπο. Η εξεύρεση του τρόπου αυτού θα πρέπει να έχει σαν γνώμονες, την χρήση ψηφιακών τεχνολογιών, την αφαίρεση κάθε γραφειοκρατίας με την θέσπιση κατάλληλης νομοθεσίας και την άμεση εξυπηρέτηση των πολιτών στο ελάχιστο χρονικό διάστημα.
3) Την αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης του δημοσίου και ο προγραμματισμός του ποιος φορέας ή ποιοι συνεννούμενοι φορείς μπορούν να υλοποιήσουν τους τρόπους - διαδικασίες που έχουν αποφασισθεί στο βήμα 2.
4) Την παρακολούθηση της εφαρμογής των παραπάνω από τις επιτελικές ομάδες στους καθορισμένους δημόσιους φορείς που έχουν επιλεχθεί και την ταχεία επίλυση δυσλειτουργιών που θα προκύπτουν κατά την εφαρμογή των διαδικασιών για τουλάχιστον δύο έτη. Θα πρέπει να υπάρχουν συγκεκριμένες ρήτρες τόσο στην επιτελική ομάδα όσο και στους δημόσιους φορείς για την τήρηση των συμφωνημένων και την τελική παράδοση ενός συστήματος εξυπηρέτησης που θα ανταποκρίνεται σε συγκεκριμένα κριτήρια ποιότητας - αμεσότητας - χρονικής διάρκειας.
Υ.Γ. Η διαδικασία crowdsourcing θα αποφέρει αποτελέσματα αν και εφόσον στηριχθεί ουσιαστικά σαν θεσμός.
Πρόταση δεν είμαι σίγουρος αν θα υποβάλω ανάλογα με το πλαίσιο που θα παρουσιαστεί , τον τρόπο λειτουργίας και την στήριξη που θα έχει από εσάς.
Ο στόχος των υπό συγχώνευση οργανισμών θα πρέπει να είναι η εξυπηρέτηση του πολίτη από ένα σημείο γρήγορα και ευέλικτα. Οργανισμοί που έχουν διογκωμένες γραφειοκρατικές διαδικασίες με μεγάλη αναποτελεσματικότητα στην εξυπηρέτηση του σκοπού τους είναι αυτές που συνήθως έχουν δυσανάλογα κόστη σε σχέση με την παραγωγικότητά τους. Οι οργανισμοί μπορούν και επιβάλλεται να συγχωνευτούν όταν δεν υπάρχει σωστή αναλογία κόστους λειτουργίας / παραγωγικότητας. Ο τρόπος συγχώνευσης θα πρέπει να είναι τέτοιος ώστε να ευνοεί και να κατοχυρώνει την αύξηση παραγωγικότητας και εξυπηρέτησης του πολίτη, με λιγότερο κόστος από το συνολικό κόστος των υπό συνένωση φορέων. Η πρότασή μου είναι : 1) Δημιουργία επιτελικών ομάδων με συγκεκριμένους στόχους (που θα προέρχονται από την ομαδοποίηση των αναγκών των πολιτών σε σχέση με το δημόσιο). (πχ. φορολογίας , τέλη ακίνητης περιουσίας , ιατρικής περίθαλψης , παροχή κοινωνικών αγαθών , ρεύμα , νερό ενιαία ομαδοποίηση φόρων , παροχών κ.α.). 2) Την αξιολόγηση και οριστικοποίηση του ιδανικού τρόπου - διαδικασίας εξυπηρέτησης του πολίτη για κάθε συγκεκριμένη ανάγκη, ανεξαρτήτως του πώς γινόταν μέχρι σήμερα ή του ποιος δημόσιος φορέας εξυπηρετεί σήμερα και με ποιο τρόπο. Η εξεύρεση του τρόπου αυτού θα πρέπει να έχει σαν γνώμονες, την χρήση ψηφιακών τεχνολογιών, την αφαίρεση κάθε γραφειοκρατίας με την θέσπιση κατάλληλης νομοθεσίας και την άμεση εξυπηρέτηση των πολιτών στο ελάχιστο χρονικό διάστημα. 3) Την αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης του δημοσίου και ο προγραμματισμός του ποιος φορέας ή ποιοι συνεννούμενοι φορείς μπορούν να υλοποιήσουν τους τρόπους - διαδικασίες που έχουν αποφασισθεί στο βήμα 2. 4) Την παρακολούθηση της εφαρμογής των παραπάνω από τις επιτελικές ομάδες στους καθορισμένους δημόσιους φορείς που έχουν επιλεχθεί και την ταχεία επίλυση δυσλειτουργιών που θα προκύπτουν κατά την εφαρμογή των διαδικασιών για τουλάχιστον δύο έτη. Θα πρέπει να υπάρχουν συγκεκριμένες ρήτρες τόσο στην επιτελική ομάδα όσο και στους δημόσιους φορείς για την τήρηση των συμφωνημένων και την τελική παράδοση ενός συστήματος εξυπηρέτησης που θα ανταποκρίνεται σε συγκεκριμένα κριτήρια ποιότητας - αμεσότητας - χρονικής διάρκειας. Υ.Γ. Η διαδικασία crowdsourcing θα αποφέρει αποτελέσματα αν και εφόσον στηριχθεί ουσιαστικά σαν θεσμός. Πρόταση δεν είμαι σίγουρος αν θα υποβάλω ανάλογα με το πλαίσιο που θα παρουσιαστεί , τον τρόπο λειτουργίας και την στήριξη που θα έχει από εσάς.