ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΕΟΔΟΛΟΓΙΑΣ
1)Απουσιάζει ο σαφώς διατυπωμένος ΣΤΟΧΟΣ.Αυτός θα μπορούσε να είναι<<η επιλογή των παρεχόμενων σήμερα υπηρεσιών, που είναι σκόπιμη η διατήρηση της σχέσης τους με το Δημόσιο και η βελτιστοποίηση της σχέσης κόστους-ωφέλειας για τις υπηρεσίες αυτές.
2)Απαιτείται η επιλογή των ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ για την παραπάνω επιλογή. Τέτοια κριτήρια μπορούν να είναι:
-η σοβαρότητα της ανάγκης που καλύπτει η παρεχόμενη υπηρεσία
-η δυνατότητα παροχής της από τρίτο φορέα (ιδιωτικό, δημόσιο, μικτό )
-πλεονεκτήματα,μειονεκτήματα κατα περίπτωση.
3)Απαιτούνται ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΣ
-των παρεχόμενων υπηρεσιών και των Φορέων που τις παρέχουν.Απο αυτη την καταγραφή θα εξαχθούν τα πρώτα συμπεράσματα για τυχον οργανωτικές αγγυλώσεις,λαθη, παραλείψεις,επικαλύψεις....
-των Φορέων που τις παρέχουν,με τις εξής βασικές πληροφορίες :
σκοπός (του Φορέα)
έσοδα-έξοδα,περιουσιακά στοιχεία-χρέη
εποπτεύων Φορέας,νομική σχέση τους
τρίτοι ως προς τον καταγραφόμενο Φορείς (ιδιωτικοί ή δημόσιοι) ηλειτουργία των οποίων εξαρτάται από τον καταγραφόμενο
-των ΠΑΘΟΓΕΝΕΙΏΝ ανά παρεχόμενη υπηρεσία και Φορέα ή ομάδες αυτών
καθώς και των διαφαινόμενων αιτίων τους
4)είναι λάθος να ορίζονται ως ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ οι συγχωνεύσεις και οι καταργήσεις, διότι αυτές ανήκουν στην κατηγορία των ΜΕΣΩΝ για την επίτευξη στόχου, ο κατάλογος των οποίων (μέσων) δεν είναι σκόπιμο να είναι περιοριστικός.
5)είναιχρήσιμο στους προς συζήτηση Φόρεις να περιλαμβάνονται Υπουργεία, Αποκεντρωμένη Διοίκηση, Περιφέρειες, Δήμοι, τουλάχιστον γιατί δεν φαίνεται σκόπιμη η διατήρηση τεσσάρων επιπέδων διοικησης σε χώρα πλυθισμού 11 εκκατομυρίων.Οπωσδήποτε δεν κρίνεται σκόπιμη η αλλαγή σήμερα του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ,όμως η γνώση των ωφέλιμων μελλοντικών αλλαγών του χρειάζεται για την αποτροπή σημερινών φυγόκεντρων επιλογών.
Ο στόχος και για τους φορείς αυτους μπορεί να είναι ο ίδιος και με τα ίδια κριτήρια.Ηεξαγωγή συμπερασμάτων θα βοηθήσει στο να γίνονται τα ενδιάμεσα βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση.
6)Η πληροφορία ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ δε χρησιμεύει στην παρούσα διαδικασία.Θα απαιτηθεί εάν επιλεγεί ηαναδιοργάνωση ενός Φορέα, όχι όμως εκ των προτέρων.
6)Αυτή η διαδικασία είναι χρήσιμη για τη δημιουργία σταθερής βάσης των επιλογών μας, όμως υπάρχουν επιλογές οφθαλμοφανείς για τις οποίες οι αποφάσεις μπορούν να είναι άμεσες.Για παράδειγμα εάν υπάρχει άποψη για τις υπηρεσίες που πρέπει ή δεν απαιτείται να παραμείνουν στο Δημόσιο, αυτό έπρεπε να είχε κατατεθεί ως όρος της Διαβούλευσης.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΕΟΔΟΛΟΓΙΑΣ 1)Απουσιάζει ο σαφώς διατυπωμένος ΣΤΟΧΟΣ.Αυτός θα μπορούσε να είναι<<η επιλογή των παρεχόμενων σήμερα υπηρεσιών, που είναι σκόπιμη η διατήρηση της σχέσης τους με το Δημόσιο και η βελτιστοποίηση της σχέσης κόστους-ωφέλειας για τις υπηρεσίες αυτές. 2)Απαιτείται η επιλογή των ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ για την παραπάνω επιλογή. Τέτοια κριτήρια μπορούν να είναι: -η σοβαρότητα της ανάγκης που καλύπτει η παρεχόμενη υπηρεσία -η δυνατότητα παροχής της από τρίτο φορέα (ιδιωτικό, δημόσιο, μικτό ) -πλεονεκτήματα,μειονεκτήματα κατα περίπτωση. 3)Απαιτούνται ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΣ -των παρεχόμενων υπηρεσιών και των Φορέων που τις παρέχουν.Απο αυτη την καταγραφή θα εξαχθούν τα πρώτα συμπεράσματα για τυχον οργανωτικές αγγυλώσεις,λαθη, παραλείψεις,επικαλύψεις.... -των Φορέων που τις παρέχουν,με τις εξής βασικές πληροφορίες : σκοπός (του Φορέα) έσοδα-έξοδα,περιουσιακά στοιχεία-χρέη εποπτεύων Φορέας,νομική σχέση τους τρίτοι ως προς τον καταγραφόμενο Φορείς (ιδιωτικοί ή δημόσιοι) ηλειτουργία των οποίων εξαρτάται από τον καταγραφόμενο -των ΠΑΘΟΓΕΝΕΙΏΝ ανά παρεχόμενη υπηρεσία και Φορέα ή ομάδες αυτών καθώς και των διαφαινόμενων αιτίων τους 4)είναι λάθος να ορίζονται ως ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ οι συγχωνεύσεις και οι καταργήσεις, διότι αυτές ανήκουν στην κατηγορία των ΜΕΣΩΝ για την επίτευξη στόχου, ο κατάλογος των οποίων (μέσων) δεν είναι σκόπιμο να είναι περιοριστικός. 5)είναιχρήσιμο στους προς συζήτηση Φόρεις να περιλαμβάνονται Υπουργεία, Αποκεντρωμένη Διοίκηση, Περιφέρειες, Δήμοι, τουλάχιστον γιατί δεν φαίνεται σκόπιμη η διατήρηση τεσσάρων επιπέδων διοικησης σε χώρα πλυθισμού 11 εκκατομυρίων.Οπωσδήποτε δεν κρίνεται σκόπιμη η αλλαγή σήμερα του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ,όμως η γνώση των ωφέλιμων μελλοντικών αλλαγών του χρειάζεται για την αποτροπή σημερινών φυγόκεντρων επιλογών. Ο στόχος και για τους φορείς αυτους μπορεί να είναι ο ίδιος και με τα ίδια κριτήρια.Ηεξαγωγή συμπερασμάτων θα βοηθήσει στο να γίνονται τα ενδιάμεσα βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση. 6)Η πληροφορία ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ δε χρησιμεύει στην παρούσα διαδικασία.Θα απαιτηθεί εάν επιλεγεί ηαναδιοργάνωση ενός Φορέα, όχι όμως εκ των προτέρων. 6)Αυτή η διαδικασία είναι χρήσιμη για τη δημιουργία σταθερής βάσης των επιλογών μας, όμως υπάρχουν επιλογές οφθαλμοφανείς για τις οποίες οι αποφάσεις μπορούν να είναι άμεσες.Για παράδειγμα εάν υπάρχει άποψη για τις υπηρεσίες που πρέπει ή δεν απαιτείται να παραμείνουν στο Δημόσιο, αυτό έπρεπε να είχε κατατεθεί ως όρος της Διαβούλευσης.