Η αναβάθμιση του ιστορικού Κέντρου οφείλει να σχετίζεται με το όραμα που θέλει να προβάλλει η Πατρίδα, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο Εξωτερικό.
Κατά τη γνώμη μου πρέπει να προκαλεί ένα "καταρράκτη" δράσεων και γεγονότων έτσι ώστε να διαφημίζει τη Χώρα για μια συγκεκριμένη δραστηριότητά της με χαρακτηριστικά εξαίρετης ποιότητας.
Τι καλύτερο, λοιπόν, από την Παιδεία και την "μετακίνησή" όλων των Χώρων των Πανεπιστημίων σε ένα συνεχές Campus που θα ετοιμαστεί στο Κέντρο αφού αυτό προετοιμαστεί με κατάλληλες περιβαλλοντικές δράσεις αλλά και αρχιτεκτονικό ύφος τέτοιο, ούτως ώστε:
1) Να εξαφανιστούν τα χαμηλών προδιαγραφών Κτίρια που "πνίγουν" το Κέντρο
2) Να επανασχεδιαστεί το σχέδιο πόλεως έτσι ώστε να έχει πλήρη και αποκλειστική πεζοδρόμηση, και μόνο μαζικά μέσα που να προσεγγίζουν (με σεβασμό στο αρχιτεκτονικό ύφος που θα επιδιώξουμε) το Χώρο αυτό της Παιδείας
3) Να αυξηθεί το πράσινο έτσι ώστε να αποτελεί το Κέντρο περιοχή ησυχίας και αναψυχής (ποδηλατόδρομοι θα διατρέχουν το ευρύχωρο πλέον εσωτερικό δίκτυο του χώρου)
4) Να αποδόσει στην εκπαιδευτική-πανεπιστημιακή κοινότητα χώρους ποιότητας για την εργασία της αλλά με αρχιτεκτονικό ύφος με συνάφεια και αναφορά στα στοιχεία ελληνικότητας των γειτονικών αρχαιολογικών χώρων της περιοχής
5) Ιδανικά, θα ενοποιήσει περιοχές ήπιας δράστηριότητας όπως είναι άλλωστε η Παιδεία, με την ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων σε ένα σύνολο αισιοδοξίας, υπερηφάνιας και αίσθησης του "συν-ανήκειν". Με ειλικρίνεια εδώ δεν συμπεριλαμβάνω το Νέο Μουσείο Ακροπόλεως, ως αρνητικό παράδειγμα νεοπλουτίστικης αισθητικής.
6) Θα προσπαθήσει να διαφημίσει τη Χώρα για τις παρεχόμενες Πανεπιστημιακές Σπουδές, ειδικά και σε αντικείμενα Κλασσικής Γνώσης, αλλά και άλλων πιο μοντέρνων αντικειμένων. Φανταστείτε τι αίσθηση θα δημιουργείται στον ξένο φοιτητή, αν νοιώθει τη συνέχεια της γνώσης και ιστορίας σε ένα τέτοιο περιβάλλον. Επίσης θα μπορούσαν να προσκληθούν και ξένα Πανεπιστήμια να κτίσουν στο Χώρο, πάνω όμως σε συγκεκριμένα ελληνοπρεπή σχέδια κτιρίων,.
7) Παράλληλα θα επιδιωχθεί να δημιουργηθεί ένα business κέντρο (δίκην Canary Wharf Λονδίνου) σε μια άλλη περιοχή όπως π.χ. το Ελληνικό, με ταυτόχρονη απομάκρυνση των εταιριών και καταστημάτων.
Συμπέρασμα: Η Χώρα θα μπορούσε να γίνει ένα Κέντρο Σπουδών με διεθνή ακτινοβολία (ιδιαίτερα σε Κλασσικές σπουδές) αλλά και με τη βοήθεια ξένων εξαιρετικών Πανεπιστημίων, και σε αντικείμενα μοντέρνας τεχνολογίας. Αυτό θα γίνεται σε ένα χώρο, όπου θα μπορεί κανείς να "αναπνέει" την ελληνικότητα, την ιστορία της γνώσης αλλά και της Τέχνης. Παράλληλη ελπίδα είναι, μήπως ο ίδιος χώρος αποτελέσει και μάθημα αισθητικής (αρχιτεκτονικά) και για τους υπόλοιπους Έλληνες που κτίζουν πάνω σε κακάσχημα, χωρίς χαρακτήρα -τάχα- μοντέρνα σχέδια, ή ακόμα χειρότερα χωρίς καμμιά αισθητική και ύφος.
Η αναβάθμιση του ιστορικού Κέντρου οφείλει να σχετίζεται με το όραμα που θέλει να προβάλλει η Πατρίδα, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο Εξωτερικό. Κατά τη γνώμη μου πρέπει να προκαλεί ένα "καταρράκτη" δράσεων και γεγονότων έτσι ώστε να διαφημίζει τη Χώρα για μια συγκεκριμένη δραστηριότητά της με χαρακτηριστικά εξαίρετης ποιότητας. Τι καλύτερο, λοιπόν, από την Παιδεία και την "μετακίνησή" όλων των Χώρων των Πανεπιστημίων σε ένα συνεχές Campus που θα ετοιμαστεί στο Κέντρο αφού αυτό προετοιμαστεί με κατάλληλες περιβαλλοντικές δράσεις αλλά και αρχιτεκτονικό ύφος τέτοιο, ούτως ώστε: 1) Να εξαφανιστούν τα χαμηλών προδιαγραφών Κτίρια που "πνίγουν" το Κέντρο 2) Να επανασχεδιαστεί το σχέδιο πόλεως έτσι ώστε να έχει πλήρη και αποκλειστική πεζοδρόμηση, και μόνο μαζικά μέσα που να προσεγγίζουν (με σεβασμό στο αρχιτεκτονικό ύφος που θα επιδιώξουμε) το Χώρο αυτό της Παιδείας 3) Να αυξηθεί το πράσινο έτσι ώστε να αποτελεί το Κέντρο περιοχή ησυχίας και αναψυχής (ποδηλατόδρομοι θα διατρέχουν το ευρύχωρο πλέον εσωτερικό δίκτυο του χώρου) 4) Να αποδόσει στην εκπαιδευτική-πανεπιστημιακή κοινότητα χώρους ποιότητας για την εργασία της αλλά με αρχιτεκτονικό ύφος με συνάφεια και αναφορά στα στοιχεία ελληνικότητας των γειτονικών αρχαιολογικών χώρων της περιοχής 5) Ιδανικά, θα ενοποιήσει περιοχές ήπιας δράστηριότητας όπως είναι άλλωστε η Παιδεία, με την ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων σε ένα σύνολο αισιοδοξίας, υπερηφάνιας και αίσθησης του "συν-ανήκειν". Με ειλικρίνεια εδώ δεν συμπεριλαμβάνω το Νέο Μουσείο Ακροπόλεως, ως αρνητικό παράδειγμα νεοπλουτίστικης αισθητικής. 6) Θα προσπαθήσει να διαφημίσει τη Χώρα για τις παρεχόμενες Πανεπιστημιακές Σπουδές, ειδικά και σε αντικείμενα Κλασσικής Γνώσης, αλλά και άλλων πιο μοντέρνων αντικειμένων. Φανταστείτε τι αίσθηση θα δημιουργείται στον ξένο φοιτητή, αν νοιώθει τη συνέχεια της γνώσης και ιστορίας σε ένα τέτοιο περιβάλλον. Επίσης θα μπορούσαν να προσκληθούν και ξένα Πανεπιστήμια να κτίσουν στο Χώρο, πάνω όμως σε συγκεκριμένα ελληνοπρεπή σχέδια κτιρίων,. 7) Παράλληλα θα επιδιωχθεί να δημιουργηθεί ένα business κέντρο (δίκην Canary Wharf Λονδίνου) σε μια άλλη περιοχή όπως π.χ. το Ελληνικό, με ταυτόχρονη απομάκρυνση των εταιριών και καταστημάτων. Συμπέρασμα: Η Χώρα θα μπορούσε να γίνει ένα Κέντρο Σπουδών με διεθνή ακτινοβολία (ιδιαίτερα σε Κλασσικές σπουδές) αλλά και με τη βοήθεια ξένων εξαιρετικών Πανεπιστημίων, και σε αντικείμενα μοντέρνας τεχνολογίας. Αυτό θα γίνεται σε ένα χώρο, όπου θα μπορεί κανείς να "αναπνέει" την ελληνικότητα, την ιστορία της γνώσης αλλά και της Τέχνης. Παράλληλη ελπίδα είναι, μήπως ο ίδιος χώρος αποτελέσει και μάθημα αισθητικής (αρχιτεκτονικά) και για τους υπόλοιπους Έλληνες που κτίζουν πάνω σε κακάσχημα, χωρίς χαρακτήρα -τάχα- μοντέρνα σχέδια, ή ακόμα χειρότερα χωρίς καμμιά αισθητική και ύφος.