Από την πρόσφατη ειδησεογραφία στις εφημερίδες, πληροφορηθήκαμε ότι κάποια διυπουργική επιτροπή έκανε προκαταβολικά (!) ορισμένες προτάσεις και ότι μεταξύ των προς κατάργηση ή συγχώνευση οργανισμών προτείνονται, η ΚΕΔ, η ΕΤΑ, ο ΟΔΔΥ, η ΕΡΤ, ο ΟΣΚ, η ΔΕΠΑΝΟΜ, η ΘΕΜΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ, ο ΕΟΜΜΕΧ, το ΕΙΝ, το ΕΘΙΑΓΕ και το ΙΓΜΕ.
Προκύπτει επομένως το ερώτημα: Αφού καλούμαστε να υποβάλλουμε προτάσεις για την καλύτερη δυνατή οργάνωση της διαδικασίας επιλογής των υπό κατάργηση, συγχώνευση και αναδιοργάνωση φορέων του δημοσίου, γιατί η επιτροπή πρότρεξε της διαδικασίας ?
Επειδή για όλους τους φορείς αυτούς δεν έχω ιδιαίτερη γνώση, θα αναφερθώ μόνο με στο ΕΘΙΑΓΕ (Εθνικό Ιδρύμα Αγροτικής Έρευνας). Για το ερευνητικό αυτό Ίδρυμα, που καλύπτει τον τεράστιο σε αντικείμενα χώρο της αγροτικής έρευνας, και στο οποίο υπηρετεί ό,τι καλλίτερο επιστημονικό δυναμικό διαθέτει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, περίπου 200 ερευνητές κάτοχοι διδακτορικού, με πολλές δημοσιεύσεις σε έγκριτα διεθνή επιστημονικά περιοδικά, θα ήταν αδιανόητο αν προτείνονταν η κατάργησή του. Σε ποιόν άραγε θα εμπιστευθεί να απευθύνεται το παραπάνω Υπουργείο για την επίλυση των πιεστικών προβλημάτων της γεωργίας και του περιβάλλοντος, αν τυχόν υλοποιηθεί η πρόταση αυτή? Βέβαια συζητείται περισσότερο η συγχώνευσή του με άλλους εποπτευόμενους από το Υ.Γ.Τ. φορείς (ΟΓΕΕΚΑ, ΟΠΕΚΕΠΕ κλπ), αλλά προσωπικά θεωρώ ότι αυτή θα είναι μία καθόλου ενδεδειγμένη λύση. Δεν είναι λογικό να συγχωνεύονται φορείς με εντελώς διαφορετικά αντικείμενα. Αν ο σκοπός είναι η εξοικονόμηση πόρων, υπάρχουν πολλά περιθώρια να γίνουν αυτές χωρίς την προτεινόμενη συγχώνευση. Θα πρέπει να γίνεται κοστολόγηση των προτεινομένων λύσεων, ώστε να διαπιστωθεί αν πράγματι οδηγούν σε ουσιαστική εξοικονόμηση.
Από την πρόσφατη ειδησεογραφία στις εφημερίδες, πληροφορηθήκαμε ότι κάποια διυπουργική επιτροπή έκανε προκαταβολικά (!) ορισμένες προτάσεις και ότι μεταξύ των προς κατάργηση ή συγχώνευση οργανισμών προτείνονται, η ΚΕΔ, η ΕΤΑ, ο ΟΔΔΥ, η ΕΡΤ, ο ΟΣΚ, η ΔΕΠΑΝΟΜ, η ΘΕΜΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ, ο ΕΟΜΜΕΧ, το ΕΙΝ, το ΕΘΙΑΓΕ και το ΙΓΜΕ. Προκύπτει επομένως το ερώτημα: Αφού καλούμαστε να υποβάλλουμε προτάσεις για την καλύτερη δυνατή οργάνωση της διαδικασίας επιλογής των υπό κατάργηση, συγχώνευση και αναδιοργάνωση φορέων του δημοσίου, γιατί η επιτροπή πρότρεξε της διαδικασίας ? Επειδή για όλους τους φορείς αυτούς δεν έχω ιδιαίτερη γνώση, θα αναφερθώ μόνο με στο ΕΘΙΑΓΕ (Εθνικό Ιδρύμα Αγροτικής Έρευνας). Για το ερευνητικό αυτό Ίδρυμα, που καλύπτει τον τεράστιο σε αντικείμενα χώρο της αγροτικής έρευνας, και στο οποίο υπηρετεί ό,τι καλλίτερο επιστημονικό δυναμικό διαθέτει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, περίπου 200 ερευνητές κάτοχοι διδακτορικού, με πολλές δημοσιεύσεις σε έγκριτα διεθνή επιστημονικά περιοδικά, θα ήταν αδιανόητο αν προτείνονταν η κατάργησή του. Σε ποιόν άραγε θα εμπιστευθεί να απευθύνεται το παραπάνω Υπουργείο για την επίλυση των πιεστικών προβλημάτων της γεωργίας και του περιβάλλοντος, αν τυχόν υλοποιηθεί η πρόταση αυτή? Βέβαια συζητείται περισσότερο η συγχώνευσή του με άλλους εποπτευόμενους από το Υ.Γ.Τ. φορείς (ΟΓΕΕΚΑ, ΟΠΕΚΕΠΕ κλπ), αλλά προσωπικά θεωρώ ότι αυτή θα είναι μία καθόλου ενδεδειγμένη λύση. Δεν είναι λογικό να συγχωνεύονται φορείς με εντελώς διαφορετικά αντικείμενα. Αν ο σκοπός είναι η εξοικονόμηση πόρων, υπάρχουν πολλά περιθώρια να γίνουν αυτές χωρίς την προτεινόμενη συγχώνευση. Θα πρέπει να γίνεται κοστολόγηση των προτεινομένων λύσεων, ώστε να διαπιστωθεί αν πράγματι οδηγούν σε ουσιαστική εξοικονόμηση.