Θεωρώ, ως πιο δίκιμη διαδιακσία, την εκπόνηση Επιχειρησιακών Σχεδίων αναδιάρθρωσης όλων των Υπηρειών της Κεντρικής Διοίκησης (Υπουργείων), Περιφερειών και Δήμων βάσει ενιαίων προδιαγραφών που θα έχουν εκπονηθεί ή εγκριθεί από το Υπουργείο Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (μελέτη της Υπηρεσίας ή εξωτερική ανάθεση, διάρκεια ολοκλήρωσης ένα μήνα, ενδεικτικός προυπολογισμός 10.000 ευρώ ανά κατηγορία φορέων, Πόροι: Εργο ή Τεχνική βοήθεια του Επ. Προγράμματος Διοικητική Μεταρρύθμιση). Ενδεικτικά παραδοτέα (3):
-Μελέτη προδιαγραφών για την εκπόνηση Επιχειρησιακών Σχεδίων των Κεντρικων Υπουργείων και εποπτευομένων φορέων τους,μελέτη προδιαγραφών για την εκπόνηση Επιχειρησιακών σχεδίων περιφερειών και τρίτη μελέτη, Δήμων. Βάσει των ως άνω προδιαγραφών,τα Κεντρικά Υπουργεία μπορούν να κληθούν για την εκπόνηση με εξωτερική ανάθεση Επιχειρησιακού Σχεδίου, το οποίο εκτός των βασικών δεδομένων (καταγραφή εύρους δραστηριοτήτων, περιγραφή θέσεων εργασίας και αντιστοίχησή τους με στόχους, ενδεικτική αντιστοίχηση υπάρχοντος προσωπικού, ενδεικτικό οργανόγραμμα υπηρεσιών του Υπουργείου,εποπτευόμενοι φορείς, επικαλύψεις δράσεων, αξιολόγηση πεπραγμένω ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ)θα κάνει και προτάσεις για εξορθολογισμό πολιτικών, δράσεων εφαρμογής, κόστους οφέλους παρεχόμενων υπηρεσιών από την Κεντρική υπηρεσία κκαι τους εποπτευόμενους φορείς. Η εκπόνηση των Επιχειρησιακών σχεδιών μπορεί να ολοκληρωθεί σε διάστημα 3 μηνών με ενδεικτικό π/υ από 50 έως 80.000 ευρώ έκαστο, ανάλογα με το φορέα. Η μεθοδολογία αυτή, με τον ίδιο τρόπο σε ενδεικτικούς Δήμους και Περιφέρειες θα βοηθήσει στη γενίκευση και αναμόρφωση με ενιαίο τρόπο υπηρεσιών, οργανογραμμάτων, κλπ με βάση το νέο νομοθετικό πλαίσιο για τον καθένα (π.χ. δημιουργία νέων υπηρεσιών στους δήμους για τις κοινωνικές υπηρεσίες, κλπ) και τη συγχώνευση Νομικών Προσώπων που υπολειτουργούν ή λειτουργούν εις βάρος της Δημόσιας διοίκησης. Η μεθοδολογία αυτή είναι προσφορότερη διότι η κάθε υπηρεσία γνωρίζει τα του οίκου της και θα προχωρήσει πιο γρήγορα και με πιο συνεκτικό και συναινετικό τρόπο και με ενιαίες προδιαγραφές. Ιδιαίτερη βαρύτητα θα πρέπει να δοθεί στις προδιαγραφές της πρώτης μελέτης για την εκπόνηση των Επ. Σχεδίων (ενδεικτικά κριτήρια: θέση προισταμένου ανά δεκαπέντε έως 25 υπαλλήλους, θέση ενός γενικού δ/ντή από 80 έως 200 υπαλλήλους, αναπληρωτή (?), πλήθος Διευθύνσεων, υποχρεωτικές Δ/νσεις(π.χ. Διοικητικού-Οικονομικού, Στρατηγικού σχεδιασμού, θεματικές Δ/νσεις), ενσωμάτωση όλων των ειδικών και άλλων υπηρεσιών που δημιουργήθηκαν σε διάφορες φάσεις για εξυπηρέτηση στόχων στην κεντρική διοίκηση, κλπ). Σίγουρα, το θέμα μελετάται από το Υπ.ΔΔΗΔ, αλλά η μεθοδολογία υλοποίησης κρίνεται ως ιδιαίτερα χρονοβόρα, αφού έως σήμερα, δεν είναι σε θέση να δώσουν κατεύθυνση για αναμόρφωση του κεντρικού κράτους, και βεβαίως δεν επιτρέπει την ενεργοποίηση των ίδιων των Υπουργείων, ενώ τείνει να επιβληθεί ένα μοντέλο συγχώνευσης ή κατάργησης που μπορεί να μην έχει τη συναίνεση των ενδιαφερομένων.
Ενας άλλος τρόπος για ταχεία αναμόρφωση των φορέων, είναι η αναμόρφωση υπό "τύπο μοντέλου" ενός υπουργείου και η γενίκευση του με ενδεικτικές προδιαγραφές στα άλλα (π.χ. το Υπ. παιδείας έχει προχωρήσει αρκετά προς αυτή την κατεύθυνση της αναδιοργάνωσης των υπηρεσιών του).Τα Επιχειρησιακά σχεδια και οι προδιαγραφές των θέσεων εργασίας (εύρος δραστηριοτήτων κλπ) θα αναδείξουν επικαλύψεις και θα οδηγήσουν σε εξορθολογισμό, αναγκαστικές συγχωνεύσεις ή και καταργήσεις υπηρεσιών ή φορέων, θέσεων ευθύνης, κλπ.
Θεωρώ, ως πιο δίκιμη διαδιακσία, την εκπόνηση Επιχειρησιακών Σχεδίων αναδιάρθρωσης όλων των Υπηρειών της Κεντρικής Διοίκησης (Υπουργείων), Περιφερειών και Δήμων βάσει ενιαίων προδιαγραφών που θα έχουν εκπονηθεί ή εγκριθεί από το Υπουργείο Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (μελέτη της Υπηρεσίας ή εξωτερική ανάθεση, διάρκεια ολοκλήρωσης ένα μήνα, ενδεικτικός προυπολογισμός 10.000 ευρώ ανά κατηγορία φορέων, Πόροι: Εργο ή Τεχνική βοήθεια του Επ. Προγράμματος Διοικητική Μεταρρύθμιση). Ενδεικτικά παραδοτέα (3): -Μελέτη προδιαγραφών για την εκπόνηση Επιχειρησιακών Σχεδίων των Κεντρικων Υπουργείων και εποπτευομένων φορέων τους,μελέτη προδιαγραφών για την εκπόνηση Επιχειρησιακών σχεδίων περιφερειών και τρίτη μελέτη, Δήμων. Βάσει των ως άνω προδιαγραφών,τα Κεντρικά Υπουργεία μπορούν να κληθούν για την εκπόνηση με εξωτερική ανάθεση Επιχειρησιακού Σχεδίου, το οποίο εκτός των βασικών δεδομένων (καταγραφή εύρους δραστηριοτήτων, περιγραφή θέσεων εργασίας και αντιστοίχησή τους με στόχους, ενδεικτική αντιστοίχηση υπάρχοντος προσωπικού, ενδεικτικό οργανόγραμμα υπηρεσιών του Υπουργείου,εποπτευόμενοι φορείς, επικαλύψεις δράσεων, αξιολόγηση πεπραγμένω ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ)θα κάνει και προτάσεις για εξορθολογισμό πολιτικών, δράσεων εφαρμογής, κόστους οφέλους παρεχόμενων υπηρεσιών από την Κεντρική υπηρεσία κκαι τους εποπτευόμενους φορείς. Η εκπόνηση των Επιχειρησιακών σχεδιών μπορεί να ολοκληρωθεί σε διάστημα 3 μηνών με ενδεικτικό π/υ από 50 έως 80.000 ευρώ έκαστο, ανάλογα με το φορέα. Η μεθοδολογία αυτή, με τον ίδιο τρόπο σε ενδεικτικούς Δήμους και Περιφέρειες θα βοηθήσει στη γενίκευση και αναμόρφωση με ενιαίο τρόπο υπηρεσιών, οργανογραμμάτων, κλπ με βάση το νέο νομοθετικό πλαίσιο για τον καθένα (π.χ. δημιουργία νέων υπηρεσιών στους δήμους για τις κοινωνικές υπηρεσίες, κλπ) και τη συγχώνευση Νομικών Προσώπων που υπολειτουργούν ή λειτουργούν εις βάρος της Δημόσιας διοίκησης. Η μεθοδολογία αυτή είναι προσφορότερη διότι η κάθε υπηρεσία γνωρίζει τα του οίκου της και θα προχωρήσει πιο γρήγορα και με πιο συνεκτικό και συναινετικό τρόπο και με ενιαίες προδιαγραφές. Ιδιαίτερη βαρύτητα θα πρέπει να δοθεί στις προδιαγραφές της πρώτης μελέτης για την εκπόνηση των Επ. Σχεδίων (ενδεικτικά κριτήρια: θέση προισταμένου ανά δεκαπέντε έως 25 υπαλλήλους, θέση ενός γενικού δ/ντή από 80 έως 200 υπαλλήλους, αναπληρωτή (?), πλήθος Διευθύνσεων, υποχρεωτικές Δ/νσεις(π.χ. Διοικητικού-Οικονομικού, Στρατηγικού σχεδιασμού, θεματικές Δ/νσεις), ενσωμάτωση όλων των ειδικών και άλλων υπηρεσιών που δημιουργήθηκαν σε διάφορες φάσεις για εξυπηρέτηση στόχων στην κεντρική διοίκηση, κλπ). Σίγουρα, το θέμα μελετάται από το Υπ.ΔΔΗΔ, αλλά η μεθοδολογία υλοποίησης κρίνεται ως ιδιαίτερα χρονοβόρα, αφού έως σήμερα, δεν είναι σε θέση να δώσουν κατεύθυνση για αναμόρφωση του κεντρικού κράτους, και βεβαίως δεν επιτρέπει την ενεργοποίηση των ίδιων των Υπουργείων, ενώ τείνει να επιβληθεί ένα μοντέλο συγχώνευσης ή κατάργησης που μπορεί να μην έχει τη συναίνεση των ενδιαφερομένων. Ενας άλλος τρόπος για ταχεία αναμόρφωση των φορέων, είναι η αναμόρφωση υπό "τύπο μοντέλου" ενός υπουργείου και η γενίκευση του με ενδεικτικές προδιαγραφές στα άλλα (π.χ. το Υπ. παιδείας έχει προχωρήσει αρκετά προς αυτή την κατεύθυνση της αναδιοργάνωσης των υπηρεσιών του).Τα Επιχειρησιακά σχεδια και οι προδιαγραφές των θέσεων εργασίας (εύρος δραστηριοτήτων κλπ) θα αναδείξουν επικαλύψεις και θα οδηγήσουν σε εξορθολογισμό, αναγκαστικές συγχωνεύσεις ή και καταργήσεις υπηρεσιών ή φορέων, θέσεων ευθύνης, κλπ.