Οι συγχωνεύσεις και οι καταργήσεις των φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα δεν μπορούν και δεν πρέπει να στηριχτούν μόνο σε καθαρά οικονομικά κριτήρια ή δείκτες. Υπάρχουν φορείς που επιτελούν κοινωνικό έργο και προσφέρουν πραγματικό έργο σε μεγάλη μερίδα του κοινωνικού συνόλου, γεγονός το οποίο συνιστά αδήριτη ανάγκη τη συνέχιση της λειτουργίας αυτών των φορέων. Αν τώρα οι φορείς αυτοί είναι ζημιογόνοι, θα πρέπει να μπουν κατάλληλοι δείκτες οι οποίοι να προσμετρούν την απόδοση και την παραγωγικότητα των υπαλλήλων που απασχολούνται σε αυτούς τους φορείς. Επιβάλλεται ο σημερινός δημόσιος υπάλληλος να κατέχει ουσιαστικές και τυπικές γνώσεις στο αντικείμενο το οποίο απασχολείται, να είναι πτυχιούχος, να γνωρίζει τουλάχιστον μία ξένη γλώσσα καθώς και άριστο χειρισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει η πολιτεία να μεριμνήσει για τα άτομα εκείνα που πέρασαν αξιοκρατικά στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, κρίθηκαν και αξιολογήθηκαν από το ΑΣΕΠ και μέσω διαφανών και αξιοκρατικών διαδικασιών & εξετάσεων ξεχώρισαν από χιλιάδες συνυποψήφιούς τους και κέρδισαν επάξια μία θέση στη δημόσια διοίκηση, τον μεγάλο ασθενή της χώρας μας που πραγματικά έχει ανάγκη από ικανά, άξια και καταρτισμένα στελέχη ώστε να γίνει πιο παραγωγικός και λιγότερο ζημιογόνος. Με άλλα λόγια, οι επιτυχόντες του ΑΣΕΠ σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επωμιστούν την κρίση αυτή της κατάργησης των φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Δεν είναι δυνατόν λοιπόν ένας επιτυχών του ΑΣΕΠ, διορισμένος στο δημόσιο από το ΑΣΕΠ να τίθεται σε καθεστώς εφεδρείας και σε 12 μήνες να έρχεται αντιμέτωπος με την μάστιγα της ανεργίας, εφόσον κριθεί ως πλεονάζον δυναμικό! Δεν είναι δυνατόν να γίνονται αορίστου άτομα που εργάζονται ως συμβασιούχοι στην τοπική αυτοδιοίκηση μόνο και μόνο μέσω ενός εγγράφου το οποίο πιστοποιεί πως καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες όταν γνώριζαν ευθύς εξαρχής ότι προσλαμβάνονται αναξιοκρατικά, εντελώς παράνομα και βυσματικά για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ή για να εκπληρώσουν μία σύμβαση έργου που στην ουσία η σύμβαση αυτή άλλα προστάζει και οι συμβασιούχοι αλλού απασχολούνται! Επιτέλους να εφαρμοστεί ο Νόμος παντού και σε όλους! Πρέπει να εφαρμοστεί ο θεσμός της αξιολόγησης και μέσω ΑΣΕΠ να κερδίζεις ή να χάνεις τη θέση σου στο δημόσιο. Εννοείται πως οι επιτυχόντες του ΑΣΕΠ περνούν κατευθείαν στο στενό δημόσιο τομέα μιας και είναι τα άτομα εκείνα που έδωσαν τις εξετάσεις τους στο παρελθόν και κρίθηκαν ικανά να προσφέρουν το έργο πους στο δημόσιο τομέα. Πραγματικά, δεν είναι δυνατόν παιδιά με πτυχία και μεταπτυχιακά να μην έχουν εργασία και άτομα ανίκανα, δίχως προσόντα και γνώσεις να καταλαμβάνουν θέσεις στο δημόσιο, να τους πληρώνει μια ζωή ο ελληνικός λαός και να ζουν εις βάρος της κοινωνίας μιας και δεν προσφέρουν έργο. Κάντε αυτό που πρέπει λοιπόν σωστά, με αξιοκρατία, ΑΣΕΠ, αξιολόγηση, διαφάνεια, αντικειμενικότητα, υπευθυνότητα για να μπορέσει να θεραπευτεί επιτέλους το δημόσιο και να λειτουργεί παραγωγικά, ανταγωνιστικά, και ορθολογικά. Ευχαριστώ, Χάρης Ασπούνης – Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών.
Οι συγχωνεύσεις και οι καταργήσεις των φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα δεν μπορούν και δεν πρέπει να στηριχτούν μόνο σε καθαρά οικονομικά κριτήρια ή δείκτες. Υπάρχουν φορείς που επιτελούν κοινωνικό έργο και προσφέρουν πραγματικό έργο σε μεγάλη μερίδα του κοινωνικού συνόλου, γεγονός το οποίο συνιστά αδήριτη ανάγκη τη συνέχιση της λειτουργίας αυτών των φορέων. Αν τώρα οι φορείς αυτοί είναι ζημιογόνοι, θα πρέπει να μπουν κατάλληλοι δείκτες οι οποίοι να προσμετρούν την απόδοση και την παραγωγικότητα των υπαλλήλων που απασχολούνται σε αυτούς τους φορείς. Επιβάλλεται ο σημερινός δημόσιος υπάλληλος να κατέχει ουσιαστικές και τυπικές γνώσεις στο αντικείμενο το οποίο απασχολείται, να είναι πτυχιούχος, να γνωρίζει τουλάχιστον μία ξένη γλώσσα καθώς και άριστο χειρισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει η πολιτεία να μεριμνήσει για τα άτομα εκείνα που πέρασαν αξιοκρατικά στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, κρίθηκαν και αξιολογήθηκαν από το ΑΣΕΠ και μέσω διαφανών και αξιοκρατικών διαδικασιών & εξετάσεων ξεχώρισαν από χιλιάδες συνυποψήφιούς τους και κέρδισαν επάξια μία θέση στη δημόσια διοίκηση, τον μεγάλο ασθενή της χώρας μας που πραγματικά έχει ανάγκη από ικανά, άξια και καταρτισμένα στελέχη ώστε να γίνει πιο παραγωγικός και λιγότερο ζημιογόνος. Με άλλα λόγια, οι επιτυχόντες του ΑΣΕΠ σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επωμιστούν την κρίση αυτή της κατάργησης των φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Δεν είναι δυνατόν λοιπόν ένας επιτυχών του ΑΣΕΠ, διορισμένος στο δημόσιο από το ΑΣΕΠ να τίθεται σε καθεστώς εφεδρείας και σε 12 μήνες να έρχεται αντιμέτωπος με την μάστιγα της ανεργίας, εφόσον κριθεί ως πλεονάζον δυναμικό! Δεν είναι δυνατόν να γίνονται αορίστου άτομα που εργάζονται ως συμβασιούχοι στην τοπική αυτοδιοίκηση μόνο και μόνο μέσω ενός εγγράφου το οποίο πιστοποιεί πως καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες όταν γνώριζαν ευθύς εξαρχής ότι προσλαμβάνονται αναξιοκρατικά, εντελώς παράνομα και βυσματικά για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ή για να εκπληρώσουν μία σύμβαση έργου που στην ουσία η σύμβαση αυτή άλλα προστάζει και οι συμβασιούχοι αλλού απασχολούνται! Επιτέλους να εφαρμοστεί ο Νόμος παντού και σε όλους! Πρέπει να εφαρμοστεί ο θεσμός της αξιολόγησης και μέσω ΑΣΕΠ να κερδίζεις ή να χάνεις τη θέση σου στο δημόσιο. Εννοείται πως οι επιτυχόντες του ΑΣΕΠ περνούν κατευθείαν στο στενό δημόσιο τομέα μιας και είναι τα άτομα εκείνα που έδωσαν τις εξετάσεις τους στο παρελθόν και κρίθηκαν ικανά να προσφέρουν το έργο πους στο δημόσιο τομέα. Πραγματικά, δεν είναι δυνατόν παιδιά με πτυχία και μεταπτυχιακά να μην έχουν εργασία και άτομα ανίκανα, δίχως προσόντα και γνώσεις να καταλαμβάνουν θέσεις στο δημόσιο, να τους πληρώνει μια ζωή ο ελληνικός λαός και να ζουν εις βάρος της κοινωνίας μιας και δεν προσφέρουν έργο. Κάντε αυτό που πρέπει λοιπόν σωστά, με αξιοκρατία, ΑΣΕΠ, αξιολόγηση, διαφάνεια, αντικειμενικότητα, υπευθυνότητα για να μπορέσει να θεραπευτεί επιτέλους το δημόσιο και να λειτουργεί παραγωγικά, ανταγωνιστικά, και ορθολογικά. Ευχαριστώ, Χάρης Ασπούνης – Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών.