(α) Μετατροπή του Πολυτεχνείου σε Μουσείο Σύγχρονης Ιστορίας, κατάργηση όλων των πανεπιστημιακών του χρήσεων (μετεγκατάσταση στην Πολυτεχνειούπολη) και μετατροπή του σε δημόσιο χώρο (εκθέσεις, info point για τουρίστες, καφέ, τράπεζες). Συνένωση με το Αρχαιολογικό Μουσείο και δημιουργία συνεργιών.
(β) Νομοθετική ρύθμιση που να υποδεικνύει ως μόνη επιλογή για κάθε νέα ανέγερση κτηρίου στο κέντρο, το νεοκλασικό πρότυπο. Πρέπει να αποφασίσουμε επιτέλους ένα αρχιτεκτονικό ύφος για τις πόλεις μας.
(γ) Ενεργοποίηση της τοπικής κοινωνίας μέσω προγραμμάτων εθελοντισμού και δραστηριοποίησης των πολιτών. Πρωτοβουλίες όπως οι Atenistas ή οι καθαρισμοί π.χ. πινακίδων που οργανώνει ο Βημα FM δείχνουν ότι υπάρχει ένα απόθεμα πολιτών με όρεξη για προσφορά στην πόλη. Αυτές οι πρωτοβουλίες θα πρέπει να τύχουν υποστήριξης από την Πολιτεία και να οργανωθούν σε ένα πιο συστηματικό πλαίσιο στοχευμένων δράσεων.
(δ) Εντατικές δενδροφυτεύσεις (σε στέγες, πλατείες, δρόμους) και δημιουργία ενός δικτύου πλατειών στο πρότυπο πόλεων όπως η Ρώμη. Οι πλατείες θα πρέπει να έχουν συγκεκριμένο ύφος (νεοκλασικό ή μοντέρνο) με αγάλματα ή συντριβάνια που να δημιουργούν την αίσθηση της κίνησης. Όχι άλλες απρόσωπες και αφιλόξενες πλατείες όπως του Κολωνακίου, της Ομόνοιας ή των Εξαρχείων.
(ε) Καταγραφή όλων των κατοίκων (ονομαστικά) ανά δημοτικό διαμέρισμα με ευθύνη του Δήμου και της αστυνομίας. Θα πρέπει να υπάρξει επιμέλεια των Αρχών για τον ανώτατο αριθμό ανθρώπων (και δη μεταναστών) που διαμένουν σε ένα διαμέρισμα, για την τήρηση των όρων υγιεινής και ασφάλειας ανά δρόμο και γειτονιά.
(στ) Δημιουργία σοβαρής διαφημιστικής καμπάνιας για την ανάδειξη του brand "Αθήνα" (π.χ. στο πρότυπο του "I Amsterdam"). Απόκτηση διακριτής επωνυμίας με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Δημιουργία μίας σειράς προϊόντων (ρούχα, mouse pads, ημερολόγια κ.λπ.) με τη νέα επωνυμία και ενός λειτουργικού site που να αποτελεί το κεντρικό info point για κάθε κάτοικο και επισκέπτη της πόλης.
(ζ) Δημιουργία μίας μεγάλης στεγασμένης (και ελεγχόμενης) αγοράς για μικροπωλητές, ώστε η Αθήνα να αποκτήσει ένα νέο μεγάλο πολυπολιτισμικό "παζάρι" με προϊόντα από την Ανατολική Ευρώπη, την Ινδία, το Πακιστάν, την Κίνα κ.λπ. Το παζάρι μπορεί δυνητικά να γίνει πόλος έλξης για τουρίστες.
(η) Θεματικές εκδηλώσεις στο ιστορικό κέντρο που θα μπορούν να προσελκύσουν τους κατοίκους τα Σαββατοκύριακα. Η Αθήνα είναι η μόνη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που το κέντρο της είναι έρημο τις Κυριακές.
Παρότι έχω πλήθος άλλων ιδεών, σταματώ για να μην κάνω κατάχρηση του χώρου.
(α) Μετατροπή του Πολυτεχνείου σε Μουσείο Σύγχρονης Ιστορίας, κατάργηση όλων των πανεπιστημιακών του χρήσεων (μετεγκατάσταση στην Πολυτεχνειούπολη) και μετατροπή του σε δημόσιο χώρο (εκθέσεις, info point για τουρίστες, καφέ, τράπεζες). Συνένωση με το Αρχαιολογικό Μουσείο και δημιουργία συνεργιών. (β) Νομοθετική ρύθμιση που να υποδεικνύει ως μόνη επιλογή για κάθε νέα ανέγερση κτηρίου στο κέντρο, το νεοκλασικό πρότυπο. Πρέπει να αποφασίσουμε επιτέλους ένα αρχιτεκτονικό ύφος για τις πόλεις μας. (γ) Ενεργοποίηση της τοπικής κοινωνίας μέσω προγραμμάτων εθελοντισμού και δραστηριοποίησης των πολιτών. Πρωτοβουλίες όπως οι Atenistas ή οι καθαρισμοί π.χ. πινακίδων που οργανώνει ο Βημα FM δείχνουν ότι υπάρχει ένα απόθεμα πολιτών με όρεξη για προσφορά στην πόλη. Αυτές οι πρωτοβουλίες θα πρέπει να τύχουν υποστήριξης από την Πολιτεία και να οργανωθούν σε ένα πιο συστηματικό πλαίσιο στοχευμένων δράσεων. (δ) Εντατικές δενδροφυτεύσεις (σε στέγες, πλατείες, δρόμους) και δημιουργία ενός δικτύου πλατειών στο πρότυπο πόλεων όπως η Ρώμη. Οι πλατείες θα πρέπει να έχουν συγκεκριμένο ύφος (νεοκλασικό ή μοντέρνο) με αγάλματα ή συντριβάνια που να δημιουργούν την αίσθηση της κίνησης. Όχι άλλες απρόσωπες και αφιλόξενες πλατείες όπως του Κολωνακίου, της Ομόνοιας ή των Εξαρχείων. (ε) Καταγραφή όλων των κατοίκων (ονομαστικά) ανά δημοτικό διαμέρισμα με ευθύνη του Δήμου και της αστυνομίας. Θα πρέπει να υπάρξει επιμέλεια των Αρχών για τον ανώτατο αριθμό ανθρώπων (και δη μεταναστών) που διαμένουν σε ένα διαμέρισμα, για την τήρηση των όρων υγιεινής και ασφάλειας ανά δρόμο και γειτονιά. (στ) Δημιουργία σοβαρής διαφημιστικής καμπάνιας για την ανάδειξη του brand "Αθήνα" (π.χ. στο πρότυπο του "I Amsterdam"). Απόκτηση διακριτής επωνυμίας με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Δημιουργία μίας σειράς προϊόντων (ρούχα, mouse pads, ημερολόγια κ.λπ.) με τη νέα επωνυμία και ενός λειτουργικού site που να αποτελεί το κεντρικό info point για κάθε κάτοικο και επισκέπτη της πόλης. (ζ) Δημιουργία μίας μεγάλης στεγασμένης (και ελεγχόμενης) αγοράς για μικροπωλητές, ώστε η Αθήνα να αποκτήσει ένα νέο μεγάλο πολυπολιτισμικό "παζάρι" με προϊόντα από την Ανατολική Ευρώπη, την Ινδία, το Πακιστάν, την Κίνα κ.λπ. Το παζάρι μπορεί δυνητικά να γίνει πόλος έλξης για τουρίστες. (η) Θεματικές εκδηλώσεις στο ιστορικό κέντρο που θα μπορούν να προσελκύσουν τους κατοίκους τα Σαββατοκύριακα. Η Αθήνα είναι η μόνη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που το κέντρο της είναι έρημο τις Κυριακές. Παρότι έχω πλήθος άλλων ιδεών, σταματώ για να μην κάνω κατάχρηση του χώρου.