Η διαδικασία αυτή θα πρέπει να έχει σαν αφετηρία, στους λόγους για τους οποίους δημιουργήθηκε ο ευρύτερος δημόσιος τομέας σε τομείς που θα έπρεπε, για λόγους δημοσίου συμφέροντος, να είναι αμιγώς δημόσιοι. Αντ’ αυτού δημιουργήθηκαν εκατοντάδες ΝΠΙΔ, ΝΠΔΔ, ΑΕ, Οργανισμοί, κλπ, με σκοπό να εξυπηρετήσουν προσωπικά και πολιτικά συμφέροντα, βάζοντας στην άκρη τις ανάγκες της χώρας.
Ήταν και είναι ο εύκολος τρόπος εργασιακής αποκατάστασης, ο οποίος για δεκαετίες εξυπηρετεί αμφότερα συμφέροντα, τόσο των πολιτικών (ψηφοθηρία), όσο και της εύκολης πρόσβασης σε μια θέση στο δημόσιο (βόλεμα), συνήθως με αδικαιολόγητα υπερβολικές αμοιβές.
Η πλειοψηφία αυτών των υπηρεσιών, εκτός κάποιων ελαχίστων εξαιρέσεων, υπάρχουν για να υπάρχουν. Χωρίς ουσιαστική ανταπόδοση, δρουν παρασιτικά εις βάρος του ελληνικού λαού και προς όφελος κυρίως των υψηλά ιστάμενων “καιροσκόπων”, οι οποίοι χτίζουν καριέρες και απολαμβάνουν χρήμα και δόξα. Ήταν αναμενόμενο να φτάσουμε στο ζοφερό αδιέξοδο αυτής της νοσηρής κατάστασης.
Πρόταση: η πλειοψηφία αυτών των υπηρεσιών να καταργηθεί, και όσες έστω και θεωρητικά, εξυπηρετούν ουσιαστικές ανάγκες να υπαχθούν στις αμιγώς κρατικές δομές, ώστε να μην υπάρχει κατακερματισμός αρμοδιοτήτων που δημιουργεί το "διαίρειν και βασίλευε" με την σκόπιμη αναποτελεσματικότητα. Μία υπηρεσία για κάθε αρμοδιότητα και όχι δεκάδες υπηρεσίες που επικαλύπτονται και στο τέλος επικρατεί η ανευθυνότητα με τεράστιο οικονομικό κόστος.
Για παράδειγμα, στον αγροτικό χώρο, υπάρχει τέτοια πολυδιάσπαση αρμοδιοτήτων με αποτέλεσμα, ο όποιος ενδιαφερόμενος να μη γνωρίζει που να απευθυνθεί. Πρέπει να γίνει πρώτα και κύρια μία καταγραφή όλων των υπηρεσιών και φορέων του ΥΠΑΑΤ. κάθε υπηρεσίας διεύθυνσης, φορέα, κλπ Καταγραφή όλων των εμπλεκόμενων υπηρεσιών και φορέων με αντικείμενο την αγροτική ανάπτυξη, σε όλα τα υπουργεία, τις αποκεντρωμένες αυτοδιοικήσεις (πρώην Περιφέρειες), τις αιρετές Περιφέρειες (πρώην Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις), τους Δήμους. Επίσης να γίνει καταγραφή των αρμοδιοτήτων και του στόχου κάθε μίας υπηρεσίας καθώς και απογραφή και καταγραφή του προσωπικού τους σε μητρώο.
Πιο συγκεκριμένο παράδειγμα, το Εθνικό Ίδρυμα Αγροτικής Έρευνας, το οποίο αν λειτουργούσε σωστά θα ήταν θησαυρός για την ελληνική αγροτική οικονομία, να επιστρέψει στην πρότερή του κατάσταση και να υπαχθεί στη Διεύθυνση Έρευνας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (ΥΠΑΑΤ).
Τώρα όσον αφορά στο προσωπικό των υπηρεσιών αυτών, η μόνη δυνατή λύση είναι πραγματικά, να αξιολογηθεί από το ΑΣΕΠ με αντικειμενικά κριτήρια, και διαφανείς διαδικασίες όσων εξ’ αυτών δεν προσλήφθηκαν με γραπτό ή πλήρως ελεγχόμενο από το ΑΣΕΠ διαγωνισμό. Για τους ήδη αξιολογηθέντες, είναι αυτονόητη η απευθείας μετάταξή τους στο στενό δημόσιο σε θέσεις μονίμου προσωπικού.
Επίσης ένα καλό μέτρο είναι να καθιερωθεί η δυνατότητα για εθελοντική διαθεσιμότητα των υπαλλήλων γενικά στο δημόσιο, έως 5 έτη με δυνατότητα να διατηρήσουν την ασφαλιστική τους κάλυψη καταβάλλοντας μέρος της (διότι πραγματικά κάποιοι θέλουν να σταματήσουν προσωρινά, αλλά δεν μπορούν).
Η διαδικασία αυτή θα πρέπει να έχει σαν αφετηρία, στους λόγους για τους οποίους δημιουργήθηκε ο ευρύτερος δημόσιος τομέας σε τομείς που θα έπρεπε, για λόγους δημοσίου συμφέροντος, να είναι αμιγώς δημόσιοι. Αντ’ αυτού δημιουργήθηκαν εκατοντάδες ΝΠΙΔ, ΝΠΔΔ, ΑΕ, Οργανισμοί, κλπ, με σκοπό να εξυπηρετήσουν προσωπικά και πολιτικά συμφέροντα, βάζοντας στην άκρη τις ανάγκες της χώρας. Ήταν και είναι ο εύκολος τρόπος εργασιακής αποκατάστασης, ο οποίος για δεκαετίες εξυπηρετεί αμφότερα συμφέροντα, τόσο των πολιτικών (ψηφοθηρία), όσο και της εύκολης πρόσβασης σε μια θέση στο δημόσιο (βόλεμα), συνήθως με αδικαιολόγητα υπερβολικές αμοιβές. Η πλειοψηφία αυτών των υπηρεσιών, εκτός κάποιων ελαχίστων εξαιρέσεων, υπάρχουν για να υπάρχουν. Χωρίς ουσιαστική ανταπόδοση, δρουν παρασιτικά εις βάρος του ελληνικού λαού και προς όφελος κυρίως των υψηλά ιστάμενων “καιροσκόπων”, οι οποίοι χτίζουν καριέρες και απολαμβάνουν χρήμα και δόξα. Ήταν αναμενόμενο να φτάσουμε στο ζοφερό αδιέξοδο αυτής της νοσηρής κατάστασης. Πρόταση: η πλειοψηφία αυτών των υπηρεσιών να καταργηθεί, και όσες έστω και θεωρητικά, εξυπηρετούν ουσιαστικές ανάγκες να υπαχθούν στις αμιγώς κρατικές δομές, ώστε να μην υπάρχει κατακερματισμός αρμοδιοτήτων που δημιουργεί το "διαίρειν και βασίλευε" με την σκόπιμη αναποτελεσματικότητα. Μία υπηρεσία για κάθε αρμοδιότητα και όχι δεκάδες υπηρεσίες που επικαλύπτονται και στο τέλος επικρατεί η ανευθυνότητα με τεράστιο οικονομικό κόστος. Για παράδειγμα, στον αγροτικό χώρο, υπάρχει τέτοια πολυδιάσπαση αρμοδιοτήτων με αποτέλεσμα, ο όποιος ενδιαφερόμενος να μη γνωρίζει που να απευθυνθεί. Πρέπει να γίνει πρώτα και κύρια μία καταγραφή όλων των υπηρεσιών και φορέων του ΥΠΑΑΤ. κάθε υπηρεσίας διεύθυνσης, φορέα, κλπ Καταγραφή όλων των εμπλεκόμενων υπηρεσιών και φορέων με αντικείμενο την αγροτική ανάπτυξη, σε όλα τα υπουργεία, τις αποκεντρωμένες αυτοδιοικήσεις (πρώην Περιφέρειες), τις αιρετές Περιφέρειες (πρώην Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις), τους Δήμους. Επίσης να γίνει καταγραφή των αρμοδιοτήτων και του στόχου κάθε μίας υπηρεσίας καθώς και απογραφή και καταγραφή του προσωπικού τους σε μητρώο. Πιο συγκεκριμένο παράδειγμα, το Εθνικό Ίδρυμα Αγροτικής Έρευνας, το οποίο αν λειτουργούσε σωστά θα ήταν θησαυρός για την ελληνική αγροτική οικονομία, να επιστρέψει στην πρότερή του κατάσταση και να υπαχθεί στη Διεύθυνση Έρευνας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (ΥΠΑΑΤ). Τώρα όσον αφορά στο προσωπικό των υπηρεσιών αυτών, η μόνη δυνατή λύση είναι πραγματικά, να αξιολογηθεί από το ΑΣΕΠ με αντικειμενικά κριτήρια, και διαφανείς διαδικασίες όσων εξ’ αυτών δεν προσλήφθηκαν με γραπτό ή πλήρως ελεγχόμενο από το ΑΣΕΠ διαγωνισμό. Για τους ήδη αξιολογηθέντες, είναι αυτονόητη η απευθείας μετάταξή τους στο στενό δημόσιο σε θέσεις μονίμου προσωπικού. Επίσης ένα καλό μέτρο είναι να καθιερωθεί η δυνατότητα για εθελοντική διαθεσιμότητα των υπαλλήλων γενικά στο δημόσιο, έως 5 έτη με δυνατότητα να διατηρήσουν την ασφαλιστική τους κάλυψη καταβάλλοντας μέρος της (διότι πραγματικά κάποιοι θέλουν να σταματήσουν προσωρινά, αλλά δεν μπορούν).