Καλείσθε να υποβάλλετε προτάσεις για την καλύτερη δυνατή οργάνωση της διαδικασίας επιλογής των υπο κατάργηση, συγχώνευση και αναδιοργάνωση φορέων του δημοσίου.
Στόχος της παραπάνω διαδικασίας είναι να αναδειχθεί εκείνη η πρακτική που θα αναδείξει τους φορείς που προτείνεται να συγχωνευθούν, να καταργηθούν ή να αναδιοργανωθούν μέσω συμμετοχικής διαδικασίας.
Είναι χρήσιμο η πρότασή σας να χρησιμοποιεί στοιχεία του φορέα όπως τον αριθμό προσωπικού που απασχολείται, το αντικείμενο του φορέα, η γεωγραφική του θέση, οικονομικά δεδομένα (δαπάνες, έσοδα κλπ) κ.ά..
Σε απάντηση της δημοσίευσης στο «OpenGov.gr» σχετικά με «Συγχωνεύσεις και καταργήσεις φορέων του δημοσίου» της 13ης Ιουλίου 2011 (21:58) που το υπογράφει ο κ. Δημήτριος Μπόνος (http://www.opengov.gr/consultations/?p=1404&cpage=2#comment-710), σας ενημερώνουμε για τα παρακάτω:
Ο επιστολογράφος, κ. Δημήτριος Μπόνος, πρώην συμβασιούχος έργου στην εταιρεία «Εγνατία Οδός Α.Ε.», έχει, προφανώς ασθενή μνήμη. Αποτιμώντας συνοπτικά το «ένδοξο παρελθόν» και συγκρίνοντάς το με το «ζοφερό παρόν» ξέχασε να αναφέρει ότι:
1. Ο άξονας της Εγνατίας Οδού παραδόθηκε στην κυκλοφορία τον Μάιο του 2009, ενώ ένας προκλητικά υψηλός αριθμός συμβασιούχων είχε προσληφθεί, χωρίς διαγωνισμό (από το 2006 και μετά), με συμβάσεις που έληγαν μέχρι το τέλος του 2010.
Δεδομένου ότι ένα μεγάλο μέρος του τεχνικού αντικειμένου είχε ήδη ολοκληρωθεί, οι συμβασιούχοι αυτοί, επί ενάμιση χρόνο, δεν είχαν αντικείμενο. Κόστος = 15 εκ. €.
2. Οι τρεις εντεταλμένοι σύμβουλοι της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» αμείβονται σήμερα, συνολικά, λιγότερο από όσο αμειβόταν ο πρώην Γενικός Διευθυντής της εταιρείας. Αβίαστα προκύπτει το σκανδαλώδες της αμοιβής αυτής. Η ευαισθησία του επιστολογράφου, ο οποίος ήταν εν ενεργεία συμβασιούχος εκείνη την περίοδο, προφανώς, βρισκόταν σε λήθαργο.
3. Οι συνολικές ετήσιες αμοιβές του Δ.Σ. κατά το 2009 ήταν 539.000€ έναντι 247.000€ το 2011. Οι μηνιαίες (αλλά και οι ετήσιες) απολαβές του ίδιου του επιστολογράφου, ήσαν αρκετά υψηλές και, σε κάθε περίπτωση, υψηλότερες, από τις αντίστοιχες του εντεταλμένου Γενικού Διευθυντή του 2011.
4. Ως προς το σύνολο των λειτουργικών δαπανών της Εταιρείας, αυτές μειώθηκαν από 46 εκ. € το 2009 σε 31 εκ. € το 2010 και σε 18 εκ. € το 2011. Η μείωση, ωστόσο, μισθών, δαπανών, ενοικίων, αμοιβών δεν αναστέλλει τις δραστηριότητες της Εταιρείας, οι οποίες πολλαπλασιάζονται.
5. Η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» έχει σήμερα δραστηριότητες πολυσχιδείς, οι οποίες κατανέμονται σε νέα και συνεχιζόμενα έργα (Κάθετοι Άξονες Σερρών, Κομοτηνής, Έβρου), σε εποπτεία συμβάσεων παραχώρησης («Μαλιακός – Κλειδί», «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος»), σε λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητόδρομου (τεχνικές επιθεωρήσεις, οδική ασφάλεια, αδειοδότηση, κατασκευές ΣΕΑ, ΛΕΑ) και σε οριζόντιες δράσεις, όπως είναι τα έργα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο της χώρας και η αποκατάσταση των ΧΑΔΑ σε όλην την Ελλάδα.
Ως προς την αναγνώριση του ρόλου συμβασιούχων και υπαλλήλων αορίστου χρόνου, η Εταιρεία τιμά την προσφορά όλων όσων εργάσθηκαν για την ολοκλήρωση των έργων και την επίτευξη των στόχων, συμπεριλαμβανομένων και δημοσίων υπαλλήλων, συμβούλων επίβλεψης κ.α.
Η εμπειρία, ωστόσο και η τεχνογνωσία έχουν παραμείνει στην «Εγνατία Οδός Α.Ε. » και θα χρησιμοποιηθούν προς όφελος του πολίτη και του τόπου.
Το πραγματικό νόημα και τα κίνητρα της επιστολής του κ. Δημ. Μπόνου αφήνονται στην κρίση των αναγνωστών.
Μαίρη Κόντζογλου
Προϊσταμένη Γραφείου Δημοσίων Σχέσεων
1.καταργηση ΥΑΣΒΕ
2.καταργηση 1ης Στρατιας, Α’καιΓ’ΣΣ
3.συγχωνευση ΟΛΩΝ των φορεων με ευθυνη τις εξαγωγες και τον τουρισμο, δημιουργια αντιστοιχων παραρτηματων στις αναπτυξιακες περιφερειες με αμεση προσβαση στους εμπορικους ακολουθους
3.συγχωνευση ακομη περισσοτερων κλινικων στα νοσοκομεια
4.μεταταξη ωριμης ηλικιας στρατιωτικων στην πολιτικη προστασια
5.παραχωρηση σωστικων και πυροσβεστικων αεροσκαφων και ελικοπτερων στην πολιτικη προστασια
6. αναθεση της φυλαξης των λιμενων σε ειδικη μοναδα της ΕΛΑΣ
7. προταση στην ΕΕ για ευρωπαϊκη ακτοφυλακη, συνοριοφυλακη και σωμα τελωνειακων
8.μεταταξη ωριμης ηλικιας εκπαιδευτικων στην φυλαξη αρχαιολογικων χωρων και μουσειων
9.αναθεση της αποκομιδης των απορριματων σε ιδιωτες και τοποθετηση του σχολαζοντος προσωπικου στην δημοτικη αστυνομια
10.θεσπιση καταρτισης ανεξαρτητων προϋπολογισμων απο τις αναπτυξιακες περιφερειες και ψηφιση τους απο τη βουλη, με αντιστοιχη μειωση των προϋπολογισμων των υπουργειων
11.διορισμος ΓΓ υπουργειων, αρχηγων εθνικης αμυνας και δημοσιας ασφαλειας, προεδρων ΔΕΚΟ και με 5ετεις συμβασεις απο τη βουλη, με πλειοψηφια 3/5
12.διακοπη της μισθοδοσιας των ιερεων
13.προταση στην ΕΕ για ενδοευρωπαικη καταργηση διπλωματικων αποστολων
14. μεταθεση σχολαζοντων εκπαιδευτικων σε παιδικους σταθμους
15.καταργηση ΣΣΑΣ
16.καλυψη κενων θεσεων σε ακριτικα νοσοκομεια απο στρατιωτικους γιατρους
17.συσταση ταμειακης υπηρεσιας με αρμοδιοτητα την εισπραξη ΟΛΩΝ των οφειλων σε φορεις του δημοσιου
18. απολυτη καταργηση των υπουργειων αιγαιου και μακεδονιας-θρακης
19.δημιουργια ενος ΜΟΝΟ δημου σε αθηνα, θεσ/νικη και πειραια
20.παραχωρηση σε ιδιωτες αρχαιολογικων χωρων για ανασκαφη αλλα και ηπια εκμεταλλευση
21.προσληψη στο δημοσιο με συμβασεις μακροχρονια ανεργων μεγαλης ηλικιας για την καλυψη ειδικοτητων οπως σχολικοι φυλακες, καθαριστριες, κλητηρες, οδηγοι, μαγειρες, συνητηρητες κοκ
22.μετατροπη γενικων λυκειων σε αγροτικα και τουριστικα
23.συγχωνευση ΟΛΩΝ των συστεγαζομενων σχολικων μοναδων
24.προσληψη κοινωνικων λειτουργων και ψυχολογων στη θεση καταργηθεντων σχλικων διευθυντων
25.λειτουργια σχολειων για 10 μηνες
26.χρηση σχολικων υποδομων για ενισχυτικη διδασκαλια, και αλλες δραστηριοτητες οπως θεατρο, μουσικη, ζωγραφικη με δαπανες των συλλογων γονεων και κηδεμονων
Απαιτείται ριζική αναδιοργάνωση του Δημόσιου Τομέα, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις και στόχους Κρατικής Οργάνωσης. Η διαδικασία μπορεί να αναλυθεί στα εξής σημεία:
Αποτύπωση κατάστασης:
Καταγραφή όλων των δημοσίων υπηρεσιών και φορέων (εποπτεύον Υπουργείο, περιγραφή του σκοπού, της έδρας, του προσωπικού κ.λ.π.)
Απογραφή του προσωπικού όλων των φορέων και ΔΕΚΟ, σύμφωνα με το πρότυπο της απογραφής 2010 του δημόσιου τομέα (Γιατί παραλείφθηκε, ενώ είχε προαναγγελθεί?)
Πολιτική Στόχευση:
Διατύπωση στόχων και στρατηγικής σχετικά με την ρόλο του Δημόσιου Τομέα, σε επίπεδο χώρας και για μεγάλο ορίζοντα. Η Κυβέρνηση θα πρέπει να διατυπώσει προτάσεις, σαφείς και ρεαλιστικές ως προς το μοντέλο ανάπτυξης και τα πάσης φύσεως δεδομένα της χώρας. Κρίνεται καίρια η διευκρίνηση από το Πολιτικό Σύστημα του ρόλου / σκοπού του Δημόσιου Τομέα στο οργανωτικό πρότυπο.
Οι προτάσεις τίθενται σε ανοικτή διαβούλευση στην Βουλή και στο Κοινό, εγκρίνονται αρμοδίως και γνωστοποιούνται ευρέως.
Καταγραφή Αναγκών:
Με βάση την εγκριθείσα Στρατηγική Ανάπτυξης, καταγράφονται οι ανάγκες για δημόσιες υπηρεσίες (αντικείμενο, θέση κ.α.). Καταρτίζονται οργανογράμματα, περιγραφές θέσεων και λειτουργικές διαδικασίες.
Οργάνωση Υπηρεσιών:
Οι νέες δομές στελεχώνονται με το υπάρχον προσωπικό, με κριτήρια γνώσεων, προϋπηρεσίας, τόπου κ.α. ή προσλαμβάνεται συμπληρωματικώς νέο, με υψηλά κριτήρια επιδόσεων.
Για το τυχόν πλεονάζον προσωπικό, θα εφαρμοσθούν πρακτικές επιμόρφωσης, εφεδρείας κ.α., με σεβασμό στον ανθρώπινο παράγοντα (ήδη υπάρχει σχετική συζήτηση).
Μείωση του Δημόσιου τομέα σημαίνει μείωση του αριθμού των Δημοσίων Υπαλλήλων. Είναι αδιανόητο να μην μας αγγίζει το γεγονός ότι 200.000 εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα έχουν χάσει μέσα στο 2011 τη δουλειά τους, ενώ να θεωρείται αδιανόητο από ορισμένους Υπουργούς ή απώληση έστω και ενός Δημόσιου υπάλληλου, του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
Προχωρήστε λοιπόν χωρίς άλλη καθυστέρηση στην άμεση απόλυση εκείνων οι οποίοι
1. Είχαν και έχουν μειωμένη παραγωγηκότητα. Είναι αυταπόδεικτο ότι οι Δημόσιοι οργανισμοί των, υπολειτουργούσαν, γι αυτό και καταργούνται . Δηλ. μηδενικό έργο. Τουλάχιστον έδειναν παρουσία αν όχι μια φορά το μήνα, μια φορά την εβδομάδα αλλά κάθε 2η μέρα. Ποτέ κανείς απ’αυτούς τους αργόσχολους, αλλά καλοπληρωμένους, δεν ζήτησε επί χρόνια να μετατεθεί σε έλλο οργανισμό για να δουλέψει. Σήμερα όμως που κινδυνεύει να απολυθεί, το απαιτεί.
2. Μισθοδοτούνται από περισσότερους από Οργανισμούς ταυτόχρονα. Η παραπάνω απουσία τους από την οργανική τους θέση, που απαιτούσε οκτάωρη απασχόληση, τους έδεινε την άνεση να τρέχουν πίσω από κάποιον Βουλευτή υποδυόμενοι τον άνεργο, και να τουν ζητούν διορισμό και μάλιστα σε κάποιον άλλο οργανισμό που και αυτός σήμερα φιγουράρει στη λίστα των υπό κατάργηση. Και τα κατάφερνε. Η μισθοδοτική ανεξαρτησία των οργανισμών τους παρείχε πλήρη ασφάλεια αποκάλυψής τους.
3. Εχουν υποπέσει σε πειθαρχκά παραπτώματα και κυρίως αυτοί που έχουν καταχρασθεί Δημόσιο χρήμα. Είναι ανεξήγητο το γεγονός, η μετάταξη σε άλλη δημόσια θέση υπαλλήλων που έχουν καταχρασθεί δημόσιο χρήμα, να μην αποτελεί αποκλεισμό από τον Δημόσιο τομέα στο μέλλον με απώλεια και του συνόλου των περιουσιακών των στοιχείων που αποκτήθηκαν παράνομα.
Διατυπώνω πρόταση στη διαδικασία crowdsourcing μέσω παραδείγματος:
Ιδρύθηκε, με το Ν.1198/1981(Φ.Ε.Κ. 238Α’/1-9-1981), το Κέντρο Διαφύλαξης Αγιορείτικης Κληρονομιάς (ΚεΔΑΚ), προικισμένο με μια μοναδική διοικητική ευελιξία, που διασφαλίζει ένα συνολικό, επιχειρησιακά, οικονομικά και επιστημονικά άρτιο σχεδιασμό της προστασίας της Αγιορείτικης Κληρονομιάς, χωρίς τη μεσολάβηση επάλληλων εγκρίσεων πολλών φορέων, συμβατό με την ιδιαιτερότητα του Αγίου Όρους, ως ζώσας πνευματικής, μνημειακής, πολιτιστικής και ιστορικής οντότητας, κατ’ εφαρμογή της βασικής αρχής της Ολοκληρωμένης Διατήρησης της Σύμβασης της Γρανάδας (Ν.2039/92, Φ.Ε.Κ.61Α’/13-4-1992).
Κατά την 30ετή λειτουργία του το ΚεΔΑΚ τηρεί τα διεθνώς παραδεκτά ως προς την προστασία της Αρχιτεκτονικής και της γενικότερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς, βελτιώνει την επιστημονική μέθοδο και τις διοικητικές διαδικασίες, ώστε, στα πλαίσια των εκάστοτε περιστάσεων, η ποιότητα των έργων αποκατάστασης να εμφανίζει διαρκώς υψηλότερα επίπεδα, ανάλογα των αξιών της Αγιορείτικης Κληρονομιάς, η Διαφύλαξη της οποίας είναι διαρκής και απαιτεί ιδιαίτερους χειρισμούς.
Στη σημερινή συγκυρία η ίδια αρχή της Ολοκληρωμένης Διατήρησης πρέπει να λειτουργήσει θετικά στην κατεύθυνση της γενικότερης ανάκαμψης, και το ΚεΔΑΚ μπορεί, με επιστημονική εγκυρότητα, να διασφαλίζει, να σχεδιάζει και να διαχειρίζεται την ανάπτυξη δράσεων με απλές διοικητικές διαδικασίες, αξιοποιώντας το ρόλο του Διοικητικού Συμβουλίου του και τη μεγάλη επιστημονική και διοικητική εμπειρία του στελεχιακού δυναμικού του.
Αυτό προϋποθέτει τη διοικητική αναβάθμιση του φορέα με διεύρυνση της επιστημονικής στελέχωσής του, που, όμως στο κλίμα των ημερών ακούγεται παράδοξο.
Γι΄ αυτό κριτήριο για την τύχη του φορέα πρέπει να είναι η ικανότητα ευχερούς διασφάλισης υψηλής ποιότητας έργου και άρτιας οικονομικής διαχείρισης.
Η Ελλάδα εν μέσω οικονομικής κρίσης αναγκάζεται να επιταχύνει τις όποιες διαδικασίες συγχωνεύσεων και καταργήσεων οργανισμών, που υπήρξαν αποτέλεσμα της γνωστής σε όλους μας τακτικής του «βολέματος», ουσιαστικά ήρθε η ώρα να πληρώσουμε για τα λάθη του παρελθόντος. Το συγκεκριμένο θέμα χρήζει ιδιαίτερης προσοχής καθώς με ότι και αν αποφασιστεί άνθρωποι θα θιγούν, δικαιώματα θα χαθούν. Αυτονόητο είναι ότι θα πρέπει να καταργηθούν όλοι οι οργανισμοί που βρίσκονται χωρίς αντικείμενο εδώ και χρόνια με ειδική μέριμνα για τους ανθρώπους που θα χάσουν τη δουλειά τους (αξιολόγηση μέσω ΑΣΕΠ, βάσει κριτηρίων, η ανεξάρτητη αρχή οφείλει να διεκπεραιώνει τις διαδικασίες σε εύλογο χρονικό διάστημα). Σχετικά με τους υπό συγχώνευση οργανισμούς – υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα, νοσοκομεία – εφορίες, θα πρέπει:
να ενισχυθούν με κατάλληλα καταρτισμένο προσωπικό,οι εφοριακοί να πάψουν να ασχολούνται με ανούσιες εργασίες και να ρίξουν το βάρος τους στον έλεγχο για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, να κριθούν εκ νέου όσοι ασχολούνται με τον έλεγχο βάσει τυπικών προσόντων,να ενισχυθεί η περιφέρεια με μετακίνηση προσωπικού (κατόπιν αιτήσεως των ενδιαφερομένων), να ληφθεί σοβαρά υπόψη η χιλιομετρική απόσταση, καθώς δεν είναι δυνατόν να πρέπει κάποιος να ξενιτευτεί για να πάει στο νοσοκομείο ή για να επιλύσει μία διαφορά του με την εφορία.
Η διαδικασία αυτή θα πρέπει να έχει σαν αφετηρία, στους λόγους για τους οποίους δημιουργήθηκε ο ευρύτερος δημόσιος τομέας σε τομείς που θα έπρεπε, για λόγους δημοσίου συμφέροντος, να είναι αμιγώς δημόσιοι. Αντ’ αυτού δημιουργήθηκαν εκατοντάδες ΝΠΙΔ, ΝΠΔΔ, ΑΕ, Οργανισμοί, κλπ, με σκοπό να εξυπηρετήσουν προσωπικά και πολιτικά συμφέροντα, βάζοντας στην άκρη τις ανάγκες της χώρας.
Ήταν και είναι ο εύκολος τρόπος εργασιακής αποκατάστασης, ο οποίος για δεκαετίες εξυπηρετεί αμφότερα συμφέροντα, τόσο των πολιτικών (ψηφοθηρία), όσο και της εύκολης πρόσβασης σε μια θέση στο δημόσιο (βόλεμα), συνήθως με αδικαιολόγητα υπερβολικές αμοιβές.
Η πλειοψηφία αυτών των υπηρεσιών, εκτός κάποιων ελαχίστων εξαιρέσεων, υπάρχουν για να υπάρχουν. Χωρίς ουσιαστική ανταπόδοση, δρουν παρασιτικά εις βάρος του ελληνικού λαού και προς όφελος κυρίως των υψηλά ιστάμενων “καιροσκόπων”, οι οποίοι χτίζουν καριέρες και απολαμβάνουν χρήμα και δόξα. Ήταν αναμενόμενο να φτάσουμε στο ζοφερό αδιέξοδο αυτής της νοσηρής κατάστασης.
Πρόταση: η πλειοψηφία αυτών των υπηρεσιών να καταργηθεί, και όσες έστω και θεωρητικά, εξυπηρετούν ουσιαστικές ανάγκες να υπαχθούν στις αμιγώς κρατικές δομές, ώστε να μην υπάρχει κατακερματισμός αρμοδιοτήτων που δημιουργεί το «διαίρειν και βασίλευε» με την σκόπιμη αναποτελεσματικότητα. Μία υπηρεσία για κάθε αρμοδιότητα και όχι δεκάδες υπηρεσίες που επικαλύπτονται και στο τέλος επικρατεί η ανευθυνότητα με τεράστιο οικονομικό κόστος.
Για παράδειγμα, στον αγροτικό χώρο, υπάρχει τέτοια πολυδιάσπαση αρμοδιοτήτων με αποτέλεσμα, ο όποιος ενδιαφερόμενος να μη γνωρίζει που να απευθυνθεί. Πρέπει να γίνει πρώτα και κύρια μία καταγραφή όλων των υπηρεσιών και φορέων του ΥΠΑΑΤ. κάθε υπηρεσίας διεύθυνσης, φορέα, κλπ Καταγραφή όλων των εμπλεκόμενων υπηρεσιών και φορέων με αντικείμενο την αγροτική ανάπτυξη, σε όλα τα υπουργεία, τις αποκεντρωμένες αυτοδιοικήσεις (πρώην Περιφέρειες), τις αιρετές Περιφέρειες (πρώην Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις), τους Δήμους. Επίσης να γίνει καταγραφή των αρμοδιοτήτων και του στόχου κάθε μίας υπηρεσίας καθώς και απογραφή και καταγραφή του προσωπικού τους σε μητρώο.
Πιο συγκεκριμένο παράδειγμα, το Εθνικό Ίδρυμα Αγροτικής Έρευνας, το οποίο αν λειτουργούσε σωστά θα ήταν θησαυρός για την ελληνική αγροτική οικονομία, να επιστρέψει στην πρότερή του κατάσταση και να υπαχθεί στη Διεύθυνση Έρευνας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (ΥΠΑΑΤ).
Τώρα όσον αφορά στο προσωπικό των υπηρεσιών αυτών, η μόνη δυνατή λύση είναι πραγματικά, να αξιολογηθεί από το ΑΣΕΠ με αντικειμενικά κριτήρια, και διαφανείς διαδικασίες όσων εξ’ αυτών δεν προσλήφθηκαν με γραπτό ή πλήρως ελεγχόμενο από το ΑΣΕΠ διαγωνισμό. Για τους ήδη αξιολογηθέντες, είναι αυτονόητη η απευθείας μετάταξή τους στο στενό δημόσιο σε θέσεις μονίμου προσωπικού.
Επίσης ένα καλό μέτρο είναι να καθιερωθεί η δυνατότητα για εθελοντική διαθεσιμότητα των υπαλλήλων γενικά στο δημόσιο, έως 5 έτη με δυνατότητα να διατηρήσουν την ασφαλιστική τους κάλυψη καταβάλλοντας μέρος της (διότι πραγματικά κάποιοι θέλουν να σταματήσουν προσωρινά, αλλά δεν μπορούν).
«Crowdsourcing»:ΕΙΚΟΣΙ ΠΑΡAMETΡOI ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΣΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΟΠΩΣ Η ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ Η ΣΧΕΣΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΑΘΩΝΙΚΗ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟ. Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΚΕΔΑΚ.
ΠΑΡΑΔΟΧΕΣ:
1α.Oι κυρίαρχες αγιορείτικες μονές είναι είκοσι, με διαφορετικά μοναστηριακά σύνολα ως προς το μέγεθος την έκταση του κάθε μοναστηριακού συγκροτήματος και με ποικιλομορφία ιστορικότητας των επί αρχιτεκτονικών τμημάτων και φθορών που επιβάλλουν συντήρηση. Όπως είναι διαφορετικές οι προτεραιότητες της κάθε αδελφότητας ως προς το σκέλος της κάλυψης συγκεκριμένων αναγκών. Το ίδιο συμβαίνει με τα εξαρτήματα των μονών (σκήτες, κελλιά, ησυχαστήρια κλπ).
2.ΦΟΡΕΑΣ-ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ:
2α. Είναι πολιτικά αναγκαίο ένας φορέας της πολιτείας να έχει τον συνολικό συντονισμό του γίγνεσθαι στην Αγιορείτικη Κληρονομιά . Όπως επίσης να διοικείται από ανάλογο Διοικητικό Συμβούλιο με κατοχυρωμένο ευέλικτο και σφαιρικό ρόλο, με αυξημένες αρμοδιότητες.
2β.Πρέπει να υπάρχει ενιαίος σφαιρικός σχεδιασμός και συντονισμένη αρωγή προς την Αθωνική πολιτεία από πλευράς των φορέων της Ελληνικής πολιτείας.(Αρωγή πολιτείας δεν σημαίνει μόνο χρηματοδότηση έργων.)
2γ.Η χρηματοδότηση των έργων είναι μία αναγκαία συνιστώσα στην πολιτιστική πολιτική για την Αγιορείτικη Κληρονομιά.
2δ.Ο χαρακτήρας της προστασίας και ανάδειξης σε μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς δεν είναι διεκπεραιωτικός.
Κατ΄επέκταση το ζητούμενο της διαβούλευσης σε πολιτιστικά πεδία είναι η συνέχιση ύπαρξης φορέων πολιτείας που οι διοικήσεις τους να χαράσσουν αντίστοιχες εξειδικευμένες πολιτικές(όπως πχ το Δ.Σ. ΚεΔΑΚ στο Άγιον Όρος)
3. ΘΕΣΜΙΚΟΤΗΤΑ ΦΟΡΕΩΝ:
Η Πολιτεία καλείται, αξιολογώντας και αξιοποιώντας το σύνολο των εργαλείων της -θεσμικών και διοικητικών με τον βέλτιστο τρόπο- να υλοποιήσει στη πράξη την πολιτική της βούληση εντάσσοντας σε σαφή σχεδιασμό το όλο πολιτισμικό εγχείρημα (όπως πχ συνέχιση της όλης 30χρονης αρωγής στο Άγιον Όρος από το ΚεΔΑΚ.)
4.ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ:
Η άσκηση των αποτελεσματικής και σφαιρικής πολιτικής προστασίας προϋποθέτει την αυτονόητη πολιτική στήριξη όλων εκείνων που έχουν, σύμφωνα με Νόμο, εκχωρήσει τις αρμοδιότητές τους.(Δεν συμβαίνει πάντα στη Δημόσια Διοίκηση).
5.ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ:
Όταν -σε κτιριολογικό επίπεδο και σε έργα υποδομής- υπάρχουν περισσότερα από 2500 έργα που έχουν γίνει σε όλο το φάσμα της Αθωνικής Πολιτείας από το 1981 σε μέχρι σήμερα μόνο από το αρμόδιο Κέντρο Διαφύλαξης Αγιορείτικης Κληρονομιάς, η Ελληνική πολιτεία δικαιούται να έχει σαφή συνολική εικόνα, λόγω της φύσης των έργων και του ιδιαίτερου χαρακτήρα του χώρου και να προσδιορίσει πολιτικά τα χαρακτηριστικά του φορέα που θα έχει την συνολική εποπτεία.
6.ΠΑΡΑΔΟΧΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ:
Για την Αγιορείτικη Κληρονομιά απαιτείται μέριμνα συστηματικής ιστορικής-αρχιτεκτονικής τεκμηρίωσης της επέμβασης (επιστημονικός τομέας)αλλά της συσχέτισης με προηγούμενες επεμβάσεις που έγιναν στο ίδιο Καθίδρυμα(επιτελικός τομέας θεσμικής αξιολόγησης επέμβασης-Διοικητικό Συμβούλιο του φορέα), καθώς και ανάδειξης στο κοινωνικό σύνολο.
7.ΔΙΑΥΓΕΙΑ:
Οι όποιες αντιφάσεις-δυσλειτουργίες-αντιπαλότητες παρουσιάζονται ή διαφαίνονται σε θεσμικό, διοικητικό, διαδικαστικό επίπεδο, πρέπει να δώσουν την θέση τους σε μία δυναμική και διαυγή πολιτική προστασίας και ανάδειξης της Αγιορείτικης Κληρονομιάς. Αυτό σημαίνει σαφείς ρόλους, θεσμικά κατοχυρωμένους σε φορείς και Διοικήσεις αλλά και σε πολιτικές ηγεσίες που θα έχουν την όλη πολιτισμική ευθύνη για την διαφύλαξη της Αγιορείτικης κληρονομιάς.
(Δεν ήταν πάντα εφικτό στο χώρο των Αγιορείτικων Μνημείων)
8.ΑΠΟΣΑΦΗΝΙΣΗ ΡΟΛΩΝ:
Υπάρχει ανάγκη αποσαφήνισης σχέσεων-δράσεων-ρόλου όλων των σχετικών με την πολιτιστική Κληρονομιά φορέων της Πολιτείας, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια δημιουργούν αυτόνομες δράσεις με όχι σαφείς ρόλους.
9.ΡΟΛΟΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΝ:
Κατά τον νόμο 1198/81 το Διοικητικό Συμβούλιο του ΝΠΔΔ Κέντρου Διαφύλαξης Αγιορείτικης Κληρονομιάς «προγραμματίζει, συντονίζει, εποπτεύει, χρηματοδοτεί κλπ τα πάσης φύσεως έργα», έχοντας τις συγκεκριμένες αρμοδιότητες.Η σαφήνεια του νόμου δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνειών.
10.ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Για τις αρμοδιότητες υπάρχουν το τελευταίο διάστημα διαφορετικές ερμηνείες από τους άμεσα ενδιαφερομένους φορείς, συμπεριλαμβανομένης και της Ιεράς Κοινότητας του Αγίου Όρους, πράγμα που επιβάλει αντίστοιχη αποσαφήνιση για άρση των όποιων εντυπώσεων.
11.ΦΟΡΕΑΣ ΠΟΛΥΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟΣ:
Σημειώνεται ότι στο Διοικητικό Συμβούλιο του Κέντρου Διαφύλαξης Αγιορείτικης Κληρονομιάς συμμετέχει όλο το φάσμα θεσμικών παραγόντων που υπεισέρχονται στην Αγιορείτικη πραγματικότητα, δηλαδή Διοικητής Αγίου Όρους, Έφοροι Αρχαιοτήτων, εκπρόσωποι της Ιεράς Κοινότητας, εκπρόσωπος Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, καθηγητές Πολυτεχνικής, Φιλοσοφικής και Θεολογικής ΑΠΘ.
12.ΑΡΩΓΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ:
Η Πολιτεία είναι πράγματι παρούσα με συνεχή αρωγή προς το Άγιον Όρος και μάλιστα συστηματικά από το 1981 και μετά, πλην όμως αξίζει να εκτιμηθεί πολιτικά η όλη προσπάθεια που έχει πολλές διακυμάνσεις και αντιπαλότητες.
13.ΡΟΛΟΣ:
Ο ρόλος του Κέντρου Διαφύλαξης που αποτελεί τον ενδιάμεσο θεσμικό εργαλείο για τα έργα στο Άγιον Όρος μπορεί να επιβεβαιωθεί ή να τροποποιηθεί αλλά σε κάθε περίπτωση να στηριχθεί πολύπλευρα. Ολος ο τομέας τεκμηρίωσης και προβολής μπορεί και πρέπει να αποτελεί συστηματικό πεδίο δράσης, παράλληλα με το επιτελούμενο έργο στο Άγιο Όρος σε ενιαίο σχεδιασμό.
ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ
14.Το ΝΠΔΔ ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΦΥΛΑΞΗΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ -θεσμική έκφραση ενιαίας και σφαιρικής προσέγγισης της Αγιορείτικης Κληρονομιάς- θα πρέπει να λειτουργήσει με ευεληξία και αναδιοργάνωση τυπικά και ουσιαστικά στα πλαίσια της προβλεπόμενης από τον νόμο αρμοδιότητάς του.
Παράλληλα η συνολική του αναδιοργάνωση μπορεί να συμπεριλάβει σαν συνιστώσα την λειτουργία του σαν Κέντρο τεκμηρίωσης της Αγιορείτικης Κληρονομιάς, αξιοποιώντας την σύγχρονη τεχνολογία.
15.ΡΟΛΟΣ ΜΗ ΔΙΕΚΠΕΡΑΙΩΤΙΚΟΣ
Ο ρόλος της ίδιας της Πολιτείας κινδυνεύει να γίνει απλά διεκπεραιωτικός, και οι αλληλοκαλυπτόμενες σχέσεις φορέων που συσκοτίζουν την ευκρίνεια και διαύγεια με την οποία η Αγιορείτικη Κληρονομιά πρέπει να προσεγγίζεται, πράγμα που ήταν τουλάχιστον η σαφής βούληση του νομοθέτη του αρ.9. ν.1198/81
16.ΑΡΩΓΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΩΝ:
Η συστηματική αρωγή στην Ιερά Κοινότητα και στα Ιερά Καθιδρύματα του Αγίου Όρους είναι προφανής υποχρέωση, αλλά με συνολικούς όρους σχεδιασμού προγραμματισμού –κοινά αποδεκτού– για την Αγιορείτικη Κληρονομιά.
17.ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ:
Υποχρέωση της πολιτείας να διατυπώσει –μετά την πολύχρονη συστηματική παρουσία φορέων στο Άγιον Όρος- σαφέστερες πολιτιστικές κατευθύνσεις για τη διαφύλαξη της Αγιορείτικης Κληρονομιάς.Εκτιμάτι ότι είναι επιβεβλημένος ο ενιαίος συντονισμός όλων των φορέων της Ελληνικής Πολιτείας που ασκούν δράσεις αποκατάστασης μνημείων στο Άγιον Όρος με την ανάλογη ουσιαστική εποπτεία του γίγνεσθαι των χρηματοδοτήσεων και των έργων.
18.ΕΝΙΣΧΥΣΗ:
Το ζητούμενο είναι η στήριξη ενός φορέα πολιτικής και πολιτιστικής διαχείρισης του προγράμματος που ενεργοποιεί και συντονίζει το διαθέσιμο ή και αναγκαίο επιστημονικό δυναμικό από πλευράς πολιτείας. Ένας τέτοιος φορέας- όπως το ΚεΔΑΚ- πρέπει να ενισχυθεί πολιτικά και οργανωτικά με πρόσθετη στελέχωση ειδικού επιστημονικού δυναμικού.(από τον ιδρυτικό προβλέπονται 50 θέσεις ενώ σήμερα καλύπτει το 60%)
19.ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ:
Επομένως από πλευράς Πολιτείας το ζητούμενο είναι η δημιουργική ένταξη στο ενιαίο σχεδιασμό πολιτιστικής πολιτικής, με σαφείς σχέσεις και με πλήρη διαφάνεια ενεργειών-διαδικασιών για την Αγιορείτικη Κληρονομιά. Το ζητούμενο δεν είναι ο μετασχηματισμός του φορέα σε Υπηρεσία κυρίως απορρόφησης πιστώσεων, αλλά ανασυγκρότηση σε φορέα-πολιτισμικό εργαλείο ανάδειξης μνημειακών (και όχι μόνον) αξιών που υπάρχουν στην Αθωνική χερσόνησο και φορέα αρωγής.
20.ΠΛΗΡΕΣΤΕΡΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ:
Η εμπειρία των 30χρόνων στο Άγιον Όρος πολιτιστικής πολιτικής (ανεξαρτητα φορέων και προγραμμάτων από πλευράς πολιτείας) είναι αντικειμενικά πολύτιμη. Πρέπει όμως σαν τέτοια να αξιολογηθεί και τα συμπεράσματα να αποτελέσουν στοιχείο μιας πληρέστερης παρουσίας της Πολιτείας ώστε να «προγραμματίσει, συντονίσει, εποπτεύσει, χρηματοδοτήσει και εκτελέσει τα πάσης φύσεως έργα στο Άγιον Όρος» (όπως σήμερα θεσμικά επιζητείται η λειτουργία του ΚεΔΑΚ με τον ν.1198/81, τ.1ο ΦΕΚ αρ.238/1-9-1981).
ΟΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΑΡAMETΡOI ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΣΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΟΠΩΣ Η ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ Η ΣΧΕΣΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΑΘΩΝΙΚΗ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟ μπορούν να εμπλουτιστούν ακόμη περισσότερο μέσα από τη διαδικασία της διαβούλευσης Crowdsourcing.
Είναι απαραίτητο να δημιουργηθεί ηλεκτρονική σύνδεση μεταξύ των υποθηκοφυλακείων και κτηματολογικών γραφείων όλης της Ελλάδας, ώστε να δυνατή η έυρεση της ακίνητης περιουσίας άπό παντού. Μιλάμε για φοροδιαφυγή δισεκκατομιρίων και για την αδράνεια των ελεγκτικών μηχανισμών. Δεν ελέγχθηκε ποτέ η συνυπευθυνότητα των λογιστών και των ιδιωτικών ελεγκτικών εταιριών όσον αφορά την υποβολή των δηλώσεων των φορολογουμένων. Οι περισσότερες ληξιπρόθεσμες οφειλές δημιουργήθηκαν από τις ΑΕ, οι οποίες δεν έχουν καμία ακίνητη περιουσία, και ο Διευθύνοντας Σύμβουλος έχει μεταβιβάσει όλη του την περιουσία. Πως είναι δυνατόν να υπάρχουν ακόμη δήμοι χωρίς διπλογραφικό σύστημα!
Εάν δεν συγχωνεύσετε άμεσα τους παρα πολλούς άχρηστους οργανισμούς του δημοσίου και δεν απολύσετε τους υπαλλήλους τους το έλλειμμα του προϋπολογισμού θα παραμείνει στο 10 % και θα χρειαστεί να πάρετε καινούργια φορολογικά μέτρα ,τα οποία θα αρχίσουν να έιναι αμφιβόλου αποτελεσματικότητας .
Πρέπει να γίνει συγχώνευση της Δημοτικής Αστυνομίας στην Ελληνική Αστυνομία για να μπορέσει ο θεσμός της Δημοτικής Αστυνομίας να δουλέψει καλύτερα και από την άλλη να στελεχωθεί η Ελληνική Αστυνομία με προσωπικό.
Οι Δημοτικοί Αστυνομικοί είναι απόφοιτοι των ειδικών σχολών (υπό την εποπτεία της ΕΛ.ΑΣ.) στις οποίες διδάχθηκαν τα μαθήματα της σχολής αστυφυλάκων της ΕΛ.ΑΣ. Είναι επίσης ειδικοί ανακριτικοί υπάλληλοι με γνώσεις στην προανάκριση. Θα μπορούσαν να ενταχθούν στην Ελληνική Αστυνομία με μία εκεύδευση μόνο στη χρήση οπλισμού ως αστυφύλακες παραγωγικής σχολής.
Το Κέντρο Διαφύλαξης Αγιορειτικής Κληρονομιάς ιδρύθηκε το 1981 με αποκλειστικό σκοπό να διασφαλίσει την προστασία, τη διάσωση, τη συντήρηση και την αποκατάσταση του συνόλου αρχιτεκτονικού – δομημένου περιβάλλοντος, των κινητών αξιών (θησαυρών), αλλά και του φυσικού περιβάλλοντος του Αγίου Όρους.
Αποτελεί έναν αποκεντρωμένο και ευέλικτο φορέα, αφού του παραχωρήθηκαν οι αρμοδιότητες των τότε υπουργείων Πολιτισμού, Δημοσίων Έργων και Γεωργίας.
Δεδομένου μάλιστα ότι το Άγιον Όρος συγκαταλέγεται μεταξύ των σπουδαιότερων μνημείων της Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO και ταυτόχρονα το μεγαλύτερο ζωντανό μνημείο Πολιτισμικής Κληρονομιάς της χώρας μας, είναι επιτακτική ανάγκη και υποχρέωση η κατά το δυνατόν καλύτερη διατήρηση και η εξασφάλιση της μεταβίβασής του στις επόμενες γενιές.
Κατά συνέπεια, οποιαδήποτε σκέψη για κατάργηση ή συγχώνευσή του θα πρέπει να γίνει με γνώμονα τις ιδιαιτερότητες τόσο του φορέα, όσο και της περιοχής στην οποία αυτός δραστηριοποιείται. Κυρίως δε, θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι το έργο του θα εξακολουθεί να επιτελείται με τα ίδια ποιοτικά χαρακτηριστικά.
Έχοντας υπ’ όψη τα παραπάνω, οι προτάσεις για την καλύτερη δυνατή πρακτική για την ανάδειξη φορέων οι οποίοι πρόκειται να συγχωνευτούν, να καταργηθούν ή αναδιοργανωθούν θα πρέπει να γίνονται λαμβάνοντας υπ’ όψη τις εξής παραμέτρους:
1. Οι αρμοδιότητες που συγκεντρώνει και διαχειρίζεται ο φορέας.
2. Ο ρόλος της πολιτείας, μέσω ενός φορέα, ο οποίος θα επιτελεί το έργο του με αξιόπιστο και επιστημονικό τρόπο.
3. Ο ενιαίος προγραμματισμός και συντονισμός των εργασιών για την αποφυγή ελλιπούς συνεννόησης και καθυστερήσεων.
4. Το εξειδικευμένο αντικείμενο του κάθε φορέα σε συνδυασμό με τα πεπειραμένα στελέχη του.
5. Οι ανάγκες σε προσωπικό και η ενίσχυση, όπου είναι απαραίτητο.
6. Η σχέση οικονομικής επιχορήγησης του κρατικού προϋπολογισμού προς το όφελος της πολιτείας από τη λειτουργία του φορέα.
ΕΙΜΑΙ ΑΝΕΡΓΟΣ ΦΟΙΤΗΤΗΣ ΑΠΟ ΑΠΟΡΗ ΠΟΛΥΤΕΚΝΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ. ΜΑΘΑΙΝΩ ΟΤΙ ΚΛΕΙΝΕΤΕ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΝΕΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΑΥΤΟ ΔΕΚΑΔΕΣ ΕΣΤΙΕΣ ΑΝΑ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ. ΜΟΥ ΛΕΤΕ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΑΠΟΡΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ, ΜΑΘΗΤΕΣ, ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΜΕ; ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΜΑΣ; ΔΕΝ ΖΗΤΑΜΕ ΚΑΤΙ ΠΑΡΑΛΟΓΟ, ΖΗΤΑΜΕ ΜΟΝΟ ΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΣΤΕΓΗ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΣΤΙΕΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΝΕΟΤΗΤΑΣ ΩΣΤΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΦΤΩΧΟΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΙΣ ΣΠΟΥΔΕΣ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ, ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ Ο,ΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΘΗΤΙΚΗ, ΣΟΥΔΑΣΤΙΚΗ, ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ.
1.Σύσταση και Εποπτεία
Το ΝΠΔΔ Κέντρο Διαφύλαξης Αγιορείτικης Κληρονομιάς ιδρύθηκε με τον ν. 1198/81 (τ.1ο ΦΕΚ αρ.238/1-9-1981)και σήμερα εποπτεύεται από το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας. Εδρεύει στο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Μακεδονίας-Θράκης στην Θεσσαλονίκη.
2. Αρμοδιότητες
Σύμφωνα με τον Ιδρυτικό του Νόμο, είναι φορέας του Ελληνικού Κράτους που ασκεί αποκλειστικώς αρμοδιότητες εντός της περιοχής του Αγίου Όρους των (τότε) Υπουργείων ΠΕΧΩΔΕ, Πολιτισμού και Γεωργίας «επιφυλασσομένων των διατάξεων του άρθρου 105 του Συντάγματος, του Καταστατικού Χάρτη του Αγίου Όρους».
Σήμερα με την συγχώνευση και ανασύνθεση των Υπουργείων των οποίων τις αρμοδιότητες ασκεί το ΚεΔΑΚ θα πρεέπι να διευκρινιστούν οι αντιστοιχίες των αρμοδιοτήτων.
3.Σκοπός
Το ΚεΔΑΚ σκοπεί στην τελική διαμόρφωση προγράμματος έργων υποδομής, συντηρήσεων και αναστηλώσεων στο Άγιο Όρος και στην εκτέλεση αυτών εντός του αναγκαίου προς τούτο χρόνου. Υποβοηθά και προσφέρει την αρωγή του στο έργο της Ιεράς Κοινότητας και των Ιερών Μονών του Αγίου Όρους, για την διαφύλαξη της κληρονομιάς του.
4. Αποκλειστικές αρμοδιότητες
Στην αποκλειστική αρμοδιότητα του ΚεΔΑΚ ανήκει η έγκριση και ο έλεγχος πάσης φύσεως μελέτης που αφορά σε εκτέλεση έργου ή πάσα άλλη συναφή εργασία, εντός του Αγίου Όρους.
5. Τα έργα
Το ΚεΔΑΚ (ως Διοικητικό Συμβούλιο, με την συνεπικουρία του επιστημονικού και τεχνικού προσωπικού του)»προγραμματίζει, συντονίζει, εποπτεύει, χρηματοδοτεί, εκτελεί και ελέγχει τα πάσης φύσεως εκτελούμενα έργα» (άρθρο 9, παρ.6 του ν.1198/81) στο Άγιο Όρος.
Εν τούτοις οι εξελίξεις και οι πραγματικές καταστάσεις που ακολούθησαν την ψήφιση του Νόμου, καθώς και γνωμοδοτήσεις υποστηρίζουν ότι αρμοδιότητα του ΚεΔΑΚ για την εκτέλεση έργων, δεν είναι αποκλειστική.Σήμερα θα πρέπει να επιβεβαιωθούν και να διευκρινισθούν οι υπάρχουσες συγκρούσεις αρμοδιοτήτων.
6. Οι μελέτες
Σε κάθε περίπτωση, η εποπτεία των έρων και ο έλεγχος σε ό,τι αφορά στην επιστημονική και τεχνική τους πλευρά των έργων στα αγιορειτικα μνημεία και στις υποδομές ανήκει στο ΔΣ του ΚεΔΑΚ, το οποίο και εγκρίνει και τις μελέτες, οπονθεδήποτε κι αν αυτές προέρχονται, με βάση πάντα τον Ιδρυτικό του νόμο.
7. Αναβάθμιση
Το ΔΣ του ΚεΔΑΚ θεωρεί ότι η Υπηρεσία θα πρέπει να διατηρηθεί ως έχει(αναβαθμιζόμενη)στο πλαίσιο του Ν.1198/81, ο οποίος μπορεί βέβαια να επικαιροποιηθεί.Αποτελεί κοινή πεποίθηση ότι το έργο, που επιτελεί για λογαριασμό της Ελληνικής Πολιτείας το ΚεΔΑΚ στο Άγιο Όρος, δεν έχει ολοκληρωθεί. Υπολείπονται πολλά έργα αποκατάστασης να υλοποιηθούν, μεταξύ των οποίων και πολλά έργα υποδομών και έργων ΑΠΕ.
8. Αναδιοργάνωση
Η συνέχιση της λειτουργίας του ΝΠΔΔ Κέντρου Διαφύλαξης Αγιορείτικης Κληρονομιάς θα πρέπει να συνοδευτεί απο αποσαφήνιση πτυχών συγκρούσεων αρμοδιοτήτων, από αναβάθμιση του ρόλου του, ανανέωση των υπηρεσιών του και του στελεχιακού του δυναμικού και εκσυγχρονισμό του τρόπου λειτουργίας του.
Μετά την εφαρμογή των διατάξεων του Ν.3852/2010 δημιουργήθηκε μια νέα κατάσταση στο χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Ειδικότερα λαμβάνοντας υπόψη:α.τις αλλαγές που προκύπτουν από την εφαρμογή του νέου Νόμου
β.την ανάγκη εξοικονόμησης ανθρώπινου δυναμικού
γ.τη δύσκολή δημοσιονομική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει χωρα
πιστεύω ότι πρέπει να γίνει αναμόρφωση και του τρόπου λειτουργίας στίς υπηρεσίες των νέων Δήμων (ληξιαρχεία,δημοτολόγια κ.λ.π.)
Εγώ θα αναφερθώ στα Κ.Ε.Π. αφού ως υπάλληλος κλάδου ΔΙεκπεραίωσης Υποθεσεων Πολιτών υπηρετώ το Θεσμό από το 2002.Επιταγή των καιρών είναι η ορθολογική ανακατανομή των υπαλλήλων των
.Ε.Π.βάσει της παραγωγικότητας (η οποία σαφέστατα ελέγχεται από τη ΔΟΛ ΚΕΠ).
θα σας δώσω ένα παράδειγμα:
Από 1/1/2011 (ΦΕΚ 1867/29-11-2010 ) στο Δήμο Κεντρικών Τζουμέρκων ΑΡΤΑΣ ανήκουν τα ΚΕΠ 214( Δ. Αθαμανίας), 184(Δ. Αγνάντων), 772(κοιν. Μελισσουργών) και 917(κοιν. Θεοδωριάνων) ήτοι:6 υπάλληλοι.
Τα ΚΕΠ 772 και 917 από αρχής της λειτουργίας τους εδρεύουν στην Άρτα (παρά το γεγονός ότι τα Κ.Ε.Π. δημιουργήθηκαν για την εξυπηρέτηση των Τοπικών Κοινωνιών!!!!!) όπου και τα γραφεία
των Κοινοτήτων τους, αφού στις απομακρυσμένες περιοχές το πρόγραμμα e-kep δεν μπορεί να λειτουργήσει!!! (200.000ε κστίζει η τοποθέτηση οπτικής ίνας στίς περιοχές αυτες). Η παραγωγικότητα των εν λόγω ΚΕΠ (όπως μπορεί να διαπιστωθεί από το ηλεκτρονικό πρωτόκολλο
ΚΕΠ) είναι ελάχιστη αφού στην Άρτα συνυπήρχαν άλλα δύο ΚΕΠ(492 Δ. Αρταίων και 321 Νομαρχ. Αυτ/σης). Οι κάτοικοι των Κοινοτήτων που ανέφερα ανέρχονται στους 10-40 κατά τους μήνες Σεπτέμβριο-Ιούνιο και όσο για τους ΔΥΟ εναπομείναντες μήνες, εφόσον οι κάτοικοι(περισσότερο θερινοί επισκέπτες) επιθυμούν να κάνουν χρήση των υπηρεσιών των Κ.Ε.Π. μπορούν να μεταβούν στα πλησιέστερα Κ.Ε.Π. σε απόσταση 10- 17 χλμ.
Από την άλλη στο Δήμο Ιωαννιτών για παράδειγμα, η εξυπηρέτηση των Πολιτών γίνεται από πέντε μόνο υπαλλήλους που ανήκουν στο ΚΕΠ 322 (πρώην Νομαρχιακής Αυτ/σης Ιωαννίνων – αφού ο προ Καλλικράτη Δ. Ιωαννιτών δεν είχε προβεί στη σύσταση ΚΕΠ).
Η ΟΔΕ ΚΕΠ μπορεί να ελέγξει με τι παραγωγικότηΤα «έκλεισαν» τα προηγούμενα χρόνια τα Κ.Ε.Π. που σας αναφέρω και να διαπιστώσει την ακρίβεια όσων λέγω.
Το γεγονός αυτό λαμβάνει χώρα και σε άλλα Κ.Ε.Π. πρώην Κοινοτήτων και απομακρυσμένων περιοχών.
Είναι κατά συνέπεια άτοπο να συντηρούνται ΚΕΠ (με ότι λειτουργικά έξοδα συνεπάγεται τούτο) που δεν προσφέρουν τίποτα και από την άλλη να υπάρχουν ΚΕΠ με τεράστια έλλειψη προσωπικού.
Το Υπουργείο,λοιπόν,κατά παρέκκλιση των απαγορευτικών και δεσμευτικών διατάξεων της πενταετίας ή της εντοπιότητας που εμποδίζουν την κινητικότητα των υπαλληλων Κ.Ε.Π., πρέπει να επιτρέψει στους υπαλλήλους που επιθυμούν να μεταφερθεί η θέση τους σε άλλο Κ.Ε.Π., να κάνουν αίτηση,για λόγους διαφάνειας και αποφυγής τοπικών πολιτικών σκοπιμοτήτων,κατευθείαν στην ΟΔΕ Κ.Ε.Π.Η Κεντρική υπηρεσία, ως μόνη αρμόδια, θα κρίνει λαμβάνοντας υπόψη υπηρεσιακές
ανάγκες, καθώς και σοβαρούς προσωπικούς λόγους των υπαλλήλων και θα αποφανθεί αναλόγως.
βλέπετε με τα Κ.Ε.Π. η χρησιμότητα, η αποδοτικότητα, η παραγωγικότητα μπορούν να ελεγχτούν κεντρικά και η ανακατανομή των υπαλλήλων μπορεί να γίνει υπό κανόνες δικαίου και διαφάνειας
χωρίς μικροκομματικά συμφέροντα των κατά τόπους πολιτικών Αρχόντων.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:ΕΠΙ 9 ΣΥΝΑΠΤΑ ΕΤΗ ΔΙΑΝΥΩ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ 280 Χμ ΔΙΑΚΙΝΔΥΝΕΥΟΝΤΑΣ ΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΗΣΩ ΣΤΟ Κ.Ε.Π. ΟΠΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ. ΘΕΩΡΩ ΑΔΙΚΟ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΟΓΟ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΝΑ ΒΡΙΣΚΟΜΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΟΠΟΥ ΛΙΓΑ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΩ ΕΝΩ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΩ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΜΟΥ!!!!!!!!
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΣΑΣ ΚΙ ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΦΑΝΗΚΑ ΧΡΗΣΙΜΗ!!!!