ΕΠΙΛΟΓΗ 8: Ενόψει της διαμόρφωσης νέων κανόνων δικαίου για τη διασυνοριακή χρήση των κεντρικών αρχών αγορών, θεωρείτε ότι αναφορικά με τις συγκεντρωτικές δραστηριότητες αγορών που προσφέρει μια κεντρική αρχή αγορών εγκατεστημένη σε άλλο κράτος μέλος:
α) θα πρέπει να περιορισθεί η ως άνω δυνατότητα, προβλέποντας στο κείμενο ενσωμάτωσης ότι οι ελληνικές αναθέτουσες αρχές/αναθέτοντες φορείς μπορούν μόνο να χρησιμοποιούν τις συγκεντρωτικές δραστηριότητες αγορών κατά τα οριζόμενα είτε στο στοιχείο α) («για την απόκτηση αγαθών ή/και υπηρεσιών που προορίζονται για αναθέτουσες αρχές/αναθέτοντες φορείς»), είτε στο στοιχείο β) («της ανάθεσης δημόσιων συμβάσεων ή της σύναψης συμφωνιών-πλαίσιο για έργα, αγαθά ή υπηρεσίες που προορίζονται για αναθέτουσες αρχές/αναθέτοντες φορείς») του σημείου 14 της παραγράφου 1 του άρθρου 2 της Οδηγίας 2014/24/ΕΕ και του άρθρου 2 σημείο 10 της Οδηγίας 2014/25/ΕΕ ή
β) να μην συμπεριληφθεί σχετικός περιορισμός αναφορικά με τη διασυνοριακή χρήση των κεντρικών αρχών αγορών από τις ελληνικές αναθέτουσες αρχές/αναθέτοντες φορείς;
Διευκρινίσεις: Η εν λόγω ρύθμιση περιλαμβάνεται στις διατάξεις των άρθρων 39 παρ. 2 και 57 παρ. 2 των Οδηγιών 2014/24/ΕΕ και 2014/25/ΕΕ αντίστοιχα. Παρά το γεγονός ότι οι Οδηγίες 2004/18/ΕΚ και 2004/17/ΕΚ επέτρεψαν εμμέσως τις διασυνοριακές από κοινού αναθέσεις δημοσίων συμβάσεων, η δυνατότητα όμως αυτή δεν έχει τύχει ευρείας εφαρμογής έως τώρα λόγω νομικών και πρακτικών δυσκολιών.
β) να μην συμπεριληφθεί σχετικός περιορισμός αναφορικά με τη διασυνοριακή χρήση των κεντρικών αρχών αγορών από τις ελληνικές αναθέτουσες αρχές/αναθέτοντες φορείς