Αρχική Κώδικαs Αντιντόπινγκ του Παγκόσμιου Οργανισμού ΑντιντόπινγκΆρθρο 43: ΤΟΞΟΒΟΛΙΑ – Αποχαρακτηρισμός αθλητικού τόξου ως όπλου :Σχόλιο του χρήστη Βούρος Κωνσταντίνος | 3 Φεβρουαρίου 2016, 13:35
Υπουργείο Πολιτισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αντιγράφω την πρότασή μου, επί των διαλαμβανομένων στο άρθρο αυτό, με παροχή αριθμημένων επεξηγηματικών υποσημειώσεων μετά το τέλος του τροποποιημένου κειμένου ------------------ Άρθρο 43: ΤΟΞΟΒΟΛΙΑ – Αποχαρακτηρισμός αθλητικού τόξου ως όπλου : α. Δεν εμπίπτουν στις διατάξεις του νόμου 2168/1993, όπως ισχύει, τα κάθε είδους τόξα (*1) που πληρούν τις προδιαγραφές εξοπλισμού της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Τοξοβολίας (*2) και που κατέχονται ή και χρησιμοποιούνται για εκπαίδευση-προπόνηση-αγώνες (*3), από: 1) αθλητές τοξοβολίας κατόχους δελτίου αθλητικής ιδιότητας νομίμως εκδοθέν από την οικεία αθλητική Ομοσπονδία, 2) Αθλητικά Σωματεία Τοξοβολίας που είναι μέλη της οικείας αθλητικής Ομοσπονδίας και λειτουργούν νομίμως σύμφωνα με το Ν. 2725/1999 (*4), κατά την προετοιμασία και τη συμμετοχή των ιδίων ή αθλητών τους σε αγώνες τοξοβολίας στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, οι οποίοι διεξάγονται σύμφωνα με τις προδιαγραφές Ανοικτών και Κλειστών εγκαταστάσεων τοξοβολίας της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Τοξοβολίας (World Archery-WA) και την απόφαση της Γ.Γ.Α. 5880, 12/3/12 (‘Έγκριση Προδιαγραφών ανοιχτής και κλειστής εγκατάστασης τοξοβολίας”) (*5), και, 3) φυσικά ή νοµικά πρόσωπα που ασχολούνται αποδεδειγµένα µε την προαγωγή του αθλήµατος της τοξοβολίας. (*6) β. Με απόφαση των αρμοδίων κατά περίπτωση Υπουργών καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις, η διαδικασία χορήγησης αδειών κατοχής εκπαιδευτικού-προπονητικού-αγωνιστικού τόξου (*4), οι υποχρεώσεις των αθλητικών σωματείων και των φυσικών ή νοµικών προσώπων που ασχολούνται αποδεδειγµένα µε την προαγωγή του αθλήµατος της τοξοβολίας, καθώς και των κατόχων εκπαιδευτικού-προπονητικού-αγωνιστικού τόξου (*4), οι διαδικασίες εισαγωγής – εξαγωγής αθλητικών τόξων από αθλητικές αποστολές του εξωτερικού για τη συμμετοχή τους σε αθλητικούς αγώνες (*7) καθώς και κάθε άλλο συναφές ζήτημα ή αναγκαία λεπτομέρεια. (*8) ------------------ ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ: (*1 και *4): ένας αθλητής η/και Σωματείο, μπορεί να τηρεί – χρησιμοποιεί πολλών ειδών τόξα και σε μεγάλο αριθμό για ένα Σωματείο (αυτό συμβαίνει σήμερα σε όλα τα Σωματεία), προκειμένου να επιτύχει τους εκπαιδευτικούς-προπονητικούς-αγωνιστικούς του σκοπούς: π.χ. τόξα ιδιοκατασκευής με PVC σωλήνες για ελάχιστη καταπόνηση αθλητών μικρών ηλικιών και ορθή εκπαίδευσή τους, ή ιδιοκατασκευή ξύλινων long bows ή παραδοσιακών, ή χρήση αγορασμένων εκπαιδευτικών ξύλινων ή άλλου υλικού τόξων, ή μεταλλικών, ολυμπιακών ή σύνθετων κλπ, για χρήση ακόμα και από τον ίδιο-έναν αθλητή κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας του. (*2)πρέπει υποχρεωτικά να μπει, καθώς η Παγκόσμια Ομοσπονδία Τοξοβολίας υποχρεώνει τις Ομοσπονδίες Τοξοβολίας-μέλη της (όπως και η Ελληνική), να έχουν τα τόξα τους συγκεκριμένες προδιαγραφές (δύναμης, accessories επί του εξοπλισμού κλπ). Έτσι, ελέγχεται και το ίδιο το τόξο για “αθλητική” χρήση (π.χ. Το σύνθετο τόξο σύμφωνα με την World Archery, υποχρέωση που τηρείται κατά την εκτέλεση των αγώνων από την οικεία Ομοσπονδία, θα πρέπει να μην υπερβαίνει τις 60 lbs δύναμης. Ένα σύνθετο τόξο επομένως, με πραγματική δύναμη έλξης π.χ. 70 lbs δεν πρέπει να θεωρείται ως τόξο που εξαιρείται της παρούσας τροποποίησης). (*3)πρέπει να μπει η διευκρίνηση, διότι αλλιώς, υπάρχει “κενό”: μιλάμε για χρήση του τόξου αναφορικά με το άθλημα της τοξοβολίας, οπότε, εάν δεν μπει, θα μπορεί ένας αθλητής κλπ, να χρησιμοποιεί το τόξο του και για άλλους σκοπούς, νόμιμα (π.χ. για κυνήγι), κάτι που εκφεύγει της παρούσας τροποποίησης, αναίτια, και πρέπει να αποφευχθεί, καθόσον τροποποιήσεις αποφάσεων Υπουργείων κλπ, είναι δύσκολο και χρονοβόρο να υλοποιούνται. (*5)εξασφαλίζεται η υποχρεωτική τήρηση των αναγκαίων μέτρων ασφάλειας που απαιτούνται για την ορθή/ασφαλή εκτέλεση αγώνων τοξοβολίας, από οποιονδήποτε φορέα τηρεί το νόμο σχετικώς (οικεία Ομοσπονδία, αλλά και Τοπικές Αυτοδιοικήσεις - αναπτυξιακοί αγώνες- αγώνες επίδειξης – αγώνες ανεπίσημων εσωτερικών πρωταθλημάτων των σωματείων – συμμετοχή αθλητών σε αγώνες που έχουν προκηρυχθεί από ημεδαπά ή/και αλλοδαπά σωματεία τοξοβολίας στο εσωτερικό ή/και στο εξωτερικό, και στους οποίους αγώνες δεν εμπλέκεται η οικεία Ομοσπονδία κλπ) (*6)Από τον αποχαρακτηρισμό του τόξου από όπλο, δεν θα πρέπει να εξαιρεθούν όλοι εκείνοι οι φορείς, οι οποίοι συνεισφέρουν στην ανάπτυξη του αθλήματος της τοξοβολίας, σε όλη την Ελλάδα, τηρουμένων πάντα των αποφάσεων των αρμοδίων κατά περίπτωση Υπουργών: Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης - Σχολεία ιδιωτικά ή μη και κάθε είδους Σύλλογοι που εντάσσουν την τοξοβολία στις δραστηριότητές τους - θεματικά πάρκα – ξενοδοχεία - campings - εναλλακτικές δραστηριότητες κλπ. Η παρούσα προσθήκη, είναι σύμφωνη με το Ν.2168/93 άρθρο 7.2.ε, και με το πνεύμα της παρούσας τροποποίησης, και εκτιμώ ότι θα ήταν μία χωρίς λόγο παράλειψη, το να εξαιρεθούν οι ανωτέρω αναπτυξιακοί φορείς από την παρούσα τροποποίηση. (*7)ο περιοριστικός όρος “επίσημους” αθλητικούς αγώνες, στην τροποποίηση αυτή του Νόμου, κατά την εκτίμηση μου δημιουργεί έναν αναιτιολόγητο αριθμό προβλημάτων στην μετακίνηση αθλητικών τόξων (όπως αυτά προσδιορίζονται με την παρούσα τροποποίηση), και πρέπει να αφαιρεθεί: π.χ. σε μετακίνηση αθλητών και νομίμως εξαιρουμένων από τον προσδιορισμό του τόξου τους ως "όπλου" (όχι κατ'ανάγκην μέσω εμπλοκής της οικείας Ομοσπονδίας ή συμμετοχής αυτών σε εθνική κλπ ομάδα) για προετοιμασία στο εξωτερικό, ή συμμετοχής τους σε αγώνες τοξοβολίας στο εξωτερικό (επίσης όχι κατ'ανάγκην μέσω εμπλοκής της οικείας Ομοσπονδίας ή συμμετοχής αυτών σε εθνική κλπ ομάδα), μετακίνηση εκπαιδευτών ή προπονητών τοξοβολίας (με τον αθλητικό εξοπλισμό τους) για σεμινάρια στο εξωτερικό κλπ (*8)προφανώς και η παράγραφος αυτή θα πρέπει να παραμείνει, καθόσον αποτελεί διευκρινιστική τροποποίηση του ν. 2168/93, και δεν είναι δυνατόν με αυτήν να ρυθμιστούν όλες οι επιμέρους περιπτώσεις που οφείλει να αντιμετωπίσει στη συνέχεια, αναφορικά με την χρήση του τόξου, για ανάπτυξη του αθλήματος της τοξοβολίας, και οι οποίες δεν είναι δυνατόν να είναι γνωστές στην παρούσα φάση. Αυτό που όφειλε να “ρυθμίσει” η σχετική τροποποίηση, δηλαδή να επιτρέπει την χρήση του τόξου για λόγους προαγωγής του αθλήματος της τοξοβολίας, και να το διακρίνει από άλλους σκοπούς χρήσης (π.χ. για κυνήγι), το επιτυγχάνει στο ακέραιο εκτιμώ, με όσα ανωτέρω σημειώνονται. Τώρα, το εάν θα πρέπει να κατέχει άδεια αθλητικού τόξου ένας ενήλικος ή ανήλικος (αθλητές μπορούν να είναι οι άνω των 8 ετών), το εάν θα πρέπει ή όχι να πληρώσεικάποιο αντίτιμο και σε ποιόν, το εάν θα πρέπει ή όχι να είναι ενήμερο το Αστυνομικό Τμήμα της περιοχής για την διάθεση – χρήση τόξων για λόγους εκπαίδευσης-προπόνησης-συμμετοχής σε αγώνες κλπ, προφανώς και δεν μπορούν να ρυθμιστούν προκαταβολικά και “εφάπαξ” με αυτή την τροποποίηση, και χρειάζεται επόμενη “διαβούλευση”-εξέταση του θέματος, ώστε να επιλυθούν οι συγκεκριμένες εκκρεμότητες. Με τις παραπάνω επισημάνσεις-τροποποιήσεις που εισηγούμαι, εκτιμώ ότι: 1) όντως η πολιτεία έχει (όπως πρέπει) τον απόλυτο έλεγχο της διάθεσης και χρήσης των κάθε είδους τόξων που προορίζονται για την ανάπτυξη του αθλήματος (έτοιμων ή ιδιοκατασκευών), για εκπαίδευση ή προπόνηση ή συμμετοχή σε αγώνες, και, 2) επιτρέπει την πολιτιστικά αιτιολογημένη νόμιμη χρήση του τόξου και συνεισφέρει στην ανάπτυξη του αθλήματος της τοξοβολίας, από κάθε φορέα που λειτουργεί νόμιμα, τηρουμένων των αποφάσεων των αρμοδίων κατά περίπτωση Υπουργών.