Αρχική Κώδικαs Αντιντόπινγκ του Παγκόσμιου Οργανισμού ΑντιντόπινγκΆρθρο 71:Σχόλιο του χρήστη Γεώργιος Ζαχαράκης | 3 Φεβρουαρίου 2016, 13:10
Υπουργείο Πολιτισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο παρόν άρθρο του υπό διαβούλευση Νομοθετήματος αποκλείονται οι Μηχανικοί ΤΕ από την διαδικασία κρίσης και ανάθεσης καθηκόντων Προϊστάμενου οργανικών μονάδων συναφούς ειδικότητας Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την τελευταία ισχύουσα τροποποίηση του άρθρου 84 του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα, νόμος 4275/2014 στην οποία προβλέπεται ότι: α. Ως προϊστάμενοι Γενικής Διεύθυνσης επιλέγονται υπάλληλοι της κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ β. Ως προϊστάμενοι Διεύθυνσης επιλέγονται υπάλληλοι της κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ γ. Ως προϊστάμενοι Τμημάτων επιλέγονται κατηγοριών ΠΕ ή ΤΕ ή ΔΕ. Ανατρέχοντας στο ιστορικό και εξέλιξη της νομολογίας παρατηρούμε ότι: 1. όπου ο νομοθέτης ήθελε αποκλειστικά ως προϊσταμένους κάποιων οργανικών μονάδων υπαλλήλους κατηγορίας ΠΕ το προέβλεψε ρητώς (για τις Γενικές Διευθύνσεις Ν. 3528/2007 και Ν. 3839/2010). 2. όπου ο νομοθέτης ήθελε να επιλέγονται υπάλληλοι των κατηγοριών ΠΕ ή ΤΕ ή ΔΕ, αναφερόταν σε υπαλλήλους με Α΄ βαθμό (Ν. 3839/2010). 3. Σταδιακά οι υπάλληλοι ΔΕ περιορίσθηκαν να έχουν δυνατότητα επιλογής μόνο σε μονάδες επιπέδου Τμημάτων. 4. Οι υπάλληλοι ΤΕ απέκτησαν το δικαίωμα να επιλέγονται και για τις θέσεις προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων. Σε όλους τους σχετικούς νόμους υπάρχει μία παράγραφος (αρθ. 84 παρ7 ν.3839, αρθ. 84 παρ. 5 ν.4275/2014) που αναφέρει ότι: «Με τους οργανισμούς των οικείων υπηρεσιών καθορίζονται οι κλάδοι ΠΕ, TE και ΔΕ, των οποίων οι υπάλληλοι κρίνονται για την κατάληψη θέσεων προϊσταμένων των κατά περίπτωση οργανικών μονάδων ανάλογα με την ειδικότητα του κλάδου και το αντικείμενο των συγκεκριμένων οργανικών μονάδων». Εύλογα γίνεται αντιληπτό ότι ο νομοθέτης αναθέτει στους Πολιτικούς Προϊσταμένους των Υπηρεσιών, να επιλέξουν στην ουσία ποιές ειδικότητες υπαλλήλων, δηλαδή απόφοιτοι οικονομικού ή μηχανικοί ή γεωπόνοι ή ηλεκτρονικοί κλπ θα μπορούν να προΐστανται σε κάθε οργανική μονάδα ανάλογα με το αντικείμενό της. Σε καμία περίπτωση όμως δεν τους δίνει το δικαίωμα να ακυρώσουν όλο το προηγούμενο νομοθέτημα που αναλυτικώς περιγράφει τις κατηγορίες υπαλλήλων (ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ), οι οποίοι προβλέπεται να έχουν την δυνατότητα επιλογής στις θέσεις ευθύνης, όπως παρουσιάζουμε παραπάνω για κάθε νόμο ξεχωριστά. Η διαμόρφωση της πρότασης τροποποίησης του νέου Οργανισμού των Υπηρεσιών τους συνήθως ανατίθεται σε υπηρεσιακούς παράγοντες οι οποίοι σε κάποιες περιπτώσεις, σκοπίμως καταχρώνται τη δυνατότητα που τους παρέχεται να επιλέξουν τους κλάδους των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ και επιλέγουν π.χ. μηχανικούς μόνο από τον κλάδο ΠΕ μηχανικών και με τον εύσχημο αυτό τρόπο μην επιλέγοντας και τον αντίστοιχο κλάδο ΤΕ μηχανικών, αποκλείουν την κατηγορία των ΤΕ υπαλλήλων. Αν ο νομοθέτης ήθελε να αποφασίζουν, έστω και εμμέσως, οι υπηρεσιακοί παράγοντες συντάκτες των Οργανισμών, τους κλάδους και τις κατηγορίες υπαλλήλων που θα έχουν δυνατότητα επιλογής για τις θέσεις ευθύνης, θα το ανέφερε σαφώς και δε θα καθόριζε τίποτα άλλο για τις κατηγορίες των υπαλλήλων που επιθυμεί να συμμετέχουν στην επιλογή προϊσταμένων. Θα επαφίετο στην υποκειμενική κρίση τους, που μπορεί να εξυπηρετεί συντεχνιακές σκοπιμότητες ή και προσωπικά συμφέροντα, μια και έτσι δε θα συμμετέχει μια σημαντική ομάδα υποψηφίων προϊσταμένων. Είναι προφανές ότι θα δυσκολευτεί πολύ όποιος θελήσει να αιτιολογήσει γιατί πρέπει να αποκλείονται οι υπάλληλοι της ΤΕ κατηγορίας από τη δυνατότητα συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής προϊσταμένων, ειδικά όταν η αξιολόγηση περιλαμβάνει αντικειμενικά και αξιοκρατικά κριτήρια. Πολλοί υπάλληλοι ΤΕ διαθέτουν μεταπτυχιακούς τίτλους εξειδίκευσης, διδακτορικά, ξένες γλώσσες, δεύτερο πτυχίο, επιμόρφωση κλπ και με την μοριοδότηση πιθανόν συγκεντρώνουν υψηλότερη βαθμολογία και μόρια από πολλούς ΠΕ συναδέλφους των.