Αρχική Περί ερασιτεχνικού και επαγγελματικού αθλητισμούΆρθρο 34 – ΠροπονητήςΣχόλιο του χρήστη ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ ΙΣΤΙΟΠΛΟΙΑΣ | 7 Δεκεμβρίου 2016, 18:36
Υπουργείο Πολιτισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προτείνουμε την τροποποίηση της παρ.9 του άρθρου 34 του με την συμπλήρωση της φράσης «κατά παρέκκλιση των προπονητών ιστιοπλοΐας αλλου αγωνισματος απο αυτο που οι ιδιοι αγωνιζονται και των προπονητων ιστιοπλοιας ανοιχτης θαλασσης» ως ακολούθως: «Όποιος κατέχει άδεια άσκησης του επαγγέλματος προπονητή από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, δεν μπορεί να διατηρεί την αθλητική ιδιότητα και να αγωνίζεται σε επίσημους αγώνες του αθλήματος για το οποίο κατέχει άδεια άσκησης επαγγέλματος, εκτός εάν έχει καταθέσει την άδειά του στην οικεία αθλητική ομοσπονδία κατά παρέκκλιση των προπονητών ιστιοπλοΐας ανοικτής θαλάσσης» Αιτιολογία τροποποίησης της παρ.11 του άρθρου 31 του ν.2725/1999. Σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση στο σχέδιο νόμου: «Τροποποίηση και συμπλήρωση του ν.2725/1999, ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Πολιτισμού και άλλες διατάξεις», η προσθήκη της παραγράφου 4 του άρθρο 75 του ν.3057/2002 ως παράγραφος 11 του άρθρου 31 του ν.2725/1999, σκοπό είχε «τη θέσπιση ενός νέου ασυμβίβαστου μεταξύ ιδιότητας του προπονητή και αθλητή στο ίδιο άθλημα, το οποίο επιβάλλει και η αξιοπιστία των πρωταθλημάτων. Ο νομοθέτης, με τη διάταξη αυτή, αποσκοπεί στην κατοχύρωση της διαφάνειας των διοργανώσεων και των αποτελεσμάτων.» Η ανωτέρω διάταξη, ως γενική, χωρίς να ληφθεί υπόψη η ιδιαιτερότητα και η ιδιομορφία του αθλήματος της ιστιοπλοΐας ανοικτής θαλάσσης, δεν έκανε καμία πρόβλεψη κάποιας εξαίρεσης για τους προπονητές αυτού του αθλήματος, με συνέπεια να μεταφερθεί και στη με αρ.34137/21.7.2008 ΥΑ (ΦΕΚ Β’ 1545/5.8.2008) «ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ ΙΣΤΙΟΠΛΟΙΑΣ», η οποία εκδόθηκε κατόπιν της εξουσιοδότησης της παρ.9 του άρθρου 31 του Ν.2725/1999. Το εν λόγω ασυμβίβαστο, για το οποίο δεν προβλέφθηκε κάποια εξαίρεση για ερασιτεχνικά αθλήματα, όπως αυτό της ιστιοπλοΐας, αναφερόταν σε αθλήματα στα πλαίσια των οποίων διοργανώνονται πρωταθλήματα με σκοπό κυρίως κερδοσκοπικό. Αντιθέτως, οι ιστιοπλοϊκοί αγώνες δεν αποσκοπούν σε κάποιο χρηματικό όφελος. Αντιθέτως, αποσκοπούν στην προαγωγή του αθλητικού αισθήματος, στη συστηματική καλλιέργεια και την ανάπτυξη των δυνατοτήτων των αθλητών της. Το άθλημα της ιστιοπλοΐας ανοικτής θαλάσσης στα πλαίσια του Ράλλυ Αιγαίου που διοργανώνεται κάθε Αύγουστο από το Υπουργείο Τουρισμού προάγει την ανάπτυξη εθνικής συνείδησης, μέσα από την αγάπη για τη θάλασσα και την ακτοπλοΐα, που είναι συνυφασμένα με την ελληνική κουλτούρα, μέσα στα πλαίσια του ευγενούς ανταγωνισμού και μακριά από κάθε είδος χρηματικού οφέλους. Επιπροσθέτως, σε αυτή τη μεγάλη γιορτή των Ελληνικών θαλασσών, του Αιγαίου στην Aegean Regatta, του Ιονίου στο Ράλλυ Ιονίου, των κυκλάδων στο Ράλλυ Κυκλάδων, αναπτύσσει τον Τουρισμό στα ελληνικά νησιά, και μάλιστα στην περίπτωση του Ράλλυ Αιγαίου, στα ακριτικά νησιά. Επιπλέον, αυτή η γιορτή, των ιστιοπλοϊκών αγώνων και των ελληνικών νησιών, αναπτύσσει την ευρωπαϊκή διάσταση του ευγενούς αθλητισμού, προάγοντας την δικαιότητα και τον ανοιχτό χαρακτήρα των αθλητικών αναμετρήσεων, ελεύθερες από τον κερδοσκοπισμό και τα χρηματικά οφέλη. Οι αγώνες ιστιοπλοΐας, οι οποίοι είναι ερασιτεχνικοί, προάγουν την ευγενή άμιλλα μεταξύ των πληρωμάτων των σκαφών, τη συνεργασία και την ομαδικότητα των αθλητών που απαρτίζουν τα πληρώματα, υπό τις κατευθύνσεις και οδηγίες που μόνο ο κυβερνήτης είναι ικανός να δώσει, με την ασφάλεια που η εμπειρία του εξασφαλίζει. Στους αγώνες ιστιοπλοΐας, οι οποίοι είναι ερασιτεχνικού χαρακτήρα, 1. η πολύχρονη εμπειρία του κυβερνήτη-προπονητή-αθλητή, 2. η άρτια γνώση των ελληνικών θαλασσών, του κυβερνήτη-προπονητή-αθλητή, 3. η και οικειότητα του κυβερνήτη-προπονητή-αθλητή με τα στοιχεία της θάλασσας και του αέρα, τα οποία μπορεί να προκαλέσουν σοβαρά ατυχήματα σε περιπτώσεις επικίνδυνων καιρικών φαινομένων, 4. η ικανότητα πρόβλεψης και αποφυγής ατυχημάτων λόγω σύγκρουσης με άλλα σκάφη ή πρόσκρουσης σε αβαθή σημεία, 5. η ικανότητα μετεωρολογικής πρόβλεψης λόγω εμπειρίας για την αποφυγή ναυαγίων, από την πλευρά του κυβερνήτη-προπονητή-αθλητή, 6. η ικανότητα της ταχύτατης επιλογής του καλύτερου τρόπου αντιμετώπισης κάποιου σοβαρού προβλήματος, με ψυχραιμία και χωρίς πανικό, από την πλευρά του κυβερνήτη-προπονητή-αθλητή, 7. η άριστη γνώση του σκάφους από τον Κυβερνήτη και η ταχύτατη παρέμβαση του σε περίπτωση κάποιας ζημιάς του σκάφους, 8. ο πλούτος των μηχανολογικών γνώσεων του κυβερνήτη-προπονητή-αθλητή σε περίπτωση κάποιας μηχανολογικής βλάβης του σκάφους, 9. Η εγρήγορση, η οποία απαιτείται, λόγω των επικίνδυνων στοιχείων της φύσεως (Θάλασσα και αέρας), την οποία είναι ικανός να διαθέτει πάνω στο σκάφος μόνο ένας έμπειρος κυβερνήτης-προπονητής-αθλητής, ο οποίος φέρει την ευθύνη για τις ζωές και τη σωματική ακεραιότητα του υπόλοιπου πληρώματος-συναθλητών του, 10. Οι κανόνες που ο ίδιος ο Διεθνής Κανονισμός Για Αποφυγή Συγκρούσεων στη Θάλασσα επιτάσσει, δεν επιτρέπει την πλοήγηση του σκάφους ανοιχτής θαλάσσης από κανέναν άλλον πέραν του Κυβερνήτη, του σκάφους και λαμβάνει άδεια απόπλου από την εκάστοτε αρμόδια Λιμενική Αρχή. 11. Η άρτια πρακτική και όχι μόνο θεωρητική γνώση χρήσης των σωστικών μέσων, όπως περισυλλογή ανθρώπου απο την θάλασσα και την πιστοποιήμενη εκπαιδευση στην παροχή πρώτων βοηθείων, η οποία θεωρείται απαραίτητη προυπόθεση για την απόκτηση διπλώματος προπονητή από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού Συνηγορούν στην προστασία της σωματικής και ηθικής ακεραιότητας των αθλητών, ιδίως των νεότερων μεταξύ τους κατ’ επιταγήν του άρθρου 165 της Συνθήκης της Λισσαβόνας. Σεβόμενοι την προτεραιότητα που η Συνθήκη της Λισσαβόνας επιτάσσει, η οποία δεν είναι άλλη από την ασφάλεια και τη σωματική και ηθική ακεραιότητα των αθλητών που επιβαίνουν πάνω σε ιστιοπλοϊκό σκάφος προτείνουμε την ανωτέρω τροποποίηση, Σεβόμενοι τον Διεθνή Κανονισμό Για Αποφυγή Συγκρούσεων στη Θάλασσα , σύμφωνα με τον οποίο απαιτείται η πλοήγηση του σκάφους από τον Κυβερνήτη του, ο οποίος και φέρει την ευθύνη για τη ζωή του πληρώματος., Λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαιτερότητα του αθλήματος της ιστιοπλοΐας ανοικτής θαλάσσης, το οποίο λαμβάνει χώρα πολλές φορές σε συνθήκες επικίνδυνες, που μόνο ένας έμπειρος αθλητής δύναται να αντιμετωπίσει και αυτός δεν μπορεί να είναι άλλο από τον εκπαιδευτή-προπονητή του πληρώματος, Λαμβάνοντας υπόψη την επικινδυνότητα των φυσικών στοιχείων της θάλασσας και του αέρα για την αντιμετώπιση των οποίων απαιτείται κυρίως εμπειρία που μόνο ένας εκπαιδευτής – προπονητής μπορεί να διαθέτει, Λαμβάνοντας υπόψη το καθεστώς των Ιστιοπλοϊκών Ομίλων, στα πλαίσια των οποίων διοργανώνονται, χωρίς χρηματικά έπαθλα, οι διάφορες REGATTAS και οι οποίοι λειτουργούν περισσότερο σαν εκπαιδευτικές σχολές, οι οποίες στην προσπάθεια τους να προάγουν το αίσθημα της ευγενούς άμιλλας διοργανώνουν τα γνωστά σε όλους ράλλυ, Λαμβάνοντας υπόψη ότι ο χαρακτήρας των αγώνων ιστιοπλοΐας ανοιχτής θαλάσσης είναι ερασιτεχνικός και ότι δεν υφίσταται η έννοια των πρωταθλημάτων σε αυτόν το χώρο, όπως ο νομοθέτης το εννοεί στην αιτιολογική του έκθεση, βάσει του οποίου εισήχθη η παρ.11 του άρθρου 31 του ν.2725/1999 με τον ν.3057/02, ως γενική διάταξη και χωρίς να προβλέπει εξαίρεση για αθλήματα όπως η ιστιοπλοΐα ανοιχτής θαλάσσης, Λαμβάνοντας υπόψη τα μη διακριτά όρια μεταξύ αθλητή και προπονητή στο συγκεκριμένο άθλημα, καθώς δεν υπάρχει πρωταθλητισμός παρά μόνο ερασιτεχνισμός στην ιστιοπλοΐα ανοικτής θαλάσσης, Λαμβάνοντας υπόψη ότι στους αγώνες λαμβάνουν μέρος ερασιτέχνες κυρίως αθλητές υπό την καθοδήγηση του Κυβερνήτη-Προπονητή-Αθλητή, χωρίς τον οποίο η συμμετοχή θα είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη για την ίδια τους τη ζωή, Λαμβάνοντας υπόψη ότι αυτό το άθλημα προάγει την αγάπη των Ελλήνων για τη θάλασσα και τα ελληνικά νησιά και ότι η μη συμμετοχή των έμπειρων προπονητών θα είχε ως αποτέλεσμα την περιορισμένη συμμετοχή των ερασιτεχνών αθλητών ενόψει των φυσικών κινδύνων που επιφυλάσσει η θάλασσα, Λαμβάνοντας υπόψη τη μείωση των κερδών των Τουριστικών Επιχειρήσεων στα ελληνικά νησιά – σταθμοί των ιστιοπλοϊκών σκαφών κατά τη διάρκεια των αγώνων που θα προκύψει από τη μείωση των πληρωμάτων που θα συμμετάσχουν στους αγώνες, Λαμβάνοντας υπόψη την κατοχύρωση της διαφάνεια των διοργανώσεων και των αποτελεσμάτων στην AEGEAN REGATA, εφόσον διοργανώνεται από το ίδιο το Υπουργείο Τουρισμού, Λαμβάνοντας υπόψη την κατοχύρωση της διαφάνεια των αποτελεσμάτων στους ιστιοπλοϊκούς αγώνες , εφόσον λαμβάνονται από πρόγραμμα ισοζυγισμού απο υπολογιστή, το οποίο μάλιστα έχει υλοποιηθεί από το Πανεπιστήμιο του Harvard και ισχύει Διεθνώς,IMS (INTERNATIONAL MEASURMENT SYSTEM) λαμβάνοντας υπόψη μια πληθώρα παραμέτρων και μεταβλητών, (Πρόκειται για ένα πάρα πολύ εξειδικευμένο πρόγραμμα αφού υπολογίζει την ταχύτητα του αέρα, την πλεύση μέσω δορυφόρου και άλλα στοιχεία, τα οποία μόνο μέσω ενός τέτοιου προγράμματος μπορούν να υπολογιστούν. Συνεπώς οι κριτές του αγώνα δεν μπορούν να επέμβουν στα αντικειμενικά και αμερόληπτα στοιχεία που το ίδιο το πρόγραμμα υπολογίζει ανά κατηγορία σκάφους), Ζητούμε την τροποποίηση της ανωτέρω διάταξης.