Υπουργείο Πολιτισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Παράλληλα με την προτεινόμενη αναστολή εφαρμογής διατάξεων του ν. 4603/2019, προς εξασφάλιση της αρχής της ασφάλειας δικαίου, όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, πρέπει να ανασταλεί για τον ίδιο ακριβώς λόγο και το άρθρο 75 παρ. 6 του ν. 4589/2019, το οποίο δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 29.1.2019 και με το οποίο επήλθαν δυσμενείς τροποποιήσεις σχετικά με την πριμοδότηση διακριθέντων αθλητών από τις πανελλαδικές εξετάσεις που διεξήχθησαν κατά το σχολικό έτος 2018-2019. Η έναρξη ισχύος και εφαρμογής του άρθρου 75 παρ. 6 του ν. 4589/2019 ήδη από τις πανελλαδικές εξετάσεις του σχολικού έτους 2018-2019, δηλαδή ήδη από τις 6.6.2019, είναι αντίθετη με την αρχή της ασφάλειας δικαίου και την αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του διοικουμένου, που κατοχυρώνονται στις διατάξεις των άρθρων 2 παρ. 1 και 25 παρ. 1 εδ. α΄ του Συντάγματος, και επιβάλλουν εν προκειμένω, σύμφωνα με την πάγια νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας τα θέματα που αφορούν τη διεξαγωγή απολυτηρίων ή εισαγωγικών εξετάσεων (όπως και οι κατατακτήριες εξετάσεις πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης) να ρυθμίζονται πριν την προκήρυξη των εξετάσεων ή, πάντως, σε χρόνο ικανώς απέχοντα από τη διενέργειά τους και όχι μεσούντος του αντίστοιχου διδακτικού έτους, τούτο δε προς το συμφέρον της ομαλής και εύρυθμης λειτουργίας της εκπαιδεύσεως (βλ. ΣτΕ 3397/2014, 881/1993, 3814/1990, 3769/1990, 1684/1974 Ολομ.) Για τους λόγους αυτούς, η διάταξη του άρθρου 75 παρ. 6 του ν. 4589/2019 και οι δυσμενείς μεταβολές που επιφέρει για τους μαθητές διακριθέντες αθλητές είναι αντισυνταγματικές, κατά το μέρος που θεσπίστηκαν στις 29.1.2019 με άμεση εφαρμογή για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2019, δηλαδή μεσούντος του αντίστοιχου διδακτικού έτους, καθώς κατά το χρονικό σημείο που θεσπίστηκαν είχε ήδη παρέλθει τελείως η περίοδος μεταγραφών σε άλλο αθλητικό σωματείο και είχε παρέλθει και μεγαλύτερο από το μισό χρονικό διάστημα σχολικής και αθλητικής προετοιμασίας, ώστε δεν υπήρχε πλέον επαρκής χρόνος προετοιμασίας των μαθητών διακριθέντων αθλητών με τα νέα δεδομένα που δεν υπήρχαν στην αρχή της σχολικής και αγωνιστικής χρονιάς. Θεωρούμε ότι, προς εξασφάλιση της τήρησης της συνταγματικής ισχύος γενικής αρχής της ασφάλειας του δικαίου και της επίσης συνταγματικής ισχύος γενικής αρχής της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του διοικουμένου, η εισαγωγή μαθητών διακριθέντων αθλητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 θα πρέπει να γίνει με την εφαρμογή του νομοθετικού καθεστώτος που ίσχυσε και το φθινόπωρο του 2018, για τις πανελλαδικές εξετάσεις του σχολικού έτους 2017-2018 (για την εισαγωγή διακριθέντων αθλητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019), δηλαδή του νομοθετικού καθεστώτος του άρθρου 34 του ν. 2725/1999, πριν την τροποποίησή του με το άρθρο 75 παρ. 6 του ν. 4589/2019. Για τους λόγους αυτούς, προτείνουμε την ψήφιση νομοθετικής διάταξης περί τροποποίησης του άρθρου 75 παρ. 6 περ. δ΄ του ν. 4589/2019 και δη περί έναρξης ισχύος των διατάξεων του άρθρου 75 παρ. 6 του ν. 4589/2019 από τις πανελλαδικές εξετάσεις που θα διεξαχθούν κατά το σχολικό έτος 2019-2020. Μια τέτοια εύλογη και δίκαιη νομοθετική πρωτοβουλία, όπως η αιτούμενη, θα είναι προς το συμφέρον όλων των μαθητών διακριθέντων αθλητών όλων των αθλημάτων, τους οποίους πρέπει όλοι μας να προστατεύουμε και να θωρακίζουμε με τις ενέργειές μας, και δεν θα προκαλέσει καμία απολύτως ζημία σε κανεναν