Αρχική Κύρωση της Σύμβασης Magglingen/Macolin σχετικά με τη χειραγώγηση των αθλητικών αγώνων, επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της βίας στον αθλητισμό και άλλες διατάξειςΆρθρο 48 – Αναστολή ισχύος διατάξεων που εισήχθησαν με τον ν. 4603/2019Σχόλιο του χρήστη Γεώργιος Λιανός | 9 Οκτωβρίου 2019, 10:09
Συμπληρωματική παρατήρηση ως προς την αιτιολογική έκθεση για το συγκεκριμένο άρθρο Ως προς την άστοχη και ατυχή αναφορά στην αιτιολογική έκθεση για το συγκεκριμένο άρθρο σχετικά με το πώς πρέπει να αντιμετωπίζονται αστικά σωματεία που δεν έχουν λάβει την ειδική αθλητική αναγνώριση καθώς και τα αιτήματα σωματείων για χορήγηση ειδικής αθλητικής αναγνώρισης, επισημαίνονται τα εξής: Τα σωματεία καθίστανται αθλητικά με βάση το σκοπό τους και συγκεκριμένα εφ’ όσον ο σκοπός που περιγράφεται στο καταστατικό τους ταυτίζεται με το σκοπό που περιγράφεται στο άρθρο 1 του ν. 2725/1999. Τα αθλητικά σωματεία που δεν έχουν ή χάνουν την ειδική αθλητική αναγνώριση δεν καθίστανται αστικά σωματεία, όπως εσφαλμένα αναγράφεται στην αιτιολογική έκθεση, αφού η ειδική αθλητική αναγνώριση δεν είναι υποχρεωτική για τη νόμιμη ύπαρξη και λειτουργία αθλητικού σωματείου (ΕιρΠερ 54/2018). Σημειωτέον εξάλλου ότι σύμφωνα με το άρθρο 12 παρ. 1 του Συντάγματος, η λειτουργία αθλητικού σωματείου δεν μπορεί να εξαρτάται πλήρως από την έγκριση διοικητικής αρχής, όπως της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού. Βλ. Α. Σβώλο/Γ. Βλάχο, Το Σύνταγμα της Ελλάδος, σελ. 271-272, Α. Δερβιτσιώτη σε Σπ. Βλαχόπουλο, Θεμελιώδη δικαιώματα, §19, αρ. 18, Σ. Ορφανουδάκη, Η ελευθερία της συνένωσης, σελ. 206 επ., ΟλΣτΕ 3334/1975, ΟλΣτΕ 2743/1973, Conseil Constitutionnel απόφαση της 16.7.1971, 71-44. Η αδικαιολόγητη απορία στην αιτιολογική έκθεση ποιο καθεστώς διέπει τις διοικητικές πράξεις για χορήγηση ειδικής αθλητικής αναγνώρισης, που εκδίδονται κατόπιν αίτησης του διοικουμένου, έχει ήδη επιλυθεί προ πολλού από τη νομολογία (ΣτΕ 710/2015, ΣτΕ 2133/2003, ΣτΕ 5755/1996, ΣτΕ 2984/1983, ΣτΕ 1125/1981). Σε κάθε περίπτωση πάντως, επισημαίνεται ότι το καθεστώς χορήγησης ειδικής αθλητικής αναγνώρισης δεν τροποποιήθηκε με το ν. 4603/2019, ότι ο ν. 4603/2019 ούτως ή άλλως δεν εφαρμόζεται για τα αθλητικά σωματεία, τις αθλητικές ενώσεις και τις αθλητικές ομοσπονδίες που δεν έχουν εναρμονίσει τα καταστατικά τους με αυτόν (πρβλ. τοποθέτηση στην Ολομέλεια της Βουλής στη ΙΑ΄ Περίοδο, Συνεδρίαση ΚΔ΄ στις 9.9.2004, με αφορμή την ψήφιση του άρθρου 30 παρ. 3 του ν. 3262/2004, που έχει όμοια διατύπωση με το άρθρο 62 παρ. 4 του ν. 4603/2019: «είναι σαφέστατο ότι εντός έξι μηνών πρέπει να γίνει η τροποποίηση των καταστατικών, ώστε να εναρμονιστούν οι διατάξεις τους με όσα προβλέπονται από το νόμο. Άρα, λοιπόν, ό,τι προβλέπεται θα ισχύσει μετά την εναρμόνιση των καταστατικών»), ότι η ίδια η ΓΓΑ έχει εκδώσει ορθώς μετά τη δημοσίευση του ν. 4603/2019 πολλές δεκάδες (αν όχι εκατοντάδες) αποφάσεις για χορήγηση ειδικής αθλητικής αναγνώρισης σε σωματεία που δεν εναρμονίστηκαν με το ν. 4603/2019 και ότι η εναρμόνιση των καταστατικών αθλητικών σωματείων με το ν. 2725/1999 δεν προβλέπεται στο άρθρο 8 παρ. 1 εδ. β΄ του ν. 2725/1999 ως προϋπόθεση για την κατά δέσμια αρμοδιότητα της ΓΓΑ χορήγηση ειδικής αθλητικής αναγνώρισης. Γεώργιος Λιανός Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω Υπ. Διδάκτωρ Νομικής Αθηνών Νομικός Σύμβουλος πολλών αθλητικών φορέων