Αρχική Κύρωση της Σύμβασης Magglingen/Macolin σχετικά με τη χειραγώγηση των αθλητικών αγώνων, επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της βίας στον αθλητισμό και άλλες διατάξειςΆρθρο 46 – Τροποποίηση του άρθρου 3 παρ. 3 του ν. 2725/1999 «Κωλύματα εγγραφής – Περιορισμοί»Σχόλιο του χρήστη Ανίτα Πασαλή | 14 Οκτωβρίου 2019, 12:06
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, Θεωρώ υποχρέωσή μου να καταθέσω στον χώρο αυτόν την αγανάκτησή μου για τα όσα τα τελευταία χρόνια ταλανίζουν αυτόν τον πολύπαθο χώρο που λέγεται Μηχανοκίνητος Αθλητισμός ή πιο συγκεκριμένα Αγώνες Αυτοκινήτου στη χώρα μας. Όσα λέγονται, γράφονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ακόμα χειρότερα καταγγέλλονται με στόχο να βλάψουν τον χώρο για ίδια οφέλη(?), είναι αποτέλεσμα κακοήθειας, εμπάθειας, άρνησης να υπακούσουν στις αποφάσεις των αρμοδίων οργάνων και κυρίως άγνοιας των πρακτικών και κανονισμών της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) που ισχύουν σε όλες τις χώρες διεθνώς. Οι Διαιτητές που όλοι γνωρίζουμε από τους αγώνες ποδοσφαίρου, μπάσκετ κλπ. έχουν καθήκον να δουν μια φάση, να κρίνουν και να αποφασίσουν άμεσα (ή σχεδόν άμεσα τώρα με το VAR) για την όποια ποινή πρέπει να επιβάλουν. Στον χώρο του αυτοκινήτου η διαδικασία αυτή δεν υφίσταται ούτε μία στο εκατομμύριο. Οι «Διαιτητές» στο χώρο του αυτοκινήτου είναι ένα συμβούλιο 3 Αγωνοδικών που εξετάζουν μία αναφορά {πάντα εγγράφως με ώρα παραλαβής και όλα τα στοιχεία και πιθανόν αποδείξεις (βίντεο, φωτογραφίες)}, από αλυτάρχη, τεχνικό έφορο, κριτή ή μία ένσταση από άλλον συμμετέχοντα και αφού καλέσουν και τις δύο πλευρές, ακούσουν τις θέσεις τους, τότε και μόνο τότε, αποφασίζουν βασιζόμενοι σε πάνω από 2 συνήθως σχετικά με την παράβαση άρθρα. Εννοείται ότι τα χρονικά περιθώρια δεν είναι άμεσα και ακολουθούνται βάσει των διεθνών και των εθνικών κανονισμών. Πάντως όλες οι αποφάσεις μπορεί να εφεσιβληθούν και να έχουν ανασταλτικό χαρακτήρα, εκτός από αυτές που έχουν να κάνουν με θέματα ασφαλείας που και πάλι επιβάλλονται από τους Αγωνοδίκες και που δεν εφεσιβάλλονται. Πρέπει να γίνει σαφές ότι ο Αλυτάρχης είναι επιφορτισμένος για την εφαρμογή των κανονισμών με κυριότερο μέλημά του την ασφάλεια, οι κριτές του αναφέρουν τα όσα συμβαίνουν κατά τη διάρκεια του αγώνα, ενώ οι τεχνικοί έφοροι ελέγχουν τη νομιμότητα των αυτοκινήτων βάσει των ισχυόντων τεχνικών κανονισμών. Κανένα από τα παραπάνω στελέχη ΔΕΝ λαμβάνει αποφάσεις για την θέση εκτός αγώνος ή για την ποινή οιουδήποτε αγωνιζόμενου. Αναφέρουν στους Αγωνοδίκες και εκείνοι αποφασίζουν με τις διαδικασίες που αναφέρω παρακάτω. «Διαιτητικό» έργο στους αγώνες αυτοκινήτου, δηλαδή αποφάσεις για θέση εκτός αγώνος που είναι και η μεγαλύτερη ποινή, ασκούν ΜΟΝΟΝ οι Αγωνοδίκες και κανείς άλλος! Οι Αγωνοδίκες στους αγώνες ενταγμένους σε πρωταθλήματα της FIA διορίζονται δύο, ο Πρόεδρος και ένας ακόμη από τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου, ο τρίτος δε από τη χώρα που διοργανώνει τον αγώνα. Μεταφραζόμενο στα Ελληνικά πράγματα, ο Πρόεδρος Αγωνοδικών και ο δεύτερος Αγωνοδίκης διορίζονται για τους πρωταθληματικούς αγώνες από την ΟΜΑΕ, ο τρίτος δε ορίζεται από τον διοργανωτή. Είναι τουλάχιστον αστείο, να θεωρεί κάποιος υγιώς σκεπτόμενος ότι ο ένας που θα οριστεί από τον διοργανωτή του εκάστοτε αγώνα, θα μπορέσει να οδηγήσει τους άλλους δύο Αγωνοδίκες σε μία απόφαση που να ευνοεί έναν από τους, συνήθως πολλούς, οδηγούς που ανήκουν στο Σωματείο του! Οι κανονισμοί της FIA που ισχύουν και στη χώρα μας, είναι τόσο σοφά δομημένοι που δεν υπάρχει περίπτωση προσωπικοί λόγοι να οδηγήσουν σε μία μεροληπτική απόφαση, δεδομένου ότι δεν λαμβάνονται από έναν άνθρωπο, αλλά από τρεις που πρέπει να αιτιολογήσουν με τη μεγαλύτερη σαφήνεια, την απόφασή τους που ούτως ή άλλως μπορεί να εφεσιβληθεί! Ακόμα και ο Κώδικας Δεοντολογίας (Code of Ethics) της FIA προβλέπει ότι ακόμα και κατά τη διάρκεια ενός αγώνα που προκύπτει εξέταση κάποιας ένστασης ή αναφοράς, εάν ένας εκ των Αγωνοδικών (όργανο της ΟΜΑΕ) πρέπει να ακολουθήσει τα προβλεπόμενα από την παρακάτω παράγραφο: 2.2.5 Όταν η αποστολή εκτελείται σε ένα όργανο της ΟΜΑΕ, ένα Στέλεχος που φαίνεται να έχει οικονομική ή προσωπική σύγκρουση συμφερόντων σχετικά με οποιαδήποτε πρόταση που υποβάλλεται σε συνεδρίαση, πρέπει: a) Να το δηλώσει b) Να αποσυρθεί από τη συνεδρίαση, εκτός αν προσκληθεί αιτιολογημένα να παραμείνει προκειμένου να παράσχει πληροφορίες c) Να μην υπολογιστεί σαν μέλος με δικαίωμα ψήφου για τον καθορισμό απαρτίας για το μέρος αυτό της συνεδρίασης d) Να αποσυρθεί κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας Για του λόγου το αληθές το αντίστοιχο αγγλικό κείμενο: 2.2.3 When the mission is performed within an FIA Body, as listed in Article 7 of the FIA Statutes, an FIA Party who has, or appears to have, a financial or personal conflict of interest regarding any proposal submitted in a meeting must: a) declare this; b) withdraw from the meeting for that proposal unless expressly invited to remain in order to provide information; c) not be counted as a voting member for the purpose to determine the quorum for that part of the meeting; d) withdraw during the vote, unless expressly invited to stay, and have no vote on the matter. Εις επίρρωσιν των ανωτέρω να σας γνωρίσω ότι μέλος της Επιτροπής του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, που είναι και ένας εκ των δύο μόνιμων προέδρων Αγωνοδικών στους αγώνες του WRC, ενίοτε τρέχει και σας συνοδηγός στην ίδια μορφή αγώνων. Ο αντιπρόεδρος της επιτροπής Ράλλυ της FIA είναι ένας από τους δύο προέδρους Αγωνοδικών στους αγώνες του ERC, ανήκει στο Club της πόλης που ζει και συγχρόνως είναι Αλυτάρχης σε αγώνα του ERT και σε πολλούς άλλους αγώνες στη χώρα του. Και αυτά είναι δύο από τα άπειρα σχετικά παραδείγματα. Όλα τα στελέχη της FIA έχουν περισσότερες από μία ιδιότητες, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητές τους. Έτσι οι περισσότεροι έχουν τον τίτλο του Αλυτάρχη και Αγωνοδίκη και ανάλογα διορίζονται σε διάφορους διεθνείς ή εθνικούς αγώνες. Για δε την εξέλιξη του σπορ, οι Αλυτάρχες των Πρωταθλημάτων του Παγκοσμίου (WRC) και του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ (ERC), διορίζονται από τη FIA σαν δεύτεροι Αγωνοδίκες σε άλλους αγώνες του ιδίου Πρωταθλήματος με τους αγώνες που διοργανώνουν οι ίδιοι. Πιστεύει κανείς ότι μπορεί να μεροληπτήσει αυτός ο Αγωνοδίκης υπέρ των συμπατριωτών του που μετέχουν στον αγώνα ή ακόμα μπορεί να αποφασίσει κάτι που μπορεί να βλάψει τον αγώνα για να φανεί ο αγώνας στον οποίο είναι Αλυτάρχης, καλύτερος; Αστειότητες που σε καμία περίπτωση δεν συμβαίνουν. Είναι σαφές και μόνο μικρόνοες, εμπαθείς ή άσχετοι δεν καταλαβαίνουν τη διαφορά του Διαιτητή με τους Αγωνοδίκες του μηχανοκίνητου αθλητισμού αυτοκινήτου και πάντως είναι ένα θέμα με το οποίο οι άνθρωποι της FIA στην κυριολεξία γελούν (πολύ κακό για την εικόνα του μότορσπορτ στη χώρα μας) μας έχουν απαντήσει δε γραπτώς σε σχετικό ερώτημα για το τι ισχύει διεθνώς στον χώρο του αυτοκινήτου. Η μέχρι τώρα μη εξαίρεση του μηχανοκίνητου αθλητισμού από το άρθρο 3 έχει σαν αποτέλεσμα την απόλυτη στασιμότητα στην εξέλιξη για τη δημιουργία νέων στελεχών, συνεπώς είμαστε έτη φωτός μακριά από το να μπορούν νέοι άνθρωποι να εκπροσωπήσουν στο μέλλον τη χώρα μας σε διεθνείς αγώνες σε Παγκόσμιο ή Ευρωπαϊκό επίπεδο, όπως συμβαίνει σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες με στελέχη που συνεχώς επανδρώνουν αγώνες και επιτροπές της FIA. Είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι ο μέσος όρος των στελεχών σε αγώνες της Βόρειας και Ανατολικής Ευρώπης είναι το πολύ τα 40 χρόνια, ενώ με τα ισχύοντα στη χώρα μας, έχουμε χάσει επίσης τη δυνατότητα λόγω έλλειψης εμπλοκής και συνεπώς γνώσεων, να αποκτήσει η χώρα που φιλοξενούσε για πολλά χρόνια αγώνα του Παγκόσμιου και του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, την πιστοποίηση από τη FIA ώστε τα στελέχη μας να είναι ικανά να εκπαιδεύσουν σε θέματα κυρίως ασφαλείας και διεξαγωγής, κριτές και στελέχη χωρών της ευρύτερης περιοχής μας, ρόλο που τώρα έχουν χώρες της Μέσης Ανατολής. Στελέχη της τοπικής αρχής του σπορ, επισκέπτονται χώρες όπως ο Λίβανος, η Κύπρος κ.ά. διοργανώνοντας σεμινάρια για νέα στελέχη αγώνων αυτοκινήτων. Τέλος, είναι αδύνατον να μην μπορούν τα μέλη των Σωματείων να ασκούν τα καθήκοντα του Αλυτάρχη, Αγωνοδίκη, Τεχνικού Εφόρου σε αγώνες με την πρόφαση ότι θα μεροληπτήσουν υπέρ των συμμετεχόντων του Σωματείου τους. Να υπενθυμίσω σε όλους τους νεόκοπους επικριτές των κανονισμών που διέπουν τον μηχανοκίνητο αθλητισμό αυτοκινήτου στη χώρα μας, πως τα Σωματεία και παλαιότερα οι Λέσχες είναι τα φυτώρια όπου γεννούνται τα νέα στελέχη των αγώνων αυτοκινήτου. Είναι δε δεδομένο ότι ακριβώς με τις διαδικασίες και τους κανονισμούς αυτούς διεξάγονταν οι αγώνες για δεκαετίες προ αναγνωρίσεως της ΟΜΑΕ από τη ΓΓΑ, χωρίς ποτέ να γεννηθούν αμφιβολίες για την ορθή εφαρμογή τους. Να υπενθυμίσω ακόμα ότι η κακοδαιμονία που υπάρχει τα τελευταία 4 χρόνια στο χώρο μας, που έχει βρει ευτυχώς λίγους υποστηρικτές και αυτοί είναι όσοι αισθάνονται αδικημένοι, ξεκίνησε όταν με βάση τους ισχύοντες τεχνικούς κανονισμούς, έχασε το πρωτάθλημα ένας αγωνιζόμενος. Η τότε σύντροφός του έκτοτε βάλει κατά της ΟΜΑΕ και κατά στελεχών της ΓΓΑ και όχι μόνον, αποδεικνύοντας περίτρανα πως για ορισμένους καλές διαδικασίες, καλοί και αποδεκτοί κανονισμοί είναι μόνο εκείνοι που τους βολεύουν! Λεπτομέρειες για όλες τις υποθέσεις που έχουν οδηγήσει τους αμφισβητίες να ακολουθούν την πρώτη διδάξασα, είναι στη διάθεση κάθε στελέχους του Υπουργείου σας. Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ, Για όλα τα παραπάνω και για πολλά ακόμα που θα ήθελα τόμους για να σας τα αναφέρω, σας ζήτω να προχωρήσετε στην τροπολογία. Πρέπει να πάψει επιτέλους η χώρα μας να βρίσκεται πίσω από τον ήλιο όπως είναι τα τελευταία χρόνια στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού και να διαδραματίσει τον ρόλο που της αξίζει στη διεθνή ομοσπονδία FIA και στους διεθνείς αγώνες. Γιατί πιστέψτε με και ικανά στελέχη υπάρχουν και η Ελληνική σπιρτάδα είναι ικανή να βγάλει τη χώρα μας από την αγωνιστική αφάνεια διεθνώς! Σας ευχαριστώ Ανίτα Πασαλή Στέλεχος αγώνων αυτοκινήτου