Αρχική Σχέδιο Νόμου «ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΑΚΡΟΠΟΛ»Άρθρο 02 – ΣκοποίΣχόλιο του χρήστη Διονύσης Ρ. Ρηγόπουλος | 26 Ιουνίου 2020, 16:22
Υπουργείο Πολιτισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τους στόχους του φορέα του Ν/Σ έχουν ήδη σχολιάσει άτομα με άμεση σχέση και γνώση του αντικειμένου, εκφράζοντας συγκεκριμένες αντιρρήσεις. Στα σχόλια αυτά επισημαίνεται και η καταφανώς γενικόλογη διατύπωση των στόχων. Αν τελικά προκριθεί η σκοπιμότητα του φορέα, θα πρέπει να διατυπωθούν ακριβέστερα οι στόχοι του καθώς και κριτήρια αξιολόγησης της επίτευξής τους. Στη διατύπωση αυτή πολύτιμη μπορεί να αποδειχθεί η συνεισφορά των άμεσων αποδεκτών των υπηρεσιών του φορέα. Για παράδειγμα, το σχόλιο του κ. Κυριάκου Σπύρου στην παρούσα διαβούλευση, εγείρει ενδεχομένως και θέμα καταλληλότητας του κτιρίου του Acropole για τις προβλεπόμενες χρήσεις. Ειδικότερα, η παρατήρησή του «Τα residencies θα πρέπει να πλαισιώνονται από όλες τις απαραίτητες υποδομές, όπως χώροι εργαστηριακοί, προβών, συγγραφής, εκθεσιακοί, προβολών και λοιπά, όλοι κατάλληλα εξοπλισμένοι. Θα πρέπει επίσης στο Ακροπόλ να υπάρχει αναγνωστήριο και βιβλιοθήκη που να εξυπηρετεί τους residents και την ευρύτερη καλλιτεχνική κοινότητα, χώρος για ομιλίες και εργαστήρια, χώρος προβολών», δημιουργεί το ερώτημα μήπως ένας χώρος εκτός αστικού ιστού και με προδιαγραφές ευέλικτης διαρρύθμισης ανάλογα με τις ανάγκες είναι καταλληλότερος από το μνημειακό Acropole στο οποίο δεν ξέρω πόσο επιθυμητές θα ήταν διαφόρων ειδών παρεμβάσεις των residents. Για την αναζήτηση/αξιολόγηση ακινήτων του Δημοσίου χρησιμεύει το «Εθνικό Μητρώο Υποδομών» με όλες τις υποδομές και τα κτίρια που ανήκουν σε ή βρίσκονται υπό τη διαχείριση φορέων του δημόσιου τομέα σε δημόσια προσβάσιμη μορφή, που έχει προβλεφθεί από το άρθρο 10 του Ν. 4635/2019. (Είναι, άραγε, χρησιμοποιήσιμο αυτό το Μητρώο;) Επίσης, επειδή κατά την κρίση, με λανθασμένες ενέργειες του κράτους, επλήγησαν πολλοί ενώ ωφελήθηκαν λίγοι, χρειάζεται να τεκμηριωθεί ότι είναι πράγματι «δημοσίου συμφέροντος» όλοι οι σκοποί για τους οποίους προβλέπεται να δαπανώνται διαρκώς δημόσιοι πόροι προς περιορισμένους αποδέκτες. Είναι απαραίτητο οι προτάσεις δημιουργίας νέων δομών του Δημοσίου, να είναι τουλάχιστον όσο σαφείς είναι οι προτάσεις φορέων για χρηματοδότηση πολύ μικρότερων σε κόστος και διάρκεια έργων. Για σύγκριση, στο https://bit.ly/3eBSxSY βρίσκονται τα έντυπα που χρειαζόταν να συμπληρώσει μια ΜΚΟ για να υποβάλει πρόταση στο ActiveCitizenFund (2.6.2020), για έργα ύψους 80 έως 200 χιλιάδων ευρώ, για διάρκειας από 12 έως 36 μήνες. ============================ ========= Επειδή, επανειλημμένα, σχόλιά μου έχουν παραλειφθεί από την Έκθεση επί της Διαβούλευσης, υπενθυμίζω ότι στην Έκθεση αυτή είναι υποχρεωτικό να «παρουσιάζονται ομαδοποιημένα τα σχόλια και οι προτάσεις όσων έλαβαν μέρος στη διαβούλευση και τεκμηριώνεται η ενσωμάτωσή τους ή μη στις τελικές διατάξεις» σύμφωνα με την παρ.4, Άρθρο 61, Ν. 4622/2019 για το Επιτελικό Κράτος. Συνοψίζοντας, το παρόν σχόλιο θέτει θέμα ακρίβειας και πληρότητας στη διατύπωση των στόχων, καθώς και θέσπισης κριτηρίων για την επίτευξή τους, σε περίπτωση που, παρά τη δημιουργία διοικητικών βαρών, προκριθεί η ανάγκη δημιουργίας νέου φορέα. Διονύσης Ρ. Ρηγόπουλος, Ph.D. Μέλος της ομάδας εργασίας για την ανοιχτή διακυβέρνηση του Οργανισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών dionysis.rigopoulos@gmail.com