Αρχική Θεσμικό πλαίσιο αρχαιρεσιών αθλητικών φορέων,διακρίσεις συνοδών αθλητών ΑμεΑ,Εθνική Πλατφόρμα Αθλητικής Ακεραιότητας,Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή,Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ – ΑΡΧΑΙΡΕΣΙΕΣ ΑΘΛΗΤΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ Άρθρο 1 Γενική Συνέλευση αθλητικού σωματείου – Αρχαιρεσίες – Τροποποίηση του άρθρου 5 του ν. 2725/1999 (Α΄121)Σχόλιο του χρήστη ΝΤΑΚΟΥΡΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ | 17 Αυγούστου 2020, 19:58
Παράγραφος 5. Ποσόστωση φύλου. Όσοι διαφωνούν με την ποσόστωση φύλου δεν έχουν παρά να διαβάσουν όλες τις σχετικές προτάσεις και αναλύσεις διαφόρων ευρωπαϊκών φορέων και να κατανοήσουν πως δεν υπάρχει καμία άλλη δυνατότητα στο ελληνικό άβατο για την συμμετοχή των γυναικών στα διοικητικά συμβούλια των ομοσπονδιών και των ενώσεων παρά μόνο μέσω της ποσόστωσης. Μόνο έτσι μπορούν να αρθούν τα εμπόδια που υπάρχουν στην διαδρομή εκπροσώπησης των γυναικών και κατά συνέπεια να αποδοθεί η έμφυλη διάσταση σε όλες τις διοικητικές αποφάσεις και να αυξηθεί ο αριθμός των αθλητριών και γενικότερα να αναπτυχθεί ο γυναικείος αθλητισμός. Η προτεινόμενη όμως ποσόστωση επί του συνολικού αριθμού των υποψηφίων στο ψηφοδέλτιο και όχι επί των εκλεγμένων μελών (όπως επιβάλλει και η ευρωπαϊκή καλή πρακτική) αποτελεί ίσως παγκόσμια πρωτοτυπία που όχι μόνο οδηγεί σε “μαϊμού” υποψηφιότητες αλλά αγγίζει και τα όρια περιφρόνησης και απαξίωσης από τον Έλληνα νομοθέτη των έως σήμερα κοινωνικών προσπαθειών για γυναικεία εκπροσώπηση στις σύγχρονες συνθήκες του ελληνικού αθλητισμού. Η περιφρόνηση και η απαξίωση γίνεται ακόμα μεγαλύτερη, μιας και η πρόταση αυτή είναι σε συνέχεια δύο προγενέστερων διατάξεων. Μιας αναποτελεσματικής διάταξης από το 1999 με ποσόστωση με προϋπόθεση (από τον αριθμό των εκλεγόμενων μελών του Δ.Σ. αυτών, καταλαμβάνουν υποψήφιοι του ενός από τα δύο φύλα και με την προϋπόθεση ότι ο αριθμός των υποψηφίων κάθε φύλου είναι τουλάχιστον διπλάσιος του ελάχιστου αριθμού των κατά το ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%) εκλεγομένων) και μίας ανεφάρμοστης, μη διοικητικά βιώσιμης διάταξης του 2019 με υποχρεωτική ποσόστωση επί των εκλεγμένων μελών κατά το ⅓). Ως εκ τούτου, είναι μονόδρομος και δημοκρατική απαίτηση, να υπάρχει κλασική απλή ποσόστωση επί του αριθμού των εκλεγμένων μελών, είτε υπάρχουν υποψήφιες, είτε όχι. Μία ποσόστωση που μπορεί να κυμανθεί από το 10 έως το 20 %, σαν πρώτο βήμα, χωρίς να είναι μεγάλος ο αριθμός των "αντρικών¨ θέσεων που θα αντικατασταθούν στα ΔΣ. Τέλος να επισημανθεί για μία ακόμη φορά πως στα διοικητικά συμβούλια των εθνικών αθλητικών ομοσπονδιών και των ενώσεων (Συλλογικοί φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού) συμμετέχουν ελάχιστος αριθμός γυναικών. Χαρακτηριστικότερη δε είναι η περίπτωση της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης, όπου δεν έχει εκλεγεί ποτέ γυναίκα στο Διοικητικό Συμβούλιο της, παρόλο που η ομοσπονδία είναι η πρώτη ελληνική ομοσπονδία με τα περισσότερα δελτία αθλητριών, ενώ χιλιάδες γυναίκες ασχολούνται με το αγαπημένο μας άθλημα από διάφορες θέσεις, επαγγέλματα και εθελοντικές δράσεις σε όλα τα άλλα επίπεδα και αρκετές από αυτές με σημαντικότατες επιτυχίες.