Αρχική Θεσμικό πλαίσιο αρχαιρεσιών αθλητικών φορέων,διακρίσεις συνοδών αθλητών ΑμεΑ,Εθνική Πλατφόρμα Αθλητικής Ακεραιότητας,Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή,Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ – ΑΡΧΑΙΡΕΣΙΕΣ ΑΘΛΗΤΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ Άρθρο 1 Γενική Συνέλευση αθλητικού σωματείου – Αρχαιρεσίες – Τροποποίηση του άρθρου 5 του ν. 2725/1999 (Α΄121)Σχόλιο του χρήστη ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ | 18 Αυγούστου 2020, 17:11
ροτάσεις σχόλια και σκέψεις για το Νέο Νόμο ΑΡΘΡΟ 1. (Τροποποίηση του άρθρου 5, παρ. 5 του νόμου 2725/99) α) θα έχουμε θέματα και προβλήματα με την εκλογή Προέδρου με ξεχωριστό ψηφοδέλτιο: Σε περίπτωση παραίτησης, ασθενείας ή και θανάτου , ποιος θα τον αντικαθιστά...? Ο δεύτερος υποψήφιος με 25 ή και 30%, που θα είναι στο μεταξύ Μέλος του Δ.Σ.? Υπάρχει περίπτωση, ο 2ος ή και ο 3ος υποψήφιος πρόεδρος, να αναλάβει τη θέση του προέδρου, έχοντας ψήφους λιγότερος ακόμη και από τον τελευταίο εκλεγμένο σύμβουλο του ΔΣ. Τι ακριβώς θα συμβεί, όταν εκλεγμένα μέλη, δεν ψηφίζουν ΓΓ ή Ταμία..?....Θα έχουμε Διοικητικό Συμβούλιο..? ΠΡΟΤΑΣΗ: α) ο Πρόεδρος και οι υπόλοιπες θέσεις να εκλέγονται με τον παραδοσιακό τρόπο, με μυστική ψηφοφορία μεταξύ των εκλεγέντων Μελών. Για να λειτουργήσει ένα όργανο και όχι να εξαρτάται από ένα ή δύο συμβούλους, που έχουν διαφωνία. Να ισχύσει η αρχή της πλειοψηφίας. ΑΡΘΡΟ 4 (Τροποποίηση του άρθρου 14 του Ν.2725/99) Παρ. 6: Είναι δυνατόν να εκπίπτει ολόκληρο Δ.Σ., για ένα λάθος υπηρεσιακού παράγοντα της ΓΓΑ ή της Ομοσπονδίας..? Να υπάρχει ποινή και να είναι ανάλογη με την παράβαση και να αποδοθεί σε όποιον έχει την η ευθύνη, αφού εξετασθεί, αν οφείλεται σε λάθος ή και σκοπιμότητα υπηρεσιακού παράγοντα. Ανάλογα, πρέπει να ισχύσουν σε Περιφερειακές ενώσεις και Σωματεία. Ποτέ όμως με εξοντωτικές και προσβλητικές ποινές, χωρίς εγγυήσεις δικαστικής αρχής για τον καταλογισμό και ενδεχομένως για την προσωποποίηση της όποιας ευθύνης ΠΡΟΤΑΣΗ: Να επανεξετασθεί η τροποποίηση αυτή, προβλέποντας την έκδοση δικαστικής απόφασης, μετά από πιθανή σχετική προσφυγή, προσώπου που έχει έννομο συμφέρον. Η παράβαση δε αυτή, όταν έχει επίδραση στο εκλογικό αποτέλεσμα, πρέπει να προβλέπεται, επανάληψη της εκλογικής διαδικασίας και όχι αντικατάσταση. Γιατί σε τέτοια περίπτωση, μπλέκει όλο το σύστημα και δεν θα έχουμε Διοικητικά Συμβούλια. Οι διαφορετικές απόψεις, στις Γενικές Συνελεύσεις και οι ποινικές στα δικαστήρια..!! ΆΡΘΡΟ 5. (Τροποποίηση του άρθρου 20 του Ν. 2725/99). Προσθήκη παραγράφου 3. Εδώ το άρθρο προβλέπει να είναι Μέλη Αθλητικών Σωματείων αθλητικές ομάδες Ιδρυμάτων, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ που εποπτεύονται από το Δημόσιο. Δηλαδή, όποιος εχει άμεση σχέση με το Δημόσιο, χρηματοδοτείται και εχει προτεραιότητες ή περιορίζει , ακόμη και να απαγορεύει άλλο σε Σωματείο, νόμιμο, σε πρόσβαση και χρήση στην εγκατάσταση..!! Είναι από τις πλέον επικίνδυνες τροποποιήσεις. Είναι ένα εργαλείο, που μπορεί να αλλάξει ολόκληρο το σύστημα για άθληση στη χώρα. Αν υπάρχει τέτοια πρόθεση και σκεπτικό, ίσως πρέπει να το δούμε συνολικά , διαφορετικά, σε ένα ευρύτερο σχεδιασμό του Αθλητικού κινήματος στη χώρα μας…είναι κάτι άλλο, που ίσως το συμφωνήσουμε. Όχι όμως να δημιουργήσουμε διαμάχες, συγκρούσεις και πελατειακές σχέσεις των εχόντων την εκάστοτε εξουσία. Είναι φανερό ότι σ’ αυτές τις περιπτώσεις, δημιουργούνται προνομιακές καταστάσεις σε βάρος του συστήματος λειτουργίας των ερασιτεχνικών αθλητικών Σωματείων. ΑΡΘΡΟ 6: (Τροποποίηση του Άρθρου 22 παρ. 7 του Ν. 2725/99). α) Όριο θητειών στον Πρόεδρο και τα Μέλη του Προεδρείου του Δ.Σ. μιας Ομοσπονδίας με αναδρομική ισχύ επίσης, δεν μπορεί να ισχύσει. Τα Αθλητικά σωματεία και οι Ομοσπονδίες, εκπροσωπούνται και διοικούνται απο στελέχη, που είναι, γονείς ως επί το πλείστων. Όταν ένας εργαζόμενος, είναι στην εργασία του μέχρι τα 68 του χρόνια, πως μπορεί να ασκήσει τέτοια καθήκοντα..? ΠΡΟΤΑΣΗ Είναι ή δεν είναι συνεταιρισμός και κοινή διαχείριση των συμφερόντων των μελών του..? Να εκπροσωπούνται τα σωματεία, από τα μέλη τους και να έχουν το συνταγματικό δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθε, χωρίς περιορισμούς. Η ηλικία, δεν είναι στοιχείο, καλύτερης διαχείρισης και λειτουργίας, σε κοινωνική προσφορά, ούτε φυσικά η ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΟΤΗΤΑ, που σαφώς δεν υπάρχει σε κανέναν Νόμο του κράτους. Τα ίδια τα Σωματεία μέλη, μπορούν να επιλέγουν ΕΛΕΥΘΕΡΑ, του ικανότερους και αυτούς που θα εργασθούν για την καλύτερη λειτουργία του αθλήματός τους. Στην περίπτωση που η Κυβέρνηση επιμείνει στην καθιέρωση ορίων ηλικίας και πιθανόν να το εφαρμόσει σε ολόκληρο το δημόσιο, ακόμη και στη Βουλή, θα πρέπει να προβλέψει ένα μεταβατικό στάδιο στην πρώτη εφαρμογή του μέτρου. ΑΡΘΡΟ 7 Παρ. 3.: Η υποχρέωση ελέγχου και επικύρωσης του καταλόγου με τα Σωματεία που έχουν δικαίωμα ψήφου στις Γενικές Συνελεύσεις και ιδιαίτερα στις αρχαιρεσίες των Αθλητικών Ομοσπονδιών, από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, λειτουργεί σαν αστυνόμευση και υπερβαίνει τις διατάξεις του Συντάγματος , που απαγορεύει οποιαδήποτε εξωτερική επιρροή στις εκλογικές διαδικασίες των αθλητικών Οργανώσεων. Τα Αθλητικά Σωματεία, ιδρύονται, σύμφωνα με το Νομικό πλαίσιο και λειτουργούν και ελέγχονται από όργανα της Περιφερειακή Διοίκησης και των Ομοσπονδιών. Η ΓΓΑ, είναι η Αρχή για τις επιβραβεύσεις, τις προτάσεις για νέους τρόπους άθλησης, την ενίσχυση της ανάπτυξης του αθλητισμού αλλά και της όποιας επιχορήγησης, για συγκεκριμένους λόγους. Ποιος ο λόγος της αναστάτωσης και της πίεσης, σε όλο το μηχανισμό και τους ανθρώπους και τα στελέχη. Τόση γραφειοκρατία, γιατί..? Αν χρηματοδοτείς επιπλέον κάποιον.....του ζητάς να προσκομίσει, σε ενα χρονικό διάστημα, ότι έγγραφο θέλεις, επί πλέον..! Επιπρόσθετα θα δημιουργηθούν σοβαρά πρακτικά προβλήματα, αφ’ ενός γιατί το αρχείο της ΓΓΑ δεν φημίζεται για την αξιοπιστία και την εγκυρότητά του , (συχνό φαινόμενο)…..και αφ’ ετέρου δεν είναι δυνατόν να βρίσκεται ο κατάλογος των Σωματείων με δικαίωμα ψήφου σε εκκρεμότητα, λίγες ώρες πριν τη διεξαγωγή μιας Γενικής Συνέλευσης. ΣΥΜΦΩΝΟΎΜΕ ΜΕ ΤΟ ΜΗΤΡΩΟ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΠΡΟΤΑΣΗ: Η Αθλητική αναγνώριση, να υπάρχει, με απλουστευμένες όμως διαδικασίες, πάντα και απαραίτητα, όταν και όπου υπάρχει χρηματοδότηση. Οι Ομοσπονδίες να αναλαμβάνουν, με αυξημένες ευθύνες για την εγκυρότητα και την ακρίβεια του σχετικού καταλόγου και να έχουν κυρώσεις για τη μη τήρηση των προϋποθέσεων του Νόμου. ΓΕΝΙΚΑ Όλοι αυτοί οι περιορισμοί, μειώνουν το ενδιαφέρον , ατόμων, μελών, γονέων και παλαιών αθλητών, να συμμετέχουν σε Διοικητικές θέσεις. Είναι σωστό..? Ακόμη και σε στελέχη εταιριών και χορηγικών προθέσεων, είναι όλα δύσκολα και αποτρεπτικά…! Τι αθλητισμό θέλουμε τελικά..? Δεν πρέπει να είναι ελκυστικές και όχι προνομιακές οι συμμετοχές στα όργανα διαχείρισης του αθλητισμού μας..? Γιατί μείναμε τόσο πίσω στις υποδομές..? Είναι μία κυβέρνηση με φιλελεύθερες ιδέες και πολιτικές που ξεδιπλώνονται σιγά σιγά, παρά τις δύσκολες συγκυρίες των ημερών μας. Γιατί τέτοιοι περιορισμοί και αναστάτωση…? Χρήματα δεν χρειάζονται πολλά….φροντίδα και νοικοκυριό, σε όσους έχουν την ευθύνη για τις εγκαταστάσεις. Εγκατάλειψη παντού. Εκεί πρέπει να επικεντρωθούμε, όλοι μαζί..!! Ελπίζω να είμαι χρήσιμος Θεσσαλονίκη 18 Αυγούστου 2020 ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ ΜΕΛΟΣ ΔΣ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ Πρώην αθλητής