Αρχική Θεσμικό πλαίσιο αρχαιρεσιών αθλητικών φορέων,διακρίσεις συνοδών αθλητών ΑμεΑ,Εθνική Πλατφόρμα Αθλητικής Ακεραιότητας,Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή,Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ – ΑΡΧΑΙΡΕΣΙΕΣ ΑΘΛΗΤΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ Άρθρο 1 Γενική Συνέλευση αθλητικού σωματείου – Αρχαιρεσίες – Τροποποίηση του άρθρου 5 του ν. 2725/1999 (Α΄121)Σχόλιο του χρήστη ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΤΟΜΠΟΥΛΗΣ | 19 Αυγούστου 2020, 22:55
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΠΟΑ I. ΑΡΘΡΟ 1. (Τροποποίηση του άρθρου 5, παρ. 5 του νόμου 2725/99) α) Η εκλογή Προέδρου με ξεχωριστό ψηφοδέλτιο είναι δυνατόν να δημιουργήσει τα παρακάτω προβλήματα: 1. Σε περίπτωση παραίτησης ή θανάτου κ.λπ., ποιος θα τον αντικαθιστά. Ο αποτυχών δεύτερος ή και 3ος , που έλαβε , το ποιο πιθανόν, λιγότερους ψήφους , από εκλεγμένο Μέλος του ΔΣ ? Ή θα ξανακάνουμε εκλογές ? 2. Η ποσόστωση των φύλων εξαρτάται από τις εκπροσωπήσεις των Σωματείων-Μελών και δεν μπορεί να επιβληθεί σαν εκπρόσωπος και υποψήφιος. ΠΡΟΤΑΣΗ: α) Να μην υπάρχει ξεχωριστό ψηφοδέλτιο για υποψήφιο Πρόεδρο, αλλά ο Πρόεδρος να αναδεικνύεται με τον παραδοσιακό τρόπο και μυστική ψηφοφορία μεταξύ των εκλεγέντων Μελών. β) Η ποσόστωση των φύλων δεν μπορεί να περιορίζεται στις υποψηφιότητες. Πρέπει να αφορά και τους εκλέξιμους ή εκλέξιμες. Η ισχύουσα μέχρι της σήμερα Νομοθεσία προέβλεπε 20% των Μελών του Δ.Σ., είναι σωστό και επαρκές. II. ΑΡΘΡΟ 6: (Τροποποίηση του Άρθρου 22 παρ. 7 του Ν. 2725/99). α) Η καθιέρωση ορίου θητειών στον Πρόεδρο και τα Μέλη του Προεδρείου του Δ.Σ. μιας Ομοσπονδίας και μάλιστα με αναδρομική ισχύ είναι αντιδημοκρατική. Επίσης η αναδρομικότητα, στοχοποιεί, πρόσωπα και δείχνει την πρόθεση για παρέμβαση στα εσωτερικά των Ομοσπονδιών και των Σωματείων Μελών. β) Η καθιέρωση ανώτατου ηλικιακού ορίου των 71 ετών, για την εκλογή στη Διοίκηση Αθλητικής Ομοσπονδίας, συνιστά αθέμιτο περιορισμό στο δικαίωμα αυτοδιοίκησης των Αθλητικών Ομοσπονδιών. Θα εφαρμοστεί και θα ισχύσει, σε όλο τον πολιτικό βίο της χώρας; Γνωρίζετε ότι το όριο ηλικίας για συνταξιοδότηση είναι τα 68 χρόνια; Ποιος μπορεί να ασκήσει τα καθήκοντα που απαιτούνται στην ομοσπονδιά, όταν είναι ακόμη σε εργασία; Μόνον ανάπηροι ή στρατιωτικοί που βγαίνουν νωρίτερα στη σύνταξη ή ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΠΡΟΕΔΡΟΙ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΩΝ !! Υπάρχει τελικά ελευθερία των Μελών να αναδεικνύουν τη Διοίκησή τους ? Τι έγινε ο Φιλελευθερισμός της κυβέρνησης, αφαιρείται από τον Αθλητισμό ? ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: α) να αφαιρεθεί όλη η διάταξη, από τη στιγμή που είναι θέσεις με εθελοντική προσφορά, αλλά και εμπιστοσύνης για τη διαχείριση των συμφερόντων των Μελών των Σωματείων. Γιατί τα Σωματεία πρέπει να είναι ΕΛΕΥΘΕΡΑ να αποφασίζουν και επιλέγουν τους εκπροσώπους τους Στην περίπτωση που η Κυβέρνηση επιμείνει στην καθιέρωση ορίων ηλικίας θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για μεταβατικό στάδιο στην πρώτη εφαρμογή του μέτρου, όπως ισχύει για όλα τα νέα Νομοσχέδια. ΙΙΙ. ΑΡΘΡΟ 7 (Τροποποίηση του άρθρου 24 του Νόμου 2725/99). Παρ. 3.: Τελικά ΠΟΙΟΣ ΕΛΈΓΧΕΙ ΤΗ ΝΟΜΙΜΌΤΙΤΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΏΝ ΣΩΜΑΤΕΊΩΝ ? Η Περιφέρεια, για το Νομικό καθεστώς, οι Εφορίες για το Οικονομικό και οι Ομοσπονδίες για το Αγωνιστικό; Γιατί όλη αυτή η αμφισβήτηση των φορέων αυτών ? Τελικά στη χώρα μας ο Ερασιτεχνικός Αθλητισμός είναι το πρόβλημα, που σταμάτησε να χρηματοδοτείται 15 χρόνια περίπου ή ο Επαγγελματικός που γέμισε με καταχρεωμένες ΠΑΕ, ΚΑΕ και ΤΑΠ ? ΠΡΟΤΑΣΗ: Ναι στη δημιουργία Μητρώου Μελών Ζούμε στην ψηφιακή εποχή και είναι απαραίτητο. Όμως πρέπει να δώσουμε χρόνο και τρόπο, όλα τα σωματεία να πεισθούν για την αναγκαιότητα αυτή. Ακόμη και με κίνητρα ! Η δε Ειδική Αθλητική Αναγνώριση, να προκύπτει μετά από δράση και βεβαίωση της αρμόδιας Ομοσπονδίας. ΙV. ΑΡΘΡΟ 4 (Τροποποίηση του άρθρου 14 του Ν.2725/99) Παρ. 6: (Η ισχύς του επεκτείνεται αντίστοιχα και για τις Αθλητικές Ομοσπονδίες). Νομίζουμε ότι είναι ακραίο μέτρο και υπερβολικό. Δεν είναι δυνατόν να εκπίπτουν ολόκληρα τα Δ.Σ., για τυχόν λάθος υπηρεσιακού παράγοντα της ΓΓΑ ή της Ομοσπονδίας. Θα πρέπει η ποινή να είναι ανάλογης βαρύτητας με την παράβαση και να προσωποποιείται η όποια ευθύνη. Υπάρχει και η δικαιοσύνη. Δεν μπορεί για κάποια παρατυπία μικρή ή μεγάλη, να τρέχουμε κάυε φορά σε εκλογές. Δε θα κάνουμε άλλη δουλειά, αντί για Αθλητισμό, θα είμαστε όλοι έξω από τα Δικαστήρια. ΠΡΟΤΑΣΗ: Να βελτιωθεί το εδάφιο και να προβλέπει ότι για την ποινή της έκπτωσης θα πρέπει να εκδοθεί δικαστική απόφαση, αν υπάρχει σχετική προσφυγή, έννομο συμφέρον από κάποιον. Εάν η παράβαση έχει επίδραση στο εκλογικό αποτέλεσμα, πρέπει να προβλέπεται η επανάληψη της Εκλογικής διαδικασίας και μόνο μετά από Δικαστική απόφαση. V. ΆΡΘΡΟ 5. (Τροποποίηση του άρθρου 20 του Ν. 2725/99). Προσθήκη παραγράφου 3. Το άρθρο αυτό προβλέπει να είναι Μέλη Αθλητικών Σωματείων αθλητικές ομάδες Ιδρυμάτων, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ που εποπτεύονται από το Δημόσιο. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει, ούτε μπορούν να είναι Μέλη Αθλητικών Ομοσπονδιών ομάδες ιδρυμάτων ή Νομικών προσώπων που έχουν οποιαδήποτε σχέση με το Δημόσιο. Αυτό θα δημιουργήσει αντιπαραθέσεις μεταξύ των Σωματείων. Οι έχοντες πρόσβαση στο Δήμο ή στην εγκατάσταση γενικότερα, θα αποκλείσει ή θα περιορίσει, σωματεία της περιοχής, αφού θα έχει τον πρώτο λόγο. Είναι ήδη τεράστιο θέμα αντιπαραθέσεων σε όλες τις εγκαταστάσεις της χώρας. ΤΟΜΠΟΥΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 19 ΑΥΟΥΣΤΟ 2020 ΠΡΟΕΔΡΟΣ Γ.Σ. ΛΑΓΚΑΔΑ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΑΣ ΣΕΓΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ