Αρχική Θεσμικό πλαίσιο αρχαιρεσιών αθλητικών φορέων,διακρίσεις συνοδών αθλητών ΑμεΑ,Εθνική Πλατφόρμα Αθλητικής Ακεραιότητας,Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή,Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ – ΑΡΧΑΙΡΕΣΙΕΣ ΑΘΛΗΤΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ Άρθρο 1 Γενική Συνέλευση αθλητικού σωματείου – Αρχαιρεσίες – Τροποποίηση του άρθρου 5 του ν. 2725/1999 (Α΄121)Σχόλιο του χρήστη Βερβέρογλου Παναγιώτης | 20 Αυγούστου 2020, 09:44
Εκ προοιμίου εκφράζω την άποψη ότι και ο παρών νόμος και ο νόμος Βασιλειάδη δημιουργούν περισσότερα προβλήματα στα αθλητικά ερασιτεχνικά σωματεία από το να λύνουν προβλήματα. Αυτό έχει γίνει αντιληπτό νομίζω σε όλους όσους ασχολούνται πραγματικά με την διοίκηση σωματείου και φαίνεται από τις προτάσεις που έχουν κατατεθεί. Επιγραμματικά: 1.Με τους νέους νόμους αναγκάζονται τα σωματεία, σε δύσκολες οικονομικά καταστάσεις να πληρώνουν για εναρμόνιση του καταστατικού τους. 2 Η παρουσία δικηγόρου ως δικαστικός αντιπρόσωπος εφορευτικής επιτροπής, σε μικρά Αθλητικά σωματεία είναι ένα επιπλέον οικονομικό βάρος 3. Η εκλογή προέδρου στα ερασιτεχνικά σωματεία πρέπει να γίνεται από το νεοεκλεγμένο διοικητικό συμβούλιο. Φανταστείτε τι έχει να γίνει αν εκλεγεί ξεχωριστά πρόεδρος και δεν έχει την πλειοψηφία στο Δ.Σ. Σε περίπτωση παραίτησης ή θανάτου κ.λπ., ποιος θα τον αντικαθιστά. Ο αποτυχών δεύτερος ή και 3ος , που έλαβε , το ποιο πιθανόν, λιγότερους ψήφους , από εκλεγμένο Μέλος του ΔΣ ? Ή θα ξανακάνουμε εκλογές ? 4 . Πρέπει να απαλειφθεί εντελώς η πρόβλεψη για εκπροσώπηση από το 1/3 για τα δύο Φύλλα . Η επιβολή ποσόστωσης γυναικών είναι αντιδημοκρατική και προσβάλει τις γυναίκες. Όποια είναι ικανή και επιθυμεί θέτει τον εαυτό της στην εκλογική διαδικασία Επίσης, αν έχεις υποψηφίους δύο άνδρες για την Προεδρία, πρέπει να βρεις με το ζόρι μία γυναίκα υποψήφια; Η ποσόστωση είναι ανεπίτρεπτη επέμβαση στα εσωτερικά ενός σωματείου , ενώ πολλές φορές δημιουργούνται τραγελαφικές καταστάσεις με το να εμφανίζονται υποψήφιοι μόνο & μόνο για να υπάρξει η απαιτούμενη ποσόστωση ! Εάν δεν υπάρχει επαρκής αριθμός υποψηφίων γυναικών τι γίνεται, καθίστανται οι εκλογές άκυρες 5 Η καθιέρωση ορίου θητειών στον Πρόεδρο και τα Μέλη του Προεδρείου του Δ.Σ. μιας Ομοσπονδίας και μάλιστα με αναδρομική ισχύ είναι αντιδημοκρατική. Επίσης η αναδρομικότητα, στοχοποιεί, πρόσωπα και δείχνει την πρόθεση για παρέμβαση στα εσωτερικά των Ομοσπονδιών και των Σωματείων Μελών. 6.Η καθιέρωση ανώτατου ηλικιακού ορίου των 71 ετών, για την εκλογή στη Διοίκηση Αθλητικής Ομοσπονδίας, συνιστά αθέμιτο περιορισμό στο δικαίωμα αυτοδιοίκησης των Αθλητικών Ομοσπονδιών. Να εφαρμοστεί και να ισχύσει, σε όλο τον πολιτικό βίο της χώρας; Πρέπει να υπάρχει ελευθερία των σωματείων να αναδεικνύουν τη Διοίκησή τους 7. Η Αθλητική αναγνώριση έχει μεγάλη γραφειοκρατική διαδικασία, που πολλές φορές είναι απροσπέλαστη. Το νομοσχέδιο δεν δίνει καμία εναλλακτική λύση στις περιπτώσεις μη δυνατότητας απόκτησης κάποιων εγγράφων από τα σωματεία με συνέπεια τον αποκλεισμό τους χωρίς να φέρουν ευθύνη. Να απλουστευθούν οι διαδικασίες πάντα και απαραίτητα, όταν και όπου υπάρχει χρηματοδότηση. Η Ειδική Αθλητική Αναγνώριση, να προκύπτει μετά από δράση και βεβαίωση της αρμόδιας Ομοσπονδίας. 8. Το Μητρώο Μελών μπορεί να προκύψει με την απλούστευση των διαδικασιών και μέσα από δηλώσεις των Ομοσπονδιών. Ο κάθε Σύλλογος με τον κωδικό του θα επικυρώνει την αθλητική του παρουσία. Όμως πρέπει να δοθεί χρόνος και να βρεθεί τρόπος, ώστε να συμμετέχουν όλα τα σωματεία. Ενα χρονικό περιθώριο ενός έτους θα ήταν ικανοποιητικό.