Αρχική Θεσμικό πλαίσιο αρχαιρεσιών αθλητικών φορέων,διακρίσεις συνοδών αθλητών ΑμεΑ,Εθνική Πλατφόρμα Αθλητικής Ακεραιότητας,Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή,Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή και άλλες διατάξειςΆρθρο 11 Προπονητής – Τροποποίηση του άρθρου 31 του ν. 2725/1999 ( Α΄121) Σχόλιο του χρήστη ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΙΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ | 20 Αυγούστου 2020, 13:14
ΜΕΡΟΣ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ – ΑΡΧΑΙΡΕΣΙΕΣ ΑΘΛΗΤΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ Άρθρο 1 Γενική Συνέλευση αθλητικού σωματείου – Αρχαιρεσίες – Τροποποίηση του άρθρου 5 του ν. 2725/1999 (Α΄121) «Άποψη Πανελληνίου Ομοσπονδίας Προπονητών Αθλημάτων (Π.Ο.Π.Α.) : συμμετοχή των Προπονητών στα Δ.Σ των αθλητικών σωματείων. Με δικαίωμα λόγου και παρουσιάσεως των απόψεών τους. Οι Προπονητές εκ της φύσεως του επαγγέλματός τους, ασχολούνται με πάρα πολλές πτυχές της λειτουργίας και της οργανώσεως των ομάδων και των σωματείων. Η φωνή του Προπονητή πρέπει να ακούγεται και να λαμβάνεται σοβαρά υπ’ όψιν». Άρθρο 11 Προπονητής – Τροποποίηση του άρθρου 31 του ν. 2725/1999 ( Α΄121) Παρ.5. Προπονητή, σύμφωνα με τα παραπάνω, έχουν υποχρέωση να απασχολούν…… δ) Τα αθλητικά σωματεία που καλλιεργούν ατομικό άθλημα και έχουν αθλητές στη δύναμή τους ηλικίας κάτω των δεκαοκτώ (18) ετών. «Άποψη Πανελληνίου Ομοσπονδίας Προπονητών Αθλημάτων (Π.Ο.Π.Α.) : άμεση κατάργηση της ανωτέρω παραγράφου ! Με ποια λογική οι αθλητές των Ατομικών Αθλημάτων δεν έχουν ανάγκη Προπονητού από την ηλικία των 18 ετών και άνω; Να ισχύσει και για τα Ατομικά Αθλήματα ότι ισχύει και για τα Ομαδικά. Ανάγκη Προπονητού έχουν όλοι οι αθλητές ανεξαρτήτου ηλικίας και αθλήματος !» Παρ 8. Στον προπονητή, του οποίου αθλητής ή ομάδα σημείωσε μία από τις διακρίσεις που προβλέπονται στην παρ. 2 του άρθρου 34, χορηγείται ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) της οικονομικής επιβράβευσης που προβλέπεται για τον αθλητή ατομικού αγωνίσματος, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο ίδιο άρθρο. Σε περίπτωση που ο ίδιος αθλητής ή περισσότεροι του ενός αθλητές ή ομάδες του ίδιου προπονητή σημειώσουν μια από τις παραπάνω διακρίσεις, το χορηγούμενο στον προπονητή ποσοστό του προηγούμενου εδαφίου υπολογίζεται επί της μεγαλύτερης από τις διακρίσεις που σημείωσαν οι αθλητές του και προσαυξάνεται κατά ποσοστό που καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού για καθεμία από τις υπόλοιπες διακρίσεις. «Άποψη Πανελληνίου Ομοσπονδίας Προπονητών Αθλημάτων (Π.Ο.Π.Α.) : οι Προπονητές έχουν κάθε δικαίωμα να λαμβάνουν ακριβώς την ίδια οικονομική επιβράβευση με αυτή των αθλητών τους, αν όχι και μεγαλύτερη». - Απόφοιτοι ΙΙΕΚ-ΔΙΕΚ. «Άποψη Πανελληνίου Ομοσπονδίας Προπονητών Αθλημάτων (Π.Ο.Π.Α.): Τα ΔΙΕΚ και ΙΙΕΚ, αποτελούν Ευρωπαϊκώς θεσμοθετημένο πάροχο εκπαίδευσης. Το κράτος πρέπει να αποφασίσει επιτέλους τι θα κάνει με τα ΔΙΕΚ και ΙΙΕΚ, στα οποία λειτουργούν τμήματα Προπονητών Αθλημάτων. Η ΓΓΑ δεν τους δίνει χορηγεί άδεια ασκήσεως επαγγέλματος στους απόφοιτους ΙΕΚ αφού δεν υπάρχει σχετική νομοθεσία . Η Πολιτεία θα πρέπει να αποφασίσει, ή θα αξιολογεί τους αποφοίτους, κατατάσσοντάς τους σε κατηγορία προπονητή χορηγώντας άδεια άσκησης επαγγέλματος, ή να καταργήσει αυτή την ειδικότητα από τα ΙΕΚ. Είναι κρίμα εκατοντάδες νέοι απόφοιτοι των ΙΕΚ με την ειδικότητα Προπονητή αθλήματος να ξοδεύουν χρήματα για σπουδές δύο ετών και να μην έχουν την δυνατότητα απόκτησης κάποιας άδειας άσκησης επαγγέλματος. Να ληφθεί υπ’ όψιν ότι η διάρκεια σπουδών στα ΔΙΕΚ-ΙΙΕΚ είναι μεγαλύτερη από αυτή των σχολών Προπονητών της ΓΓΑ» . Παρ.10. Κατά παρέκκλιση των ρυθμίσεων της παρ. 4 του παρόντος οι σχολές προπονητών ποδοσφαίρου, θαλάσσιου σκι και χιονοδρομίας μπορούν να ιδρύονται και να λειτουργούν από τις οικείες αθλητικές ομοσπονδίες. «Άποψη Πανελληνίου Ομοσπονδίας Προπονητών Αθλημάτων (Π.Ο.Π.Α.) : Δυστυχώς αυτό το άρθρο που διατηρείται από παλιά . Δεν έγινε ποτέ χρήση του από τις Ομοσπονδίες και δεν είναι κατανοητή η χρησιμότητά του. Γνωρίζουμε ότι συμπεριλήφθηκε σε παλαιότερη τροποποίηση του νόμου για άλλους λόγους και όχι κάποιας πραγματικής αναγκαιότητας ή καλύτερης λειτουργίας των σχολών προπονητών τουλάχιστον για την χιονοδρομία και το θαλάσσιο σκι. Είναι μεροληπτική διάταξη χωρίς καμία λογική τεκμηρίωση. Η παρούσα διάταξη δίνει το δικαίωμα και στις άλλες Ομοσπονδίες να διεκδικήσουν την ίδρυση δικών τους σχολών Προπονητών. Οι Ομοσπονδίες δεν αποτελούν εκπαιδευτικούς φορείς αλλά αθλητικούς φορείς . Να αποσυρθεί η παράγραφος αυτή . -Το δίπλωμα του εκπαιδευτή απονέμεται κατόπιν παρακολούθησης και επιτυχούς δοκιμασίας εκπαιδευτικού προγράμματος από την οικεία αθλητική Ομοσπονδία, η οποία τηρεί Μητρώο Εκπαιδευτών. «Άποψη Πανελληνίου Ομοσπονδίας Προπονητών Αθλημάτων (Π.Ο.Π.Α.): η ίδια όπως και προηγουμένως». - Τα αθλητικά σωματεία, που καλλιεργούν τα αθλήματα της σκοποβολής και της τοξοβολίας και έχουν αθλητές στη δύναμή τους ηλικίας κάτω των δεκαοκτώ (18) ετών δύνανται να απασχολούν εκπαιδευτή του οικείου αθλήματος εγγεγραμμένο στο Μητρώο Εκπαιδευτών της παρ. 2, με σύμβαση απασχόλησης οικειοθελούς προσφοράς άνευ ανταλλάγματος.» Ο συντάκτης αντιφάσκει . Ενώ το σχέδιο νόμου αναφέρει σωστά επιτέλους την δημιουργία – λειτουργία του εκπαιδευτή για τις δραστηριότητες αθλητικής αναψυχής και τουρισμού. Με την παράγραφο αυτή εισάγει τον εκπαιδευτή στο αθλητικό σωματείο !. Ποια η αναγκαιότητα της ύπαρξης εκπαιδευτή ειδικά στα αντικείμενα της σκοποβολής και της τοξοβολίας ; δεν υπάρχουν προπονητές ; αν όχι ας γίνουν σχολές. Ο εκπαιδευτής είναι για την αθλητική αναψυχή και τον τουρισμό και ο προπονητής για τα αθλητικό σωματείο . Η αμισθί παροχή υπηρεσιών (εθελοντική) θα ανοίξει την ΄΄ όρεξη ΄΄ και άλλων αθλημάτων για να απασχολούν <>(;) με αποτέλεσμα να δουλεύουν ως προπονητές χωρίς την απαραίτητη εκπαίδευση αλλά και βεβαίως χωρίς ασφάλιση κάτι που γίνεται και τώρα με την απασχόληση διαφόρων ατόμων ως προπονητών σε σωματεία, χωρίς συμβόλαια (όπως ο νόμος απαιτεί), οι οποίοι προσφέρουν υποτίθεται εθελοντικά και χωρίς αμοιβή έργο αλλά πληρώνονται «μαύρα» και είναι ανασφάλιστοι . Οι Ομοσπονδίες δεν αποτελούν εκπαιδευτικούς φορείς αλλά αθλητικούς φορείς . Να αποσυρθεί η διάταξη. Παρ. 11 . Διατήρηση άδειας προπονητή από αθλητή ατομικού αγωνίσματος .Όπως και για τα ομαδικά . Γιατί η διαφοροποίηση ; ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΕΚΚΡΕΜΜΗ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ. 1. Να εκδοθούν Κανονισμοί Προπονητών σε όσα αθλήματα ακόμη δεν έχουν. 2. Να εναρμονιστούν οι Κανονισμοί Προπονητών Ομαδικών και Ατομικών Αθλημάτων. Σε κάποια σημαντικά σημεία, άλλα προβλέπονται για τους Προπονητές των Ομαδικών και άλλα για τους Προπονητές των Ατομικών Αθλημάτων. 3. Θα πρέπει να υπάρξει ένας ενιαίος Κανονισμός Προπονητών για όλα τα αθλήματα Ατομικά και Ομαδικά. Να εξειδικεύει όπου υπάρχει ανάγκη. ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ. Δυστυχώς, δεν υπάρχει έλεγχος εφαρμογής των υπαρχόντων Κανονισμών Προπονητών σε όλα τα αθλήματα που έχουν αυτή τη στιγμή Κανονισμό. Αφού εκδίδονται Άδειες Ασκήσεως Επαγγέλματος Προπονητών από την ΓΓΑ, θα πρέπει να γίνεται υποχρεωτικός έλεγχος εφαρμογής των Κανονισμών Προπονητών, διότι οι Κανονισμοί προασπίζουν τα επαγγελματικά συμφέροντα των επαγγελματιών Προπονητών. ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ. Έπειτα από 21(!) χρόνια υπάρξεως του Αθλητικού Νόμου, και της προβλέψεως ιδρύσεως του ΕΚΑΕΤ, τίποτα δεν έχει γίνει. Η Προπονητική είναι μια επιστήμη που όπως όλες οι άλλες επιστήμες, συνεχώς εξελίσσεται. Είναι πολύ μεγάλη η ανάγκη για τη σωστή προετοιμασία των αθλητών μας, η συνεχής ενημέρωση και εκπαίδευση των Προπονητές όλων των αθλημάτων επί των τελευταίων εξελίξεων στο χώρο της ειδικής Προπονητικής κάθε αθλήματος. Η Ελλάδα, διαθέτει εξαιρετικούς Αθλητικούς Επιστήμονες και θα πρέπει να τους αξιοποιήσει προς αυτή την κατεύθυνση - Όχι στην συμμετοχή των μελών του ΔΣ των Ομοσπονδιών και των Προπονητών σε αγώνες ως κριτές κλπ .