Αρχική Θεσμικό πλαίσιο αρχαιρεσιών αθλητικών φορέων,διακρίσεις συνοδών αθλητών ΑμεΑ,Εθνική Πλατφόρμα Αθλητικής Ακεραιότητας,Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή,Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ – ΑΡΧΑΙΡΕΣΙΕΣ ΑΘΛΗΤΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ Άρθρο 1 Γενική Συνέλευση αθλητικού σωματείου – Αρχαιρεσίες – Τροποποίηση του άρθρου 5 του ν. 2725/1999 (Α΄121)Σχόλιο του χρήστη ΑΓΡΙΜΗΣ ΣΦΑΚΙΑΝΟΣ | 22 Αυγούστου 2020, 21:24
1. Δικαίωμα εκλέγειν και εκλέγεσθε στα Δ.Σ. των Ομοσπονδιών θα πρέπει να έχουν μόνο τα μέλη των ΔΣ των Συλλόγων – μελών της εκάστοτε Ομοσπονδίας. Έτσι θα αποκατασταθεί η πραγματική και δημοκρατική εκπροσώπηση των σωματείων στο Δ.Σ των Ομοσπονδιών τους. Ακόμη, για να αντιμετωπισθεί η δυσκολία συμμετοχής σωματείων στην εκλογική διαδικασία λόγω απόστασης ή λόγω COVID, θα πρέπει να θεσμοθετηθεί η επιστολική ψήφος. Να σταματήσει επιτέλους η διαπλοκή των “διορισμένων” αντιπροσώπων για να μην εμφανιστεί ξανά το προσβλητικό φαινόμενο της εκλογής μελών ΔΣ Ομοσπονδιών που είναι παντελώς άγνωστα στα σωματεία και πολλές φορές δεν έχουν καμία σχέση με το αντίστοιχο άθλημα. 2. Να μην υπάρξει καμία ποσόστωση για τις γυναίκες. Καταρχήν είναι αντισυνταγματικό, αντιδημοκρατικό και ρατσιστικό. Με την λογική των ποσοστώσεων γιατί να μην προβλέψουμε ποσόστωση για τα ΑΜΕΑ, τις μειονότητες όπως είναι οι Ρομά και οι μουσουλμάνοι, για τους νέους κάτω των 30 ετών ή να θεσμοθετηθεί με ποσόστωση η γεωγραφική εκπροσώπηση των περιφερειών στα ΔΣ των Ομοσπονδιών ώστε όλα τα σωματεία τη Ελλάδας να έχουν τουλάχιστον γεωγραφική εκπροσώπηση; Άλλωστε, ο κορυφαίος δημοκρατικός μας θεσμός, το Ελληνικό Κοινοβούλιο, γιατί δεν έχει θεσπίσει την υποχρεωτική εκλογή γυναικών σε ποσοστό 30%; 3. Να υπάρχει το ανώτατο όριο των τριών θητειών αλλά να μην υπάρχει ηλικιακό όριο. Η ρατσιστική λογική του ηλικιακού ορίου δεν τιμά τους ανθρώπους της εμπειρίας και της προσφοράς. Γιατί δεν ισχύει το όριο για τους υπουργούς της κυβέρνησης, τους διορισμένους σε κρατικές θέσεις ή τους αντίστοιχους αυτοδιοικητικούς. Η αιρετή εκλογική διαδικασία είναι μία βαθιά δημοκρατική κατάκτηση για να γίνεται παιχνίδι μικροκομματικών σκοπιμοτήτων. Τέλος, θα ήθελα να επισημάνω ότι δεν πρέπει να αποκαλείται το συγκεκριμένο νομοσχέδιο για λόγους επικοινωνιακούς ως «Αθλητικό νομοσχέδιο» Θα ήταν «Αθλητικό νομοσχέδιο» αν ο κος. Αυγενάκης παρουσίαζε τις προτάσεις του για τον ανύπαρκτο σχολικό αθλητισμό, για την ανύπαρκτη δια βίου άθληση, τις θέσεις του για τον συλλογικό αθλητισμό, τις προτάσεις του για τον πανεπιστημιακό αθλητισμό, για τον αθλητικό τουρισμό, για την αθλητική διπλωματία, για την διάφανη λειτουργία των ΕΑΚ που οι Επιτροπές διοίκησης αποτελούνται στην συντριπτική πλειοψηφία από μέλη που έχουν έννομο συμφέρον. Όμως, το σπουδαιότερο είναι ότι δεν έχει σχέδιο για την COVID ή μετα - COVID εποχή, που θα πλήξει δραματικά τα σωματεία και τους εργαζόμενους του. Είναι αναφαίρετο δημοκρατικό δικαίωμα να συμφωνεί ή να διαφωνεί κάποιος με τις θέσεις του παρόντος νομοσχεδίου, αλλά θα πρέπει να λάβει πολύ σοβαρά υπόψη του την βιωσιμότητα του υπέρτατου κοινωνικού αγαθού που λέγεται αθλητισμός και να μην διακατέχεται από με μικροπρέπεια ή ματαιοδοξία θεωρώντας ότι ήρθε η ώρα του για την κατάληψη θέσεων εξουσίας στις Ομοσπονδίες. Απλά με τα μυαλά αυτά δεν θα υπάρχουν σωματεία άρα ούτε και Ομοσπονδίες . Δυστυχώς, ο κος Αυγενάκης, λειτουργεί ως πρωθυπουργικός εντολοδόχος και βάζει ως προτεραιότητα την εφαρμογή κομματικών προγραφών και την απαξίωση του αθλητικού χώρου. Αν θέλει να μείνει στην ιστορία με αυτό το αποτύπωμα, να του θυμίσω ως κρητικός, το έργο που απολαμβάνουμε μέχρι σήμερα των Σήφη Βαλυράκη, Κυριάκου Βιρβιδάκη και Γιάννη Κουράκη.