Αρχική Θεσμικό πλαίσιο αρχαιρεσιών αθλητικών φορέων,διακρίσεις συνοδών αθλητών ΑμεΑ,Εθνική Πλατφόρμα Αθλητικής Ακεραιότητας,Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή,Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή και άλλες διατάξειςΆρθρο 6 Διοικητικό Συμβούλιο αθλητικής ομοσπονδίας – Τροποποίηση του άρθρου 22 του ν. 2725/1999 (Α΄121) Σχόλιο του χρήστη Πατλάκας Ιωάννης | 23 Αυγούστου 2020, 13:26
Άρθρο 6 Διοικητικό Συμβούλιο αθλητικής ομοσπονδίας – Τροποποίηση του άρθρου 22 του ν. 2725/1999 (Α΄121) Στο άρθρο 22 του ν. 2725/1999 τροποποιούνται οι παρ. 1, 3 και 7, καταργείται η παρ. 4 και το άρθρο διαμορφώνεται ως εξής: «Άρθρο 22 Διοικητικό Συμβούλιο αθλητικής ομοσπονδίας 1. Το διοικητικό συμβούλιο της αθλητικής ομοσπονδίας εκλέγεται για τετραετή θητεία εντός του τελευταίου τετραμήνου του έτους διεξαγωγής των Ολυμπιακών Αγώνων και αποτελείται: α) από πέντε (5) έως επτά (7) μέλη, εάν η ομοσπονδία έχει στη δύναμή της είκοσι (20) μέχρι τριάντα (50) σωματεία. β) από επτά (7) έως ένδεκα (11) μέλη, εάν η ομοσπονδία έχει στη δύναμή της τριάντα ένα (51) έως εκατό (150) σωματεία. γ) από ένδεκα (11) έως δεκαπέντε (15) μέλη, εάν η ομοσπονδία έχει στη δύναμη της εκατόν ένα (151) έως διακόσια πενήντα (250) σωματεία. δ) από δεκαπέντε (15) έως είκοσι ένα (21) μέλη, εάν η ομοσπονδία έχει στη δύναμή της διακόσια πενήντα ένα (251) ή περισσότερα σωματεία. Οι άλλες διατάξεις του άρθρου αυτού να ψηφιστούν ως έχουν. Η παραπάνω πρόταση στοχεύει στην μείωση των λειτουργικών εξόδων των Ομοσπονδιών και στο γεγονός του ότι τρείς οι τέσσερις το πολύ παράγοντες ασχολούνται ενεργά με διοικητικά καθήκοντα ευθύνης. Κατά συνέπεια το συλλογικό όργανο που ονομάζεται διοικητικό συμβούλιο όσο πιο μεγαλύτερο αριθμητικά είναι τόσο μεγαλύτερη είναι η δυσκολία συνεδριάσεων και αποφάσεων. Η αυτοαξιολόγηση κάποιων ομοσπονδιαρχών ότι μόνο αυτοί κατέχουν την γνώση επί των αθλητικών θεμάτων και ότι είναι αναντικατάστατοι στις θέσεις τις οποίες λυμαίνονται χρόνια τώρα είναι βλαπτική για τον αθλητισμό και επιζήμια και συνάμα προκλητική για την Ελληνική κοινωνία και Πολιτεία. Για τις εξελίξεις στον παγκόσμιο αθλητισμό και στις δράσεις καλύτερης ανάπτυξής του οι γνώσεις πολλών εκ των σημερινών διοικητικών παραγόντων και ομοσπονδιαρχών είναι ελάχιστες έως μηδενικές. Η γνώση τους σε νέες ψηφιακές τεχνολογίες είναι σε πλήρη ανεπάρκεια. Στην Παγκόσμια Ομοσπονδία Γυμναστικής οι τρεις θητείες στην προεδρεία απαγορεύουν νέα υποψηφιότητα, με αναδρομική ισχύ από το 2008. Είναι απόφαση γενικής συνέλευσης το 2018 με ισχύ από 1/1/2019. Η ΔΟΕ ως όριο ηλικίας μέλους της έχει τα 70 χρόνια. Γιατί λοιπόν εναντιώνονται στις νομοθετικές ρυθμίσεις της Πολιτείας και προσπαθούν να κερδίσουν ακόμη λίγο χρόνο; Είναι απολύτως βέβαιο ότι το κάνουν αυτό για να ικανοποιήσουν τις ιδιοτελείς τους επιδιώξεις. Τόσο το ηλικιακό όριο όσο και το όριο των θητειών των θέσεων ευθύνης των διοικητικών συμβουλίων των ομοσπονδιών είναι σωστό και θα έπρεπε να γίνει πριν από πολλά χρόνια. Άρα η αναδρομικότητα κρίνεται αναγκαία και επιβεβλημένη. Οι διοικητικοί παράγοντες των αθλητικών μη κερδοσκοπικών αθλητικών φορέων παρέχουν υπηρεσίες σε εθελοντική βάση και στα πλαίσια των κανόνων των νόμων και των διαδικασιών που θεσπίζει η Ελληνική Πολιτεία. Η πολιτεία υποχρεούται να βάλει φρένο στην καθεστωτοποίηση του αθλητισμού, προκειμένου τα χρήματα που διαθέτει για την ανάπτυξη του αθλητισμού να χρησιμοποιούνται μόνο για την κάλυψη αυτών των αναγκών με διαφάνεια και κυρίως με φειδώ. Η διαχείριση δημόσιου χρήματος θα πρέπει να γίνεται από διοικητικούς παράγοντες οι οποίοι δεν αρκεί να είναι τίμιοι και να ασκούν χρηστή διοίκηση, αλλά να το δείχνουν με τρόπο έμπρακτο και διαφανή στον καθένα από εμάς και πολύ περισσότερο στην πολιτεία. Αυτό που δεν μπόρεσε να κάνει η πολιτεία, αλλά δεν πρέπει να το αγνοήσει, προκειμένου να ελέγξει τα έργα και τις ημέρες των ομοσπονδιαρχών τόσων χρόνων, το επιχειρεί με τον καλύτερο τρόπο το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, προκειμένου να υπάρξει άνεμος αλλαγής και προοπτικής για τον αθλητισμό.