Αρχική Αθλητικός νόμοςΆρθρο 22: ΠροπονητήςΣχόλιο του χρήστη Τσουκιας Μιχαλης Προεδρος ΣΕΤΕΥΔ | 8 Δεκεμβρίου 2014, 23:50
Υπουργείο Πολιτισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο ΣΎΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΏΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΏΝ ΕΠΙΧΕΙΡΉΣΕΩΝ ΥΠΑΊΘΡΙΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΉΤΩΝ θεωρεί ότι η παρ 3 του άρθρου 22 και ολο το άρθρο 25 του σχεδίου νόμου για τον αθλητισμό πρέπει να προσδιορίζουν σαφώς ότι αφορούν αποκλειστικά τα αθλητικά σωματεία και τις αθλητικές Ομοσπονδίες και σε καμμιά περίπτωση να μην αφορούν επιχειρηματικές δραστηριότητες, για τους παρακάτω λόγους : 1. Ο όρος είναι επιχειρηματικά και επιστημονικά αδόκιμος και ασαφής με αποτέλεσμα να προκαλεί σύγχυση, ιδιαίτερα σε συνδυασμό με την αναφορά της παρ3 του άρθρου 22 σε και εάν μη τι άλλο θα πρέπει να οριστεί με σαφήνεια το περιεχόμενο του. Για παράδειγμα η πεζοπορία τι είναι ? Και όλες οι δραστηριότητες που δεν έχουν σχέση με κάποιο επίσημο άθλημα τι είναι ? Και το ταξίδι με ένα ιστιοπλοϊκό σκάφος στο οποίο υπάρχει κυβερνήτης τι είναι ? Στην επιχειρηματική πραγματικότητα δεν υπάρχουν δραστηριότητες με αυτή την ονομασία. Μπορεί να υφίστανται σαν δραστηριότητες αθλητικών σωματείων με οικονομικο αντάλλαγμα και εάν αυτό ισχύει, θα πρέπει να γίνει απολύτως σαφές (για παράδειγμα οι ιστιοπλοϊκοί αγώνες ανοιχτής θαλάσσης ). Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις υπαίθριες δραστηριότητες είναι τουριστικές επιχειρήσεις που λειτουργούν με άδεια του Υπουργείου Τουρισμού και δεν έχουν καμμιά απολύτως σχέση με τον αθλητισμό. 2. Σε Ευρωπαϊκό επίπεδο έχει ξεκαθαριστεί ότι στον επιχειρηματικο τομέα της αναψυχής ( leisure ) υπάρχουν δυο υποενοτητες : τα σπορ ( επαγγελματικος αθλητισμός ) και η ενεργός αναψυχή ( active leisure ), το καθένα με ξεχωριστο ΚΑΔ. Εν συνεχεία η ενεργός αναψυχή έχει επίσης δυο υποκλαδους : τις υπαίθριες δραστηριότητες και το fitness, επίσης το καθένα με ξεχωριστά και διακριτά ΚΑΔ. 3. Με βαση την παραπάνω δομή, που ανταποκρίνεται στην επιχειρηματική (και φορολογική ) πραγματικότητα όλων των ευρωπαϊκών χωρων περιλαμβανομένης και της Ελλάδας, είναι αυτή την περίοδο σε εξέλιξη η δημιουργία σε Ευρωπαϊκό επίπεδο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και των διαδικασιών πιστοποίησης των ανθρώπων που απασχολούνται επαγγελματικά σε αυτούς τους χώρους ( υπαίθριες δραστηριότητες και fitness). 4. Το Υπουργείο Αθλητισμού προφανώς αγνοεί όλη αυτή την πραγματικότητα και γιατί ουδέποτε είχε σχέση με την Αναψυχή, η οποία στον επαγγελματικό χώρο έχει περισσότερη σχέση με τον τουρισμό πάρα με τον αθλητισμό. Είναι επίσης προφανές ότι η διαδικασία πιστοποίησης που το άρθρο 25 προβλέπει, με μόνη την συμμετοχή δημοσίων υπάλληλων, θα δημιουργήσει άλλη μια εστία σοβαρών προβλημάτων. 5. Ένα ακόμη παράδοξο ειδικά στο άρθρο 25 είναι οτι ενώ προβλέπει διαδικασία πιστοποίησης δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη η αναφορά στα κριτήρια πιστοποίησης και στην εκπαίδευση των εκπαιδευτών. 6. Το υπουργείο Αθλητισμού δεν έχει κανένα λόγο να εμπλακεί και μάλιστα με τρόπο που δημιουργεί σοβαρά προβλήματα ουσίας αλλά και διαδικασίας σε έναν επαγγελματικό χώρο, του οποίου αγνοεί πλήρως την δομή και λειτουργία. Είναι πραγματικά αξιοπερίεργο γιατί δημιουργήθηκε το άρθρο 25 και ποια προβλήματα πάει να λύσει. Η μόνη πιθανή εξήγηση είναι ότι γίνετε προσπάθεια να δημιουργηθεί ένα νέο κλειστό επάγγελμα για τους αποφοίτους ΤΕΕΦΑ και λοιπόν ιδρυμάτων. 7. Τυχόν ψήφιση των παραπάνω άρθρων ως έχουν, θα οδηγήσει σε δυνητική παρανομία εκατοντάδες επιχειρήσεις και αυτοαπασχολούμενους που ασχολούνται με τον τουρισμό υπαίθριων δραστηριοτήτων, την δημιουργία σοβαρών λειτουργικών προβλημάτων σε έναν ελπιδοφόρο κλάδο του Ελληνικού Τουρισμού και την απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας, χωρίς κανένα όφελος. Θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψιν ότι κανείς επιχειρηματίας δεν θα αναλάβει το ρίσκο να στείλει πελάτες του, σε υπαίθριες δραστηριότητες, με συνοδό έναν άσχετο με το αντικείμενο απόφοιτο κάποιας σχολής με πιστοποίηση των εξίσου άσχετων υπαλλήλων του Υπουργείου Αθλητισμού. 8. Όλες αυτές οι αρνητικές συνέπειες θα εξαλειφθούν εάν οι προβλέψεις του άρθρου 22 παρ 3 και του άρθρου 25 περιοριστούν με σαφήνεια στον χώρο των αθλητικών σωματείων και ομοσπονδιών, για τα οποία εξάλλου είναι αρμόδιο και έχει την γνώση και εμπειρία το Υπουργείο Αθλητισμού και τα στελέχη του.